Субару Форум България https://www.subaruclubbg.com/forum/ |
|
Проблем след смяна на ламбда сонда https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=27229 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | stefan_mil4ev [ Пет Окт 04, 2019 8:27 pm ] |
Заглавие: | Проблем след смяна на ламбда сонда |
Здравейте, смених и двете ламбди на колата, тъй като първата беше ленива и ми създаваше някои проблеми. Старата беше BOSCH, новата закупих пак същата като старата. След смяната ми светна чека с грешка, че има проблем с отоплението на сондата. Реално колата работи идеално. Сондата е с 6 Пина, някой може ли да ми каже кои проводници са за отопление, за да сложа паралелно на тях резистор и да излъжа ECU. Колата е 2002 г. 2.0 125 к.с. Става дума за първата сонда. Втората след катализатора не и намира кусури ECU. |
Автор: | miter-liter48 [ Съб Окт 05, 2019 4:35 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Вероятно куплунгът Ви е с 6 пина, а сондата е с 4 проводника и те са с цветове: "1"бял, '2"черен, "4" жълто-червен (+12v aкумулатор- светава при контакт и угасва при изключването му) и "3"синьо-бял. Отоплението е на 3 и 4. По колко ома е съпротивлението на Вашите сонди? Кой е кода на грешката Ви? |
Автор: | stefan_mil4ev [ Съб Окт 05, 2019 10:27 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Буксата е с 6 пина, не съм погледнал под шлаухката колко проводника има, може да са 4 наистина. 0258007084 Това е номера на сондата която свалих/купих. Грешката която ми дава е O2 sensor heater circuit malfunction bank 1 sensor 1. Не съм мерил съпротивлението и защото не знам къде трябва да меря. Утре ще проверя колко кабела са. |
Автор: | SpliFF [ Нед Окт 06, 2019 9:02 am ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Мисля ,че тази сонда е с 5 проводника. Нишо чудно и самата сонда да е дефектна, ако изключим варианта да не е за твоята кола. |
Автор: | miter-liter48 [ Нед Окт 06, 2019 12:14 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Моето мнение е да се започне с номера на оригиналната (каталоговата) ламбда сонда, по точно с Вашия VIN номер. |
Автор: | stefan_mil4ev [ Нед Окт 06, 2019 1:36 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Тази е точно оригиналната. При първият опит за вадене я смачках и спрях да се опитвам да я вадя. След кратък пробег ми записа тази грешка. След това свалих гърнетата и извадих сондата. Взех същата със същият сериен номер. Сигурен съм, че не е била вадена от как кола е станала. Изтрих грешката, тръгнах и пак записа същата грешка. |
Автор: | Alxx [ Нед Окт 06, 2019 3:37 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Няма ОЕМ Бошлаф в Субару и никога не е имало. Казаха ти - провери по вин. |
Автор: | stefan_mil4ev [ Нед Окт 06, 2019 7:42 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
В кой сайт мога да направя проверка по ВИН? |
Автор: | shadow [ Нед Окт 06, 2019 8:58 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
stefan_mil4ev написа: В кой сайт мога да направя проверка по ВИН? Например тук ... |
Автор: | miter-liter48 [ Пон Окт 07, 2019 3:10 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Бих искал да споделя и своя "ламбда" проблем. Имам FORESTER (S11) VIN: JF1SG5LE56G069000 Регион: Europe Дата: 2005/07/21 D ('06MY) Код компл.: SG5DL2Е ENGINE: 2.0L EMPI DOHC NA & LPG (204) EJ204LVRJB само на бензин TRAIN: FULLTIME 4WD (4W) MISSION: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT) GRADE: 2.0X (20X) SUS: NORMAL SUSPENSION DESTINAT: LHD (LH) ЕOBD II грешката е P0030 Прекъснала верига на подгряване на кислородният датчик преди катализатора (ламбда сонда) -1-ви ред - с помощта на : [https://incardoc.com/ru-ru/] Колата беше с Кислороден сенсор 22641-АА-381 на DENSO смених го с точно такъв и според [ http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat? ] Съпротивление на нагревателя (и на новия и на стария) 1,1...1,2ома при 20°С. Включена извън ауспуха загрява за 12..15 сек над 150°C Ток на нагревателя 8,5...3,2 А Напрежение на нагревателя 12....4,2v Напрежение на изводите на на циркониевата пластина спрямо маса е 2,19в при монтирана сонда по време на празен ход на двигателя. При форсиране на място - достига до 4..4,5в според incardoc.com Напрежение при контакт - измерено с волтметър 1,65....1,93в. Check Engene светва пак ?? Моля Ви за съвет.Каква е повредата на Forestera? |
Автор: | BAlexandrov [ Пон Окт 07, 2019 4:44 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Изтриваш грешката и след време пак се появява? В описанието на тази грешка е дадено да се проверят връзките между ECU и сондата и че се проявява, ако два пъти подред при каране даде проблем. Може би имаш лош контакт някъде и понякога губи връзка... Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома, както е дадено. Между 3 и 4 пин. Иначе по форумите хората казват, че в работен режим ECU следи съпротивлението на сензора и ако е над 50 ома при две карания на колата - се задейства тази грешка, а нормални са около 30. Ей тук http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... l%20EU.pdf стр. 488 виж. |
Автор: | miter-liter48 [ Вто Окт 08, 2019 4:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Господин Александров, Отново благодаря за реакцията Ви. "Изтриваш грешката и след време пак се появява?" - Да точно така и многократно. Прочитам, опитвам, изтривам грешката и след 15...20км градско или 100...300км извънградско Check Engene светва пак ?? Р0030. Сменил съм 3 сонди, пак и пак! "Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома" - Монтирал съм и експериментирал с нови сонди със съпротивление : 2,4ома 4,5 ома и старата 1,2 ома При мен за сенсора пише по малко До 1 ом Резултат: Р0030 На два пъти проверявам с мултицет съпротивленията между куплунгите на всички проводницина между сондата и ECU до 1ом, а към корпус маса над 1мом. Смених куплунга за сондата от към колата с нов и запоих проводниците на Форестера към куплунга - Р0030 Аз ползвам Руководство по эксплуатации Subaru Forester II (SG) 2005 MY drive.google.com/file/d/0…MHJmYlk/view?pref=2&pli=1 Разликата между двете ръководства е, че във Вашето стр 488 е EN (H4SO) т.е. един разпределителен вал на глава, а при мен са два стр 988 EN (H4DO) Принципно разлика няма. Дали тези разлики не са важни? Имам предвид степен на сгъстяване, мощност , вентилатора за екология и оскъпяване? Сега съм решил да включа на двата края на отоплението (към "+" и към "-") по една крушка 12v 1,5W и да търся връза според показанията им и Check Engene на арматурното табло и диагносиката. |
Автор: | BAlexandrov [ Вто Окт 08, 2019 5:55 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Да, това е следващия двигател EJ204 и са си съвсем различни. Конектора даже е различен - с 6 гнезда /4 кабела/, вместо 4. Твоят е с 6 нали? Изглежда ти си с него, макар, че не излиза по VIN номера по-горе. Провери точно номера, за да е сигурно какво гледаме. Иначе ей тук е и това ръководство, за модел 2008 се води обаче. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... %20RUS.pdf Мисля, че това е най-точното за твоя модел. https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2006/Forester%202006/contents/data/S068/S068521j28.html Доста странен е проблемът и си мисля, че сигурно е лош контакт някъде по веригата, който се проявява от време на време. Провери добре куплунга и самото ECU. |
Автор: | Alxx [ Вто Окт 08, 2019 9:15 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Пиша по памет, но доколкото си спомням, нормалният товар на подгрева трябва да е 11-16 ома, не 1,2? Иначе, ето една хубава тема по въпроса: https://www.scannerdanner.com/forum/dia ... hread.html Сензорите на Субару са същият тип като в Тойота, а за тях е описано в темата. |
Автор: | miter-liter48 [ Сря Окт 09, 2019 6:20 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Вярно в VIN номера съм объркал някои знаци, но двигателя категорично е EJ204 атмосферен. Сенсора е с 6 пин и 4 проводника. Схемата и текста на изпратените ми от Вас два линка са абсолютно еднакви. Моля Ви отворете на стр.988. Ако към пин 6 на куплунг Е23 и към "маса" включа крушка 12v 1,5w тя ще свети при кантакт и работа на двигателя - ако всичко е ОК.Това е безопасно за колата -- нали? Това ще е знак, че проблема не е "+" Ако между пин 4 и 6 на куплунг Е23 включа втора такава крушка и тя свети, тогава и "-" не е проблем. Опита ще покаже къде е "лошия контакт" Греша ли? |
Автор: | Ivan Varbanov [ Пет Юни 05, 2020 7:13 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Прикачени файлове: 74AA55E2-07B3-4984-AB6F-445B82562EFB.jpeg Преди време светнаха тези лампи... В сервиза казаха че е предна ламбда сонда, ок смениха я, обясниха ми колко трудно се обучавала и т.н. Около месец всичко беше наред след това при шофиране в града отново светнаха същите лампи, излезна ли извънградско след около 50-60 изминати километра лампите изгасват, след още два дни градско пак светнаха- извънградско изгасват и така вече 4 пъти. Възможно ли е да са оплескали нещо с обучението или да търся друг проблем. |
Автор: | Vmax [ Пет Юни 05, 2020 10:17 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Ламбда сонда не се обучава, а диагностика не се прави по лампи от таблото, а от кодове за грешки и живи данни. Смени си сервиза - те са за обучаване. |
Автор: | Ivan Varbanov [ Пет Юни 05, 2020 10:37 pm ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде |
Автор: | shadow [ Съб Юни 06, 2020 1:33 am ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
Ivan Varbanov написа: Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ... |
Автор: | Ivan Varbanov [ Съб Юни 06, 2020 9:35 am ] |
Заглавие: | Re: Проблем след смяна на ламбда сонда |
shadow написа: Ivan Varbanov написа: Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ... От София съм |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |