Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Проблем след смяна на ламбда сонда
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=27229
Страница 1 от 2

Автор:  stefan_mil4ev [ Пет Окт 04, 2019 8:27 pm ]
Заглавие:  Проблем след смяна на ламбда сонда

Здравейте, смених и двете ламбди на колата, тъй като първата беше ленива и ми създаваше някои проблеми. Старата беше BOSCH, новата закупих пак същата като старата. След смяната ми светна чека с грешка, че има проблем с отоплението на сондата. Реално колата работи идеално. Сондата е с 6 Пина, някой може ли да ми каже кои проводници са за отопление, за да сложа паралелно на тях резистор и да излъжа ECU. Колата е 2002 г. 2.0 125 к.с.
Става дума за първата сонда. Втората след катализатора не и намира кусури ECU.

Автор:  miter-liter48 [ Съб Окт 05, 2019 4:35 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Вероятно куплунгът Ви е с 6 пина, а сондата е с 4 проводника и те са с цветове: "1"бял, '2"черен, "4" жълто-червен (+12v aкумулатор- светава при контакт и угасва при изключването му) и "3"синьо-бял. Отоплението е на 3 и 4. По колко ома е съпротивлението на Вашите сонди? Кой е кода на грешката Ви?

Автор:  stefan_mil4ev [ Съб Окт 05, 2019 10:27 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Буксата е с 6 пина, не съм погледнал под шлаухката колко проводника има, може да са 4 наистина. 0258007084 Това е номера на сондата която свалих/купих. Грешката която ми дава е O2 sensor heater circuit malfunction bank 1 sensor 1.
Не съм мерил съпротивлението и защото не знам къде трябва да меря.
Утре ще проверя колко кабела са.

Автор:  SpliFF [ Нед Окт 06, 2019 9:02 am ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Мисля ,че тази сонда е с 5 проводника. Нишо чудно и самата сонда да е дефектна, ако изключим варианта да не е за твоята кола.

Автор:  miter-liter48 [ Нед Окт 06, 2019 12:14 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Моето мнение е да се започне с номера на оригиналната (каталоговата) ламбда сонда, по точно с Вашия VIN номер.

Автор:  stefan_mil4ev [ Нед Окт 06, 2019 1:36 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Тази е точно оригиналната. При първият опит за вадене я смачках и спрях да се опитвам да я вадя. След кратък пробег ми записа тази грешка. След това свалих гърнетата и извадих сондата. Взех същата със същият сериен номер. Сигурен съм, че не е била вадена от как кола е станала. Изтрих грешката, тръгнах и пак записа същата грешка.

Автор:  Alxx [ Нед Окт 06, 2019 3:37 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Няма ОЕМ Бошлаф в Субару и никога не е имало. Казаха ти - провери по вин.

Автор:  stefan_mil4ev [ Нед Окт 06, 2019 7:42 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

В кой сайт мога да направя проверка по ВИН?

Автор:  shadow [ Нед Окт 06, 2019 8:58 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

stefan_mil4ev написа:
В кой сайт мога да направя проверка по ВИН?


Например тук ...

Автор:  miter-liter48 [ Пон Окт 07, 2019 3:10 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Бих искал да споделя и своя "ламбда" проблем.

Имам FORESTER (S11) VIN: JF1SG5LE56G069000 Регион: Europe Дата: 2005/07/21 D ('06MY)
Код компл.: SG5DL2Е ENGINE: 2.0L EMPI DOHC NA & LPG (204) EJ204LVRJB само на бензин
TRAIN: FULLTIME 4WD (4W) MISSION: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT) GRADE: 2.0X (20X)
SUS: NORMAL SUSPENSION DESTINAT: LHD (LH)

ЕOBD II грешката е P0030 Прекъснала верига на подгряване на кислородният датчик преди
катализатора (ламбда сонда) -1-ви ред - с помощта на : [https://incardoc.com/ru-ru/]

Колата беше с Кислороден сенсор 22641-АА-381 на DENSO смених го с точно такъв и според [ http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat? ]

Съпротивление на нагревателя (и на новия и на стария) 1,1...1,2ома при 20°С.
Включена извън ауспуха загрява за 12..15 сек над 150°C

Ток на нагревателя 8,5...3,2 А
Напрежение на нагревателя 12....4,2v

Напрежение на изводите на на циркониевата пластина спрямо маса е 2,19в при монтирана сонда по време на празен ход на двигателя.
При форсиране на място - достига до 4..4,5в според incardoc.com
Напрежение при контакт - измерено с волтметър 1,65....1,93в.

Check Engene светва пак ??

Моля Ви за съвет.Каква е повредата на Forestera?

Автор:  BAlexandrov [ Пон Окт 07, 2019 4:44 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Изтриваш грешката и след време пак се появява?
В описанието на тази грешка е дадено да се проверят връзките между ECU и сондата и че се проявява, ако два пъти подред при каране даде проблем.
Може би имаш лош контакт някъде и понякога губи връзка...
Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома, както е дадено. Между 3 и 4 пин.

Иначе по форумите хората казват, че в работен режим ECU следи съпротивлението на сензора и ако е над 50 ома при две карания на колата - се задейства тази грешка, а нормални са около 30.

