Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Особености на Субару Легаси III (1999-2003)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=276
Страница 2 от 2

Автор:  Тедо [ Вто Фев 05, 2013 10:28 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

не е от по-големи джанти, а от по-широки гуми... Колкото са по-широки, по-бързо се износват, а в същото време грайферът им трябва да е по-дълбок за предотвратяване на аквапланинг...

А що се отнася до размерите, можеш и 18" да сложиш размерът за гумите ще е 225/40/18, 19" - 225/35/19... Разликата в диаметрите е минимална (допустима).

Автор:  xaoca [ Сря Ное 27, 2013 4:07 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Здравейте колеги споделете нещо и за газовите уредби на този модел има ли особености при тях омаслител желателно ли е да се слага.. марки газови инжикциони и добри специалисти.

Автор:  jovani85 [ Нед Сеп 14, 2014 2:29 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Здравейте,
от 3 дни съм горд собственик на Легаси 2.5 2001г. и искам да питам дали ще се държи добре с гуми 195/55/16,защото имам от стара кола такива почти нови.Благодаря

Автор:  Madj0 [ Вто Сеп 23, 2014 11:55 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Няма да имаш проблем с посочения размер гуми .

Автор:  tech_noir [ Сря Юли 06, 2016 9:33 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

xaoca написа:
Здравейте колеги споделете нещо и за газовите уредби на този модел има ли особености при тях омаслител желателно ли е да се слага.. марки газови инжикциони и добри специалисти.

Добрия инжекцион, специалисти и омаслители май са желателни независимо от колата. Особености... все пак е боксеров двигател и са едни специални рейки там.
Аз лично вече съм 20 000 километра с Фобос и омаслител и грижи и проблеми никакакви никога. Не съм се задълбочавал, каквото ми препоръчаха това сложих, просто казах че искам зареждало при това на бензина и бутилка на мястото на резервната гума и оставих ключа. След два дни ми се обадиха да ида да си я взема и от тогава си карам безпроблемно. С профилактика на всеки 10 хилади, естествено - пак давам ключ, пия едно кафе и вземам ключ.

Автор:  kener [ Вто Юли 19, 2016 1:24 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Система за омасляване на клапаните след монтиране на газова уредба при Субару не е нужна. Ако някои газаджий я монтират си е чиста спекула. Моторите работят перфектно на газ въпреки ниското качество на горивата в България.

Автор:  kerekovski [ Вто Юли 19, 2016 7:08 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Те си работят перфектно в началото, но колко дълго, преди да потънат клапаните?

Автор:  quietriot [ Вто Юли 19, 2016 7:15 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

kerekovski написа:
Те си работят перфектно в началото, но колко дълго, преди да потънат клапаните?

60 000 добре ли е ? без да потънат клапаните , дори без да затегнат , реглаж е правен на 50 000 км, първата газова, с която купих колата беше с плочка за ужас на Митака слагана във Видин, колата е вкарана на 250 000 от швейцария сега е на 340 000 , никога не е имала мазане на клапаните , има чукане от буталата вече , но то е е друга тема. Казвам 60 000 защото аз я купих на 275 000 и незнам предишния собственик колага е сложил първата газова , така че броя престоя само при мен.Отделно е карана с масла игъл във Видин щото човека беше дистрибутор на такова , при мен се кара само с Мотул макар, че и то не спря мотора да се разтропа ROFL преди 20 000 км.

Автор:  kerekovski [ Вто Юли 19, 2016 7:47 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

60 000 нищо не е. 60-70-100 000 ще изкара и MR20DE на Нисан, но после е за нови клапани и легла. А в твоя случай това е един от всичките двигатели, които се предлагат в Субару. Ако и да е корав 2.5 в това отношение и да му се регулират клапаните лесно, то за H6 нещата стоят по друг начин. При каране на бензин се препоръчва регулиране на клапани веднъж на 150 000 км, а на газ - не знам, какво ще се случи и все пак при добре настроена система колко ще изкарат. Но за регулирането на клапаните на EZ30R повечето хора вадят мотора навън, сам сметни цената на това "удоволствие". Вярно е, че омаслителят като консуматив само струва едни 40+ лв за всеки 10 000 км, отделно самото устройство с монтажа е към 300 лв, но ако успее да удължи интервала на потъване 1.5 пъти, за мен пак си струва.

Автор:  quietriot [ Вто Юли 19, 2016 9:37 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

kerekovski написа:
60 000 нищо не е. 60-70-100 000 ще изкара и MR20DE на Нисан, но после е за нови клапани и легла. А в твоя случай това е един от всичките двигатели, които се предлагат в Субару. Ако и да е корав 2.5 в това отношение и да му се регулират клапаните лесно, то за H6 нещата стоят по друг начин. При каране на бензин се препоръчва регулиране на клапани веднъж на 150 000 км, а на газ - не знам, какво ще се случи и все пак при добре настроена система колко ще изкарат. Но за регулирането на клапаните на EZ30R повечето хора вадят мотора навън, сам сметни цената на това "удоволствие". Вярно е, че омаслителят като консуматив само струва едни 40+ лв за всеки 10 000 км, отделно самото устройство с монтажа е към 300 лв, но ако успее да удължи интервала на потъване 1.5 пъти, за мен пак си струва.

Ако помага си напълно прав и дано е така, аз го давам малко тома наверни за ползата от мазането, но съвесем спокойно може да греша.
Що се касае до 2,5 мотора , няма нищо здраво в него , кекав е, топлинно небалансиран, с малко коне и малък въртящ момент, спокойно можеха да извадят едно 170 коня поне от него. да клапаните са регилират лесно без да се вади мотора, дори гарнитури могат да се сменят с чалъм без да се вади мотор.Скоростната кутия е под всякаква критика като динамика , но пък има други ползи които не са за пренебрегване , та си ги караме с кеф . ;)

Автор:  radoslavBUL [ Пон Фев 26, 2018 11:15 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Добър ден. Имам проблем с пръскачките на чистачките когато искат пръскат от какво може да е колата е легаси 3 седан

Автор:  Иван_Sky [ Чет Мар 15, 2018 8:33 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Мочета да ми обясните един коментар за Legacy 2000-2003 : " на всяка цена избягвай четиривалките. има 2.5 мотор, който обаче е с 4 вала. слага се на легаси лимитед версия с всички екстри. познава се като видиш капака на ангренажът - по-голям е. този мотор е най-дървен. уж е моделиран за повече мощност, ама само е усложнен ".Каква е разликата между него и нормалния 2.5 (разход, обслужване или друго)?

Автор:  Vmax [ Чет Мар 15, 2018 9:24 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Почети малко форума - има писано по този въпрос, не обичаме да преповтаряме.

Автор:  Иван_Sky [ Пет Мар 16, 2018 9:16 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Извинявай че питам , предстои ми първата покупка на Субару не съм запознат с марката. От 2 седмици ровя из форума и го намирам само като дума, но не и каква е разликата между него и нормалния 2.5, а сайтове има много които са 2.5 limited.

Автор:  tsvetanov [ Чет Юни 06, 2019 10:44 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

https://www.youtube.com/watch?v=pFPmpvKv3ns ето така изглежда въпросния двигател води се DOHC , обяснявам ти като за човек който не разбира ако се вгледаш в капака на ангренажа(черният пластмасов капак) се виждат по два вдлъбнати кръга от ляво и дясно, SOHC моделите са с по една кръгла вдлъбнатина и видимо по малки капаци на клапаните. Можеш да потърсиш снимки в гугъл за ej25 sohc и за ej25 dohc и да се позагледаш какви са разликите.

Автор:  LegacyFan [ Пет Юли 24, 2020 4:27 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Здравейте! Купих си преди 2 седмици subaru legacy 2.0 138hp. Мотора беше омазан целия, и ми препоръчаха вместо да го правя да сложа друг.Преминах на по-малкия мотор 125 коня без EGR клапан, и от тогава когато работи колата ми свети check engine лампата.Не виждам разлика, но много ме дразни това че свети.Дали има вариант да се изключи по някакъв начин?

Автор:  zarere [ Чет Юли 28, 2022 1:23 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Здравейте на всички,

да отупам малко темата с неща които са дискутирани, но ме човъркат.

Тъй като се знае, че оригиналната гарнитура на главата за EJ251 с номер 11044AA633 (която е еднослойна ) е ненадеждна заради падането на покритието и има ли причина никой от белите сервизи да не слага пак оригинална гарнитура, но от STI/WRX/XT с номер11044AA770 или други модели с турбо при които се знае, че ползват мултислойни гарнитури при които няма покритие, което да падне и да се развали толкова бързо като при еднослойната оригинална такава ? Гледам, че и 11044AA642 е 3 слойна гарнитура, която пак я препоръчват
вместо 11044AA633 за EJ251.
https://www.ultimatesubaru.org/forum/to ... nt-1386944


За гарнитурата на главата визирам видеата и обясненията на този механик, който има многобройни видеа с всички основни проблеми и решения на субару

https://www.youtube.com/watch?v=-aq0hDvKJ5Q&t=610s

Също така какво мислитe за това видео
https://www.youtube.com/watch?v=fjrqkLFQDT4

в което се казва, че този aisin kit е на половината цена и че всички части са еднакви с оригиналните такива ( без водната помпа ), но идват в комплект ?
Откакто съм купил колата октомври 2014 до ден днешен всичко по нея се сменя навреме и само с оригинални консумативи и всеки път ми казват как оригиналните части изкарват почти два пъти повече от афтърмаркет аналозите им, но това при мен не се случва. За пример давам оригиналната водната помпа, която би трябвало да държи уж до 50 000/60 000 км , а аз ще сменям вече 3-та от 2014 насам ( навъртяни 80 000 км общо ).Наясно съм че, за да работят нещата както трябва се сменя всичко навреме по колата. Ето обобщени въпросите отново:

1.Защо от белите сервизи никой не слага мултислойните и доста по-здрави гарнитури ( конкретно за EJ251 двигателите ), а ползва оригиналната еднослойна на която покритието и пада и се знае, че е ненадеждна?
2.Може ли някой, който е слагал мулти-слойна гарнитура на EJ251 двигателите да даде информация какъв е бил резултата след това ?
3.Има ли смисъл да купувам отново оригинален ангренажен комплект или да поръчам този на AISIN, както се оказва, че са пак оригиналните такива ( без водната помпа ), но направени в комплект и на половин цена?
4.Знаете ли сервиз ( в която и да е точка на България ), който да дава гаранция след ремонт на двигател по-конкретно след смяна на гарнитурите на главите/шлайване на главите и блока/реглаж на клапани ?

Автор:  Alxx [ Чет Юли 28, 2022 10:14 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Че има ли сервиз, който не дава след такъв солиден ремонт? Аз, знам поне трима, които си държат на името и не се рекламират тука.
Относно гарнитурите - да, конкретни модели многослойни стават, има и ъпдейтната за 251, за 25Д май няма.
Относно водните помпи - Импрезата в мои ръце 112к с оригинална и след продажбата още е с нея.
Относно ангренажите - ремък Гейтс, ролки Койо или НТН(СНР), убедил съм се, че комбинацията работи. СКФ - никога повече.

Цитат:
Genuine Subaru Engine Head Gasket kit for your 1999 and newer Subaru 2.5 SOHC NON-TURBO.
Head Gasket 11044AA642 X2 Multi-Layer Steel (Upgrade replacement for the 11044AA633 )
1999-2009 Outback and Legacy and Baja (4-Cyl. Only) 1999-2011 Impreza (Non-Turbo)
1999-2010 Forester (Non-Turbo)


Стягаш главите по спецификациите на врх мотор и караш. Ако си минал през някой и друг шлайф досега, взимай Кометик с дебелина, компенсираща отнетото при шлайфанията досега. Те правят с бая различни дебелини и всичките са МЛС гарнитури.

Автор:  Polad112 [ Пон Авг 15, 2022 12:04 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Легаси III (1999-2003)

Много благодаря за полезната информация

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/