Автор |
Съобщение |
Реконструктор
|
Не намерих точен отговор през търсачката, за това отварям нова тема. Ако все пак се повтаря, моля за извинение. Повечето субаристи се борят с прегряване, обаче при мен съществува обратния проблем - колата не загрява както трябва. Загрява много бавно и никога не достига нормална работна температура, която трябва да е в границите 90-95 C. Лятото всичко е наред, но сега зимата седи на 82-84 C и ако поседи повече на едно място дига зорлем до 85 и толкова. Според това, което изрових, за този мотор има 2 термостата - за 78 и 88 C. По сайтовете за части предлагат и некви, дето отварят на 82, което окончателно ме обърква. Някой знае ли точния термостат за този мотор (B13, 2.0, 165 кс) за нашия климатичен пояс? В момента не знам с кой съм, но предполагам е 78, щото е по-разпространен. Събота и неделя ще го сваля да го видя. Ако е 78, но сложа 88, ще има ли опасност от прегряване?
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 5:51 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Постове: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
За твоят мотор термостата отваря на 78°С. Не мисля, че е "нормална работна температура" 90-95° за субару. Това според мен е нормално по-скоро за опел, но не и за японка.
Номера на правилния термостат е 21210AA030. Но температурата която наблюдаваш в тези хладни времена, на мен ми изглежда ок. Не съм сигурен този мотор на колко точно градуса включва перката, но ако е под 90°, със термостат на 88° рискуваш да върти нон-стоп.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 7:33 pm |
|
|
Vmax
|
А как я мериш температурата? И за мен изглеждат нормални показания които си посочил, ако имаше проблем ( заседнал термостат в отворено положение ), колата щеше да е доста студена Ако не си го сменял последните две години, не му мисли много. Лошото е че им паднаха много цените, а с това и качеството
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 12:30 am |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Постове: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Vmax написа: А как я мериш температурата? И за мен изглеждат нормални показания които си посочил, ако имаше проблем ( заседнал термостат в отворено положение ), колата щеше да е доста студена Ако не си го сменял последните две години, не му мисли много. Лошото е че им паднаха много цените, а с това и качеството Да ти кажа, термостата не е магическа пръчка и в общи линии не е особено сложна проверката му. Необходима е просто тенджера, котлон и точен термометър. Не е и особено често срещано явление да сдава багажа на база време, че да е необходима подмяната му на Х на брой години. За пример моето STI е със термостат произведен 2005 година(или по-рано). Няколко пъти съм го демонтирал но работи според спецификация и уплътнението на затварящата клапа е в добро здраве, затова всеки път съм го връщал същият. Аз нямам наблюдения за паднало качество на ОЕМ термостатите, но бих се съгласил с теб относно разните му заместители. Наскоро монтирах Gates на Legacy което се върна след точно 1 седмица със заспал в затворено положение термостат.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 10:17 am |
|
|
Реконструктор
|
Vmax написа: А как я мериш температурата? И за мен изглеждат нормални показания които си посочил, ако имаше проблем ( заседнал термостат в отворено положение ), колата щеше да е доста студена Ако не си го сменял последните две години, не му мисли много. Лошото е че им паднаха много цените, а с това и качеството Е, диагностика. При положение, че вентилатора се пуска на 95 и спира на 90, доста пресилено ми се струва да се определя под 85 за нормална температура...
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 12:09 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Постове: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Нормалната работна температура на двигателите е няколко градуса (2-4) над точката на отваряне на термостата. При температури 95-100 градуса имаме по-ниски нива на някои от вредните емисии, затова производителите настройват перките да включват при тези температури. Очаква се, че в градовете със трафик тип тръгни-спри е по-добре за здравето на хората, двигателите да работят на температури намаляващи вредните емисии. При сегашните околни температури и драстичното охлаждане на антифриза от използването на парно, на мен лично ми се вижда нормално да държи тези температури.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 12:35 pm |
|
|
Vmax
|
Реконструктор написа: Vmax написа: А как я мериш температурата? И за мен изглеждат нормални показания които си посочил, ако имаше проблем ( заседнал термостат в отворено положение ), колата щеше да е доста студена Ако не си го сменял последните две години, не му мисли много. Лошото е че им паднаха много цените, а с това и качеството Е, диагностика. При положение, че вентилатора се пуска на 95 и спира на 90, доста пресилено ми се струва да се определя под 85 за нормална температура... Колега, правилният термостат в твоя случай е ОЕМ-ският, посочен от TurboManiak в по-горният пост. Дали твоят е за смяна е трудно да се прецени - на загряла кола пипни двата макруча на радиатора ( горен, долен ), ако са топли - ОК, щом ти загрява нормално колата, пуска перки и т.н. би трябвало да си ОК. Аз съм с уред и за температура - тези дни не виждам над 85-88 градуса на водата в София.
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 12:49 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
TurboManiak написа: ... Наскоро монтирах Gates на Legacy което се върна след точно 1 седмица със заспал в затворено положение термостат. Тая марка Gates е супер измислена и на какво отгоре я дават за качествен афтърмаркет - нямам идея. Преди 2 години на колега чисто нов ремък се разши на 41 km и имаше няколко криви гвоздея ... Ето и как им изглеждат и термостатите за VW / Audi 3.0 TDI, вляво е OEM-ския, а вдясно ... е ... той се познава по опаковката ГейТск-ия боклук След няма и 1 година (поне така твърди човека снимал го):
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 1:05 pm |
|
|
BadMad
Регистриран на: Пет Окт 14, 2016 10:48 pm Постове: 133 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2.0-137hp
Телефон: 0887232884
Рейтинг: 45
|
Колега моят беше забил на отворено и при подаване на рязко гас за нула време температурата падаше драстично дори и по стандартните уреди на колата които всеки знае че не са много прецизни. След смяната всичко е идеално незнам с какъв е сменен но вече 2 години вътр е баня без да пеувеличавам и колата се държи добре без да грее. Смених термостата при Любо мисля че беше към 40лв цялата работа.
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 9:22 pm |
|
|
Реконструктор
|
Добре, а защо продават тия за 88 C ?
|
|
|
Нед Дек 08, 2019 6:37 pm |
|
|
Alxx
|
Видът термостат зависи в случая от две неща - от модела и от региона, за който е колата. Предполагам(само предполагам) 88°С е за северна Европа, Канада и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Дек 08, 2019 7:45 pm |
|
|
Vmax
|
Реконструктор написа: Добре, а защо продават тия за 88 C ? Е това е Субару синдром - здрава кола, ама се чудиш какво да ръчкаш по нея
|
|
|
Нед Дек 08, 2019 9:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Реконструктор написа: Добре, а защо продават тия за 88 C ? За да покрие еко норми в определени пазари и за да стане по-икономична
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Дек 08, 2019 10:15 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Постове: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Здравейте! По темата и аз да споделя нещо и своевременно да попитам:) Автомобила е Subaru Outback B14, 2.5 2011г, внос от САЩ. От както имам колата( повече от 1 г.) ми прави впечатление, че често в града се включват перките за охлаждане в интервал за около 30 сек. Преди няколко дни беше доста хладно сутрин и докато се придвижа до работното си място усещах как на светофарите се включва перката. Не прегрява автомобила, и двата маркуча са топли. Двоумя се да сменя термостата , но се чудя какъв да сложа( на колко градуса да отваря). Дали не е от него, понеже колата е внос от САЩ и там да е с термостат за по-голям градус? Днес питах в Стимо Варна и ми казаха, че има на 78,82, 88 градуса. С какъв бихте ме посъветвали да опитам! Поздрави!
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Съб Окт 21, 2023 9:04 pm |
|
|
Alxx
|
AC Off и няма да въртят толкова
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
13
|
|
Нед Окт 22, 2023 7:57 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Постове: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Климатика е изключен!
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Нед Окт 22, 2023 8:23 pm |
|
|
Alxx
|
Щом и двата маркуча са топли и климатроникът е с изключен компресор, бих си го обяснил със софтуер, фино настроен на конкретна температура. Покарайте колата със закачена диагностика, да видите при какви температури се слуват нещата и има ли правило, т.е. повтаряща се ситуация.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Окт 22, 2023 10:29 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Постове: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Ще го направя това, но си чакам от Китай ELM327 OBD и ще пиша веднага.
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Пон Окт 23, 2023 11:42 am |
|
|