Автор |
Съобщение |
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Здравейте,колеги!Имам следния въпрос.Светна ми чека и при проверка в сервиза излезе катализатор.Казаха,че катализатора е заминал и трябва смяна.Колата между другото не губи мощност,не "мирише на яйца",въобще си работи перфектно според мен.Пак в сервиза казаха,че като ги сменят,колата ще се "отпуши" още,ще свали и разхода.Иначе нямало проблем да карам така,докато не започне да губи мощност и т.н. и т.н.Предлагат ми и катализатори-канадски,с монтажа около 400 лв. Ходих и в друг сервиз и там потвърдиха,че чека свети с индикация катализатор.Та питането ми е има ли колеги с подобен проблем и решението му.От София съм,колата е Легаси 2002-ра год.,156 к.с.,автомат,на 180000 км.-според момчето от който я купих-реални. P.S.Извинявам се,ако има подобна тема,изчетох ги,но не намерих насока за мен.Благодаря!
|
|
|
Пон Май 13, 2019 9:42 am |
|
|
Alxx
|
Ще ти дам само един съвет: заведи колата на кадърен диагностик, който се занимава с марката. Проверете състоянието на запалване, горивна с-ма, клапани и компресия - дотогава да не ти минава през ум да сваляш катализатор. P0420 е сигнал за сходни показания на предна и задна сонди, а това може да е предизвикано от десетки неща, включително лошо настроена или неподходяща газова уредба.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
11
|
|
Пон Май 13, 2019 8:20 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
При мен веднъж беше почнала да забива муцуна колата и "миришеше на яйца". Чудих се много какво да направя и реших с тая добавка. Бях сигурен, че ще са 20 и кусур лева на вятъра, ама се оказа, че не е точно така. Не се обади тоя проблем повече докато я продам. Колега тук от форума и направи 30k и май чак тогава се наложи да повтори процедурата.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Пон Май 13, 2019 8:35 pm |
|
|
Alxx
|
Oxicat е дзвер, имам го при мене, но избягвам да продавам във форума по ред причини.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
2
|
|
Пон Май 13, 2019 10:18 pm |
|
|
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Колеги,благодаря ви за отговорите,колата беше и при Любо от Люлин и той каза същото-катализатор.Колата няма газова.Незнам,май наистина няма да я пипам засега,пък ще видим.Само чека ме притеснява защото свети и няма да мога да разбера,ако се появи нещо друго.Поздрави!
|
|
|
Вто Май 14, 2019 7:32 am |
|
|
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
А сега видях и тази добавка,май ще я пробвам пък да видим.
|
|
|
Вто Май 14, 2019 7:34 am |
|
|
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Колега Alxx,може ли да се разберем на лични или както ти е удобно,да взема тази добавка?
|
|
|
Вто Май 14, 2019 10:09 am |
|
|
kantarev
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 10:34 am Мнения: 105 Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 i Tourer 2012
Рейтинг: 15
|
Вчера напълних резервоара с бензинче(рядко се случва) и сипах добавката за катализатори на Protec(нещо окси беше) Пише че е за 80 литра ,но аз я нахаках на около 50 литра. Направих го защото забелязах, че при по-високи обороти почна да мирише на развалени яйца Колата е под 200000 км) Не ми се махат катализатори и те така. Покарах 30 мин. и вече като че ли не усещам миризмата на сяра . Дано да има ефект....ще видим Струва около 20 лева Не знам дали има ефект от нея при градско шофиране или трябва да се поизпържи повече мотора?
|
|
|
Вто Май 28, 2019 4:27 am |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Нека Alxx ме поправи ако греша, но имам спомен, че като я купувах тая добавка ми казаха, че "работела" когато катализатора почне да се охлажда, тоест когато угасиш колата и я оставиш да ... пренощува ... образно казано.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Вто Май 28, 2019 7:31 pm |
|
|
Alxx
|
Тогава няма как да попадне от нея вътре Всъщност нямам идея кога и как точно работи - според мен вдига EGT в катализатора и предизвиква пиролитично горене(ако помня правилно термина). От това извода е само, че ако карате на къси разстояния(под 15-тина км), няма да ви свърши никаква работа - горе-долу толкова е необходимо на катализатора да загрее добре и заработи. Edit: Лично аз, добавки за горивна система сипвам само ако ми предстои извънградско или ми се очертава здраво каране за деня в града. Тия дни след монтажа на другия мотор ще сипя и аз Оксикат, ако не си забравя ендоскопа ще снимам преди и след през сондата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Май 28, 2019 7:44 pm |
|
|
kantarev
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 10:34 am Мнения: 105 Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 i Tourer 2012
Рейтинг: 15
|
Това ще е интересно да се види
|
|
|
Вто Май 28, 2019 8:27 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Alxx написа: Тогава няма как да попадне от нея вътре Всъщност нямам идея кога и как точно работи - според мен вдига EGT в катализатора и предизвиква пиролитично горене(ако помня правилно термина). От това извода е само, че ако карате на къси разстояния(под 15-тина км), няма да ви свърши никаква работа - горе-долу толкова е необходимо на катализатора да загрее добре и заработи. Edit: Лично аз, добавки за горивна система сипвам само ако ми предстои извънградско или ми се очертава здраво каране за деня в града. Тия дни след монтажа на другия мотор ще сипя и аз Оксикат, ако не си забравя ендоскопа ще снимам преди и след през сондата. Аз друго имах предвид - че действа докато катализатора изстива след като добавката се е отложила в него като е минала чрез горивото. НО ... варианта с пиролизното горене наистина е много по-вероятен ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Вто Май 28, 2019 9:00 pm |
|
|
Alxx
|
Разбрах ти мисълта, но предвид състава й, там няма компоненти, които биха оцелели под формата на активен аерозол/пепел, има само горящи бавно и с висока температура въглеводороди.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Май 28, 2019 9:39 pm |
|
|
Alxx
|
Минаха месеци и забравих да напиша какво стана след "новия" мотор и добавката. Резултатът е повече от положителен. Нормите за изгорели газове са ПОД нормата на нов двигател(с малко, но е факт, че изобщо ги поддържа), т.е. моторът е ок, катализаторът също. Резултатите на газ изобщо няма да коментирам. Колата(и катализаторът) е на 270к, моторът, който монтирах е на 210, катализаторът е оригинален. Сутрин пали от четвърт, демек налягане гориво, датчици и пр. са в норма.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Дек 11, 2019 8:46 pm |
|
|
plaskom
|
И аз имах проблеми с катализатор. На ГТП газ анализатора показваше завишени стойности и от време на време светваше чека и ми даваше грешка за катализатор. Но колата си вървеше и нямаше мирис на развалени яйца. Пробвах с добавката на Pro Tec два или три пъти без някакъв видим успех и тъй като обичам проблемите да ги решавам кардинално си поръчах катализатори от Щатите, все пак колата е произведена там. Пристигнаха след месец, смяна при Гущера и след като свалихме оригиналните, се оказа че първия е напълно раздробен и парчетата му са набити във втория. Така проблема беше решен и сега при диагностика всичко свети в зелено и колата върви "една идея" по-добре.
|
|
|
Чет Дек 12, 2019 8:27 pm |
|
|
enchevv
Регистриран на: Пет Ное 08, 2019 3:42 pm Мнения: 9 Местоположение: Монтана
Автомобил: subaru legacy 2.5 2000
Телефон: 0888457625
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги с една дума искате да кажете в никакъв случай да не се свалят катализаторите освен ако не е за смяна. Предстои ми смяна на някой от тръбите по генерацията майстора каза че ако искам да свалям катализатора няма да му е проблем да отреже 20см повече.Та въпроса ми е да ги махна ли и двата или изобщо да не правя тази стъпка с махането им. 2.5 2000г.
|
|
|
Съб Дек 14, 2019 9:43 pm |
|
|
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Здравейте,колеги!Малко да изтупам темата.Както по-нагоре бях писал,имах проблем със светенето на чека във връзка с катализатора.След премахването на катализатора отново светна чека и даните които показа теста е грешка -Р 0130.Майстора който я разчете каза,че показвало някакъв проблем с датчик на ламбда сондата.Питах го колко проблемно може да е това и той ми каза,че няма място за притеснение освен,че според него може да се вдигнел малко разхода на колата.Добре,обаче аз искам да го оправя това нещо,най-малкото за да загася чека на таблото.Ще съм ви благодарен за мнения и препоръки!Поздрави!
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 8:54 am |
|
|
Vmax
|
Прави се диагностика на ламбда сондата, за предпочитане в движение от грамотен механик, за да се разбере дали работи коректно и навреме. Може проблема да е по окабеляването, но е малко вероятно - тия сонди си имат живот. Ползвай търсачката - проблема и решението са добре описани във форума.
Правилното решение е смяна с нова, за да работи колата изрядно
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 10:21 am |
|
|
vesko
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 9:13 am Мнения: 47 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Някакво предложение за грамотен механик?От София съм.
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 10:35 am |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Виж в секцията "Сервизи и магазини" - Сервизи в София и си избери най-удобният за теб. viewtopic.php?f=10&t=13776Пиши за резултата после, след махането на катализатора ходи ли за ремап, или само дистанцираха сондата след него, какво ще излезе с тази грешка - ламбда или от премахване на катализаторите - ще е полезно едно резюме след като решиш проблема. Успех
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 10:56 am |
|
|