Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Въпрос относно генерация за Legacy B4 3.0r H6 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 04, 2019 12:32 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R, 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Имам въпрос относно модифицирането на генерацията на колата ми. Колата е Legacy B4 2008 3.0R H6 (без газ).

От известно време ми се появява проблем при пътуване извън града и той е, че ми светват чека, тракшъна, si-drive-a и cruise-а започват да премигват. Грешката гласи, че проблема е в катализаторите (Catalytic converter efficency below threshold). Преди се появяваше по рядко и реших да не обръщам внимание и просто смених бензиностанцията при което проблема изчезна за година и половина. Сега отново се появи 2 пъти подред като пътувах (София-Пловдив) по магистралата. Разпитах насам натам за решения, но все още не съм намерил най-адекватното. Да си купя оригинални катализатори катализатори е безумно скъпо и няма никакъв смисъл, по евтините варианти съм чувал че карат по 2 години или 50к километра, което също не ме устройва. Започнах да обмислям вариант в който да заменя катализаторите с резонатори (или права тръба) и да търся софтуерно решение, което залъгва. Понеже искам също така колата да я направя 1 идея по шумна мисля и някаква промяна в гърнетата да направя.

Та въпроса ми е дали някой е минавал по този път. Ще се радвам да споделите опита си.

Добра идея ли ще е да премахна катализаторите?
От къде мога да взема читави по пропускливи гърнета, колко може да струва това?
Предполагам след това трябва да се пипа и по ЕКУ-то и да се променят смесите на мотора, познавате ли сервиз където могат да го направят това чивато, та мотора да работи добре?


Благодаря Ви много предварително за съвета!

Нед Май 15, 2022 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здрасти колега. Ако катализаторите са запушени нямаш друг евтин и траен вариант, освен премахването им. По отношение на колата и двигателя няма какво да му мислиш-даже е плюс. Минус - екологията. След това разбира се трябва софтуерна намеса - ако си от София ти препоръчвам сервиза на Любо в Люлин - първо, че точно до него е Дидо (Гущера), който ще ти ги махне, ще ти каже и къде ще ти дадат най-добра цена за тях и качествено ще ти завари и сложи резонатори/тръби. Освен това може и да ти направи хубави проходни гърнета - цената мисля е около 500лв за гърне (ако той го прави-неръждавейка). И второ - той като свърши директно отива колата при Влади (от сервиза на Любо), който ти решава и софтуерно нещата, т.е. на едно място цялата работа. Гърнетата с нищо няма да подобрят представянето на колата, но ще имаш по-хубав и плътен звук. Махането на катализаторите със сигурност ще поотпуши колата, особено ако са за боклука и позапушени. Ще стане и по-шумна, особено ако сложиш тръби взесто резонаторни гърнета - това е твой избор. Ако не си от София - Калин от Пловдив (z.k. - има тема в сервизите) за софтуерната намеса, за сервиз - виж пак в темата за сервизите по градове.

Пон Май 16, 2022 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Biankonero написа:
Здрасти колега. Ако катализаторите са запушени нямаш друг евтин и траен вариант, освен премахването им. По отношение на колата и двигателя няма какво да му мислиш-даже е плюс. Минус - екологията. След това разбира се трябва софтуерна намеса - ако си от София ти препоръчвам сервиза на Любо в Люлин - първо, че точно до него е Дидо (Гущера), който ще ти ги махне, ще ти каже и къде ще ти дадат най-добра цена за тях и качествено ще ти завари и сложи резонатори/тръби. Освен това може и да ти направи хубави проходни гърнета - цената мисля е около 500лв за гърне (ако той го прави-неръждавейка). И второ - той като свърши директно отива колата при Влади (от сервиза на Любо), който ти решава и софтуерно нещата, т.е. на едно място цялата работа. Гърнетата с нищо няма да подобрят представянето на колата, но ще имаш по-хубав и плътен звук. Махането на катализаторите със сигурност ще поотпуши колата, особено ако са за боклука и позапушени. Ще стане и по-шумна, особено ако сложиш тръби взесто резонаторни гърнета - това е твой избор. Ако не си от София - Калин от Пловдив (z.k. - има тема в сервизите) за софтуерната намеса, за сервиз - виж пак в темата за сервизите по градове.


Точно по описаната процедура от колегата минах преди няколко години- Влади за софтуера и Дидо за гърнетата. Катализаторите бяха много зле и запушени. Колата живна осезаемо, но ми се наложи на малко по-късен етап да сменя и двете ламбда сонди, за да се отърва окончателно от P0420 грешката.

Чет Май 19, 2022 8:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам генерация неръждавейка швейцарска марка за н6 от средна част с проходно гърне и задни гърнета в отлично състояние. При интерес пиши на лично или на Вайбър на телефона от профила.
https://www.olx.bg/d/ad/subaru-legasi-a ... 8MM7O.html

Ако премахваш катализаторите трябва да се сложат спорт катове или резонатори гърнета и се забраняват двете задни сонди софтуерно. Това може да направи Владо както са ти писали колегите. Може да използваш момента да се премахне хардуерно и софтуерно и егр клапана, което също могат да направят в сервиза и Владо. Слагането на отворена генерация не е свързано обезателно с ремап на компютъра на колата, такъв ще е нужен ако смениш и самите хедъри с афрърмаркет. Има човек от форум акойро изработва такива при интерес. Като цяло най-голямата ползва от ремап на компютъра е оптимизация на работата на кутията.

Поздрави!

Чет Май 19, 2022 9:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 04, 2019 12:32 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R, 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря Ви много за съветите. Рабрах се с Владо да отида да я погледне и да види колко живот им остават на катализаторите и после ще се решава какво ще се прави.

Относно генерацията, има вариант да съм заинтересован след като Владо я прегледа и си каже мнението. Ще ти пиша на лично допълнително.

Поздрави!

Пет Май 20, 2022 11:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm
Мнения: 21
Рейтинг: -60
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Благодаря за съветите, тъкмо щях да пиша същия пост

Пон Авг 15, 2022 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор