Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:54 pm



Отговори на тема  [ 255 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
 Air (Pneumatic) suspension - обичайни проблеми Legacy 99-03 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Така след 9 месеца подготовка вече 5 дни карам легасито. Спрях да се занимавам с оригиналния компресор и сложих компресор от БМВ в багажника, пуснах кабели и маркуч до отпред. На стойката остана само клапанното тяло.
Аз нямам опит кога и за колко време се включва компресора в движение но за сега от време на време пърка за 2-3 до 10-15 секунди.
От цялата тази одисея стигнах до извода, че изпускане на налягане става единствено от клапаните, кога и как се наместват гумичките си е загадка. Ако откачиш захранването и маркуча от клапанното тяло, може да караш и седмица без да се променя нивото, но когато започнат да включват клапаните нещата се променят.
Купих за 20лв. една скъсана възглавница за да видя какво има вътре. Проста работа, вътре всичко е като ново, омаслено, няма е помен от ръжда, ако е здрава гумата може да изпуска единствено от горе където се захваща тампона. Там има един О пръстен между две шайби и като се стегне с централната гайка трябва да уплътни.
Много време отделих за това въздушно. Времето ще покаже да ли си е заслужавало.
 15

Пон Дек 21, 2020 7:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Минава ми и една друга идея.
Да се преброим колегите с Air (Pneumatic) suspension.

Пон Дек 21, 2020 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm
Мнения: 110
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dankov64 написа:
Минава ми и една друга идея.
Да се преброим колегите с Air (Pneumatic) suspension.


=D> ROFL :good:
Здравей колега, имаш палче от мен. Харесва ми идеята ти! :giggle: Брой ме мене като номер 2 след теб. :)
Като оффтопик, малко ъпдейт какво е актуалното състояние на "Наследството" :D А то е че колата вече е със собствено мнение...има случаи когато не спада с дни и седмици, а има и случаи когато изпуска възглавниците в рамките на денонощие.. Околната температура не е фактор. Единственото слабо място са бързите връзки и клапаните. Както и да е...ще карам така докато не издуха компресор/клапанно тяло. После ще мисля какво да правя. :)
Поздрави и весели празници на всички! :)

Вто Дек 22, 2020 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dankov64 написа:
... Да се преброим колегите с Air (Pneumatic) suspension.

Ако е на друга марка брои ли се? :)

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Сря Дек 23, 2020 5:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Мнения: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Bat_Koko1 написа:
dankov64 написа:
Минава ми и една друга идея.
Да се преброим колегите с Air (Pneumatic) suspension.


=D> ROFL :good:
Здравей колега, имаш палче от мен. Харесва ми идеята ти! :giggle: Брой ме мене като номер 2 след теб. :)
Като оффтопик, малко ъпдейт какво е актуалното състояние на "Наследството" :D А то е че колата вече е със собствено мнение...има случаи когато не спада с дни и седмици, а има и случаи когато изпуска възглавниците в рамките на денонощие.. Околната температура не е фактор. Единственото слабо място са бързите връзки и клапаните. Както и да е...ще карам така докато не издуха компресор/клапанно тяло. После ще мисля какво да правя. :)
Поздрави и весели празници на всички! :)

Здравей. ако е удобно да споделиш в движение кога, колко чест , за колко време, се включва компресора.

Давайте да измислим как да преминем от този японски стандарт на маркучете от клапаното тяло към амовете. Ако можем да преминем на Евро стандарт 4. 0 мм., проблема с тези бързи връзки на клапаното тяло, ще го елиминираме.
Весели празници на всички.

Чет Дек 24, 2020 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 25, 2020 7:34 pm
Мнения: 2
Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Legacy BH`99 2.5 AT
Телефон: 0877440469
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте. От 6,5 месеца карам Legacy BH 2.5 с въздушно. Е, от две седмици вече почва да ме отказва май от това окачване. Колата е от Италия и няма ръжда. От известно време предна лява възглавница изпускаше. Може да е след 10 мин. може да е и след 2 дни. До преди 2 седмици когато клекна и каза повече НЕ. Сервиз, видя се, че възглавницата има цепнатини. Рециклираха предните въздушни възглавници. (след първото им изпращане монтаж и с първото надуване долната скоба изскочи, наложи се да пращам втори път. Днес като дойдоха установих, че тампона на макферсона не се върти, явно пичУете в topmarkz, бяха разменили шайбата, която трябва да е отдолу, я бяха сложили отгоре). Днес се монтираха въздушните възглавници и пак разочарование. Преди се вдигаха всичките, докато изпускаше само предна лява. Вече предна лява се помпи, ама другите не искаха да се помпят. След няколко опита, се помпят предна и задна лява, десните никакви ги няма. След 10 мин. започва да мига интензивно Height Hi. Един от четирите соленоида които са под компресора е топъл доста (първият откъм бронята), останалите 3 са си хладни. Та си мисля, соленоид или комплект компресор и соленоиди + централният клапан. До момента съм -600лв. за двете възглавници и 3-4 доставки Смолян - Пловдив - Смолян гаранцията им е 2г. topmarkz. Лично не съм доволен от услугата кратко казано. . Мерак ми беше да се възстанови въздушното, ама колкото повече време минава, правят се неща за не малко пари и накрая стои килната на една страна пред блока и без кола за половин месец вече. И съм пред дилема, дали да рискувам с един комплект компресор със соленоидите, Или да си взема Окачване за Аутбек ( нови амове, пружини, тампони, прахоуловители и шокове, около 1200лв KYB, толкова гледам ще струват частите) и да ми е спокойно на душата за напред.

Сря Юни 30, 2021 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Borislav_Sirakov написа:
... Смолян - Пловдив - Смолян гаранцията им е 2г. topmarkz. ...

Значи ... знам, че тая работа има 3 фирми в България, а ти си отишъл на някаква 4-та ...

AirTec
Baбонти
Smatic

P.S. - айде и една в Пазарджик има срещу затвора. Сега се сетих, че по-миналата година видях там някакъв билборд ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Сря Юни 30, 2021 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 25, 2020 7:34 pm
Мнения: 2
Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Legacy BH`99 2.5 AT
Телефон: 0877440469
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
shadow написа:
Borislav_Sirakov написа:
... Смолян - Пловдив - Смолян гаранцията им е 2г. topmarkz. ...

Значи ... знам, че тая работа има 3 фирми в България, а ти си отишъл на някаква 4-та ...

AirTec
Baбонти
Smatic

P.S. - айде и една в Пазарджик има срещу затвора. Сега се сетих, че по-миналата година видях там някакъв билборд ...


Тези бяха прозвънени, и отказаха под предлога, че преди ги били правили, ама вече не ги правят видиш ли, защото едва ли не, не ставали успешно. Много били корозирали такива амове и т.н. И така. :) Иначе on board диагностиката показа грешка номер 6 и 10 ( преден ляв соленоид и разтоварващ клапан). Та да филма продължава. Усещам, че май отиваме към конверсия. :D

Чет Юли 01, 2021 6:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm
Мнения: 110
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, :pardon:
За мое съжаление дойде момента в който ще трябва да разкарам въздушното, тъй като амортисьорите вече са толкова зле (най-вече задните) че спускам гумите за да компенсирам подскачането и нестабилното поведение в завои при скорости над 100 км/ч..
След като ги тестваха в Дунев мотор спорт, машината показа следните стойности:
Преден ляв ам: 0,86 (май колкото стйностите са по-близо до 1.0 толкова по-добре)
Преден десен: 0,61
Заден ляв: 0,37
Заден десен: 0,12
Все още незнам, или поне не съм намерил информация дали изобщо рециклират наште' амортисьори....та затова реших да мина на конвенционалното окачване от Outback..
По повод случая, моля някой който е запознат да сподели как да изключа компресора. Иска ми се да е от бушона, който обаче не мога да разбера къде точно се намира. Рових се досега и не успях да намеря нищо повече от това че въпросният бушон е 30 ампера... ] (*,)

Поздрави :)

Нед Окт 17, 2021 12:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am
Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Bat_Koko1 написа:
Здравейте колеги, :pardon:
За мое съжаление дойде момента в който ще трябва да разкарам въздушното, тъй като амортисьорите вече са толкова зле (най-вече задните) че спускам гумите за да компенсирам подскачането и нестабилното поведение в завои при скорости над 100 км/ч..
След като ги тестваха в Дунев мотор спорт, машината показа следните стойности:
Преден ляв ам: 0,86 (май колкото стйностите са по-близо до 1.0 толкова по-добре)
Преден десен: 0,61
Заден ляв: 0,37
Заден десен: 0,12
Все още незнам, или поне не съм намерил информация дали изобщо рециклират наште' амортисьори....та затова реших да мина на конвенционалното окачване от Outback..
По повод случая, моля някой който е запознат да сподели как да изключа компресора. Иска ми се да е от бушона, който обаче не мога да разбера къде точно се намира. Рових се досега и не успях да намеря нищо повече от това че въпросният бушон е 30 ампера... ] (*,)

Поздрави :)
Каква е колата ?
На моето Легаси 2000-а , бушона се намира в двигателния отсек , над лявата гума . На капака на кутията си пише , кой точно е .
Ако ще изхвърляш компресора някой ден , бих го взел да си поиграя с него , че ми се въртят разни неща :)

Нед Окт 17, 2021 5:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm
Мнения: 110
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
CANCEL написа:
Bat_Koko1 написа:
Здравейте колеги, :pardon:
За мое съжаление дойде момента в който ще трябва да разкарам въздушното, тъй като амортисьорите вече са толкова зле (най-вече задните) че спускам гумите за да компенсирам подскачането и нестабилното поведение в завои при скорости над 100 км/ч..
След като ги тестваха в Дунев мотор спорт, машината показа следните стойности:
Преден ляв ам: 0,86 (май колкото стйностите са по-близо до 1.0 толкова по-добре)
Преден десен: 0,61
Заден ляв: 0,37
Заден десен: 0,12
Все още незнам, или поне не съм намерил информация дали изобщо рециклират наште' амортисьори....та затова реших да мина на конвенционалното окачване от Outback..
По повод случая, моля някой който е запознат да сподели как да изключа компресора. Иска ми се да е от бушона, който обаче не мога да разбера къде точно се намира. Рових се досега и не успях да намеря нищо повече от това че въпросният бушон е 30 ампера... ] (*,)

Поздрави :)
Каква е колата ?
На моето Легаси 2000-а , бушона се намира в двигателния отсек , над лявата гума . На капака на кутията си пише , кой точно е .
Ако ще изхвърляш компресора някой ден , бих го взел да си поиграя с него , че ми се въртят разни неща :)




Привет Колега CANCEL,

Съжалявам че чак сега отговарям, но сравнително рядко влизам тук.
Относно компресора, когато/ако реша да го махам от колата ще те имам предвид. :) Трябва да знаеш обаче че докато се опитвах да оправя клапаните, издевателствах над тази част от системата и не е в състоянието в което е излязла от завода.
Колкото до бушона - не го намерих. Затова реших проблема кардинално- махнах релето за въздушното. Не светят лампи (засега)- значи май съм се справил.

Колкото до вече извършената конверсия... преминах на Outback окачване. Возията няма нищо общо с тази, докато бях на въздушно :cry: , но безопасността го изискваше... Поведението на колата се промени тотално.
Няма да кажа нищо ново от всичко написано досега - около 25 см клиренс до прага, или 42-43 см разстояние от центъра на главината до калника.

Моля за помощ обаче.
Появи се някакво пукане/почукване в предницата, след като поставих нормалното окачване. Разкачих предните биалетки и шумовете изчезнаха. Питанката ми е дали има разлика в биалетките между Legacy & Outback? Гледайки парт-каталога от форума, виждам че part numbers и на двата модела са едни и същи?!?! :-? :-~ #-o Всички болтове по окачването с изключение на реактивните щанги съм разхлабвал.
Може ли шумовете отпред да са от реактивната щанга, или просто биалетките трябва да се сменят с някакви други?!?!... ](*,)

Вече постфактум и малко късно за мен, след като смених окачването намерих някаква фирма- Airtec https://air-tec.bg/
Доколкото успях да разбера, май могат да ремонтират освен въздушни възглавници, могат да рециклират и самите амортисьори. Попаднах на клипче в което ремонтират преден въздушен ам от Лексус, който ми се струва много почти същия като на Legacy-то. Пишат също че ремонтират и т.нар. SLS-и (самонивелиращи се). Някой има ли наблюдение над тяхната работа? Имам предвид като качество на работа?

Поздрави

Нед Окт 31, 2021 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Bat_Koko1 написа:
... Вече постфактум и малко късно за мен, след като смених окачването намерих някаква фирма- Airtec https://air-tec.bg/
Доколкото успях да разбера, май могат да ремонтират освен въздушни възглавници, могат да рециклират и самите амортисьори. Попаднах на клипче в което ремонтират преден въздушен ам от Лексус, който ми се струва много почти същия като на Legacy-то. Пишат също че ремонтират и т.нар. SLS-и (самонивелиращи се). Някой има ли наблюдение над тяхната работа? Имам предвид като качество на работа?

Поздрави

Нямам личен опит с тази фирма, но от няколко места чух, че за момента се справят най-успешно от другите изброени фирми.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пон Ное 01, 2021 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm
Мнения: 21
Рейтинг: -60
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Благодаря за полезната информация

Пон Авг 15, 2022 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 15, 2017 11:32 am
Мнения: 23
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2,5 GX Limited 156bhp AT+VDC
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Нека и аз да споделя малко инфо от личен опит дето се вика.
Смених вече 3 комплекта предни, заедно с 1 комплект задни амове, винаги с употребявани. Проблема винаги идва от едно и също място, всеки път, когато амортисьорите започнат да тропат, т.е са изпуснали и окачването остане само на въздушната възглавница, не след дълго започва и да кляка колата. Та за ентусиастите, които все още искат да карат на въздух, рециклаж на амортисьора, ако изобщо има някой, който да предложи подобно нещо.
И понеже съм ентусиаст на въздушно окачване, ето и линк от Япония за нови амове. Поръчал съм преден десен за тест, като дойде, след месец поне, ще върна инфо.
https://subaru.epc-data.com/legacy/bhc/ ... 210/20600/

П.С.
Нови в Стимо са на кантар, поне по предварителна математика.

Не знам само япончетата ще направят ли отстъпка за количество, но нека да видим, все пак преди малко пуснах поръпката.

Нед Яну 21, 2024 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 15, 2017 11:32 am
Мнения: 23
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2,5 GX Limited 156bhp AT+VDC
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Пристигна ми новия амортисьор, оригинален, сметката показа 1700 лева с мито и ддс и малко над 1 месец чакане


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Пет Мар 08, 2024 8:49 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 255 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор