Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:22 am



Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Особености на Субару Легаси III (1999-2003) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Това го бях писал преди доста време в един друг сайт и затова copy/paste :arrow:

Впечатления за купето:

Каквото и да напиша ще е малко за този автомобил! Карал съм доста коли, но определено в този намерих най-много качество, здравина, комфорт и сигурност на пътя. Просто прословутата здравина на Субару не се оказа само мит, а самата реалност! Но нека все пак се опитам:) Комфорта на този автомобил е нещото, което ми направи огромно впечатление още първия ден. Компромиса между прекалено твърда возия и прекалено мека "тип лодка" е перфектен. За кола с такива размери, това е от голямо значение, защото всяко "своеволие" на ходовата част може да бъде доста неприятно... Колата предава изключително малко от състоянието на пътя, но в същото време се държи адски стабилно на пътя и накланянето в завой е оптимално дори при висока скорост. За разлика от повечето японски автомобили, при Субару качествата на използваните материали е на много по-високо ниво. Кожата в интериора е дълговечна и сравнително мека. Но определено съм виждал и по-качествени такива при Ауди, Мерцедес и БМВ. Същото може да се каже и за махагона, но в конкретния случай тези неща стоят идеално на този автомобил и не са някаква пречка. Използваните пластмаси са изключително качествени - меки са на допир, не издават неприятно скърцане и след дълга употреба не губят блясъка си. Волана с неговата ергономична форма и възможност за настройка е изключително удобен и приятен на пипане заради използваната кожа за неговото тапициране. Уредите за управление са много добре изчислени; всичко е в полезрението на водача; няма излишни копчета и превключватели, които да смущават водача и в същото време колата разполага с много повече екстри и функции в сравнение с конкурентите си от Ауди, БМВ и Мерцедес. Позицията на водача е ИДЕАЛНА!!! Има видимост във всички посоки и габаритите на колата не са никакъв проблем дори в градска среда. Седалките са твърди и съответно стабилни с перфектна упора и това спомага за безпроблемно пътуване на дълги разстояния - нещо, което не мога да кажа за френските аналози в този клас... Предлагат безброй опции за настройка, но безспорен минус е липсата на ел. управление. Пространството за пътниците отзад е повече от голямо, и което е интересно за модела е, че те (пътниците отзад) стоят малко по-високо, което е много удачно решение за допълнителен комфорт! Друг недостатък в тази връзка обаче е, липсата на подлакътник на задната седалка, което е необяснимо за мен с оглед нивото на автомобила и високото оборудване. Багажник го оставям бе коментар - просто няма какво да се иска повече от него. Разполага с много отделения в него за съхраняване на различни дреболии, както и леген за мръсни предмети! Много полезни са и дискретно монтираните кукички за транспортиране на пазарски чанти с чупливи предмети. Колата разполага фабрично и с рейлинг на покрива, което Ви спестява разходите за покупка на багажници за ски и т.н. Чистачките работят прекрасно; регулират се според интензивността на дъжда и не са скъпи за подмяна - нещо което не мога да кажа за БМВ например (70лв)... Фаровете също са образцови, липсва ми само ксенона:)

Впечатления за двигателя/трансмисията, мощност, еластичност, разход на гориво

Двигателя на моето Легаси е 2.5 лита, 156к.с. Тази мощност е пределно достатъчна за масата на автомобила, но въпреки това скоро след покупката монтирах оригинален спортен филтър K&N. Благодарение на двойното предаване колата е много пъргава в градска среда, а на извънградско е истинско удоволствие да я караш. Няма никакви шумове от двигателя - боксерите са най-балансираните двигатели... Това се отнася дори и при висока скорост; при 200км/ч двигателя работи на 4200 оборота и не можеш да усетиш затормозяване на агрегата... Автоматичната трансмисия е добре изчислена, но не е нещо изключително като технология. Превключва много плавно и без сътресения, но още поне една предавка нямаше да е излишна. На извънградско каране препоръчвам да се използва бензин Н98, защото разликата е драстична... Мотора има много повече тяга, скоростите се сменят значително по-адекватно на ситуацията и което е най-важно, разхода пада с повече от 2 литра. Спортният и зимният режим на трансмисията са просто идеални и много полезни, още повече, че колата е 4х4. Средният разход за мен не нито нисък нито висок за този клас кола - 14/100 градско и 10/100 извънградско. Пак казвам, че препоръчвам употребата на Н98 при тази кола - ползите са много, а и при моментните цени на бензина може да реализирате икономия.

Впечатления за управлението/окачването, стабилност, возия:

Кормилната уредба е на завидно ниво, повече от лесно е боравенето с волана при всякакви условия. При висока скорост няма никакви вибрации във волана и единствената разлика между 100 и 200км/ч е показанието на спидометъра:) Тези коли са пословични със своята здравина и това наистина е така, стига да изберете запазен екемпляр. Пригодността за БГ пътищата е факт и за мен няма кола в този клас, която да съперничи на Субару. В тази връзка ще спомена, че в различни класации за здравина на автомобили между 3 и 9 години, този модел на Субару се движи между първо и трето място. Спирачната система я определям като задоволителна, но изостава в сравнение с конкурентите. Накладките се износват доста бързо, което важи и за дисковете. Хода на педала е доста дълъг, което изисква време за привикване към него. От друга страна дава възможност за прецизно дозиране на спирачното усилие. Фабричните гума на моя модел са 205/50/16. Тези джанти са много естетични и придават доста динамичен вид на колата. Недостатък е, че размерът на гумите е доста рядък на пазара "втора ръка" и ако спукате една гума, ще ви се наложи покупката на 4 еднакви заради двойното предаване (или много търсене). Аз лично през лятото използвам Мишелин Пилот Примаси. за зимата предпочетох Пилот Алпин и ако трябва да съм честен за мен пътната настилка и нейното състояние почти нямат значение:) Колата ме накара да мисля така:). Препоръчвам закупуването на 4 допълнителни джанти за зимните гуми, защото така може да минете на размер 195/15 и да спестите доста пари...

Основни недостатъци:

Слабото лаково покритие (това важи за всички модели на фирмата), липсата на възможност за ръчно управление на автоматичната трансмисия и "посредствените" спирачки на фона на конкурентите.

Основни предимства:

Пословична здравина - ако попаднете на запазен модел няма да се сещате за високите цени на резервните част; много добра динамика; комфорт; сигурност; незаменима през зимата; качество на изработката; качество на сглобката; липса на апетити сред авто крадците; много обширен и луксозен салон и много други......

Особености при поддръжката:

До момента за всички тези километри по българските пътища нямам никакви проблеми с колата; дори пластмасите в салона не са мръднали, което е достатъчно доказателство... Слабо място е слабото лаково покритие.

Друго:

Колата е в класа на БМВ 3 серия и Е класата на Мерцедес, но повярвайте ми ако търсите истинско качество, комфорт, лукс и сигурност на оправдана цена - това е колата и за Вас... Субару е една от малкото фирми, които продължават да държат на качеството на всяка цена и аз се възползвах от това!

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
 6


Последна промяна Flat 6 на Пон Яну 15, 2007 2:46 pm, променена общо 1 път


Вто Дек 05, 2006 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Десетилетия наред името Subaru служи успешно като синоним на "екзотика". Японската марка има армия от верни почитатели, но никога не е инкасирала кой знае какви продажби - дори след триумфа си в рали шампионата в края на 90-те и началото на новия век. Автомобилното поделение на Fuji Heavy Indusrties открай време залага на специфични технологични рецепти и странни хибридни категории возила. Едва в последните години компанията започва да се адаптира към мейнстрийма и предложи класически SUV, въпреки че разполага с ноу-хау, каквото повечето останали производители има доста да гонят.

Комбинацията от постоянно задвижване на четирите колела и опозитен двигател е породила не една и две легенди за Subaru. Част от тях звучат направо невероятно, но в интерес на истината отговарят на реалността. Всъщност легендарната здравина, превъзходни ходови качества и афинитетът на някои професионални механици към тези автомобили си имат съвсем просто обяснение. Колите на Subaru са типичен продукт на японското автомобилостроене в най-добрите му традиции. Формулата е елементарна - залага се на достатъчно прости и ефикасни технически решения, отработвани в продължение на десетилетия. Такъв еволюционен подход отрича радикалните изменения в концепцията, но за сметка на това всеки възел и агрегат се довежда до максималния си потенциал и ресурс. Поредното доказателство за ефективността на такъв конструкторски подход предостави третото поколение на Legacy през 1999 г., което за първи път даде основание на европейската публика да приобщи марката към елита в средния клас, запазен до този момент за местната продукция. Основания за такова "грехопадение" дадоха не само традиционно високото качество и образцова надеждност на модела, а и откровените заявки на японците за навлизане в по-престижни категории, където значение имат не само технологичните достойнства, а също така дизайнът, нивото на лукса и имиджът. Новото Legacy притежаваше достатъчно от всички тези ингредиенти на успеха.

Новост за Стария континент преди седем години бе комбито с увеличен клиренс Outback. Мелезът, кръстен на австралийската пустош, където Subaru има маса почитатели, намери имитатори в лицето на Audi Allroad и Volvo XC 70 само в рамките на две-три години. Малцина в Европа обаче знаеха, че такава модификация на универсала се продава още от 1994 г. и се чудеха какво ще да е това животно. В действителност ако се изключат някои изменения в параметрите на окачването и външното оформление, Outback представлява най-обикновено Legacy "в големи гумени ботуши". В Северна Америка модификацията се продава също така с каросерия седан, а вариантът полупикап с открито багажно пространство по традиция носи името Baja. Независимо от версията обаче, качеството на изработката си остава на върхово ниво. За разлика от други японски компании, които изнесоха производството на колите си в чужди страни с оглед увеличаване на продажбите, във Fuji Heavy Industries решиха да дадат превес на качеството над количеството. Това обяснява безупречната сглобка на каросерията и липсата на проблеми с изработката, каквито често засягат британските и американските версии на някои японски автомобили. Красноречиво доказателство за нивото на качество дава уплътнението на страничните стъкла, течовете от които е абсолютно изключено въпреки липсата на рамка. По антикорозионната защита на купето също няма никакви забележки и при покупка трябва бъде отчетена само една особеност на колите, внесени от Америка. Спецификациите на техните осветителни тела се отличават от европейските, което може да предизвика известни трудности с намирането на резервни.

Третата генерация на Legacy остава вярна на принципа на разумната достатъчност в областта на серийното оборудване. Базовите модификации трудно могат да се нарекат дворци на колела, но разполагат с всичко необходимо. В зависимост от версията обаче декларациите на Subaru за навлизане в по-луксозни територии се потвърждават напълно. Подборът на материалите и сглобката не търпят никакви критики, но само дотам. Почитателите на авангардните дизайнерски решения и експериментите с ергономията ще останат разочаровани.

През 2000 г. интересно решение на Subaru поднови безсмислените по принцип спорове дали Outback е просто ефектна версия на Legacy или изцяло различен модел. Тогава компанията стана едва вторият в света производител, който екипира автомобилите си с шестцилиндрови боксерни двигатели след Porsche. Трилитровият опозитен мотор с мощност 209 к.с. намери място под предния капак на модификацията Outback H6, за да отговори на предизвикателството на далеч по-потентните Audi Allroad и петцилиндровите Volvo XC 70 с турбо. Този агрегат бележи нов етап от еволюцията на моторите на Subaru, които в гамата на Legacy са представени още от класическите си 2.0- и 2.5-литрови двигатели с мощност 125 и 156 к.с. От тях го отличава верижното задвижване на газоразпределителния механизъм. Приликите пък са в ниския център на тежестта и надеждността.След въвеждането му на въоръжение през 1996 г. големият четирицилиндров двигател показваше известна склонност към прегряване. Радостната новина е, че при третата генерация на модела всички недостатъци са преодолени и независимо от съдържанието на моторния отсек. Чрез препрограмиране на командващата електроника лесно се отстранява дори единствената слабост на японските боксери - трудният старт при температури под -25 градуса, наложена от промените в запалването заради по-строгите норми за екология. Останалото го знае почти всеки, който поне малко се интересува от коли. При полагане на елементарни грижи тези двигатели са в състояние да извършат чудеса с километража без каквито и да било ремонти.

Днес перманентното задвижване на четирите колела не може да впечатли никого. Subaru обаче някак си съумява да остане едни гърди пред всички по отношение на настройките на трансмисията и увереността, която автомобилът дава във всякакви пътни условия и настилки. Забележителна е и надежността на конструкцията с вискомуфа и преден редуктор в един корпус и заден редуктор, прибран високо в централния тунел, което ги защитава от механично нараняване. Третото поколение на модела се екипира с ново поколение 5-степенни автоматични скоростни кутии, които работят доста по-плавно от преди, а версиите с 2.5-литров двигател и механични трансмисии разполагат с демултипликатор. Единственото, което може да развали удоволствието от такава схема на задвижване, обаче се оказва именно една особеност на "ръчните скорости". Те са снабдени с двойни маховици за гасене на вибрациите, които с времето се износват и започват да издават характерен звук. Това изобщо не нарушава работоспособността на скоростната кутия, но определено дразни слуха. Иначе за да се повреди трансмисията на Legacy/Outback са нужни наистина нечовешки мъчения и тормоз.

По подобен начин стои въпросът с ходовата част на модела. Някои собственици лесно забравят, че не са зад щурвала на танк. Това води до тежка амортизация на окачването, което по принцип не се предава никак лесно. Във всеки случай преди покупка трябва да се потърси мнението на специалист, който да даде адекватна оценка на предстоящите ремонти.

С особена издръжливост и надеждност се отличават и всички останали системи и възли по Subaru Legacy/Outback. Моделът може да възнагради собственика си не само с ходовите качества на всъдеход, комбинирани с приемуществата на леката кола, а и с неизброими безпроблемни километри. Условието обаче е да се полагат навреме малкото задължителни грижи. Те не са евтини, но се възвръщат многократно.

Справка за модела
Subaru Legacy/Outback (BE/BH)
История


1994 - В гамата на Subaru за Северна Америка и Австралия за първи път се появява модификацията Outback.

Септември 1996 - На европейския пазар започват продажбите на комбито Legacy във версия Outback, която се отличава с различно външно оформление.

Март 1999 - Дебютира третото поколение на Subaru Legacy с вътрешнозаводски индекс BE и BJ съответно са седана и комбито. За задвижване са предвидени два позитни бензинови двигателя с обем 2.0 (125 к.с.) и 2.5 литра (156 к.с.).

Ноември 2000 - Започват продажбите на модификацията Outback. Топверсията є Н6 се задвижва от трилитров шестцилиндров боксер с мощност 209 к.с.






ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване) - 4 600 EUR
Скоростна кутия (механична) - 4 280 EUR
Динамо - 280 EUR
Стартер - 310 EUR
Водна помпа - 140 EUR
Ауспух (комплект) - 460 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) - 160 EUR
Накладки (предни дискови) - 80 EUR
Фар (комплект) - 340 EUR
Преден калник - 250 EUR

Цените са за оригинални резервни части
/без ДДС/ за модел Subaru Legacy 2.0 4WD
/125 к. с./, произведен през 1999 г.


Subaru Legacy/Outback (BE/BH)
АЛТЕРНАТИВИТЕ


Subaru Legacy/Outback (BE/BH)
Работен обем - 1 994-3 000 куб. см
Мощност - 125-209 к. с.
Максимална скорост - 180-210 км/ч
Ускорение до 100 км/ч - 12.2-8.9 сек.

Audi A6/Allroad (4B)
Работен обем - 1 781-4 172 куб. см
Мощност - 110-480 к. с.
Максимална скорост - 186-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч - 14.8-4.5 сек.

Volvo S70/V70/XC70
Работен обем - 1 984-2 461 куб. см
Мощност - 126-300 к. с.
Максимална скорост - 195-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч - 11.7-5.9 сек.

Mitsubishi Pajero Sport (K90)
Работен обем - 2 477-2 972 куб. см
Мощност - 99-177 к. с.
Максимална скорост - 145-175 км/ч
Ускорение до 100 км/ч - 18.5-11.6 сек.

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Съб Фев 10, 2007 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Чрез препрограмиране на командващата електроника лесно се отстранява дори единствената слабост на японските боксери - трудният старт при температури под -25 градуса, наложена от промените в запалването заради по-строгите норми за екология.


Това веднага ми се наби в очи. Изобщо нямам такова впечатление. Бих казал, нула. Нямам случай, в който Субару да е засекло на студен старт. Не ми е минавала и такава поръчка пред очите. С 6 годишна батерия запалва от половин оборот. Имали сме случаи на слаба батерия, поради алтернатор, поради години и страхотен студ, но не и това, за което говори статията.

Забележка - изказвам наблюдения от първа ръка, където при -25 С празнуваме......и сме по къс ръкав. Не го изказвам от Австралия или от това какво съм чул.

Втора забележка - мисля че това по-скоро би се отнесло за всички двигатели с Bosch engine management. Един не съм видял от тях да запали на студ като хората. За Субару - направо си забравете.

Съб Фев 10, 2007 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Аз не съм вярвал че така лесно ще пали тая кола зимата. Мислех си преди "Лелее, сега като станат големите студове, какво ще правя, как ще пали тая кола?", а то се оказа че е просто безупречна в това отношение. Супер доволен съм засега.

Съб Фев 10, 2007 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Значи, аз което говоря е истина или не е ? Ти палиш едно Субару зимата на студено, аз паля една камара такива. Доста от тях стояли 5 месеца, но нови, доста от тях стояли два месеца и на много километри. Сещаш се....състояние на бензин и на батерия. Забравяме си за трудно палене. Ако не си в дефект, не ти свети нищо на таблото (check engine light).....ти просто си запалваш и си нямаш нищо общо с други коли от възрастта на твоята. Ти просто си нямаш грижа за запалването. Имам предвид доста от Германките тук.

Съб Фев 10, 2007 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Бързи и бавни (HI-LO) имат само ръчните кутии на комбитата.

_________________
All-Wheel-Drive

Съб Фев 28, 2009 8:22 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Flat 6 написа:
Това го бях писал преди доста време...


Колеги, моля в тази тема не задавайте въпроси за модела. Ако имате въпрос, първо потърсете с търсачката на форума дали е задаван вече и ако не намерите нищо, го задайте в отделна тема.
Всеки който желае, тук може да напише собствено ревю за положителните и отрицателните страни на своето Легаси, за да максимално ползен на интересуващите се.


Към горните неща, написани от колегата Flat6 (евала за труда!) бих добавил моите впечаления от проходимостта на третата генерация на Легаси, моделите с автоматични скорости. Впечатленията ми са от едно комби и от един седан. Базата ми за сравнение е моята Импреса - ръчни сорости - модел 1999 година, Форестър - ръчни скорости - модел 1998 година.
Сравнение с гореизброените модели, Легасито определено е по-малко проходимо поради следните причини:
1. По-голяма дължина на автомобила
2. По-голямо тегло на автомила
3. VDC функцията не може да се изключи
4. Липсата на бавни скорости
За сметка на това на асфалтов път, стабилността и комфорта със сигурност са на доста по високо ниво от Импресата и Форесъра, точно поради гореизброените причини, плюс още една. Това е динамичното разпределение на въртящ момент между преден и заден мост според условията на пътя и натоварването на колата, в граници от 90/10 до 50/50, което го няма при моделите с ръчни скорости, където е твърдо 50/50. Разпределението на въртящият момент се променя чак когато се задейства виско-блокировката, но това е след получване на разлика в скоростите на въртене на преден и заден мост. И единственото, което виското прави, е да се стреми да изравни скоростите на въртене на двата моста, а когато се изравнят - блокировката се освобождава. На практика това се получава при пробуксуване, докато при автоматиците има плавно изменение на разпределението на въртящ момент между преден и заден мост по време на движение на автомобила.

Редакция (1 година по късно - 15.11.2010): След малко повече ровене в нет-а, прочетена литература и обсъждане с колеги бих добавил, че по четвъртата точка (за бавните скорости) не съм съвсем прав. За справка - Уикипедия и How stuff works, търесете "torque converter" и ще ви се изяснят доста неща. Поне на мен ми се изясниха. Все още не мога да си обясня защо това Легаси така закъсваше - първите три точки си остават все пак, но си мисля, че се намесва и незнанието ни как да боравим с автоматика. Тази зима ще направим малко повече контролирани изследвания. :-D

Вто Дек 15, 2009 4:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моделите с VDC са по-различни:
36:64 (front:back) по дефолт, при нужда се заключват до 60:40 (front:back), това са версиите с VTD

_________________
All-Wheel-Drive

Вто Дек 15, 2009 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 19, 2008 8:41 am
Мнения: 762
Местоположение: ВАРНА,БЪЛГАРИЯ
Skype: subaru_prodrive
Автомобил: legacy2.5AT GX sedan MY99
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Повечето от нас виждайки за първи път новия облик на Subaru Legacy ще си кажат: “Преоблякъл се Илия, пак в тия”. Това донякъде е така, но не съв­сем. Самото име на луксозния седан (Legacy - “наследство” от англ.) носи ясно послание. Но вникнете ли в материята ще разберете, че става дума за едно съв­сем ново наследство.

Първото, което прави впечатление в японския седан са обновените фарове. Много от автомобилните компании днес украсяват моделите си с тези изключително практични и удачни предни светлини. Компанията Fuji Heavy Industries, известна у нас най-вече с автомобилното си подразделение Subaru, също не изостава от модните течения. Фаровете на модела Legacy, производство след 2000 година са с гладки стъкла, без т. нар. разсейватели. Отражателите, пък са раз­деле­­ни ­на мно­го парабо­лич­ни дефлек­тори, всеки от които със свой фокус, направляващ светлината в точно определена посока. По този начин светлиният поток се разделя в две основни направления и осветява добре както далеч напред, така и близкото пространство пред автомобила.

Материалът не случайно започва с подробно обяснение за фаровете на Legacy. Те са най-съществената промяна по екстериора на японското возило, но съв­сем не единствената, което ме кара да се съглася с почитателите на мар­ка­та, че този седан е нов и за рестайлинг не може да се говори.Това стана факт след като инженерите на компанията най-накрая решиха да проявят практичност и “лишиха” опозитния двигател от двата му разпределителни вала. Не знам дали това е крачка напред, тъй като по света в много от новите модели прибавят по още един разпределителен вал, но аг­регатът на Legacy показва пер­фектна динамика. Друго странно явление е изключително дългият зъб­чат ремък, който ако се нареже на парчета би стигнал за направата на 10 ремъка за Trabant. Дъл­жината обаче не пречи на надеждността. Производителите не се притесняват от разтягане на каучука и препоръчват смя­ната на ремъка да става на всеки 100 000 километра пробег.