Ей тук http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... l%20EU.pdf
стр. 488 виж.

Автор:  miter-liter48 [ Вто Окт 08, 2019 4:41 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Господин Александров, Отново благодаря за реакцията Ви.

"Изтриваш грешката и след време пак се появява?" - Да точно така и многократно. Прочитам,
опитвам, изтривам грешката и след 15...20км градско или 100...300км извънградско
Check Engene светва пак ?? Р0030.
Сменил съм 3 сонди, пак и пак!
"Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома" - Монтирал съм и
експериментирал с нови сонди със съпротивление : 2,4ома 4,5 ома и старата 1,2 ома
При мен за сенсора пише по малко До 1 ом
Резултат: Р0030
На два пъти проверявам с мултицет съпротивленията между куплунгите на всички
проводницина между сондата и ECU до 1ом, а към корпус маса над 1мом.
Смених куплунга за сондата от към колата с нов и запоих проводниците на Форестера към
куплунга - Р0030
Аз ползвам Руководство по эксплуатации Subaru Forester II (SG) 2005 MY
drive.google.com/file/d/0…MHJmYlk/view?pref=2&pli=1

Разликата между двете ръководства е, че във Вашето стр 488 е EN (H4SO) т.е. един
разпределителен вал на глава, а при мен са два стр 988 EN (H4DO)
Принципно разлика няма. Дали тези разлики не са важни? Имам предвид степен на
сгъстяване, мощност , вентилатора за екология и оскъпяване?
Сега съм решил да включа на двата края на отоплението (към "+" и към "-") по една крушка
12v 1,5W и да търся връза според показанията им и Check Engene на арматурното табло и
диагносиката.

Автор:  BAlexandrov [ Вто Окт 08, 2019 5:55 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Да, това е следващия двигател EJ204 и са си съвсем различни. Конектора даже е различен - с 6 гнезда /4 кабела/, вместо 4. Твоят е с 6 нали?
Изглежда ти си с него, макар, че не излиза по VIN номера по-горе. Провери точно номера, за да е сигурно какво гледаме.
Иначе ей тук е и това ръководство, за модел 2008 се води обаче.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... %20RUS.pdf
Мисля, че това е най-точното за твоя модел.
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2006/Forester%202006/contents/data/S068/S068521j28.html

Доста странен е проблемът и си мисля, че сигурно е лош контакт някъде по веригата, който се проявява от време на време. Провери добре куплунга и самото ECU.

Автор:  Alxx [ Вто Окт 08, 2019 9:15 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Пиша по памет, но доколкото си спомням, нормалният товар на подгрева трябва да е 11-16 ома, не 1,2? Иначе, ето една хубава тема по въпроса:
https://www.scannerdanner.com/forum/dia ... hread.html
Сензорите на Субару са същият тип като в Тойота, а за тях е описано в темата.

Автор:  miter-liter48 [ Сря Окт 09, 2019 6:20 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Вярно в VIN номера съм объркал някои знаци, но двигателя категорично е EJ204 атмосферен.
Сенсора е с 6 пин и 4 проводника.
Схемата и текста на изпратените ми от Вас два линка са абсолютно еднакви. Моля Ви
отворете на стр.988.
Ако към пин 6 на куплунг Е23 и към "маса" включа крушка 12v 1,5w тя ще свети при
кантакт и работа на двигателя - ако всичко е ОК.Това е безопасно за колата -- нали?
Това ще е знак, че проблема не е "+"
Ако между пин 4 и 6 на куплунг Е23 включа втора такава крушка и тя свети, тогава и "-" не е проблем.
Опита ще покаже къде е "лошия контакт"

Греша ли?

Автор:  Ivan Varbanov [ Пет Юни 05, 2020 7:13 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Прикачени файлове:
74AA55E2-07B3-4984-AB6F-445B82562EFB.jpeg
Здравейте колеги и аз да попитам нещо . Имам Субару Легаси 2.0-165 коня BP5.
Преди време светнаха тези лампи...


В сервиза казаха че е предна ламбда сонда, ок смениха я, обясниха ми колко трудно се обучавала и т.н.
Около месец всичко беше наред след това при шофиране в града отново светнаха същите лампи, излезна ли извънградско след около 50-60 изминати километра лампите изгасват, след още два дни градско пак светнаха- извънградско изгасват и така вече 4 пъти.
Възможно ли е да са оплескали нещо с обучението или да търся друг проблем.

Автор:  Vmax [ Пет Юни 05, 2020 10:17 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Ламбда сонда не се обучава, а диагностика не се прави по лампи от таблото, а от кодове за грешки и живи данни.
Смени си сервиза - те са за обучаване.

Автор:  Ivan Varbanov [ Пет Юни 05, 2020 10:37 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират.
Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи"
Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде

Автор:  shadow [ Съб Юни 06, 2020 1:33 am ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

Ivan Varbanov написа:
Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират.
Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи"
Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде

зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ...

Автор:  Ivan Varbanov [ Съб Юни 06, 2020 9:35 am ]
Заглавие:  Re: Проблем след смяна на ламбда сонда

shadow написа:
Ivan Varbanov написа:
Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират.
Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи"
Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде

зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ...



От София съм

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/