Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 6:48 am



Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Три лампички светнаха 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте.От септември 2019г. карам Легаси 2,5 бензин 167к.с. модел 2011г.Обслужена е колата.След 1500 безпроблемни км преди 2 дни,след извънградско шофиране изведнъж светнаха 3 лампички на таблото:
-една с мигащ червен надпис "AT OIL TEMP"
-две постоянно светещи жълти - символът за ЕSP и за електр.ръчна спирачка.
След гасене и палене-нищо не свети,но щом само превключа на "D" или "R" - отново се появява дискотеката.Откакто е светнала,съм карал само градско-няма промяна в поведението на колата.Днес поръчах в сервиз нови накладки-от известно време се чува стържене при натискане на спирачката, а и при смяна на зимните гумите накладките бяха към края си.Закачиха я на диагностика-излизат три грешкки:
- P 0971 според майстора става въпрос за соленоида на CVT кутията
- С 0045 това за първата жълта лампа-проблем в ABS,ЕSP или тракшън контрола
- U 0114 втората жълта лампа-проблем с електрическата ръчна спирачка-почти не съм я ползвал.
Та въпросът ми е възможно ли е от едни накладки да светнат тия три неща-за жълтите лампички има някаква логика,но какво е общото с автоматичната скоростна кутия.Този вариант най-ме притеснява,защото според майстора първична е грешката в соленоида Р 0971.Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?Може ли да ѝ стане нещо на колата ако я карам така-само градско до сервиза?

Вто Фев 18, 2020 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, не знам в кой сервиз си ходил и в кой град, но след като се прочетат грешките може да се види дали не може да се преобучи кутията след изтриване на всички грешки. Провери и дали маслото в кутията е сменяно и в какво състояние е. Проблема може да е в много възли. Най-добре се обърни към специализиран сервиз.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Фев 21, 2020 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Изображение

Благодаря за отговора.Маслото в CVT кутията е сменяно преди около 900 км. ноември 2019г. в Субару гараж при Павлин в Пловдив на "Кукленско шосе" 17 - един от белите сервизи,препоръчван тук във форума.Аз съм от Хасково.От документа ,който ми дадоха,е видно, че е налято 6л. масло.По книжка кутията събира 12,5л.Казаха ми да пристигна в сервиза преди обедната почивка,по време на която колата стои на подемника и маслото се източва благодарение на гравитацията :) .Машина нямат и не ползват,а и впечатленията им от машинна смяна на маслото не били добри.Та излиза ,че маслото ми не е сменено,а е опреснено.Получило се е смесване на старото масло,а то е неизвестно какво-според сервизната книжка е сменено на 135 х.км. в Швейцария-с новото масло,което е оригинално за субару-видях варела с надписа.На прибиране от сервиза за около 80км. ми направи впечатление ,че колата държи по-ниски обороти,км. показва скорост 80-100км/ч,а усещането е че се движи по-бавно.На следващото каране до Сф. и обратно-ползвам я само извънградско- нямаше никакъв проблем-явно маслото се е смесило добре...Следва период от 1,5мес. когато въобще не е карана.Когато ми потрябва мислех,че въобще няма да запали.Е,запали без проблем,но не щеше да включва на задна.Друг път сама потегляше леко назад или напред при отпускане на спирачката.Сега нищо,няколко пъти превключвах от "Р" на "R",едва като подадох повечко газ се чу изтропване,колата пририта,включи на задна и излязох от гаража.Следващите 5-6 км според оборотите на двигателя се чуваше леко стържене,не мога да определя точно откъде.Никакви лампи не светнаха.След тази случка съм карал около 200км.извънгадско без проблем,докато преди седмица не светнаха въпросните лампички.
Дигностиката на грешките е правена тук в Хасково при човек ,който познавам и има такъв софтуер.Но такава кутия не е правил досега,въпреки че има опит със CVT кутиите.Не съм решил как да постъпя.Да се доверя на майстор,който познавам,въпреки че е от типа "one man show" както се е изразил един колега в друга тема,или да се обърна към специализиран сервиз,но кой да е той и къде?

Нед Фев 23, 2020 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тези кутии ги лекува успешно Любо от Люлин ( София ).
Но преди да пристъпиш към подобен ремонт е редно да се мине през Павлин за диагностика, проверка на маслото ( ниво, състояние ) и чак тогава, за да е сигурно къде е проблема.

Нед Фев 23, 2020 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И според мен проблема най-вероятно е от смесването на маслото.
При положение, че не се е знаело какво масло е имало е било редно да се смени цялото.

Само като възможност - би могло сега отново да се смени маслото ( т.е половината масло).
Аз бих направил след това и още една смяна за да е сигурно, че ще има косистетна течност.
Но както Стани предложи е най-добре да се отиде отново при Павлин и вижте дали наистина за тази кутия е това масло -
проверката не е излишна - гледайте номера на кутията е не Вин номера.

Нед Фев 23, 2020 5:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен проблема не е от не източване на цялото количество масло защото преди машините как се е сменяло масло , а Павлин е професионалист и при източване на масло е видял по цвета модела , не марката . Според мен тази кутия има изгорял соленоид и Павлин ще ти реши проблема , най добре му звънни , а после търси помощ тук от компа , тук освен препоръка за някой сервиз за тази кутия помощ трудно ще намериш .

Нед Фев 23, 2020 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е изгорял соленоида да си провери и евнентулно да си смени и акумулатора

Нед Фев 23, 2020 10:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tst написа:
Ако е изгорял соленоида да си провери и евнентулно да си смени и акумулатора

При нисък стартов ток на батерията се случва .

Вто Фев 25, 2020 10:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ходих днес до Павлин.Диагнозата е соленоида за AWD,имало и друг соленоид.Ще се поръча и смени до седмица.На връщане от Пд. забелязах ,че не ми работи и круиза,освен че нямам 4х4 в момента.Вероятно съм в някакъв "авариен " режим...

Сря Фев 26, 2020 6:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kurt написа:
Ходих днес до Павлин.Диагнозата е соленоида за AWD,имало и друг соленоид.Ще се поръча и смени до седмица.На връщане от Пд. забелязах ,че не ми работи и круиза,освен че нямам 4х4 в момента.Вероятно съм в някакъв "авариен " режим...


Да така е - за предпочитане е да не караш колата докато не се смени соленоида.

Сря Фев 26, 2020 7:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Няма да я карам,но след седмица трябва да я закарам пак на 80 км. за ремонта.Или да ползвам платформа?По този повод днес ми се върти една "оф топик" мисъл в главата.Когато си избираш кола,независимо каква употреба,трябва да се съобразиш и с това къде живееш,какви сервизи и майстори има там и кой ще ти я поддържа.Защото времето е пари, а и трябва да ходя на работа,за да ...си ремонтирам субаруто ;) .

Сря Фев 26, 2020 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kurt написа:
Няма да я карам,но след седмица трябва да я закарам пак на 80 км. за ремонта.Или да ползвам платформа?По този повод днес ми се върти една "оф топик" мисъл в главата.Когато си избираш кола,независимо каква употреба,трябва да се съобразиш и с това къде живееш,какви сервизи и майстори има там и кой ще ти я поддържа.Защото времето е пари, а и трябва да ходя на работа,за да ...си ремонтирам субаруто ;) .


Да беше звъннал един телефон щях да те метна до Хасково , а колата да си остане в сервиза , тъкмо щях да се видя с много мои приятели от града . Не разбрах , проблема от смяната на маслото ли се получи , или се дължи на нещо друго , хубаво е да се уточнява за да могат колегите да се предпазят в бъдеще .

Сря Фев 26, 2020 8:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Няма общо с маслото,не било и от акумулатора както някой по-горе предположи.Доколкото разбрах въпросният соленоид е често срещан проблем.Ако искаш да ти го сменят с оригинален - от Субару го предлагат само в комплект с "валв боди" ако правилно съм разбрал и цената била около 2000 лв.Алтернативата са т.нар. автърмаркет части - само соленоид за около 350лв.Естествено избрах втория вариант.

Сря Фев 26, 2020 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kurt написа:
Няма да я карам,но след седмица трябва да я закарам пак на 80 км. за ремонта.Или да ползвам платформа?По този повод днес ми се върти една "оф топик" мисъл в главата.Когато си избираш кола,независимо каква употреба,трябва да се съобразиш и с това къде живееш,какви сервизи и майстори има там и кой ще ти я поддържа.Защото времето е пари, а и трябва да ходя на работа,за да ...си ремонтирам субаруто ;) .


Няма нужда от платформа, избягвай обратни завои. Просто си карай нормално.
И не се шашкай много - това е дребен проблем.
Субару е болест, иска жертви;)

Сря Фев 26, 2020 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kurt написа:
Няма общо с маслото,не било и от акумулатора както някой по-горе предположи.Доколкото разбрах въпросният соленоид е често срещан проблем.Ако искаш да ти го сменят с оригинален - от Субару го предлагат само в комплект с "валв боди" ако правилно съм разбрал и цената била около 2000 лв.Алтернативата са т.нар. автърмаркет части - само соленоид за около 350лв.Естествено избрах втория вариант.

При това положение е редно да се извиниш на сервиз Пловдив при Павлин , че побърза да ги оплюеш за неправилна смяна на масло АТ и последвал проблем .

Чет Фев 27, 2020 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2019 12:11 pm
Мнения: 9
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
petko 69 написа:
е редно да се извиниш на сервиз Пловдив при Павлин , че побърза да ги оплюеш за неправилна смяна на масло АТ и последвал проблем .

Описал съм хронологията на събитията във втория си пост.Не обвинявам никого.

Чет Фев 27, 2020 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm
Мнения: 221
Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
kurt написа:
Няма общо с маслото,не било и от акумулатора както някой по-горе предположи.Доколкото разбрах въпросният соленоид е често срещан проблем.Ако искаш да ти го сменят с оригинален - от Субару го предлагат само в комплект с "валв боди" ако правилно съм разбрал и цената била около 2000 лв.Алтернативата са т.нар. автърмаркет части - само соленоид за около 350лв.Естествено избрах втория вариант.

При това положение е редно да се извиниш на сервиз Пловдив при Павлин , че побърза да ги оплюеш за неправилна смяна на масло АТ и последвал проблем .

Здравейте. Извинявам се че се намесвам но изчетох цялата тема. Аз имах абсолютно същият проблем. Искам да кажа че от всичко което изчетох колегата никъде НЕ "оплю" въпросният сервиз а напротив, похвали ги за адекватното решаване на проблема.

Нед Мар 01, 2020 3:37 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kurt написа:
Изображение

Благодаря за отговора.Маслото в CVT кутията е сменяно преди около 900 км. ноември 2019г. в Субару гараж при Павлин в Пловдив на "Кукленско шосе" 17 - един от белите сервизи,препоръчван тук във форума.Аз съм от Хасково.От документа ,който ми дадоха,е видно, че е налято 6л. масло.По книжка кутията събира 12,5л.Казаха ми да пристигна в сервиза преди обедната почивка,по време на която колата стои на подемника и маслото се източва благодарение на гравитацията :) .Машина нямат и не ползват,а и впечатленията им от машинна смяна на маслото не били добри.Та излиза ,че маслото ми не е сменено,а е опреснено.Получило се е смесване на старото масло,а то е неизвестно какво-според сервизната книжка е сменено на 135 х.км. в Швейцария-с новото масло,което е оригинално за субару-видях варела с надписа.На прибиране от сервиза за около 80км. ми направи впечатление ,че колата държи по-ниски обороти,км. показва скорост 80-100км/ч,а усещането е че се движи по-бавно.На следващото каране до Сф. и обратно-ползвам я само извънградско- нямаше никакъв проблем-явно маслото се е смесило добре...Следва период от 1,5мес. когато въобще не е карана.Когато ми потрябва мислех,че въобще няма да запали.Е,запали без проблем,но не щеше да включва на задна.Друг път сама потегляше леко назад или напред при отпускане на спирачката.Сега нищо,няколко пъти превключвах от "Р" на "R",едва като подадох повечко газ се чу изтропване,колата пририта,включи на задна и излязох от гаража.Следващите 5-6 км според оборотите на двигателя се чуваше леко стържене,не мога да определя точно откъде.Никакви лампи не светнаха.След тази случка съм карал около 200км.извънгадско без проблем,докато преди седмица не светнаха въпросните лампички.
Дигностиката на грешките е правена тук в Хасково при човек ,който познавам и има такъв софтуер.Но такава кутия не е правил досега,въпреки че има опит със CVT кутиите.Не съм решил как да постъпя.Да се доверя на майстор,който познавам,въпреки че е от типа "one man show" както се е изразил един колега в друга тема,или да се обърна към специализиран сервиз,но кой да е той и къде?

Прочети внимателно поста .

Пон Мар 02, 2020 2:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко, и аз не виждам някакво обвинение срещу Павката, че да се извинява колегата. В началото, започва, все едно ще го обвини, но са си представени просто факти. А и до колкото разбирам, колегата се е върнал и проблемът е бил намерен и отсранен, пак при Павлин.
Предполагам има нещо повече от написаното тук, но от публично достъпната информация не се вижда причина, колегата да се извинява. :pardon:
Отделно, аз недоволен клиент от Павката не съм чувал да има. От край време си върши добре работата и винаги е помагал на ентусиастите - знаеш. На мен ми е помагал, още преди да отвори сервиза. Не виждам причина, чак толкова да се вталаясваме.... хора всякакви - недовлни и доволни. В случая колегата дори е доволен. :pardon:
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Мар 02, 2020 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
В случая колегата дори е доволен. :pardon:
:beer:



Това е важното - сервиза е намерил решение в интерес на клиента. ( само соленоид, а не цяло клапанно тяло ).
С което пак се затвърждава доброто реноме на Павлин.

Остава темата за здравината на тези кутии - напоследък зачестиха оплакванията, интересно при колко от тези коли се дължи на пропуск в смяната на маслото или по други причини - например теглене на нещо ( ремарке, каравана и т.н. )

Пон Мар 02, 2020 4:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор