Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:39 am



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Въпрос относно генерация за Legacy B4 3.0r H6 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 04, 2019 12:32 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R, 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Имам въпрос относно модифицирането на генерацията на колата ми. Колата е Legacy B4 2008 3.0R H6 (без газ).

От известно време ми се появява проблем при пътуване извън града и той е, че ми светват чека, тракшъна, si-drive-a и cruise-а започват да премигват. Грешката гласи, че проблема е в катализаторите (Catalytic converter efficency below threshold). Преди се появяваше по рядко и реших да не обръщам внимание и просто смених бензиностанцията при което проблема изчезна за година и половина. Сега отново се появи 2 пъти подред като пътувах (София-Пловдив) по магистралата. Разпитах насам натам за решения, но все още не съм намерил най-адекватното. Да си купя оригинални катализатори катализатори е безумно скъпо и няма никакъв смисъл, по евтините варианти съм чувал че карат по 2 години или 50к километра, което също не ме устройва. Започнах да обмислям вариант в който да заменя катализаторите с резонатори (или права тръба) и да търся софтуерно решение, което залъгва. Понеже искам също така колата да я направя 1 идея по шумна мисля и някаква промяна в гърнетата да направя.

Та въпроса ми е дали някой е минавал по този път. Ще се радвам да споделите опита си.

Добра идея ли ще е да премахна катализаторите?
От къде мога да взема читави по пропускливи гърнета, колко може да струва това?
Предполагам след това трябва да се пипа и по ЕКУ-то и да се променят смесите на мотора, познавате ли сервиз където могат да го направят това чивато, та мотора да работи добре?


Благодаря Ви много предварително за съвета!

Нед Май 15, 2022 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здрасти колега. Ако катализаторите са запушени нямаш друг евтин и траен вариант, освен премахването им. По отношение на колата и двигателя няма какво да му мислиш-даже е плюс. Минус - екологията. След това разбира се трябва софтуерна намеса - ако си от София ти препоръчвам сервиза на Любо в Люлин - първо, че точно до него е Дидо (Гущера), който ще ти ги махне, ще ти каже и къде ще ти дадат най-добра цена за тях и качествено ще ти завари и сложи резонатори/тръби. Освен това може и да ти направи хубави проходни гърнета - цената мисля е около 500лв за гърне (ако той го прави-неръждавейка). И второ - той като свърши директно отива колата при Влади (от сервиза на Любо), който ти решава и софтуерно нещата, т.е. на едно място цялата работа. Гърнетата с нищо няма да подобрят представянето на колата, но ще имаш по-хубав и плътен звук. Махането на катализаторите със сигурност ще поотпуши колата, особено ако са за боклука и позапушени. Ще стане и по-шумна, особено ако сложиш тръби взесто резонаторни гърнета - това е твой избор. Ако не си от София - Калин от Пловдив (z.k. - има тема в сервизите) за софтуерната намеса, за сервиз - виж пак в темата за сервизите по градове.

Пон Май 16, 2022 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Biankonero написа:
Здрасти колега. Ако катализаторите са запушени нямаш друг евтин и траен вариант, освен премахването им. По отношение на колата и двигателя няма какво да му мислиш-даже е плюс. Минус - екологията. След това разбира се трябва софтуерна намеса - ако си от София ти препоръчвам сервиза на Любо в Люлин - първо, че точно до него е Дидо (Гущера), който ще ти ги махне, ще ти каже и къде ще ти дадат най-добра цена за тях и качествено ще ти завари и сложи резонатори/тръби. Освен това може и да ти направи хубави проходни гърнета - цената мисля е около 500лв за гърне (ако той го прави-неръждавейка). И второ - той като свърши директно отива колата при Влади (от сервиза на Любо), който ти решава и софтуерно нещата, т.е. на едно място цялата работа. Гърнетата с нищо няма да подобрят представянето на колата, но ще имаш по-хубав и плътен звук. Махането на катализаторите със сигурност ще поотпуши колата, особено ако са за боклука и позапушени. Ще стане и по-шумна, особено ако сложиш тръби взесто резонаторни гърнета - това е твой избор. Ако не си от София - Калин от Пловдив (z.k. - има тема в сервизите) за софтуерната намеса, за сервиз - виж пак в темата за сервизите по градове.


Точно по описаната процедура от колегата минах преди няколко години- Влади за софтуера и Дидо за гърнетата. Катализаторите бяха много зле и запушени. Колата живна осезаемо, но ми се наложи на малко по-късен етап да сменя и двете ламбда сонди, за да се отърва окончателно от P0420 грешката.

Чет Май 19, 2022 8:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам генерация неръждавейка швейцарска марка за н6 от средна част с проходно гърне и задни гърнета в отлично състояние. При интерес пиши на лично или на Вайбър на телефона от профила.
https://www.olx.bg/d/ad/subaru-legasi-a ... 8MM7O.html

Ако премахваш катализаторите трябва да се сложат спорт катове или резонатори гърнета и се забраняват двете задни сонди софтуерно. Това може да направи Владо както са ти писали колегите. Може да използваш момента да се премахне хардуерно и софтуерно и егр клапана, което също могат да направят в сервиза и Владо. Слагането на отворена генерация не е свързано обезателно с ремап на компютъра на колата, такъв ще е нужен ако смениш и самите хедъри с афрърмаркет. Има човек от форум акойро изработва такива при интерес. Като цяло най-голямата ползва от ремап на компютъра е оптимизация на работата на кутията.

Поздрави!

Чет Май 19, 2022 9:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 04, 2019 12:32 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R, 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря Ви много за съветите. Рабрах се с Владо да отида да я погледне и да види колко живот им остават на катализаторите и после ще се решава какво ще се прави.

Относно генерацията, има вариант да съм заинтересован след като Владо я прегледа и си каже мнението. Ще ти пиша на лично допълнително.

Поздрави!

Пет Май 20, 2022 11:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm
Мнения: 21
Рейтинг: -60
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Благодаря за съветите, тъкмо щях да пиша същия пост

Пон Авг 15, 2022 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор