|
Страница 1 от 1
|
[ 16 мнения ] |
|
Въпрос за "Детонационния датчик"
Автор |
Съобщение |
jojoviq
Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am Мнения: 110 Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги имам едно питане към по-вещите в Форума! Та, при запален двигател-няма значение дали на празен ход или натоварен ми светваше Чека и след една малка диагностика при Митака се установи че е от детонационния датчик намерих нов-втора рака но работещ, а на моя след демонтажа установих че е спукан корпуса и явно от това е давал проблем! и след смяната на датчика забелязвам че сякаш колата пали малко по трудно и въпроса ми е такъв дали има значение положението на датчика и предполагам че има връзка с запалването? Благодаря Ви предварително!
|
|
|
Сря Ное 17, 2010 10:43 am |
|
|
BAlexandrov
|
По-скоро няма връзка. Сега свети ли чека? Ако не - откачи акумулатора за 15 мин, после покарай ден-два и виж как ще е.
|
|
|
Сря Ное 17, 2010 10:45 am |
|
|
jojoviq
Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am Мнения: 110 Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
|
|
Последна промяна jojoviq на Пет Ное 19, 2010 1:07 pm, променена общо 1 път
|
|
Сря Ное 17, 2010 11:01 am |
|
|
jojoviq
Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am Мнения: 110 Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
|
|
Пет Ное 19, 2010 1:07 pm |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Мнения: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
Защо...какво е смисленото обяснение?
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Пет Ное 19, 2010 1:09 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
защо тогава го дават че има положение, или от Субару са се объркали?
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Пет Ное 19, 2010 2:24 pm |
|
|
jojoviq
Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am Мнения: 110 Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
|
|
Съб Ное 20, 2010 10:26 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Колега, във Форесътр под форума са писали за същия датчик , та там казват хората че трябвало да гледа горе долу към седалката на пътника до шофьора(или по-точно под 45 градуса ъгъл когато застанеш пред капака лявата ръка ако я приемеш за нула градуса а средната част в задния краи на двигателя за 90 градуса истината е по средата ) Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару
|
|
|
Пон Дек 06, 2010 5:02 pm |
|
|
jojoviq
Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am Мнения: 110 Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
|
|
Пон Дек 06, 2010 5:37 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
tsvetanov написа: Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка. понякога датчика се скапва и почва да лъже - и се хваща само с тестера. т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал. симптомите са че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи, това не е критерий. аз затова като ми дойде кола за тестер - едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик. но той няма нищо общо с паленето! при някои модели на субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо подобно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре. проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща ако не работи правилно. макар че съм го хващал да лъже и при аутбек Б12 2.5, но много рядко. когато мапвахме 600кс мицубишито, маперът откри, че детонационният датчик не отита правилно. двигателят след преработването стана по-шумен и затова се наложи да изтегли нов софтуерен филтър за детонационният датчик - за да мери правилно. този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пон Дек 06, 2010 9:03 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
agent dust написа: tsvetanov написа: Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка. понякога датчика се скапва и почва да лъже - и се хваща само с тестера. т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал. симптомите са че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи, това не е критерий. аз затова като ми дойде кола за тестер - едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик. но той няма нищо общо с паленето! при някои модели на субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо подобно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре. проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща ако не работи правилно. макар че съм го хващал да лъже и при аутбек Б12 2.5, но много рядко. когато мапвахме 600кс мицубишито, маперът откри, че детонационният датчик не отита правилно. двигателят след преработването стана по-шумен и затова се наложи да изтегли нов софтуерен филтър за детонационният датчик - за да мери правилно. този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно. Благодаря колега , отговора ти беше много изчерпателен за този датчик , моето легаси като беше при вас за газификация бяхте казали на баща ми че този датчик си е отишъл аз го разглобявах и го видях че е спукан корпуса на две места, но и гърнетата ми са за смяна, та ще оправя първо тях и тогава датчика като прочетох това което си написал .
|
|
|
Вто Дек 07, 2010 1:51 pm |
|
|
mastara71
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 5:16 am Мнения: 58 Местоположение: Burgas
Автомобил: Subaru Forester 2.0x
Рейтинг: 17
|
маи и при мен натам отива работата мисля да го сменям щот хич не иска да върви
|
|
|
Вто Дек 07, 2010 7:42 pm |
|
|
ivalin
Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 pm Мнения: 55 Местоположение: Монреал
Skype: ivalin 65
Автомобил: Субару Форестър 2000 2.5 I (SF)
Рейтинг: 0
|
tsvetanov написа: ...Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при Субару и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка, понякога датчика се скапва и започва да лъже хваща се само с тестера, т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал, а симптомите са, че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи... аз за това... едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик... при някои модели на Субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо нередно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре, проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща, ако не работи правилно... този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно. И моят проблем като че ли има нещо общо с тази тема и то по симптомите... т.е. не върви, прекъсва, забива нос. Чека не засича нищо. Смених свещите (NGK) кабели, въздушен филтър, MAF senzor. Един майстор каза, че не можело да бъде от детонационния датчик, защото изместването на предварението било толкова малко, че не може да прави такива големи проблеми... по-скоро можело да бъде от вакумния датчик...
|
|
|
Съб Авг 27, 2011 2:45 am |
|
|
ivo_cool
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2012 9:38 pm Мнения: 43 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Leggacy H6 3.0i
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, виждам че темата е доста стара но реших да пиша тук вместо да отварям нова. Въпросът ми е детонационния датчик един ли е или са два. Колата е легаси 2007 с мотор ez30?
|
|
|
Нед Мар 20, 2022 6:58 pm |
|
|
Alxx
|
При теб два.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Мар 20, 2022 11:01 pm |
|
|
ivo_cool
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2012 9:38 pm Мнения: 43 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Leggacy H6 3.0i
Рейтинг: 0
|
Благодаря колега.
|
|
|
Пон Мар 21, 2022 8:33 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 16 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|