Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:32 pm



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Смяна каре и маншон 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, най-накрая смених маншоните и реших да напиша за други като мене как става това:
- Сваляте гумата, развивате гайката която държи карето (и полуоската), откачате първо кормилния накрайник, след това и шарнира, вече е готово да измъкнете външното каре от главината, колата трябва да е вдигната във въздуха за да може да легнето отдолу да ви е по-удобно и въртейки полусоката гледате на вътрешното каре на чашката откъм скоростите има един щифт който се избива откъм плътната страна(щифта от единия край изглежда като пирон от другия край се вижда че е кух), Отбелязвате си всичко да може да го сглобите по същия начин по който е било; като го свалите полуоската и махнете вътрешния маншон натискате навътре полуоската да потъне в карето(вътрешното каре) забърсвате вътрешния ръб на чашката на вътрешното каре за да може да видите щифта който се вади много лесно с една отверка, след като извадите полуоската от вътрешното каре на върха й има зегерка сваляте я и вадите частта със съчмите от полуоската , оттам измъквате и двата маншона от полуоската; миете външното каре без да го разглобявате, тъпчете с грес слагате си новите маншони и сглобявате по обратен ред. По късно ще направя и някоя картинка да кача, да се види нагледно.
Поздрави, Цанко
 2


Последна промяна tsvetanov на Нед Дек 19, 2010 6:02 pm, променена общо 1 път


Вто Дек 14, 2010 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:52 pm
Мнения: 103
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Баш бой с чука конкретно за Субару не става.Каретата не излизат така лесно като на Голф,а в случая когато след здрав бой излязат след това се разтракват.Лично аз практикувам следното нещо.Когато е само за маншон както е в случая изваждам цялата полуоска от главината и от страната от към скоростите,изваждам вътрешното каре(то се държи на зегерка която се вижда и лесно се вади)след това вадя маншоните и двата почиствам от боклук ако е нужно,смазвам с графитна грес и по обратния ред нанизвам всичко.

Сря Дек 15, 2010 12:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря ти за отговора "titko" точно такава схема бях видял на полуоската че е свалена и е разглобено само вътрешното каре и през него се нанизват маншоните, а подобен проблем след бой с чук имах с хондата ми първия път не можа да излезе, хлопа карето до другата зима когато с много бой излезе и видяхме че "зегерката" дето го държи беше смляна :), сменихме я и се оправи.
Поздрави, Цанко.

Сря Дек 15, 2010 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Външните карета са с вътрешен зегер и свалянето им е само с чука. Има голяма вероятност зегера да се счупи. Затова маншони се сменят както е казал колегата по-горе - сваляш вътрешното каре и оттам се сменя външния.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Сря Дек 15, 2010 6:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И само още един въпрос да задам :) , като се извади вътрешното каре от диференциала(или скоростите) потича ли масло ? Да знам да съм подготвен.

Чет Дек 16, 2010 11:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не протича. Остава остта, която излиза от диференциала и семерингите са там.
За да извадиш полуоската - има един чоп, който минава през чащата и остта - съвсем близко до кутията. Той трябва да се избие първо.
После като отвориш маншона на вътрешното каре - има един зегер - той е отвътре в чашата. Вади се с отвертка - иначе трипода не излиза.
Трябва всяко нещо да се бележи и да се сглоби на старото си място.

Скоро и аз правих тази операция.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Дек 18, 2010 7:05 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 14, 2009 11:22 am
Мнения: 117
Местоположение: София
Skype: ivostst
Автомобил: Leone, Legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пробвай първо с леко почукване , но гладаай да е съосно , най-добре го изпъни с другата ръка или ако си го извадил го остави да виси , ако не стане тогава по гореописания начин (принципно ако зегерките са оригинални трябва да излезе)

Нед Дек 19, 2010 12:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Редактирах първият си пост, като се постарах да опиша всички действия по- разглобяването на полуоската, а ето и обещаната картинка.

Изображение
 3

Нед Дек 19, 2010 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много полезно.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пон Дек 20, 2010 1:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 11, 2010 6:19 pm
Мнения: 35
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 AT
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги,

от къде да намеря комплект тампони и маншони за задницата на Съби - на диференциала и на моста?

много полезен пост! :smt136

Чет Юни 02, 2011 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:52 pm
Мнения: 103
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Ако си от София,по Симеон и по Хр.Ботев ще намериш,не са някакви дефицитни части.Маншона струва около 15лв.магазина е на симеон 131(по спомен)частите са им добри и на нормални цени.Имат и оригинални на Субару но там са по скъпи цените.

Чет Юни 02, 2011 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, за маншон аз вече не бих си купил друг освен от Марин (mimo13), неговите са от същия материал като оригиналните(дебела и мека гума), нищо общо с найлоновите маншони които се продават масово за по 15лева, аз смених един вътрешен с такъв(найлонов) и сега има няма 4 месеца след смяната се скъса, така че не мисля че си заслужава при положение че са на една цена с тези които продава колегата само дето неговите ще изкарат сигурно поне 5 години :) .

Пон Юни 06, 2011 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 8:52 pm
Мнения: 103
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Абе не съм съгласен ама както и да е,важното е,че си свършил работа.

Пон Юни 06, 2011 5:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2011 12:28 pm
Мнения: 161
Местоположение: Перник
Автомобил: LEGACY B12 2,5 Limited
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Няма ли опция да се ползват "модерните" маншони дето се нанизват с фуния?

_________________
Legacy B11MT
Outback B12 H6
Legacy B11 2,5 limited
Legacy B12 2,5 limited
Когато доиде страха си отива живота.

Пет Юни 17, 2011 8:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Любо81 написа:
Няма ли опция да се ползват "модерните" маншони дето се нанизват с фуния?


Това е интересно, сигурно без вадене полуоската :D

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Пет Юни 17, 2011 9:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Любо81 написа:
Няма ли опция да се ползват "модерните" маншони дето се нанизват с фуния?

Има - на мен ми сложиха един такъв и резултата беше 4-5м по-късно - нов, който си е за субару и се вади полуоска... :)
Те са в пъти по-пластмасови и се късат много по-лесно.
@Yco - да бе, едни ташаци, дето само се вади карето откъм носача, слага се една фуния и онова се нанизва наобратно и после се обръща....

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Юни 17, 2011 9:40 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2011 12:28 pm
Мнения: 161
Местоположение: Перник
Автомобил: LEGACY B12 2,5 Limited
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За здравината не се бях замислял но се слагат много лесно и бързо.

_________________
Legacy B11MT
Outback B12 H6
Legacy B11 2,5 limited
Legacy B12 2,5 limited
Когато доиде страха си отива живота.

Пет Юни 17, 2011 4:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Любо81 написа:
За здравината не се бях замислял но се слагат много лесно и бързо.


Също толкова лесно и бързо се слагат и нормални маншони като се нанижат през вътрешното каре както съм описал, но ако не свалят цялата полуоска с каретата, не виждам как ще се измият каретата от старата грес и боклуците влезли през скъсания маншон . В повечето слуаи "бързата работата е срам за майстора" , както гласи стара народна поговорка :beer02: . Иначе съм слушал за хубави силиконови маншони дето уж били много издръжливи, но какво правим с пясъка влязъл вътре в карето , ако само се надене новия маншон и се наплеска отгоре-отгоре с грес ?

Пон Юни 20, 2011 10:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2011 12:28 pm
Мнения: 161
Местоположение: Перник
Автомобил: LEGACY B12 2,5 Limited
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не мога да не се съглася с колегата tsvetanov

_________________
Legacy B11MT
Outback B12 H6
Legacy B11 2,5 limited
Legacy B12 2,5 limited
Когато доиде страха си отива живота.

Сря Юни 22, 2011 8:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
@Yco - да бе, едни ташаци, дето само се вади карето откъм носача, слага се една фуния и онова се нанизва наобратно и после се обръща....


Ей...трябва да са някои нови американски презервативи за гаубици, дето се слагат при морски десант - с тия гимнастики с преобръщане явно няма да издържат повече от 100 тека. :smt129 :smt023

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Юни 22, 2011 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор