Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:21 pm



Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
 Проблем по задвижващата част 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте. Вчера се случи нещо, което все още не мога да си обясня. Потеглям от спряло положение , превключвам на втора предавка и при отпускането на съединителя усещам някаква промяна както в педала на съединителя, така и големи вибрации в цялата кола. Карам около 1 км до вкъщи, спирам и гася колата. Паля на свободна- вибрации в колата, натискам съединителя - на половината ход , все едно няма никакво усилие, само нещо като вибрации и потропване в педала, стигам до позиция напълно натиснат педал , превключвам на първа , влиза но малко трудно. Отпускам на полусъедините - колата потегля.Подавам малко газчица - вибрациите се усилват. Спирам и освобождавам от скорост. Подавам газ - вибрациите се увеличиват. Колата се движи, скоростите влизат, но малко трудно.
Какво мислите, че може да е? Съединителя е сменян преди около 30-40 хил. км. Не е буксувал, аксиалния лагер не е свирил, не тропал. Днес погледнах казанчето с течността за помпата- има течност, и двете помпички (на педала и долу на кутията) работят, няма течове. Единствено ми направи впечатление, че вилката, която се натиска от помпата на скоростната кутия, някак си има много големи свободни ходове, сякаш или се е откачила от аксиалния лагер, или от ябълката в кутията, която играе ролята на опора в лостов механизъм. Ако е това, обяснява защо трудно влизат скоростите - не ипълнява цял ход, съответно не избутва аксиалния лагер докрай, който не притиска притескателя напълно ( съединителя не отцепва докрай). Но това не обяснява вибрациите при свободна и ненатиснат педал на съединителя.
Дайте предположения, моля.
Легаси Б13, 138 к.с.

Пет Сеп 16, 2022 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Звучи като маховик. Двумасов ли е?

Пет Сеп 16, 2022 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Звучи като маховик. Двумасов ли е?

Да. При смяната на съединителя маховика го рециклирах при Митака от Субару в София. Само, че ако е маховика - какво може да му се е случило на маховика ? Лагер ? И ако да, как се обяснява трудното превключване на скоростите?

Съб Сеп 17, 2022 7:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Заради вибрациите помислих, че може да е той, но сега си мисля, че може да е притискателят да има счупени ламели.
Така или иначе - трябва в сервиз да се види.

Пон Сеп 19, 2022 1:30 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Колата влезе в сервиза, сега чакам диагноза. Само да вметна, че ако е маховик, ще правя конверсия с твърд. Затова може ли да ми кажете кои автомобили имат твърд маховик, с който да се направи конверсията на моята кола - легаси б13 бензин, 138 кс.с

Пон Сеп 26, 2022 9:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 26, 2022 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея.


Примерно от Subaru Forester SUV I (03.1997 - 09.2002) дали става ?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 01, 2022 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Става, ама ако ти го продадат с болтовете за захващане от него. И както споменах, купуваш после съединител за Форестър, като лагер ще търсиш според вилката ти или ще сменяш вилка според лагера - работа на сервиза е да открие кой пасва. Наскоро преправях Б13 2,5 с маховик от Импреза класик, като по спомен лагерът си пасна.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Окт 01, 2022 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Става, ама ако ти го продадат с болтовете за захващане от него. И както споменах, купуваш после съединител за Форестър, като лагер ще търсиш според вилката ти или ще сменяш вилка според лагера - работа на сервиза е да открие кой пасва. Наскоро преправях Б13 2,5 с маховик от Импреза класик, като по спомен лагерът си пасна.


Благодаря, колега, за изчерпателните отговори !!! Жив и здрав да си ! Сега остава да си намеря такъв маховик.

Съб Окт 01, 2022 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Установи ли, че това е проблемът? Няма особен смисъл да слагаш твърд без причина.

Съб Окт 01, 2022 5:39 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Установи ли, че това е проблемът? Няма особен смисъл да слагаш твърд без причина.

Да, в сервиза когато са сваляли кутията заедно с нея е излязъл и "половината" маховик. Един вид се е отлюспил

Нед Окт 02, 2022 6:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят?

Нед Окт 02, 2022 8:49 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят?

Да, да... Ще го направят, трябва да намеря маховик и съединител за него и всичко би трябвало да е ОК, плюс напасването на лагер към вилката на скоростната кутия. Всичко трябва да е 6, но сега търся твърд маховик.

Нед Окт 02, 2022 4:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят?


Колега, намерих маховик със съединител от Форестър, обаче съединителя не стана. Сега чакам друг комплект от Фори турбо, но ако и той не стане, какъв съединител да търся така, че да пасне на кутията и вилката

Сря Окт 12, 2022 9:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Горе съм ти написал кои размери на съединителите да гледаш : 225мм. Фори турбо преди 2,5 моторите са с дърпащ съединител и 1000% не стават.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Окт 12, 2022 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Горе съм ти написал кои размери на съединителите да гледаш : 225мм. Фори турбо преди 2,5 моторите са с дърпащ съединител и 1000% не стават.


Значи да търся от импреза класик 2.0ка атмосферка 225мм , за да избегна врътката с лагера и вилката ?

Чет Окт 13, 2022 8:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Врътката няма как да избегнеш.
Alxx написа:
Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Окт 13, 2022 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 29, 2011 5:07 pm
Мнения: 14
Местоположение: България
Автомобил: legacy 2,5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, били споделил в крайна сметка какво се случи след конверсията... Как се държи колата? Аз имам сходен проблем. Колата ми е Легаси 99. След едно прибиране от Пловдив се появиха тези вибрации когато съм на скорост, трудно влизане на скоростите. Помислих си "дойде му време на този съединител/маховик. После се насочих към горна помпа, нямах течове по магистралата, но нали има гумички помпата, реших че може да влиза въздух и да не му достига притискане и от там да не влизат скоростите. Смених я, забелязах че шпилката към педала е натегната до последна витка, превключват скоростите но вибрациите отново се появяват. Започнах да отпускам докато намеря положение в което скоростите влизат но лагера не върти постоянно и не се появяват вибрациите. Но като покарам по празниците на дълъг път както тези дни на 5та предавка вибрациите се появяват, трудно изключвам от скорост, педала залепва. Принудително го връщам, напомпвам и така няколко пъти докато се прибера. Причината за тези гимнастики бяха нуждата от кола по празниците и натоварването по сервизите, които ни обслужват. Колеги, моля ви за мнение, докато намеря час при Митака. Благодаря Ви!

Пет Дек 30, 2022 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
dedovia написа:
Колега, били споделил в крайна сметка какво се случи след конверсията... Как се държи колата? Аз имам сходен проблем. Колата ми е Легаси 99. След едно прибиране от Пловдив се появиха тези вибрации когато съм на скорост, трудно влизане на скоростите. Помислих си "дойде му време на този съединител/маховик. После се насочих към горна помпа, нямах течове по магистралата, но нали има гумички помпата, реших че може да влиза въздух и да не му достига притискане и от там да не влизат скоростите. Смених я, забелязах че шпилката към педала е натегната до последна витка, превключват скоростите но вибрациите отново се появяват. Започнах да отпускам докато намеря положение в което скоростите влизат но лагера не върти постоянно и не се появяват вибрациите. Но като покарам по празниците на дълъг път както тези дни на 5та предавка вибрациите се появяват, трудно изключвам от скорост, педала залепва. Принудително го връщам, напомпвам и така няколко пъти докато се прибера. Причината за тези гимнастики бяха нуждата от кола по празниците и натоварването по сервизите, които ни обслужват. Колеги, моля ви за мнение, докато намеря час при Митака. Благодаря Ви!


Какво се оказа, колега ? При мен след конверсията всичко е 6.

Пон Фев 06, 2023 7:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Качвам тази снимка на парт номерата на съединителя, за да е достъпен за колегите, на които им предстои конверсия. Маховикът за конверсията, както беше писано по-горе от колегата Alxx се взима от атмосферен класик двигател. С тези части не се налага смяна на вилката на аксиалния лагер.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Фев 06, 2023 7:48 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 20 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор