При по-старите няма такива предпазни с-ми. Аз докато свикна често ми се случваше да гася на Д и после да се чудя, защо не пали
Затова и при тях има бутон на самият лост. Не можеш да включиш задна или под 3-та без да го натиснеш - т.е. казваш ясно - знам какво правя.
На някои версии има и ел. магнитно заключване - като при по-новите без бутон, но не знам точно на кои. Моята - няма.
Слава богу, не съм я забравял дълго, да се разходи... а и при автомата, ВИНАГИ дърпайте ръчна, ако е на наклон (аз на равно не я, че ми е залепвала).
Мануел казва - винаги дърпай ръчна. Трябва да се ползва ръчна, особено при наклон, защото блокирането на колелата, става посредством пин, който се 'забива' в 'маховика' (чинията, която вързва торк трансфертера към двг). Когато е под наклон, пинът се заклинва и ако види много зор, може да се повреди нещо... та:
Винаги дърпай ръчна ПРЕДИ да включиш на Паркинг ИЛИ оставяш на Неутрална, виждаш, че колата не се движи сама или е мнооого малко и бавно (пинът няма да излезе зорлем после) и тогава включваш на Паркинг.
Карам автомат от скоро, но практикувам и двете. Ако не е достатъчно равно, дърпам ръчна и тогава П.
п.п. Случи ми се веднъж да объркам и цъкнах паркинг, докато се движех... имах късмет и не строших пина, но добре, че извадих късмет, че после си е разправия да се оправя паркинга, а и не е ясно как ще заклини и дали ще може да се движиш после