Air (Pneumatic) suspension - обичайни проблеми Legacy 99-03
Автор |
Съобщение |
quietriot
|
takev написа: Има няма и все излиза няква драма с тоя въздух. Та към въпроса. С рециклирани предни амове съм, десния спря да се помпа... Нито като натисна high, нито в нормално положение. Колата седи килната в дясно и това е. Днес сменявах гумите, дясната възглавница си беше мека без въздух. Лявата си седеше камък. Реших че е запушена тръбичката, но като отвих гайката на ам-а излезе доста въздух под налягане. Та след като съм свалил тръбичката и запаля колата за да се напомпат трябва ли да излиза някъв въздух от тази тръба или има нещо което казва на компа че гайката я няма и нема кво да надува в дясно. Защото компресора се включи дигна малко отзад и предния ляв и спря. Към десния никъв въздух не подаде, грешки не мигат на таблото.... Нз кво да правя.. Спря да се помпа или започна много да изпуска!?! Не мисля че има датчик който казва с гайка без гайка, затова има защите ако се пукне гумата и не може да дигне определно ново да не прегрее компресора. Щом казваш че не помпа, значи не идва от клапана , въздух, онези 4 ти които са над компресора. Ама мери само ниво, сиреч рит ампулата в него чака магнита да застане срещу нея и казва аз съм ок, тя подава сигнал на компа и той на компресора кога е достигнала необходимта височина. Може да дигнеш колата на подемник и да напомпаш възглавницата с компресор и да видиш дали изпуска от нея , ако е клапана е ебано , трябва да му подава12 волта да видиш дали отваря или е забил. Можеш да вържеш жиците на ама за да му кажеш че е твърде ниско имаше тук кой с кой кабел и да накара компресора да работи насила и нкарая можеш да махнеш тъпото въздушно и да рахатясаш.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Апр 04, 2016 8:35 am |
|
|
vaskoo85
Регистриран на: Съб Ное 07, 2015 9:54 am Постове: 5 Рейтинг: 0
|
Аз го махнах и съм много доволен. Радвам се, че не влизах във филм с ремонти, а още при първия проблем (компресора се прецака) го смених с окачване от Аутбек.
|
|
|
Пон Апр 04, 2016 9:56 am |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
quietriot написа: takev написа: Има няма и все излиза няква драма с тоя въздух. Та към въпроса. С рециклирани предни амове съм, десния спря да се помпа... Нито като натисна high, нито в нормално положение. Колата седи килната в дясно и това е. Днес сменявах гумите, дясната възглавница си беше мека без въздух. Лявата си седеше камък. Реших че е запушена тръбичката, но като отвих гайката на ам-а излезе доста въздух под налягане. Та след като съм свалил тръбичката и запаля колата за да се напомпат трябва ли да излиза някъв въздух от тази тръба или има нещо което казва на компа че гайката я няма и нема кво да надува в дясно. Защото компресора се включи дигна малко отзад и предния ляв и спря. Към десния никъв въздух не подаде, грешки не мигат на таблото.... Нз кво да правя.. Спря да се помпа или започна много да изпуска!?! Не мисля че има датчик който казва с гайка без гайка, затова има защите ако се пукне гумата и не може да дигне определно ново да не прегрее компресора. Щом казваш че не помпа, значи не идва от клапана , въздух, онези 4 ти които са над компресора. Ама мери само ниво, сиреч рит ампулата в него чака магнита да застане срещу нея и казва аз съм ок, тя подава сигнал на компа и той на компресора кога е достигнала необходимта височина. Може да дигнеш колата на подемник и да напомпаш възглавницата с компресор и да видиш дали изпуска от нея , ако е клапана е ебано , трябва да му подава12 волта да видиш дали отваря или е забил. Можеш да вържеш жиците на ама за да му кажеш че е твърде ниско имаше тук кой с кой кабел и да накара компресора да работи насила и нкарая можеш да махнеш тъпото въздушно и да рахатясаш. Навих си го на пръста, ще го махам. Но исках да разбера дали е от компресора или от ам-а. Защото ако е от ам-а , той и без това е в гаранция да им го нося да си го оправят. Аз за това викам , че го надух само десния докато беше на крика и си се наду. Та исках да разбера , дали като е махната гайката компресора пак ще подаде въздух , защото в моя случай не подаваше нищо . А грешки по таблото не светят...
|
|
|
Пон Апр 04, 2016 10:09 am |
|
|
quietriot
|
takev написа: Навих си го на пръста, ще го махам. Но исках да разбера дали е от компресора или от ам-а. Защото ако е от ам-а , той и без това е в гаранция да им го нося да си го оправят. Аз за това викам , че го надух само десния докато беше на крика и си се наду. Та исках да разбера , дали като е махната гайката компресора пак ще подаде въздух , защото в моя случай не подаваше нищо . А грешки по таблото не светят... Грешка се отчита само от лампата за хай със ситно примигване, май имаше и емърджанси процедура кояро е описана в менюала на въздушното, тук някъде го има или в моята тема. Въздуха по спомени до всеки ам идва от 4 те клапана на шината над компресора а се изпуска от общия който е хванат за компресора. Виж пробвай със жиците да го дихнеш принудително , като кажеш на компа ту лоу.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Апр 04, 2016 10:34 am |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Това с Тоо Low го мъчих ама нищо не стана. Как ги окъсявате без да ги режете? И се окъсяват в долното тяло без да вкарвам буксата с кабелите, или по някакъв начин се окъсява самата букса? Мъчих с един кламер, после с едни телчета, ама нищо
|
|
|
Вто Апр 05, 2016 5:09 am |
|
|
quietriot
|
takev написа: Това с Тоо Low го мъчих ама нищо не стана. Как ги окъсявате без да ги режете? И се окъсяват в долното тяло без да вкарвам буксата с кабелите, или по някакъв начин се окъсява самата букса? Мъчих с един кламер, после с едни телчета, ама нищо Бях си отрязал мъжки от прецакани амове и си връзвах жиците ма късо, като разкачах възгклавницата от куплунга и ги закачах тях в коша при бомбетата, може би са ми още из колата някъде ако не съм ги изхвърлил. Трябва да откачаиш куплунга от ама, оголваш му двете жици и ги даваш на късо и комперссора трябва да почне да помпа този ам.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Апр 05, 2016 9:00 am |
|
|
quietriot
|
като гледам картинката от компресора , отива в разшителения съд , който тука е и дехидратор , от него отива в 4 те клапана , и там според това кой е отоворен , трябва да се помпа същия ам, това го казва еку-то в каква поредица. Позсле при спиране , разтоварва от големия клапан над компресира от всики по малко за да свали напрежението от амовете. От това което казваш един от четирите , който ти отговаря за възглавницата не работи коректно или еку-то на му казва да помпа, кое е не мога да ти кажа. Може да пробваш като му откачиш тръбата на този ам и я закачиш на друг клапан за да се напомпа ама, може след като я напомпаш да откачиш компресора за да не я разтоварва , аз бих я вдигнал на хай и бих откачил компредора докато не сменя откачването, ем ще е по висока , ем ще клати по малко.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Апр 05, 2016 9:09 am |
|
|
DesoDinev
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 1:23 pm Постове: 7
Телефон: 0899856113
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, днес бях застигнат от нещастие, предна лява възглавница отказа да помпи. След диагностика на въздушното окачване се оказа проблем с датчика за ниво. Въпрос 1: От къде мога да си купя нов датчик и каква му е цената? Въпрос 2: От къде да си купя само предна лява възглавница и съответно каква е цената?
Благодаря предварително на всички които ще се отзоват!
|
|
|
Сря Юни 15, 2016 10:02 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Привет! По въпрос 1: няма оправия. Датчика е вътре в ам-а, има писано, по темата прочети ако ти е интересно. По въпрос 2: рециклиране на възглавница 300 лв. с 1 год гаранция а живот... година две. Вариант с купуване на втора ръка, не е добър защото най вероятно е на същото дередже, пък струват 100-150 лв. Вариант 3: окачване от Аутбек 600-650 лв. + 200лв за труд. И забравяш
|
|
|
Сря Юни 15, 2016 10:50 pm |
|
|
quietriot
|
Провери си кабела, датчука е рит ампула и магнит, няма какво да му стане иначе Такев ти е казал опциите. Аз съм пи радикален опцията е само три!
Sent from my C6902 using Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Юни 16, 2016 5:14 am |
|
|
DesoDinev
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 1:23 pm Постове: 7
Телефон: 0899856113
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съвета и за отделеното време за телефонен разговор! Реших и аз да правя "трансплантация".
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 8:30 am |
|
|
quietriot
|
DesoDinev написа: Благодаря за съвета и за отделеното време за телефонен разговор! Реших и аз да правя "трансплантация". В дългосрочен план това е най-евтиното решение. Остатъците от въздушното все някой, който храни надежда, че може да се справи ще го вземе и не излиза толкова скъпо.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 9:12 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте! От вчера и аз съм собственик на Субару Легаси. Колата е 1999година 2,5сс АТ - GX. Естествено е с въздушно окачване и именно за него имам въпрос. Няма обичайните проблеми, като изспускане от възглавница, бучене на компресора или други. Когато включа HIGH-ON лампичката на таблото започва да мига, колата почва да се вдига и след около 15сек. лампата светва за постоянно и колата е видимо по висока. И това смятам че работи добре. Проблема е там, че когато окачването е в нормално положение /не е вдигната/ вози супер некомфортно. Усещането е, че сякаш няма никакво окачване и колелетата са закрепени директно за купето на колата. Какъв може да е проблема? Не изспуска достатъчно възглавниците или ? Направи ми впечатление, че сякаш отзад вози много по мего и няма такова подскачане, докато отпред е нещо ужасно... Някакви предложения?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Съб Яну 21, 2017 4:11 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Subaru_LegacyGX написа: Здравейте! От вчера и аз съм собственик на Субару Легаси. Колата е 1999година 2,5сс АТ - GX. Естествено е с въздушно окачване и именно за него имам въпрос. Няма обичайните проблеми, като изспускане от възглавница, бучене на компресора или други. Когато включа HIGH-ON лампичката на таблото започва да мига, колата почва да се вдига и след около 15сек. лампата светва за постоянно и колата е видимо по висока. И това смятам че работи добре. Проблема е там, че когато окачването е в нормално положение /не е вдигната/ вози супер некомфортно. Усещането е, че сякаш няма никакво окачване и колелетата са закрепени директно за купето на колата. Какъв може да е проблема? Не изспуска достатъчно възглавниците или ? Направи ми впечатление, че сякаш отзад вози много по мего и няма такова подскачане, докато отпред е нещо ужасно... Някакви предложения? Така вози когато няма въздух в предните амове. Сиреч караш на тампони! Сигурен ли си че се вдига цялата кола, а не само задният мост? С какъв клиренс е колата като я напомпаш и с какъв в нормално положение. По спомен в нормално е 155мм. , a като я напомпаш става 19.5мм.
|
|
|
Съб Яну 21, 2017 9:04 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Не е на тампони. Струва ми се че предницата на колата е по висока от задницата й. Възможно ли е да не изспуска налягането в предните амове и да остават надути?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Съб Яну 21, 2017 9:14 pm |
|
|
quietriot
|
Да ако не работи добре клапана над компресора, като загасиш колата след 10 секунди трябва да изпусне въздух отпредна лява гума, чуй дали го прави, чува се ясно.
Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Нед Яну 22, 2017 9:16 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Колата се вдига и се сваля - след като я запаля и натисна копчето за вдигане, тя започва да се вдига. Вдига се първо отзад и малко след това започва да се вдига и отпред. 4-те "ама" се вдигат. Когато се вдигне и лампата на таблото светне постоянно натискам копчето отново, за да се свали. Гася колата, слизам от нея и заставам до предния ляв амортесьор. Чувам как изспуска въздух и виждам как се сваля надолу. За мен с една дума - работи!
Забелязвам, че при натиск на колата отпред вдясно, колата се мърда надолу нагоре - както нормално окачване. При натиск отпред вляво обаче, амортесьора не се свива или ако се свива то е прекалено малко и дори незабележимо. По-скоро помръдва надолу заради натиска на гумата. Дефектен преден ляв амортесьор може би ? Какво ще посъветвате да погледна още ?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Нед Яну 22, 2017 2:29 pm |
|
|
quietriot
|
Subaru_LegacyGX написа: Колата се вдига и се сваля - след като я запаля и натисна копчето за вдигане, тя започва да се вдига. Вдига се първо отзад и малко след това започва да се вдига и отпред. 4-те "ама" се вдигат. Когато се вдигне и лампата на таблото светне постоянно натискам копчето отново, за да се свали. Гася колата, слизам от нея и заставам до предния ляв амортесьор. Чувам как изспуска въздух и виждам как се сваля надолу. За мен с една дума - работи!
Забелязвам, че при натиск на колата отпред вдясно, колата се мърда надолу нагоре - както нормално окачване. При натиск отпред вляво обаче, амортесьора не се свива или ако се свива то е прекалено малко и дори незабележимо. По-скоро помръдва надолу заради натиска на гумата. Дефектен преден ляв амортесьор може би ? Какво ще посъветвате да погледна още ? Казах ти че ще береш ядове с въздуха и ти вече ги береш, незнам дали наистина имаш проблем или си въобразяваш ,според мен второто, но докато не ти покарам колата нямам как да го констатирам по приказки , а пък за каране в тоя къс ден нямам време, а и си има майстори за тая работа. Моята препоръка е при Митко лефтеров имаше тестер за въздушно иди да види какво ще прочете инбаче в в менюала който го има и някъде из темите има четене и според лампата , но това е мъка. От разстояние толкова мога да те посъветвам , въздушното е супер система ама да е ново, а не на 15 години , тогава става шибана за подържане глезотия.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Яну 23, 2017 7:48 am |
|
|
smigle
Регистриран на: Вто Авг 19, 2014 4:15 pm Постове: 11 Местоположение: Раднево
Skype: smigle6
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2000
Телефон: 0883366169
Рейтинг: 0
|
quietriot написа: Subaru_LegacyGX написа: Колата се вдига и се сваля - след като я запаля и натисна копчето за вдигане, тя започва да се вдига. Вдига се първо отзад и малко след това започва да се вдига и отпред. 4-те "ама" се вдигат. Когато се вдигне и лампата на таблото светне постоянно натискам копчето отново, за да се свали. Гася колата, слизам от нея и заставам до предния ляв амортесьор. Чувам как изспуска въздух и виждам как се сваля надолу. За мен с една дума - работи!
Забелязвам, че при натиск на колата отпред вдясно, колата се мърда надолу нагоре - както нормално окачване. При натиск отпред вляво обаче, амортесьора не се свива или ако се свива то е прекалено малко и дори незабележимо. По-скоро помръдва надолу заради натиска на гумата. Дефектен преден ляв амортесьор може би ? Какво ще посъветвате да погледна още ? Казах ти че ще береш ядове с въздуха и ти вече ги береш, незнам дали наистина имаш проблем или си въобразяваш ,според мен второто, но докато не ти покарам колата нямам как да го констатирам по приказки , а пък за каране в тоя къс ден нямам време, а и си има майстори за тая работа. Моята препоръка е при Митко лефтеров имаше тестер за въздушно иди да види какво ще прочете инбаче в в менюала който го има и някъде из темите има четене и според лампата , но това е мъка. От разстояние толкова мога да те посъветвам , въздушното е супер система ама да е ново, а не на 15 години , тогава става шибана за подържане глезотия. Здравейте! Ето го линк-а към темата ( viewtopic.php?f=25&t=7812 ). Най-отдолу в първия пост, под последната снимка, има "air suspension.pdf". В него е добре описано как се прави onboard диагоностиката на окачването и как да се разчете резултата от нея. Докато имах въздушно окачване го правих, не е трудно - само трябва да броиш колко пъти мига "HEIGHT" лампата. След няколко месеца ядове с кеф се разделих с въздушните неща, сега си стоят заровени в гаража. Поздрави и успех!
_________________ Емил Сотиров, 0883366169 Legacy 2.5АТ 2000
|
|
|
Пон Яну 23, 2017 9:36 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
smigle написа: Здравейте! Ето го линк-а към темата ( viewtopic.php?f=25&t=7812 ). Най-отдолу в първия пост, под последната снимка, има "air suspension.pdf". В него е добре описано как се прави onboard диагоностиката на окачването и как да се разчете резултата от нея. Докато имах въздушно окачване го правих, не е трудно - само трябва да броиш колко пъти мига "HEIGHT" лампата. След няколко месеца ядове с кеф се разделих с въздушните неща, сега си стоят заровени в гаража. Поздрави и успех! Извинявам се за невежеството, но не можах да открия въпросната букса, показана на илюстрацията. Виждам само две зелени единични, които не са включени и като се разрових в нета видях, че са за диагностика на ECU-то, както и две черни, които също не са включени една в друга/тях не ги знам за какво са/. Доколкото разбрах е някъде над педала на газта. Трябва ли да е включена някъде? Имате ли снимка на самата букса?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Пон Яну 23, 2017 9:53 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта |
|