|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Особености на Субару Легаси II (1993-1998)
Автор |
Съобщение |
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
В ранното утро на 22 януари 1989 г. на овалната писта в Дейтона e регистриран нов световен рекорд за най-бързо изминаване на 100 000 км със серийно возило. Автомобилът-шампион навърта дистанцията, равняваща се на повече от два пъти дължината на земния екватор, за 447 часа и 44 минути, в които са включени спиранията в пит-стопа за дозареждане с гориво и смяна на гуми, масло и пилот, а средната скорост надхвърля 223 км/ч. Феноменалният резултат е постигнат с новия модел на Fuji Heavy Industries Legacy RS и окончателно утвърждава марката Subaru в средите на чешитите с афинитет към нестандартните технически решения и дългите пътешествия. За масовата публика обаче името є продължава да звучи като на герой от анимационно филмче, а екстравагантната конструкция и най-вече цената на тези японски автомобили ограничават неимоверно клиентелата на компанията. В Европа предимствата на лекия автомобил с двойно предаване и опозитен двигател по традиция се оценяват само в страни като Швейцария и Австрия, които са и основни "снабдители" на пазара на употребявани коли с марка Subaru.
След коренната модернизация на Legacy през 1998 г. екземплярите, произведени в началото на 90-те, са значително по-достъпни за родния купувач. Това обаче не бива да подвежда - моделът е от рядка порода и не е по джоба на всеки. Въпреки легендарната здравина и надеждност, експлоатацията му има доста особености, а поддръжката изисква немалко средства. С особено внимание трябва да се подхожда и към покупката на Legacy - втора ръка. Макар и изключително рядко, на пазара могат да се открият модификации само с предно предаване. Произвеждани са за южни страни и заслужават точно толкова интерес, колкото Saab без турбо. Двойното предаване и боксерният мотор пък превръщат японеца в идеалния "влекач" за каравана или ремарке. Неслучайно Legacy е любимец на собствениците на сервизи и автокъщи, които обичат да теглят на буксир или на платформа други коли. Ето защо при покупка на състоянието на трансмисията следва да се отдели специално внимание. Твърде възможно е да е амортизирана или строшена.
Като начало не е зле да се огледа подът на колата. Наличието на вдлъбнатини, драскотини и засъхнала пръст са почти сигурен признак за любовта на предишния собственик към off-road-приключенията. При движение трансмисията не бива да придърпва, нито да се чува тропане или странични шумове. Ако скоростната кутия е механична, вибрациите при потегляне са почти сигурен белег, че ще се наложи смяна на съединителя заедно с маховика на двигателя. При комбитата с ръчни скорости обикновено се чува леко потропване от трансмисията, когато се оптуска съединителят на празен ход. Това е безобидна особеност на конструкцията. Дължи се на малко по-разлините кутии, монтирани на универсалите.
Автоматът трябва да превключва предавките меко, без закъснение и придърпване. Нивото на маслото в кутията не бива да е повече или по-малко от указаното. Течността не трябва да е мътна, нито да мирише на изгоряло не само когато колата е "студена", а и след дълго шофиране. Контролната сонда на автомата е разположена вляво зад блока на двигателя.
Разбира се, най-добре е предварителната диагностика да се извърши от специалист. В противен случай се рискува баснословно скъп ремонт и неопределен срок за доставка на резервните части. От друга страна при нормална експлоатация скоростните кутии заслужават само похвали и напълно съответстват на ресурса на останалите възли и агрегати.
Каросерията на Legacy се отличава с прекрасна изработка. Комби вариантите по правило са по-популярни - дори рекламните кампании на Subaru са ориентирани преимуществено към универсалите. На версията Wagon принадлежи и друг от рекордите на Lagacy - "Най-бързо серийно комби в света" в клас до 2 000 см3 - 249.981 км/ч. Багажникът обаче е еднакво впечатляващ и при двата типа купета.
Подобно на умишлено избягваните модернистични тежнения във външността на колата, салонът също се отличава с простота и всеки елемент от интериора е подчинен на функцията. Мястото е предостатъчно както отпред, така и отзад, което не учудва особено предвид внушителните габарити на колата. Сред недостатъците на салона следва да се отбележи извънредно неудобната регулировка на наклона на облегалките на предните седалки в автомобилите до 1994 г. и разположението на горната точка на предпазните колани.Популярността на комбито се дължи на още един плюс, който отсъства в седана. След 1994 г. Subaru предлагага понижаващи предавки и противооткатна система за универсала, което практически го превръща във всъдеход и го прави незаменимо транспортно средство по планинските курорти. Това обаче се отразява пагубно и върху цената на тези модификации.
Като цяло еднакво внимание заслужават и комбито, и седанът. Ако Legacy-то не е катастрофирало, появата на ръжда е почти невъзможна.
Повечето специалисти наричат окачването и ходовата част на Legacy "костеливи орехи". Здравината и надеждността им се ползват с едва ли не митична слава. Дори при експлоатация в пътни условия като родните, сериозни инвестиции по подмяната на основни възли се налагат едва след пробег от 150-200 000 км. За целта обаче дребните ремонти трябва да се извършват навреме.Един от тях е замяната на износени втулки и стойки на стабилизаторите на напречната устойчивост. След 20-40 хил. км от тях започва да се чува тракане и е почти невъзможно да се пропусне моментът. Единствените компоненти по ходовата част на Legacy, които не се славят с голям ресурс, са спирачните дискове и след пробег от 50-60 000 км обикновено се налага инвестиция в нови.
Специалистите препоръчват и смяна на амортисьорите на всеки 70-80 000 км. Оригиналните струват доста, но може да се използва продукцията на някой известен производител. В такъв случай операцията излиза 30-40 на сто по-евтино. Част от комбитата, произведени след 1994 г., са оборудвани с пневматично окачване. Предимствата му са безспорни - плавен ход, възможност за промяна на клиренса и т.н. Покупката на такава модификация обаче не е за препоръчване. Поддръжката на пневматиката е доста скъпо удоволствие, а животът є в родни условия продължава не повече от 80 хил. км.
Запазена марка на Subaru е не само двойното предаване, а и опозитните двигатели. Известно е, че компанията може да се похвали с членството си в т.нар. "Клуб на милионерите" - мотори, които издържат 1 млн. километра без основен ремонт. Боксерите, монтирани на Legacy, не правят изключение и при сравнително грамотна експлоатация безпроблемно изкарват минимум 300 000 км. Първата генерация на модела (1989-1994 година) се оборудва с три идентични по конструкция агрегати. Най-"наточеният" турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 200 к.с. се среща сравнително рядко на пазара и може да отблъсне потенциалния купувач единствено с високия си разход. Оптимален за размерите и теглото на каросерията е 2.2-литровият мотор със 136 коня. Не е за подминаване и 1.8-литровият базов агрегат, макар че мощността му не е достатъчна за теглене на каравана например. След обновяването на модела през 1994 г. гамата на предлаганите двигатели е модернизирана, а през 1997-а се обогатява и с 2.5-литров змей, монтиран в полуджипа Outback.
Всички мотори се нуждаят от стриктна смяна на маслото и свещите, които заради калпавия роден бензин издържат не повече от 15 хил. км. След 150 000 км обикновено се износват ролките на ангренажния ремък, а кабелите на свещите са се амортизирали. Ако по време на старт в студено време двигателят издава силно металическо тракане, вероятно се налага незабавна смяна на маслото. В противен случай става дума за износени хидравлични компенсатори на клапаните, въпреки че при коли с марка Subaru това се случва изключително рядко.
Важна особеност в експлоатацията на двигателите на Legacy е замяната на охладителната течност на всеки 50 000 км и промивката на радиатора на всеки 20 000. Правилото важи с двойна сила за най-големия мотор. Що се отнася до типичните дребни дефекти, отчитани са единствено повредите на някои датчици, чиято неизправност лесно се установява при диагностика и не натоварва особено портфейла на собственика.
Повечето специалисти твърдят, че евтино Subaru няма. Екземплярите, които заслужават интерес, са значително по-скъпи от пряката конкуренция, доколкото такава изобщо съществува. Най-достъпни са колите от първите години на производството, макар че и те не са по-евтини от средното за класа.
Купувачът на употребявано Legacy трябва задължително да прецени финансовите си възможности за поддръжка на автомобил от толкова екзотична марка. Ако тя е по джоба му, моделът ще му се отплати с безпроблемна и вярна служба. За предпочитане е покупката на комби, което се обезценява по-слабо и може да бъде препродадено по-лесно.
Справка за модела Subaru Legacy (BC/BJF/BD/BG) История
Октомври 1989 - Представен е наследникът на Subaru Leone - Legacy. Предлагат се седан и комби с постоянно задвижване на четирите колела и три опозитни двигателя с обем 1.8 (103 к.с.) и 2.2 (136 к.с.) литра
Април 1991 - Нови модификации Edition с ABS и Gala с темпомат и климатична инсталация
Септември 1991 - Започват продажбите на модификации с двулитров двигател със 115 к.с. и турбоверсията му с 200 коня
Май 1994 - Модернизация на модела. Мощността на 2.2-литровия двигател е намалена на 128 к.с.
Март 1995 - Започва серийното оборудване на всички модификации с антиблокираща система. Представяне на версията Classic с климатична инсталация и кожен салон
Октомври 1996 - Дебют на Subaru Legacy Outback - комби с увеличен клиренс и 2.5-литров боксер със 150 к.с. Декември 1998 Модернизация на модела
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) - 4 855 EUR Скоростна кутия (5-степенна механична) - 2 861 EUR Динамо - 258 EUR Стартер - 281 EUR Водна помпа - 128 EUR Ауспух (пълен комплект, без катализатор) - 920 EUR Спирачни дискове (2 бр. предни) - 122 EUR Накладки (предни дискови) - 132 EUR Фар (комплект) - 215 EUR Преден калник - 118 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Subaru Legacy Super-Station 4WD /126 к. с./, произведен 1991 г.
Subaru Legacy (BC/BJF/BD/BG) АЛТЕРНАТИВИТЕ
Subaru Legacy (BC/BJF) Работен обем - 1 820-2 212 куб. см Мощност - 103-220 к. с. Максимална скорост - 165-230 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 12.4-6.7 сек.
Mazda 626 (GE) Работен обем - 1 840-2 497 куб. см Мощност - 90-163 к. с. Максимална скорост - 190-220 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 14.7-8.5 сек.
Audi 80 (B4) Работен обем - 1 595-2 771 куб. см Мощност - 70-315 к. с. Максимална скорост - 162-250 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 17.5-4.9 сек.
Mitsubishi Galant (E5A,E7A,E8A) Работен обем - 1 829-2 497 куб. см Мощност - 90-170 к. с. Максимална скорост - 175-216 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 14.1-8.8 сек.
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Съб Фев 10, 2007 9:09 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Доста бисери има...
"След 150 000 км обикновено се износват ролките на ангренажния ремък"
А кой да ги смени на 100?
"Свещите, които заради калпавия роден бензин издържат не повече от 15 хил. км. "
Даже и да са обикновени пак издържат доста повече, а на 2.5 са фабрично платинени - там им дават 100 х.
"Важна особеност в експлоатацията на двигателите на Legacy е замяната на охладителната течност на всеки 50 000 км и промивката на радиатора на всеки 20 000. Правилото важи с двойна сила за най-големия мотор."
Значи промиваме и наливаме обратно стария? Смяна на 50 звучи нормално, но е важно и да не е много времето - на 2 г. примерно е нормално... и за големия мотор също
Тези статии копирани от мобиле.бг се славят с глупостите написани в тях. Освен това си имат авторски права. Тъй че не виждам защо тук трябва да седят закачени най-отгоре копирани от някъде глупости.
Имаме споделен опит от колеги по старите теми - далеч по-добре е от тях да се извади.
|
|
|
Чет Сеп 04, 2008 4:24 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
тези статии са копирани от руски сайтове и изобщо не са гупости, всичко което е описано си е абсолютно вярно, колкото до това че свещите издържат 100 000км мога да се обзаложа че и 50 000 няма да изкарат с нашия боклук
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Чет Сеп 04, 2008 8:31 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Тази статия мисля, че е време да се махне като "важна" защото е доста.. плоска Добре е, ако някой колега се хване да обобщи нещата... Аз нямам дар слово
|
|
|
Пон Фев 22, 2010 7:55 am |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Колеги, моля ако някой има какво да добави към статията, да го напише. Коментарите, които не внасят никакво уточнение и допълнение към статията, ще бъдат отделени в друга тема или изтрити.
|
|
|
Пон Фев 22, 2010 10:08 am |
|
|
rosenil
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm Мнения: 83 Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
|
Здравейте.Преди месец харесах едно легаси комби по интернет,но понеже не съм в България помолих един приятел да го купи.Така и не съм го виждал,но според моя човек продавача му казал,че за да се включи двойното трябва да се извади някакъв бушон.Възможно ли е да съм попаднал на кола със само предно предаване и как да разбера от тук каква е работата?Колата е комби 2.0 литра 116 к.с. с автоматична скоростна кутия.1998 година.
|
|
|
Нед Авг 12, 2012 1:10 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
То модел автоматици са с разпредление на мощността между преден и заден мост от 90-10 до 50-50 според условията на пътя. Предпазителят се слага само при аварийни ситуации като теглене, технически проблем и т.н. Когато се сложи колата остава само на предно, т.е. този бушон нормално не трябва да е сложен.
|
|
|
Вто Авг 14, 2012 11:38 am |
|
|
rosenil
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm Мнения: 83 Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
|
благодаря.то вече ми стана ясно.ама като нов не знаех как да попитам.сега вече ми е ясно горе-долу и се надявам вече да не досаждам с въпроси в грешни теми.успех.
|
|
|
Вто Авг 14, 2012 7:18 pm |
|
|
valerkata
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 11:32 pm Мнения: 3
Автомобил: Legacy 1997 2.0 115k.c.
Телефон: 0898489032
Рейтинг: 0
|
Извинявам се за въпроса,но все пак...има ли защита при късане на ангренажен ремък LEGACY;1997;2.0;115кс?Благодаря
|
|
|
Пет Мар 08, 2013 5:29 pm |
|
|
kalata14
Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 10:30 pm Мнения: 110 Местоположение: PLOVDIV
Skype: kalata14
Автомобил: Legacy16v turbo20
Рейтинг: 0
|
това с защитата как да го приемаме ,като да не удари клапани може би .
_________________ LEGACY 16V TURBO
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 11:11 pm |
|
|
camaro
Регистриран на: Пон Сеп 08, 2014 3:07 pm Мнения: 113
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 11
|
krass написа: То модел автоматици са с разпредление на мощността между преден и заден мост от 90-10 до 50-50 според условията на пътя. Предпазителят се слага само при аварийни ситуации като теглене, технически проблем и т.н. Когато се сложи колата остава само на предно, т.е. този бушон нормално не трябва да е сложен. А модела с ръчни скорости ? Как е там с разпределението ? или си е статично отношението предно задно ? Мерси !
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 8:03 am |
|
|
camaro
Регистриран на: Пон Сеп 08, 2014 3:07 pm Мнения: 113
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 11
|
kalata14 написа: това с защитата как да го приемаме ,като да не удари клапани може би . Брат ми има този модел легаси 2000, 116 коня почти съм убеден, че при него няма проблеми с клапаните... Сменяхме ангренажа и се подведохме по маркера ( стрелка ) на средното зъбно колело и голямо въртене падна, докато не бяхме сигурни, че има нещо съмнително...та оправихме белега и сега е супер...
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 12:25 pm |
|
|
Nikk99
Пресен - пресен
Регистриран на: Съб Апр 11, 2015 8:31 pm Мнения: 1
Автомобил: subaru
Рейтинг: 0
|
|
Съб Юни 27, 2015 3:12 pm |
|
|
Kokidga
Регистриран на: Сря Фев 24, 2016 11:42 pm Мнения: 2 Местоположение: София
Автомобил: Legacy
Рейтинг: 0
|
Купих Legacy '94 преди 5 дни на 170хил. км. , като сменях консумативи, ролките бяха оригинални и има още живот в тях, машината е супер !
|
|
|
Сря Мар 09, 2016 12:36 am |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Kokidga написа: Купих Legacy '94 преди 5 дни на 170хил. км. , като сменях консумативи, ролките бяха оригинални и има още живот в тях, машината е супер ! брех от къде ги намирате такива коли 23-4 годишни и с по 6-7000 на година )
|
|
|
Нед Дек 10, 2017 12:32 am |
|
|
daniton
Регистриран на: Вто Окт 15, 2019 1:43 pm Мнения: 1 Рейтинг: 0
|
Здравейте! Имам следният въпрос : Възможни ли е на Легаси 94г. 2.0 /116кс автомат да му бъдат монтирани скорости и окачване от аутбек 97г.-2.5/150 к.с. На аутбека му замина двигателя и идеята ми е да го ползвам за донор на другото Субару ,че купето му е по запазено.Благодаря ви предварително!
|
|
|
Вто Окт 15, 2019 2:37 pm |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
daniton написа: Здравейте! Имам следният въпрос : Възможни ли е на Легаси 94г. 2.0 /116кс автомат да му бъдат монтирани скорости и окачване от аутбек 97г.-2.5/150 к.с. На аутбека му замина двигателя и идеята ми е да го ползвам за донор на другото Субару ,че купето му е по запазено.Благодаря ви предварително! За скоростите не знам, но ако са ръчка ще стане сигурно с различно предавателно... пробвай Окачването става, защото на моето легаси преди години сложих окачване от бек 97-ма. ВЗимаш всичко, не само амовете, има подложки под носачи, мостове , на стаб щангата... огледай и ще видиш кое е различно, но всичко е "bolt-on"
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Пон Ное 11, 2019 3:14 pm |
|
|
Polad112
Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm Мнения: 21 Рейтинг: -60
|
Здравейте, имам няколко въпроса, мога ли да пиша на някой лс, да се разесня
|
|
|
Пон Авг 15, 2022 12:05 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта |
|