Днес Subaru е една от малкото автомобилни компании, които произвеждат модели с опозитен двигател. Въпреки че боксерът си има своите преимущества. Най-основното е, че моторът е с нисък център на тежестта и като се при­бави факта, че скоростната кутия е разположена в една равнина с двигателя, мога спо­койно да кажа че автомобилът е добре уравновесен. Питате се как се отразява това в процеса на управление? Основното е, че в завоите може да се влиза с по-висока скорост без колата да се накланя встрани. За тази стабилност голяма роля играе и новото задно окачване. Макферсъните са заменени с нова, трилостова система, която прави возилото изключително стабилно в задната си част. В сравнение с предшественика си Legacy (производство след 2000 година) е с увеличено междуосие и по този начин комфортът на пасажерите се подобрява.

Ако се спрете на варианта Subaru Legacy не очаквайте да сте бърз колкото Ричърд Бърнс например, но за сметка на това ще имате надежден и комфортен автомобил, предлагащ прилични динамични характеристики. Според мен 2.5-литровият бензинов агрегат е най-подходящ за големия седан, поради което се спряхме на версията 2.5 AWD GX.

Когато седнете зад волана на Lеgacy ще почуствате лекотата на управлението. Кормилото е много удобно, а благодарение на отличното сервоусилване ръцете ви няма да се изморят дори и след дълго маневриране на ед­но място. Говори се (неофициално), че в разработката на новото Legacy са взели участие инженери от Porsche. Не е ясно обаче ако това е така дали немците имат пръст в новото задно окачване или перфектното сервоуправление. Но това не е важно. Седанът е добра алтернатива ако желаете непретенциозна на външен вид, но изключително надеждна кола. Неслучайно миналата година в САЩ именно моделът Legacy бе избран за най-надежден автомобил в класа си. В стандартното оборудване на версията GX са вградени два предни и два странични еърбега. За сигурността се грижи и част от сложната електроника в автомобила. Японците внедряват в тази кола новата система Ve­hicle Dynamics Control, която е разработка на фирмата Bosch. Тази система за стабилизиране е от ново поколение и е способна едновременно да отчита параметри като ъгъл на завоя, скорост на връща­­нето на колелата в изходно положение, ъглово ускорение и др. Системата VDC предотвратява хлъз­га­нето на спиращите колела в завоя и доказва своите предимства най-вече на влажни и мокри пътища. VDC се монтира на Legacy само при положение, че има автоматична скоростна кутия. Вариантът, GX който е тема на материала ни е оборудван именно с трансмисия E-4AT - електронно управляема предавателна кутия с активно разпределение на момента между мостовете (4х4). Перманентното предаване на четирите колела пък ще ви осигури спокойствие и през зимата. Така без да се притеснявате от атмосферните условия можете да натиснете здраво газта и тежката 1 400 килограма лимузина ще ускори до 100 км/ч. за по малко от 10 секунди. Е, разходът на гориво не е малък - в града той може да надвиши и 13 литра на 100 километра, но в крайна сметка трябва да прецените кое за Вас е по-важно.

Дотук с положителните качества на Legacy. Като всеки друг автомобил и това возило си има своите недостатъци. Вече споменах, че като изключим фаровете екстериора не впечатлява кой знае колко. По отношение на салона също има какво да се желае. Имитацията на махагон е доста несполучлива, а останалите детайли са опростени максимално. Бутоните по арматур­но­то табло са разположени на­гъсто при което има опасност да бъдат натиснати два или три едновременно. Според мен обаче основният недостатък на Legacy се крие в отговора на въп­роса за кого е предназначен този седан? Пазарната ниша в която “виси” моделът Legacy GX е доста стеснена. Ако човек иска спор­тен “снаряд” с перманентно предаване естествено ще избере Im­pre­za. Ако искате семеен седан, то 2.5-литровият двигател излиза доста скъпо удоволствие, пък и модификацията Outback е значително по-прималива. Като погледнем алтернативите пък се вижда, че има и по-апетитни предложения - и по-евтини и по-икономични. Все пак ако държите най-вече на сигурността, то новото наследство Su­ba­ru Le­ga­cy е седанът който ще Ви направи щастлив.http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/no ... dstvo.html

Радослав Славчев
[email protected]

_________________
не е леко да се вдига тежко..................казал щангистът
+359894313437

Съб Юни 05, 2010 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Юни 29, 2010 8:50 pm
Мнения: 2
Skype: kosio.atanasov
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Наистина една от най хубавите екстри за мен е това че при моделите с въздушно окачване колата може да се вдига.по този начин става висока почти колкото АУТБЕК ,което значи че е изключително удобна за всякакъв терен,което я прави много практична. :smt136 :smt136 :smt136

Сря Мар 30, 2011 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 9:25 pm
Мнения: 68
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А тогава въпроса, защо въздушното окачване липсва в по-новите модели ?

Пон Апр 11, 2011 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 10:54 am
Мнения: 94
Местоположение: Sofia
Skype: rudibass
Автомобил: subaru legacy 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Искам да добавя нещо към недостатъците за съжаление.Определено колкото и запазена да я вземе човек му се налага в рамките на няколко месеца да сменява съединител.При това най-добре е да го вземе оригинален защото Валеото и др. не са чак толкоз надеждни и ще трябва пак интервенция след време.Специално за Легаси да спомена.... За моделите ,които са без въздушно окачване, ако се ползват гумите дадени по спецификация, автомобила става доста нисък за дължината си.При по височък бордюр закача юнажката отдолу.Както и при по пухкав сняг се укопава и опира отдолу.
Ще кажа само едно предимство, което ме направи вечен фен на Субару...
Това е колата която отказва да се счупи.Легасито ми е второто Субару .Преди това имах Импреза,която вози сестра ми в момента.НЕМА ЧУПЕНЕ.
С уаважение Гого

_________________
техник-кибик

Пон Апр 11, 2011 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ YIM WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
Кофти...
Отговори с цитат
И аз се сещам за един недостатък за който като,че ли невидях някой колега да е споменал но за съжаление(предполагам повечето от вас са се сблъсквали с него)през зимата често мисе случва да немога да проникна в колата защото уплатненията замръзват здравата.Пробвал съм всякакви мацаници,специални спрейове и разни традиционни съвети(течен парафин,глицерин)но.....положението си остава същото.Обаче това си остава бял кахър на фона на всички прекрасни качества на автомобила.Често зимата докато се боря да вляза през 5тата врата наблюдавам комшийте как въртят ли въртят без никакъв успех :-D докато при мен въпроса е само да вляза после вече всички които карат такъв автомобил знаят...... :smt082

_________________
2007 Subaru outback B13

Вто Апр 26, 2011 8:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shery81 написа:
И аз се сещам за един недостатък за който като,че ли невидях някой колега да е споменал но за съжаление(предполагам повечето от вас са се сблъсквали с него)през зимата често мисе случва да немога да проникна в колата защото уплатненията замръзват здравата.Пробвал съм всякакви мацаници,специални спрейове и разни традиционни съвети(течен парафин,глицерин)но.....положението си остава същото.Обаче това си остава бял кахър на фона на всички прекрасни качества на автомобила.Често зимата докато се боря да вляза през 5тата врата наблюдавам комшийте как въртят ли въртят без никакъв успех :-D докато при мен въпроса е само да вляза после вече всички които карат такъв автомобил знаят...... :smt082


Това се случва на всички коли, зависи къде си псрял наи вече.
Аз мажа само с парафин или глицерин от аптеката.
Иначе като замръзне 2л. топла вода оправя положението, досега не съм имал пунати стъкла. (топла не вряла)

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Юли 27, 2011 8:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
rudibass написа:
Искам да добавя нещо към недостатъците за съжаление.Определено колкото и запазена да я вземе човек му се налага в рамките на няколко месеца да сменява съединител.При това най-добре е да го вземе оригинален защото Валеото и др. не са чак толкоз надеждни и ще трябва пак интервенция след време.Специално за Легаси да спомена.... За моделите ,които са без въздушно окачване, ако се ползват гумите дадени по спецификация, автомобила става доста нисък за дължината си.При по височък бордюр закача юнажката отдолу.Както и при по пухкав сняг се укопава и опира отдолу.
Ще кажа само едно предимство, което ме направи вечен фен на Субару...
Това е колата която отказва да се счупи.Легасито ми е второто Субару .Преди това имах Импреза,която вози сестра ми в момента.НЕМА ЧУПЕНЕ.
С уаважение Гого

Доста късно ще отвърна, но това не е толкова важно, темата ще се чете още дълги години. Просто не искам бъдещите собственици да си мислят, че амбриажите са слабо място.
Въпроса със съединителя е като един друг въпрос...долу-горе се получава така, че колкото и запазен екземпляр да си вземеш пак трябва да му смениш накладките един ден. Абсолютно същото, разликата е, само в интервала на смените, защото съединителя също е феродов и работата му се състои в това да се износва. Може да купиш кола на 3 години за 30 000 с износен съединител и накладки, а аз купих една на 15 години за 1000 лева с нов съединител и накладки. Това няма никаква връзка с марката, модела и т.н. Това са рисковете на пазара 2-ра ръка.


shery81 написа:
И аз се сещам за един недостатък за който като,че ли невидях някой колега да е споменал но за съжаление(предполагам повечето от вас са се сблъсквали с него)през зимата често мисе случва да немога да проникна в колата защото уплатненията замръзват здравата.Пробвал съм всякакви мацаници,специални спрейове и разни традиционни съвети(течен парафин,глицерин)но.....положението си остава същото.Обаче това си остава бял кахър на фона на всички прекрасни качества на автомобила.Често зимата докато се боря да вляза през 5тата врата наблюдавам комшийте как въртят ли въртят без никакъв успех :-D докато при мен въпроса е само да вляза после вече всички които карат такъв автомобил знаят...... :smt082

Има едни флакончета от по 300-400мл., силиконова течност, специална за целта, струват по 4-5 лева и нямаш проблеми.
А течния парафин се купува от аптека все пак, нали не се учудвате, че не помага? Колко пъти си купихте ефикасно хапче за глава от Евро07?

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Авг 03, 2011 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 1:12 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Skype: zanderbg
Телефон: 0888811914
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
стандартните гуми действително са странно малки - за 2,5 със стандартни ляти джанти 205/50/16
Имате ли наблюдения какъв най-голям размер може да се сложи без да опира? Предполагам, че масовият 205/55/16 няма да е проблем? А 205/60/16 ?

Сря Яну 30, 2013 4:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 20, 2010 2:56 pm
Мнения: 446
Местоположение: Варна
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5
Телефон: 0894 625 237
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Тедо написа:
стандартните гуми действително са странно малки - за 2,5 със стандартни ляти джанти 205/50/16
Имате ли наблюдения какъв най-голям размер може да се сложи без да опира? Предполагам, че масовият 205/55/16 няма да е проблем? А 205/60/16 ?


205/50/16 наистина са малки, 205/55/16 са си супер. А аз лятото бях с 205/60/16 и при екстремни условия леко пресуркваха ама така и не разбрах къде точно опират.

Сря Яну 30, 2013 4:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 09, 2012 9:44 pm
Мнения: 42
Автомобил: Subaru Outback 2.5 2004
Рейтинг: -5
Кофти...
Отговори с цитат
Има ли колеги които да карат такова легаси със 17" джанти . Какъв размера трябва да е гумата. В момента съм с 205.55.16 и гледам в калкулатора за гуми ,че ако сложа 225.45.17 диаметъра е съшият. Въпроса е дали тези широчината ще е ОК.

Пон Фев 04, 2013 12:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 1:12 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Skype: zanderbg
Телефон: 0888811914
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
mescalin написа:
Има ли колеги които да карат такова легаси със 17" джанти . Какъв размера трябва да е гумата. В момента съм с 205.55.16 и гледам в калкулатора за гуми ,че ако сложа 225.45.17 диаметъра е съшият. Въпроса е дали тези широчината ще е ОК.

Голяма грешка ще направиш, особено пък за зимни гуми!
Моя пасат оригинално беше с този размер летни... Като го взех, бях мераклия и си купих за 1000лв един комплект нови гуми... За 40 000км се изтъркаха почти до маркерите... Продадох ги заедно с джантите и с парите си купих чисто нови гуми с често нови джанти... За горе долу същият пробег почти не им личи, че са карани... За комфорта на возене пък не искам да коментирам... Разлика в стабилността се усеща само при много агресивно каране (много над позволеното по пътищата) - при каране с разумни скорости, просто не виждам смисъл от 17-ките... Единствено за гъзария...

Пон Фев 04, 2013 2:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 09, 2012 9:44 pm
Мнения: 42
Автомобил: Subaru Outback 2.5 2004
Рейтинг: -5
Кофти...
Отговори с цитат
Тедо написа:
mescalin написа:
Има ли колеги които да карат такова легаси със 17" джанти . Какъв размера трябва да е гумата. В момента съм с 205.55.16 и гледам в калкулатора за гуми ,че ако сложа 225.45.17 диаметъра е съшият. Въпроса е дали тези широчината ще е ОК.

Голяма грешка ще направиш, особено пък за зимни гуми!
Моя пасат оригинално беше с този размер летни... Като го взех, бях мераклия и си купих за 1000лв един комплект нови гуми... За 40 000км се изтъркаха почти до маркерите... Продадох ги заедно с джантите и с парите си купих чисто нови гуми с често нови джанти... За горе долу същият пробег почти не им личи, че са карани... За комфорта на возене пък не искам да коментирам... Разлика в стабилността се усеща само при много агресивно каране (много над позволеното по пътищата) - при каране с разумни скорости, просто не виждам смисъл от 17-ките... Единствено за гъзария...


Да 17-ките ме интересуват за визия основно.Не си правя илюзии ,че ще стане супер стабилна или нещо друго. Става въпрос да се кара лятото , 16-ките са за зимата. Много коли съм сменил и винаги съм слагал по-големи от стандартните за модела джанти и съм наясно с последващите неудобства, но до сега не съм чувал за по-бързо износване на гуми заради по-големи джанти. Въпроса ми беше конкретно за Легаси Седан 02-03 фейлифт модела ако се сложат 225 широчина гуми ще опира ли при пълен ляв или десен.

Пон Фев 04, 2013 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор