|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Особености на Субару Легаси II (1993-1998)
Автор |
Съобщение |
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
В ранното утро на 22 януари 1989 г. на овалната писта в Дейтона e регистриран нов световен рекорд за най-бързо изминаване на 100 000 км със серийно возило. Автомобилът-шампион навърта дистанцията, равняваща се на повече от два пъти дължината на земния екватор, за 447 часа и 44 минути, в които са включени спиранията в пит-стопа за дозареждане с гориво и смяна на гуми, масло и пилот, а средната скорост надхвърля 223 км/ч. Феноменалният резултат е постигнат с новия модел на Fuji Heavy Industries Legacy RS и окончателно утвърждава марката Subaru в средите на чешитите с афинитет към нестандартните технически решения и дългите пътешествия. За масовата публика обаче името є продължава да звучи като на герой от анимационно филмче, а екстравагантната конструкция и най-вече цената на тези японски автомобили ограничават неимоверно клиентелата на компанията. В Европа предимствата на лекия автомобил с двойно предаване и опозитен двигател по традиция се оценяват само в страни като Швейцария и Австрия, които са и основни "снабдители" на пазара на употребявани коли с марка Subaru.
След коренната модернизация на Legacy през 1998 г. екземплярите, произведени в началото на 90-те, са значително по-достъпни за родния купувач. Това обаче не бива да подвежда - моделът е от рядка порода и не е по джоба на всеки. Въпреки легендарната здравина и надеждност, експлоатацията му има доста особености, а поддръжката изисква немалко средства. С особено внимание трябва да се подхожда и към покупката на Legacy - втора ръка. Макар и изключително рядко, на пазара могат да се открият модификации само с предно предаване. Произвеждани са за южни страни и заслужават точно толкова интерес, колкото Saab без турбо. Двойното предаване и боксерният мотор пък превръщат японеца в идеалния "влекач" за каравана или ремарке. Неслучайно Legacy е любимец на собствениците на сервизи и автокъщи, които обичат да теглят на буксир или на платформа други коли. Ето защо при покупка на състоянието на трансмисията следва да се отдели специално внимание. Твърде възможно е да е амортизирана или строшена.
Като начало не е зле да се огледа подът на колата. Наличието на вдлъбнатини, драскотини и засъхнала пръст са почти сигурен признак за любовта на предишния собственик към off-road-приключенията. При движение трансмисията не бива да придърпва, нито да се чува тропане или странични шумове. Ако скоростната кутия е механична, вибрациите при потегляне са почти сигурен белег, че ще се наложи смяна на съединителя заедно с маховика на двигателя. При комбитата с ръчни скорости обикновено се чува леко потропване от трансмисията, когато се оптуска съединителят на празен ход. Това е безобидна особеност на конструкцията. Дължи се на малко по-разлините кутии, монтирани на универсалите.
Автоматът трябва да превключва предавките меко, без закъснение и придърпване. Нивото на маслото в кутията не бива да е повече или по-малко от указаното. Течността не трябва да е мътна, нито да мирише на изгоряло не само когато колата е "студена", а и след дълго шофиране. Контролната сонда на автомата е разположена вляво зад блока на двигателя.
Разбира се, най-добре е предварителната диагностика да се извърши от специалист. В противен случай се рискува баснословно скъп ремонт и неопределен срок за доставка на резервните части. От друга страна при нормална експлоатация скоростните кутии заслужават само похвали и напълно съответстват на ресурса на останалите възли и агрегати.
Каросерията на Legacy се отличава с прекрасна изработка. Комби вариантите по правило са по-популярни - дори рекламните кампании на Subaru са ориентирани преимуществено към универсалите. На версията Wagon принадлежи и друг от рекордите на Lagacy - "Най-бързо серийно комби в света" в клас до 2 000 см3 - 249.981 км/ч. Багажникът обаче е еднакво впечатляващ и при двата типа купета.
Подобно на умишлено избягваните модернистични тежнения във външността на колата, салонът също се отличава с простота и всеки елемент от интериора е подчинен на функцията. Мястото е предостатъчно както отпред, така и отзад, което не учудва особено предвид внушителните габарити на колата. Сред недостатъците на салона следва да се отбележи извънредно неудобната регулировка на наклона на облегалките на предните седалки в автомобилите до 1994 г. и разположението на горната точка на предпазните колани.Популярността на комбито се дължи на още един плюс, който отсъства в седана. След 1994 г. Subaru предлагага понижаващи предавки и противооткатна система за универсала, което практически го превръща във всъдеход и го прави незаменимо транспортно средство по планинските курорти. Това обаче се отразява пагубно и върху цената на тези модификации.
Като цяло еднакво внимание заслужават и комбито, и седанът. Ако Legacy-то не е катастрофирало, появата на ръжда е почти невъзможна.
Повечето специалисти наричат окачването и ходовата част на Legacy "костеливи орехи". Здравината и надеждността им се ползват с едва ли не митична слава. Дори при експлоатация в пътни условия като родните, сериозни инвестиции по подмяната на основни възли се налагат едва след пробег от 150-200 000 км. За целта обаче дребните ремонти трябва да се извършват навреме.Един от тях е замяната на износени втулки и стойки на стабилизаторите на напречната устойчивост. След 20-40 хил. км от тях започва да се чува тракане и е почти невъзможно да се пропусне моментът. Единствените компоненти по ходовата част на Legacy, които не се славят с голям ресурс, са спирачните дискове и след пробег от 50-60 000 км обикновено се налага инвестиция в нови.
Специалистите препоръчват и смяна на амортисьорите на всеки 70-80 000 км. Оригиналните струват доста, но може да се използва продукцията на някой известен производител. В такъв случай операцията излиза 30-40 на сто по-евтино. Част от комбитата, произведени след 1994 г., са оборудвани с пневматично окачване. Предимствата му са безспорни - плавен ход, възможност за промяна на клиренса и т.н. Покупката на такава модификация обаче не е за препоръчване. Поддръжката на пневматиката е доста скъпо удоволствие, а животът є в родни условия продължава не повече от 80 хил. км.
Запазена марка на Subaru е не само двойното предаване, а и опозитните двигатели. Известно е, че компанията може да се похвали с членството си в т.нар. "Клуб на милионерите" - мотори, които издържат 1 млн. километра без основен ремонт. Боксерите, монтирани на Legacy, не правят изключение и при сравнително грамотна експлоатация безпроблемно изкарват минимум 300 000 км. Първата генерация на модела (1989-1994 година) се оборудва с три идентични по конструкция агрегати. Най-"наточеният" турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 200 к.с. се среща сравнително рядко на пазара и може да отблъсне потенциалния купувач единствено с високия си разход. Оптимален за размерите и теглото на каросерията е 2.2-литровият мотор със 136 коня. Не е за подминаване и 1.8-литровият базов агрегат, макар че мощността му не е достатъчна за теглене на каравана например. След обновяването на модела през 1994 г. гамата на предлаганите двигатели е модернизирана, а през 1997-а се обогатява и с 2.5-литров змей, монтиран в полуджипа Outback.
Всички мотори се нуждаят от стриктна смяна на маслото и свещите, които заради калпавия роден бензин издържат не повече от 15 хил. км. След 150 000 км обикновено се износват ролките на ангренажния ремък, а кабелите на свещите са се амортизирали. Ако по време на старт в студено време двигателят издава силно металическо тракане, вероятно се налага незабавна смяна на маслото. В противен случай става дума за износени хидравлични компенсатори на клапаните, въпреки че при коли с марка Subaru това се случва изключително рядко.
Важна особеност в експлоатацията на двигателите на Legacy е замяната на охладителната течност на всеки 50 000 км и промивката на радиатора на всеки 20 000. Правилото важи с двойна сила за най-големия мотор. Що се отнася до типичните дребни дефекти, отчитани са единствено повредите на някои датчици, чиято неизправност лесно се установява при диагностика и не натоварва особено портфейла на собственика.
Повечето специалисти твърдят, че евтино Subaru няма. Екземплярите, които заслужават интерес, са значително по-скъпи от пряката конкуренция, доколкото такава изобщо съществува. Най-достъпни са колите от първите години на производството, макар че и те не са по-евтини от средното за класа.
Купувачът на употребявано Legacy трябва задължително да прецени финансовите си възможности за поддръжка на автомобил от толкова екзотична марка. Ако тя е по джоба му, моделът ще му се отплати с безпроблемна и вярна служба. За предпочитане е покупката на комби, което се обезценява по-слабо и може да бъде препродадено по-лесно.
Справка за модела Subaru Legacy (BC/BJF/BD/BG) История
Октомври 1989 - Представен е наследникът на Subaru Leone - Legacy. Предлагат се седан и комби с постоянно задвижване на четирите колела и три опозитни двигателя с обем 1.8 (103 к.с.) и 2.2 (136 к.с.) литра
Април 1991 - Нови модификации Edition с ABS и Gala с темпомат и климатична инсталация
Септември 1991 - Започват продажбите на модификации с двулитров двигател със 115 к.с. и турбоверсията му с 200 коня
Май 1994 - Модернизация на модела. Мощността на 2.2-литровия двигател е намалена на 128 к.с.
Март 1995 - Започва серийното оборудване на всички модификации с антиблокираща система. Представяне на версията Classic с климатична инсталация и кожен салон
Октомври 1996 - Дебют на Subaru Legacy Outback - комби с увеличен клиренс и 2.5-литров боксер със 150 к.с. Декември 1998 Модернизация на модела
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) - 4 855 EUR Скоростна кутия (5-степенна механична) - 2 861 EUR Динамо - 258 EUR Стартер - 281 EUR Водна помпа - 128 EUR Ауспух (пълен комплект, без катализатор) - 920 EUR Спирачни дискове (2 бр. предни) - 122 EUR Накладки (предни дискови) - 132 EUR Фар (комплект) - 215 EUR Преден калник - 118 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Subaru Legacy Super-Station 4WD /126 к. с./, произведен 1991 г.
Subaru Legacy (BC/BJF/BD/BG) АЛТЕРНАТИВИТЕ
Subaru Legacy (BC/BJF) Работен обем - 1 820-2 212 куб. см Мощност - 103-220 к. с. Максимална скорост - 165-230 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 12.4-6.7 сек.
Mazda 626 (GE) Работен обем - 1 840-2 497 куб. см Мощност - 90-163 к. с. Максимална скорост - 190-220 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 14.7-8.5 сек.
Audi 80 (B4) Работен обем - 1 595-2 771 куб. см Мощност - 70-315 к. с. Максимална скорост - 162-250 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 17.5-4.9 сек.
Mitsubishi Galant (E5A,E7A,E8A) Работен обем - 1 829-2 497 куб. см Мощност - 90-170 к. с. Максимална скорост - 175-216 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 14.1-8.8 сек.
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Съб Фев 10, 2007 9:09 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Доста бисери има...
"След 150 000 км обикновено се износват ролките на ангренажния ремък"
А кой да ги смени на 100?
"Свещите, които заради калпавия роден бензин издържат не повече от 15 хил. км. "
Даже и да са обикновени пак издържат доста повече, а на 2.5 са фабрично платинени - там им дават 100 х.
"Важна особеност в експлоатацията на двигателите на Legacy е замяната на охладителната течност на всеки 50 000 км и промивката на радиатора на всеки 20 000. Правилото важи с двойна сила за най-големия мотор."
Значи промиваме и наливаме обратно стария? Смяна на 50 звучи нормално, но е важно и да не е много времето - на 2 г. примерно е нормално... и за големия мотор също
Тези статии копирани от мобиле.бг се славят с глупостите написани в тях. Освен това си имат авторски права. Тъй че не виждам защо тук трябва да седят закачени най-отгоре копирани от някъде глупости.
Имаме споделен опит от колеги по старите теми - далеч по-добре е от тях да се извади.
|
|
|
Чет Сеп 04, 2008 4:24 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
тези статии са копирани от руски сайтове и изобщо не са гупости, всичко което е описано си е абсолютно вярно, колкото до това че свещите издържат 100 000км мога да се обзаложа че и 50 000 няма да изкарат с нашия боклук
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Чет Сеп 04, 2008 8:31 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Тази статия мисля, че е време да се махне като "важна" защото е доста.. плоска Добре е, ако някой колега се хване да обобщи нещата... Аз нямам дар слово
|
|
|
Пон Фев 22, 2010 7:55 am |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Колеги, моля ако някой има какво да добави към статията, да го напише. Коментарите, които не внасят никакво уточнение и допълнение към статията, ще бъдат отделени в друга тема или изтрити.
|
|
|
Пон Фев 22, 2010 10:08 am |
|
|
rosenil
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm Мнения: 83 Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
|
Здравейте.Преди месец харесах едно легаси комби по интернет,но понеже не съм в България помолих един приятел да го купи.Така и не съм го виждал,но според моя човек продавача му казал,че за да се включи двойното трябва да се извади някакъв бушон.Възможно ли е да съм попаднал на кола със само предно предаване и как да разбера от тук каква е работата?Колата е комби 2.0 литра 116 к.с. с автоматична скоростна кутия.1998 година.
|
|
|
Нед Авг 12, 2012 1:10 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
То модел автоматици са с разпредление на мощността между преден и заден мост от 90-10 до 50-50 според условията на пътя. Предпазителят се слага само при аварийни ситуации като теглене, технически проблем и т.н. Когато се сложи колата остава само на предно, т.е. този бушон нормално не трябва да е сложен.
|
|
|
Вто Авг 14, 2012 11:38 am |
|
|
rosenil
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm Мнения: 83 Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
|
благодаря.то вече ми стана ясно.ама като нов не знаех как да попитам.сега вече ми е ясно горе-долу и се надявам вече да не досаждам с въпроси в грешни теми.успех.
|
|
|
Вто Авг 14, 2012 7:18 pm |
|
|
valerkata
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 11:32 pm Мнения: 3
Автомобил: Legacy 1997 2.0 115k.c.
Телефон: 0898489032
Рейтинг: 0
|
Извинявам се за въпроса,но все пак...има ли защита при късане на ангренажен ремък LEGACY;1997;2.0;115кс?Благодаря
|
|
|
Пет Мар 08, 2013 5:29 pm |
|
|
kalata14
Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 10:30 pm Мнения: 110 Местоположение: PLOVDIV
Skype: kalata14
Автомобил: Legacy16v turbo20
Рейтинг: 0
|
това с защитата как да го приемаме ,като да не удари клапани може би .
_________________ LEGACY 16V TURBO
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 11:11 pm |
|
|
camaro
Регистриран на: Пон Сеп 08, 2014 3:07 pm Мнения: 113
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 11
|
krass написа: То модел автоматици са с разпредление на мощността между преден и заден мост от 90-10 до 50-50 според условията на пътя. Предпазителят се слага само при аварийни ситуации като теглене, технически проблем и т.н. Когато се сложи колата остава само на предно, т.е. този бушон нормално не трябва да е сложен. А модела с ръчни скорости ? Как е там с разпределението ? или си е статично отношението предно задно ? Мерси !
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 8:03 am |
|
|
camaro
Регистриран на: Пон Сеп 08, 2014 3:07 pm Мнения: 113
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 11
|
kalata14 написа: това с защитата как да го приемаме ,като да не удари клапани може би . Брат ми има този модел легаси 2000, 116 коня почти съм убеден, че при него няма проблеми с клапаните... Сменяхме ангренажа и се подведохме по маркера ( стрелка ) на средното зъбно колело и голямо въртене падна, докато не бяхме сигурни, че има нещо съмнително...та оправихме белега и сега е супер...
|
|
|
Чет Сеп 11, 2014 12:25 pm |
|
|
Nikk99
Пресен - пресен
Регистриран на: Съб Апр 11, 2015 8:31 pm Мнения: 1
Автомобил: subaru
Рейтинг: 0
|
|
Съб Юни 27, 2015 3:12 pm |
|
|
Kokidga
Регистриран на: Сря Фев 24, 2016 11:42 pm Мнения: 2 Местоположение: София
Автомобил: Legacy
Рейтинг: 0
|
Купих Legacy '94 преди 5 дни на 170хил. км. , като сменях консумативи, ролките бяха оригинални и има още живот в тях, машината е супер !
|
|
|
Сря Мар 09, 2016 12:36 am |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Kokidga написа: Купих Legacy '94 преди 5 дни на 170хил. км. , като сменях консумативи, ролките бяха оригинални и има още живот в тях, машината е супер ! брех от къде ги намирате такива коли 23-4 годишни и с по 6-7000 на година )
|
|
|
Нед Дек 10, 2017 12:32 am |
|
|
daniton
Регистриран на: Вто Окт 15, 2019 1:43 pm Мнения: 1 Рейтинг: 0
|
Здравейте! Имам следният въпрос : Възможни ли е на Легаси 94г. 2.0 /116кс автомат да му бъдат монтирани скорости и окачване от аутбек 97г.-2.5/150 к.с. На аутбека му замина двигателя и идеята ми е да го ползвам за донор на другото Субару ,че купето му е по запазено.Благодаря ви предварително!
|
|
|
Вто Окт 15, 2019 2:37 pm |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
daniton написа: Здравейте! Имам следният въпрос : Възможни ли е на Легаси 94г. 2.0 /116кс автомат да му бъдат монтирани скорости и окачване от аутбек 97г.-2.5/150 к.с. На аутбека му замина двигателя и идеята ми е да го ползвам за донор на другото Субару ,че купето му е по запазено.Благодаря ви предварително! За скоростите не знам, но ако са ръчка ще стане сигурно с различно предавателно... пробвай Окачването става, защото на моето легаси преди години сложих окачване от бек 97-ма. ВЗимаш всичко, не само амовете, има подложки под носачи, мостове , на стаб щангата... огледай и ще видиш кое е различно, но всичко е "bolt-on"
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Пон Ное 11, 2019 3:14 pm |
|
|
Polad112
Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm Мнения: 21 Рейтинг: -60
|
Здравейте, имам няколко въпроса, мога ли да пиша на някой лс, да се разесня
|
|
|
Пон Авг 15, 2022 12:05 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|