|
Страница 1 от 1
|
[ 20 мнения ] |
|
Проблем по задвижващата част
Автор |
Съобщение |
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Здравейте. Вчера се случи нещо, което все още не мога да си обясня. Потеглям от спряло положение , превключвам на втора предавка и при отпускането на съединителя усещам някаква промяна както в педала на съединителя, така и големи вибрации в цялата кола. Карам около 1 км до вкъщи, спирам и гася колата. Паля на свободна- вибрации в колата, натискам съединителя - на половината ход , все едно няма никакво усилие, само нещо като вибрации и потропване в педала, стигам до позиция напълно натиснат педал , превключвам на първа , влиза но малко трудно. Отпускам на полусъедините - колата потегля.Подавам малко газчица - вибрациите се усилват. Спирам и освобождавам от скорост. Подавам газ - вибрациите се увеличиват. Колата се движи, скоростите влизат, но малко трудно. Какво мислите, че може да е? Съединителя е сменян преди около 30-40 хил. км. Не е буксувал, аксиалния лагер не е свирил, не тропал. Днес погледнах казанчето с течността за помпата- има течност, и двете помпички (на педала и долу на кутията) работят, няма течове. Единствено ми направи впечатление, че вилката, която се натиска от помпата на скоростната кутия, някак си има много големи свободни ходове, сякаш или се е откачила от аксиалния лагер, или от ябълката в кутията, която играе ролята на опора в лостов механизъм. Ако е това, обяснява защо трудно влизат скоростите - не ипълнява цял ход, съответно не избутва аксиалния лагер докрай, който не притиска притескателя напълно ( съединителя не отцепва докрай). Но това не обяснява вибрациите при свободна и ненатиснат педал на съединителя. Дайте предположения, моля. Легаси Б13, 138 к.с.
|
|
|
Пет Сеп 16, 2022 3:02 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Звучи като маховик. Двумасов ли е?
|
|
|
Пет Сеп 16, 2022 6:14 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
BAlexandrov написа: Звучи като маховик. Двумасов ли е? Да. При смяната на съединителя маховика го рециклирах при Митака от Субару в София. Само, че ако е маховика - какво може да му се е случило на маховика ? Лагер ? И ако да, как се обяснява трудното превключване на скоростите?
|
|
|
Съб Сеп 17, 2022 7:24 am |
|
|
BAlexandrov
|
Заради вибрациите помислих, че може да е той, но сега си мисля, че може да е притискателят да има счупени ламели. Така или иначе - трябва в сервиз да се види.
|
|
|
Пон Сеп 19, 2022 1:30 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Колата влезе в сервиза, сега чакам диагноза. Само да вметна, че ако е маховик, ще правя конверсия с твърд. Затова може ли да ми кажете кои автомобили имат твърд маховик, с който да се направи конверсията на моята кола - легаси б13 бензин, 138 кс.с
|
|
|
Пон Сеп 26, 2022 9:21 am |
|
|
Alxx
|
Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 26, 2022 6:26 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Alxx написа: Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея. Примерно от Subaru Forester SUV I (03.1997 - 09.2002) дали става ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Окт 01, 2022 1:43 pm |
|
|
Alxx
|
Става, ама ако ти го продадат с болтовете за захващане от него. И както споменах, купуваш после съединител за Форестър, като лагер ще търсиш според вилката ти или ще сменяш вилка според лагера - работа на сервиза е да открие кой пасва. Наскоро преправях Б13 2,5 с маховик от Импреза класик, като по спомен лагерът си пасна.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Окт 01, 2022 2:03 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Alxx написа: Става, ама ако ти го продадат с болтовете за захващане от него. И както споменах, купуваш после съединител за Форестър, като лагер ще търсиш според вилката ти или ще сменяш вилка според лагера - работа на сервиза е да открие кой пасва. Наскоро преправях Б13 2,5 с маховик от Импреза класик, като по спомен лагерът си пасна. Благодаря, колега, за изчерпателните отговори !!! Жив и здрав да си ! Сега остава да си намеря такъв маховик.
|
|
|
Съб Окт 01, 2022 3:06 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Установи ли, че това е проблемът? Няма особен смисъл да слагаш твърд без причина.
|
|
|
Съб Окт 01, 2022 5:39 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
BAlexandrov написа: Установи ли, че това е проблемът? Няма особен смисъл да слагаш твърд без причина. Да, в сервиза когато са сваляли кутията заедно с нея е излязъл и "половината" маховик. Един вид се е отлюспил
|
|
|
Нед Окт 02, 2022 6:03 am |
|
|
BAlexandrov
|
Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят?
|
|
|
Нед Окт 02, 2022 8:49 am |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
BAlexandrov написа: Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят? Да, да... Ще го направят, трябва да намеря маховик и съединител за него и всичко би трябвало да е ОК, плюс напасването на лагер към вилката на скоростната кутия. Всичко трябва да е 6, но сега търся твърд маховик.
|
|
|
Нед Окт 02, 2022 4:02 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
BAlexandrov написа: Ами действай тогава ама май трябва да смениш всичко пак. От сервиза не ти ли дадоха предложение да го направят? Колега, намерих маховик със съединител от Форестър, обаче съединителя не стана. Сега чакам друг комплект от Фори турбо, но ако и той не стане, какъв съединител да търся така, че да пасне на кутията и вилката
|
|
|
Сря Окт 12, 2022 9:44 am |
|
|
Alxx
|
Горе съм ти написал кои размери на съединителите да гледаш : 225мм. Фори турбо преди 2,5 моторите са с дърпащ съединител и 1000% не стават.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Окт 12, 2022 6:31 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Alxx написа: Горе съм ти написал кои размери на съединителите да гледаш : 225мм. Фори турбо преди 2,5 моторите са с дърпащ съединител и 1000% не стават. Значи да търся от импреза класик 2.0ка атмосферка 225мм , за да избегна врътката с лагера и вилката ?
|
|
|
Чет Окт 13, 2022 8:26 am |
|
|
Alxx
|
Врътката няма как да избегнеш. Alxx написа: Всеки един от класик ерата 2.0(без турбо!) преди '99 с 225мм съединител или от Импреза, Фори до 2000-та. Само ще си поиграете да видите кой лагер ще пасне на вилката или ще смените и нея.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Окт 13, 2022 6:50 pm |
|
|
dedovia
Регистриран на: Съб Окт 29, 2011 5:07 pm Мнения: 14 Местоположение: България
Автомобил: legacy 2,5
Рейтинг: 0
|
Колега, били споделил в крайна сметка какво се случи след конверсията... Как се държи колата? Аз имам сходен проблем. Колата ми е Легаси 99. След едно прибиране от Пловдив се появиха тези вибрации когато съм на скорост, трудно влизане на скоростите. Помислих си "дойде му време на този съединител/маховик. После се насочих към горна помпа, нямах течове по магистралата, но нали има гумички помпата, реших че може да влиза въздух и да не му достига притискане и от там да не влизат скоростите. Смених я, забелязах че шпилката към педала е натегната до последна витка, превключват скоростите но вибрациите отново се появяват. Започнах да отпускам докато намеря положение в което скоростите влизат но лагера не върти постоянно и не се появяват вибрациите. Но като покарам по празниците на дълъг път както тези дни на 5та предавка вибрациите се появяват, трудно изключвам от скорост, педала залепва. Принудително го връщам, напомпвам и така няколко пъти докато се прибера. Причината за тези гимнастики бяха нуждата от кола по празниците и натоварването по сервизите, които ни обслужват. Колеги, моля ви за мнение, докато намеря час при Митака. Благодаря Ви!
|
|
|
Пет Дек 30, 2022 10:48 am |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
dedovia написа: Колега, били споделил в крайна сметка какво се случи след конверсията... Как се държи колата? Аз имам сходен проблем. Колата ми е Легаси 99. След едно прибиране от Пловдив се появиха тези вибрации когато съм на скорост, трудно влизане на скоростите. Помислих си "дойде му време на този съединител/маховик. После се насочих към горна помпа, нямах течове по магистралата, но нали има гумички помпата, реших че може да влиза въздух и да не му достига притискане и от там да не влизат скоростите. Смених я, забелязах че шпилката към педала е натегната до последна витка, превключват скоростите но вибрациите отново се появяват. Започнах да отпускам докато намеря положение в което скоростите влизат но лагера не върти постоянно и не се появяват вибрациите. Но като покарам по празниците на дълъг път както тези дни на 5та предавка вибрациите се появяват, трудно изключвам от скорост, педала залепва. Принудително го връщам, напомпвам и така няколко пъти докато се прибера. Причината за тези гимнастики бяха нуждата от кола по празниците и натоварването по сервизите, които ни обслужват. Колеги, моля ви за мнение, докато намеря час при Митака. Благодаря Ви! Какво се оказа, колега ? При мен след конверсията всичко е 6.
|
|
|
Пон Фев 06, 2023 7:42 am |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Мнения: 59 Рейтинг: 2
|
Качвам тази снимка на парт номерата на съединителя, за да е достъпен за колегите, на които им предстои конверсия. Маховикът за конверсията, както беше писано по-горе от колегата Alxx се взима от атмосферен класик двигател. С тези части не се налага смяна на вилката на аксиалния лагер.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Фев 06, 2023 7:48 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 20 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта |
|