Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:10 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Въпрос за "Детонационния датчик" 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am
Мнения: 110
Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги имам едно питане към по-вещите в Форума! :D Та, при запален двигател-няма значение дали на празен ход или натоварен ми светваше Чека и след една малка диагностика при Митака се установи че е от детонационния датчик намерих нов-втора рака :-D но работещ, а на моя след демонтажа установих че е спукан корпуса и явно от това е давал проблем! и след смяната на датчика забелязвам че сякаш колата пали малко по трудно и въпроса ми е такъв дали има значение положението на датчика и предполагам че има връзка с запалването? Благодаря Ви предварително!

Сря Ное 17, 2010 10:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-скоро няма връзка. Сега свети ли чека?
Ако не - откачи акумулатора за 15 мин, после покарай ден-два и виж как ще е.

Сря Ное 17, 2010 10:45 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am
Мнения: 110
Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ми аз сутринта го сменх и сам минал 10км. и за сега не свети и ще пробвам с откачането на клемите. Мерси! :smt023 :smt023 :smt023


Последна промяна jojoviq на Пет Ное 19, 2010 1:07 pm, променена общо 1 път


Сря Ное 17, 2010 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am
Мнения: 110
Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
колеги да знаете че при смяна на детонационен датчик няма значение какво ще е положението на новия ! :smt023 :smt023 :smt023

Пет Ное 19, 2010 1:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Мнения: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jojoviq написа:
колеги да знаете че при смяна на детонационен датчик няма значение какво ще е положението на новия ! :smt023 :smt023 :smt023


Защо...какво е смисленото обяснение?

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Пет Ное 19, 2010 1:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jojoviq написа:
колеги да знаете че при смяна на детонационен датчик няма значение какво ще е положението на новия ! :smt023 :smt023 :smt023


защо тогава го дават че има положение, или от Субару са се объркали?

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Пет Ное 19, 2010 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am
Мнения: 110
Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ми незнам колега питах да ми кажат че няма значение и от сундираното мнение аз устанах с такова впечатлиние,ако някои знае нещо повече ще се радшам да го сподели с мен защото аз самия сам си сменил дарчика и незнам дали е в правилното положение?ако можете помогнете ще сам ви благодарен!!! :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

Съб Ное 20, 2010 10:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jojoviq написа:
ми незнам колега питах да ми кажат че няма значение и от сундираното мнение аз устанах с такова впечатлиние,ако някои знае нещо повече ще се радшам да го сподели с мен защото аз самия сам си сменил дарчика и незнам дали е в правилното положение?ако можете помогнете ще сам ви благодарен!!! :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

Колега, във Форесътр под форума са писали за същия датчик :), та там казват хората че трябвало да гледа горе долу към седалката на пътника до шофьора(или по-точно под 45 градуса ъгъл когато застанеш пред капака лявата ръка ако я приемеш за нула градуса а средната част в задния краи на двигателя за 90 градуса истината е по средата :) ) Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару :-D

Пон Дек 06, 2010 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 18, 2010 10:16 am
Мнения: 110
Местоположение: с. Костенец
Автомобил: SUBARU LEGACY
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ок колега мерси за помоща, поздрави :smt023 :smt023 :smt023

Пон Дек 06, 2010 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tsvetanov написа:
Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару :-D

и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка. понякога датчика се скапва и почва да лъже - и се хваща само с тестера. т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал. симптомите са че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи, това не е критерий. аз затова като ми дойде кола за тестер - едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик.

но той няма нищо общо с паленето!

при някои модели на субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо подобно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре.

проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща ако не работи правилно. макар че съм го хващал да лъже и при аутбек Б12 2.5, но много рядко.

когато мапвахме 600кс мицубишито, маперът откри, че детонационният датчик не отита правилно. двигателят след преработването стана по-шумен и затова се наложи да изтегли нов софтуерен филтър за детонационният датчик - за да мери правилно.

този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Дек 06, 2010 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
agent dust написа:
tsvetanov написа:
Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при субару :-D

и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка. понякога датчика се скапва и почва да лъже - и се хваща само с тестера. т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал. симптомите са че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи, това не е критерий. аз затова като ми дойде кола за тестер - едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик.

но той няма нищо общо с паленето!

при някои модели на субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо подобно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре.

проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща ако не работи правилно. макар че съм го хващал да лъже и при аутбек Б12 2.5, но много рядко.

когато мапвахме 600кс мицубишито, маперът откри, че детонационният датчик не отита правилно. двигателят след преработването стана по-шумен и затова се наложи да изтегли нов софтуерен филтър за детонационният датчик - за да мери правилно.

този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно.


Благодаря колега :), отговора ти беше много изчерпателен за този датчик :), моето легаси като беше при вас за газификация бяхте казали на баща ми че този датчик си е отишъл аз го разглобявах и го видях че е спукан корпуса на две места, но и гърнетата ми са за смяна, та ще оправя първо тях и тогава датчика като прочетох това което си написал :) .

Вто Дек 07, 2010 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 5:16 am
Мнения: 58
Местоположение: Burgas
Автомобил: Subaru Forester 2.0x
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
маи и при мен натам отива работата мисля да го сменям #-o щот хич не иска да върви

Вто Дек 07, 2010 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 01, 2011 11:09 pm
Мнения: 55
Местоположение: Монреал
Skype: ivalin 65
Автомобил: Субару Форестър 2000 2.5 I (SF)
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
tsvetanov написа:
...Иначе като чета из форума май този датчик е често срещан проблем при Субару и проблемът е, че не винаги ЕКУ-то го хваща като грешка, понякога датчика се скапва и започва да лъже хваща се само с тестера, т.е. без причина връща изпреварването, дава фалшив сигнал, а симптомите са, че колата не върви, забива нос, лятото понякога се случва да грее. датчикът може да е спукан и пак да си работи... аз за това... едно от първите неща е да видя какво показва детонационният датчик... при някои модели на Субару има фактори, които лъжат този датчик, а той да си работи нормално. неизправни гърнета, шумен мотор, лоши свещи или кабели... детонационният датчик е вид звуков сензор, чрез който ЕКУ-то по много сложен алгоритъм разчита звуковата "картина" на двигателя и търси следи от детонация. детонацията е нещо, което е лошо за двигателя и затова ЕКУ-то веднага връща изпреварването на запалването, ако открие нещо нередно в звуковата картина. затова при лошо работещ датчик - се случва колата да не върви добре, проблемът е най-често срещан при първите модели на форестър - чека не свети, но колата забива нос защото детонационният датчик е скапан и лъже ЕКУ-то. при останалите модели на субару обикновено ЕКУ-то го хваща, ако не работи правилно... този датчик е част от защитният механизъм на всеки модерен двигател и е много важно да отчита вярно.
И моят проблем като че ли има нещо общо с тази тема и то по симптомите... т.е. не върви, прекъсва, забива нос. Чека не засича нищо. Смених свещите (NGK) кабели, въздушен филтър, MAF senzor. Един майстор каза, че не можело да бъде от детонационния датчик, защото изместването на предварението било толкова малко, че не може да прави такива големи проблеми... по-скоро можело да бъде от вакумния датчик...

Съб Авг 27, 2011 2:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2012 9:38 pm
Мнения: 43
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Leggacy H6 3.0i
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, виждам че темата е доста стара но реших да пиша тук вместо да отварям нова. Въпросът ми е детонационния датчик един ли е или са два. Колата е легаси 2007 с мотор ez30?

Нед Мар 20, 2022 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При теб два.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Мар 20, 2022 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2012 9:38 pm
Мнения: 43
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Leggacy H6 3.0i
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колега. :good:

Пон Мар 21, 2022 8:33 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор