Air (Pneumatic) suspension - обичайни проблеми Legacy 99-03
Автор |
Съобщение |
smigle
Регистриран на: Вто Авг 19, 2014 4:15 pm Мнения: 11 Местоположение: Раднево
Skype: smigle6
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2000
Телефон: 0883366169
Рейтинг: 0
|
Subaru_LegacyGX написа: smigle написа: Здравейте! Ето го линк-а към темата ( viewtopic.php?f=25&t=7812 ). Най-отдолу в първия пост, под последната снимка, има "air suspension.pdf". В него е добре описано как се прави onboard диагоностиката на окачването и как да се разчете резултата от нея. Докато имах въздушно окачване го правих, не е трудно - само трябва да броиш колко пъти мига "HEIGHT" лампата. След няколко месеца ядове с кеф се разделих с въздушните неща, сега си стоят заровени в гаража. Поздрави и успех! Извинявам се за невежеството, но не можах да открия въпросната букса, показана на илюстрацията. Виждам само две зелени единични, които не са включени и като се разрових в нета видях, че са за диагностика на ECU-то, както и две черни, които също не са включени една в друга/тях не ги знам за какво са/. Доколкото разбрах е някъде над педала на газта. Трябва ли да е включена някъде? Имате ли снимка на самата букса? Точно така, зелените са за onboard диагностика на копютъра на двигателя ( те се включват едно в друго и започва да мига лампата "CHECK ENGINE", ако има натрупани грешки в него), а точно двете черни са тези които ти трябват. Там някъде около тях трябва да е и куплунга в който трябва да се включи едно от черните, както е показано на снимката в PDF-а. Той трябва да е свободен и да няма нищо влключено в него.
_________________ Емил Сотиров, 0883366169 Legacy 2.5АТ 2000
|
|
|
Вто Яну 24, 2017 8:58 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Тези черните са направени една за друга. Пробвах да ги включа и когато дадох на контакт, започнаха да щтракат някакви релета и да тръгват перките на радиаторите. Върнах контакта и ги изключих. Явно не са за диагностика на въздушното окачване. Не намерих какво да включа в тази бялата букса, нито нея къде да включа. Предложете някой сервиз или човек, който може да даде диагноза за окачването на колата в Стара Загора или околията?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 10:07 am |
|
|
quietriot
|
Subaru_LegacyGX написа: Предложете някой сервиз или човек, който може да даде диагноза за окачването на колата в Стара Загора или околията?
То в София са единици, ти искаш в Стара Загора, няма такъв, който дори да е виждал там такова окачване камо ли да е наясно с него , а и то само по себе си е доста сложно, има си отделно еку, датчик за скорост , нивомери във всеки ам, 5 клапана , компресор , дехидратор -разширителен съд и т.е. Вземи от Такев здравата предна възглавница за проба и я сложи на мястото, от което не си доволен , възглавниците се въртят само планката за спирачните маркучи няма да ти съвпадне ако я обръщаш. Виж дали имаш разлика и ще знаеш дали имаш проблем. Дори вдигната колата вози меко и конфортно , камо ли пусната в нормален режим.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 3:09 pm |
|
|
smigle
Регистриран на: Вто Авг 19, 2014 4:15 pm Мнения: 11 Местоположение: Раднево
Skype: smigle6
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2000
Телефон: 0883366169
Рейтинг: 0
|
quietriot написа: Subaru_LegacyGX написа: Предложете някой сервиз или човек, който може да даде диагноза за окачването на колата в Стара Загора или околията?
То в София са единици, ти искаш в Стара Загора, няма такъв, който дори да е виждал там такова окачване камо ли да е наясно с него , а и то само по себе си е доста сложно, има си отделно еку, датчик за скорост , нивомери във всеки ам, 5 клапана , компресор , дехидратор -разширителен съд и т.е. Вземи от Такев здравата предна възглавница за проба и я сложи на мястото, от което не си доволен , възглавниците се въртят само планката за спирачните маркучи няма да ти съвпадне ако я обръщаш. Виж дали имаш разлика и ще знаеш дали имаш проблем. Дори вдигната колата вози меко и конфортно , камо ли пусната в нормален режим. За съжаление си прав за сервизите в района. Повечето си казват, че нямат идея що е то въздушно окачване и има ли почва у нас (това според мен са най-качествените сервизи и хора който работят в тях), а там където кажат "Няма проблем, ще го оправим" си проличава след това, че нямат идея и ти казват "Няма проблем, карай така!". Аз също бях започнал да ремонтирам моето, след като обиколих голяма част от сервизите наоколо, но главният проблем беше, че предните възглавници изпускаха и от там всичко останало не работеше както трябва. При мен всички проблеми в следствие следствие от спуканите възглавници бяха в компресора, изпускащия клапан, О-пръстените (след първото разглобяване) и "неръждаемите" решетки, който държат силикагел-а в дехидратора. Повечето неща успях да отстраня, но проблема със спуканите възглавници не. Поне не и с определения бюджет за целта. И от там нататък пак влага в тръбите => замръзване => неподходящи условия за нормална работа на компресора и клапаните => проблеми с тях и т.н. в един безкраен кръговрат. Докато накрая не ми писна и ... конвенционално окачване от Outback. Сега всичко е що годе добре, карам си и се радвам на всички закъсали в снега хора с лопати, копаещи на паркинга за да могат да си извадят колите. А от това което пише колегата, че колата не "пружинира" от едната страна съм склонен да мисля - проблемен клапан за въпросната възглавница или самата възглавница.
_________________ Емил Сотиров, 0883366169 Legacy 2.5АТ 2000
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 6:15 pm |
|
|
quietriot
|
Аз също съм го минал този път и споделям опит за да бе се парят хората като мен, но за съжаление малко слушат.
Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 7:20 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте отново! Твърдо съм решен да разбера какво му има на въздушното окачване на моята кола (предно-ляво колело не пружинира, а е като заварено за купето). Колата стоя една седмица без да е мърдана и палена и не е мръднала от състоянието, в което я оставих - стои си в "нормално" положение - не се е свлякла надолу. По това съдя,че възглавниците са здрави. Ето снимка на проблемната възглавница в "нормално" HIGH OFF положение: Прикачени файлове: IMG_20170202_144323.jpg Ето я и в HIGH ON - вдигната: Прикачени файлове: IMG_20170202_144523.jpg А ето и колата в "Нормално" положение/снимката е направена след престой на колата от 6 дни!/: Прикачени файлове: IMG_20170202_145812.jpg И в двата случая, отпред вляво не пружинира. Дайте съвет, какво да правя? Имам чувството, че амортесьора вътре не се движи, но пък колата се вдига без проблем. Възможно ли е да е от клапани проблема? Как мога да изспусна само въпросната възглавница, за да разбера дали има още ход надолу? Предлагайте варианти. Мога и да я сваля /имам инструмент и технически опит/ за да я разгледам отблизо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Фев 02, 2017 3:35 pm |
|
|
quietriot
|
Без значение дали е вдигната или пусната, възглавницата пружинира и се връзща в изходни положение което няма общо с въздуха в нея , според мен си има пружина вътре в стъблото, но не съм разглобявал , само порнах на една възглавница гумата да извадя датчика за ниво за да видя, че е рит ампула. От това което ми описваш, пружинирането на възглавницата ти е блокирало или не се случва по някаква причина и затова вози дървено, няма как да отовориш без да замине гумата, ще тряббва да смениш с друга възглавница. Казах ти , Такев продава , разберете се да ти я прати и си направи поне пробата дали ще се оправи, няма значение дали е лява или дясна, взаимозаменяеми са , само се мести планката за маркуча на спирачките ако е обърната. Не бях чувал за блокирала въглавница , но човек се учи докато е жив, може да я пратиш и в вабонти, да ти я отворят и да видят защо е блокирала и да ти сложат нова гума , но щше ти вземат 300 лв и след година гумата ще пръдне.... Това е с което аз мога да съм ти полезен..., но май вече го писах един път
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Фев 02, 2017 4:05 pm |
|
|
gorogoro
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:01 pm Мнения: 879 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT '01
Рейтинг: 136
|
Subaru_LegacyGX написа: Здравейте отново! Твърдо съм решен да разбера какво му има на въздушното окачване на моята кола (предно-ляво колело не пружинира, а е като заварено за купето). Колата стоя една седмица без да е мърдана и палена и не е мръднала от състоянието, в което я оставих - стои си в "нормално" положение - не се е свлякла надолу. По това съдя,че възглавниците са здрави. Ето снимка на проблемната възглавница в "нормално" HIGH OFF положение: И в двата случая, отпред вляво не пружинира. Дайте съвет, какво да правя? Имам чувството, че амортесьора вътре не се движи, но пък колата се вдига без проблем. Възможно ли е да е от клапани проблема? Как мога да изспусна само въпросната възглавница, за да разбера дали има още ход надолу? Предлагайте варианти. Мога и да я сваля /имам инструмент и технически опит/ за да я разгледам отблизо. Вчера разбрах, че се е случвала ситуация като твоята и на друг колега ( Markovitch). Прикачени файлове: air_suspension.JPG Възможна причина да спре да се движи масления амортисьор е изкривяване на стъблото от удър, заклинване с нещо твърдо (мръсотия или ръжда) и тн. Ако искаш да изпуснеш само тази възглавница, трябва да вдигнеш колата (може и с крик), да откачиш подкалника, и да разкачиш втората тръбичка. Внимавай да не счупиш някое от четирите крачета, които задържат тръбичката. Така и така като ще си свалил тръбичката, може да замениш "О" пръстенчето. Продават се по железарии или автомагазини. Лично съм купувал такива от съботния пазар в Стара Загора от един водопроводчик. Прикачени файлове: compressor.JPG Според мен няма как да бъде отремонтирана възглавница с такъв проблем, защото се намира под гумата. Добрата новина е, че цените на нови, оригинални възглавници са вече драстично надолу. Провери при mimo13.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 3:48 pm |
|
|
quietriot
|
Тя може да се изпусне и като отвие гайката на ама , ама какво ще постигне с това? Стъблото явно е заклинило и ни нагоре ни надолу и пружинннита функция я няма.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 4:19 pm |
|
|
gorogoro
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:01 pm Мнения: 879 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT '01
Рейтинг: 136
|
Искам да изкажа специални благодарности на Стилиян Стойков steling и Краси kulzari за подарения ми от тях компресор. Също изказвам и възхищението си от коректността на друг Стилиян ( Markovitch), също от Варна, от когото се сдобих с петия си компресор, вече работещ. Няма да се провъзгласявам за поредния "цар на въздушното", но продължавайки борбата за запазване на въздушното си окачване трупам опит от който съдя, че при профилактиране на системата е възможно да се радваме на предимствата и удобството на този вид окачване много по-дълго време от заклеймените от някой 10 години. И други колеги са установявали, че една от основните причини за дефектиране на компресора е ръждясването на металните решетки в дехидратора. Долната такава се ръси директно в основния клапан и компресорчето, което води до надирането му, а от там и невъзможността да вдигне нужното налягане. Прикачени файлове: dehidrator.JPG Прикачени файлове: reshetka.JPG Понеже все още имам нови, некорозирали решетки, ги пръснах с WD-40, което би трябвало да ги предпази от корозиране. Друг съществен проблем представлява патинирането на клапанчетата на всеки ам от влага, което води до неконтролеруемата им работа и изпускането им, онагледяващо се с паднали възглавници сутрин. Прикачени файлове: klapan.JPG И на мен ми казваха, как видиш ли щом намирам паднала колата сутрин, няма начин да не ми е за смяна възглавницата. Да, ама не! (Петко Бочаров, бог да го прости) Като превенция за влизането на вода и мръсотия в системата, изведох маркучето на входа на компресора в купето. Замяната на всички "О" пръстенчета също е важно за гарантиране на херметичността на системата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 5:37 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
gorogoro написа: Възможна причина да спре да се движи масления амортисьор е изкривяване на стъблото от удър, заклинване с нещо твърдо (мръсотия или ръжда) и тн. Ако искаш да изпуснеш само тази възглавница, трябва да вдигнеш колата (може и с крик), да откачиш подкалника, и да разкачиш втората тръбичка. Внимавай да не счупиш някое от четирите крачета, които задържат тръбичката. Така и така като ще си свалил тръбичката, може да замениш "О" пръстенчето. Продават се по железарии или автомагазини. Лично съм купувал такива от съботния пазар в Стара Загора от един водопроводчик. Прикачени файлове: compressor.JPG Според мен няма как да бъде отремонтирана възглавница с такъв проблем, защото се намира под гумата. Добрата новина е, че цените на нови, оригинални възглавници са вече драстично надолу. Провери при mimo13. Номера с изспускането го направих. Изспуснах предните две възглавници и предницата на колата падна долу. Реших и да разменя маркучетата на предните две възглавници. Рамених ги. Запалих колата и се вдигна. Резултата беше същия. Без абсолютно никаква промяна във възглавницата отляво. Върнах всичко както си беше. Видях "О" пръстените - меки са и са здрави. Не ги смених. Сега след тази интервенция, след 2 дена намерих колата легнала. Внимавах с тези крачета, но явно сега "О" пръстените не оплътняват добре и мисля, че ще трябва да ги сменя. До преди това нямаше проблем с изспускането. Тези маркучета просто се напъхват вътре докато щракнат крачетата нали ? Междувременно намерих и закупих две предни възглавници за 160лв., като продавача ме увери че са здрави. Утре ще сменям проблемната възглавница и ще пиша за резултата. Има ли нещо, за което да внимавам при смяната? Виждам че не е кой знае какво да се сменят. Въпроса е, че след смятана ще се наложи да минавам предницата на стенд.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 11:08 pm |
|
|
quietriot
|
Subaru_LegacyGX написа: Номера с изспускането го направих. Изспуснах предните две възглавници и предницата на колата падна долу. Реших и да разменя маркучетата на предните две възглавници. Рамених ги. Запалих колата и се вдигна. Резултата беше същия. Без абсолютно никаква промяна във възглавницата отляво. Върнах всичко както си беше. Видях "О" пръстените - меки са и са здрави. Не ги смених. Сега след тази интервенция, след 2 дена намерих колата легнала. Внимавах с тези крачета, но явно сега "О" пръстените не оплътняват добре и мисля, че ще трябва да ги сменя. До преди това нямаше проблем с изспускането. Тези маркучета просто се напъхват вътре докато щракнат крачетата нали ?
Междувременно намерих и закупих две предни възглавници за 160лв., като продавача ме увери че са здрави. Утре ще сменям проблемната възглавница и ще пиша за резултата. Има ли нещо, за което да внимавам при смяната? Виждам че не е кой знае какво да се сменят. Въпроса е, че след смятана ще се наложи да минавам предницата на стенд. Намажи О пръстенчетата с литиева грес и няма да изпускат повече , ако са одървени ги смени с нови има ги по желазариите само спази диаметъра. Относно смяната няма нищо сложно, дигаш на крик, отвиваш гайката в коша и въздуха изпуска , откачаш буксата за нивото, после отвидаш трите гайки на опорния тампон в коша, после отвиваш шенкелния болт на амортесьора или реглежния както му казват някои и болтчето на спирачни маркуч и вадиш възглавницата , по обратния път сглобяваш. Желателно е О пръстенчето а и гайката в която влиза маркуча за въздуха също да ги намажеш с литиева грес , технически вазелин или нещо което да предотварати изпускане на въздух. После пускаш колата от криката , възглавниците са изпуснали, палиш и оставяш да напомпат. Ако компресора случайно не иска да тръгне , разклати колата няколко пъти , това го събужда. Дано са ти дали читави въглавници и да нямаш повече ядове. Желателно е да минеш реглаж на предницата , винаги се размества дори и да бележиш реглажния болт, поне аз не успях да се справя без реглаж.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Фев 15, 2017 9:48 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Смених проблемната възглавница с тази, която закупих втора употреба. Возията й вече е комфортна. Много се радвам. Но сега усещам проблем и с другата (дясната) възглавница, амортисьора в нея или в някой тампон. При определена ситуация - неравност на пътя се чува страшен удар. Първия път като го усетих това дори светна лампата на ABS и VDC! Следва установяване и на този проблем. Благодаря на отзовалите се колеги!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Пет Фев 17, 2017 4:50 pm |
|
|
quietriot
|
Subaru_LegacyGX написа: Смених проблемната възглавница с тази, която закупих втора употреба. Возията й вече е комфортна. Много се радвам. Но сега усещам проблем и с другата (дясната) възглавница, амортисьора в нея или в някой тампон. При определена ситуация - неравност на пътя се чува страшен удар. Първия път като го усетих това дори светна лампата на ABS и VDC! Следва установяване и на този проблем. Благодаря на отзовалите се колеги! Това е биалетка , разклати колата за багажника и ще чуеш чукане , смени ги и ще изчезне чукането.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пет Фев 17, 2017 4:55 pm |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
Здравейте , от януари тази година се сдобих с Легаси на въздух . За сега нямам драми с клякане на колата. Обаче ми се струва че тази кола вози като каруца. Друса страшно много . Сравнявам я с другата си кола, която е Бек. И двете коли са Б12.
|
|
|
Съб Фев 24, 2018 6:36 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
CANCEL написа: Здравейте , от януари тази година се сдобих с Легаси на въздух . За сега нямам драми с клякане на колата. Обаче ми се струва че тази кола вози като каруца. Друса страшно много . Сравнявам я с другата си кола, която е Бек. И двете коли са Б12. Аз дълго време карах на въздух , след това го смених на такова от бек , и според мен е точно обратното Въздуха беше доста по комфортен от обикновенното. Виж колата с какъв клиренс ти е в момента, ако е висока, сиреч надула възглавниците вози доста по твърдо и дървено. Също така ако не е надула или има някаква грешка в компа и седиш твърде ниско, пак ще вози като каручка. Все пак, огледай и тампони, биалети и т.н.
|
|
|
Съб Фев 24, 2018 11:30 pm |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
takev написа: CANCEL написа: Здравейте , от януари тази година се сдобих с Легаси на въздух . За сега нямам драми с клякане на колата. Обаче ми се струва че тази кола вози като каруца. Друса страшно много . Сравнявам я с другата си кола, която е Бек. И двете коли са Б12. Аз дълго време карах на въздух , след това го смених на такова от бек , и според мен е точно обратното Въздуха беше доста по комфортен от обикновенното. Виж колата с какъв клиренс ти е в момента, ако е висока, сиреч надула възглавниците вози доста по твърдо и дървено. Също така ако не е надула или има някаква грешка в компа и седиш твърде ниско, пак ще вози като каручка. Все пак, огледай и тампони, биалети и т.н. Аз също , бях чувал за въздушното на Субару и това беше едната причина , да взема тази кола. Къде може да се направи преглед на това окачване?
|
|
|
Нед Фев 25, 2018 12:56 am |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
В STi.bg на бул. Ломско Шосе имат компютър за диагностика . А и са запознати с въздушното на Субару
|
|
|
Нед Фев 25, 2018 1:51 am |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
Явно ще се ходи до Софив
|
|
|
Нед Фев 25, 2018 4:41 am |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
Ходенето в София , не даде резултат ..... относно окачването. Не успях да се вредя в сервиз за диагностика, а бях притиснат от времето. За сметка на това , разбрах, че прдавача е яко на далавера от мен , да е жив и здрав, че е и член тук и има сервиз за марката Казал съм си да не се ядосвам за железа и пари , та вече съм спокоен. Странното е , че когато колата стои на паркинга една нощ , на сутринта преницата е навирена. Ха кажете , някой виждал ли е такова нещо ?
|
|
|
Пон Апр 23, 2018 12:12 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта |
|