Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Апр 19, 2018 7:09 pm



Отговори на тема  [ 952 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 44, 45, 46, 47, 48
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm
Мнения: 7
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ето го моя случай.

Колата 2 години е карана само с Motul CNG/LPG 5 литрова туба. Като се сменя маслото ми остава около 1200 грама. В жегите лятото след около 3000км. започва да изчезва това масло и до 10000км. тези 1200 грама почти не ми стигат. Нямам никакви течове или омаслявания на двигателя.

Започнах да чета и се оказа, че Мотула си е чиста 3 група масло и е нормално при тези скорости и пробег да си изчезва.

Октомври 2017 след промивка сложих Amsoil 5w30 Signature и понеже зимата никаква я нямаше, то тези скорости от 150-160км.ч. пак си ги поддържах безпроблемно!
Сега като дръпна щеката след 8000км. навъртяни то да ми са изчезнали около 5-600 грама. Малко под половината на средата м/у мин и макс!!!

Явно маслото си е готино. Сега в очакващите ни 40 градуса по магистралата искам да сложа нещо пак така стабилно.

Затова питам след около 15-20 дена съм запланувал смяна и просто искам поне веднъж да го пробвам това 5w50 Signature.
Може ли да стане издънка от една проба???

Съб Мар 17, 2018 12:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 3845
Местоположение: София
Рейтинг: 849
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Ако искаш сложи и 5/500, как да ти помогне човек, като не се вслушваш?
Караш атмосферен двигател с препоръка за 5/30 , а си и с течна газ ( т.е. има допълнително охлаждане ).
Разходът на масло не е толкова от големи температури, колкото от слабо масло - сам си намерил отговора - група 3.
За мотула е писано толкова много, а и не само за него - виж самата тема и другата.

Не случайно е заключена другата тема - просто няма какво повече да се добави.

Вземи си масло 5/40, което е пълна синтетика ( не посочвам марки нарочно, но което е произведено в Германия и пише Пълна синтетика е такова ) и го сменяй по-рано - на 7 500.
В БГ условията не са като в Германия за да сменяме на 10-15 000км, горивата са шит, въздуха е мръсен, много студени стартове и къси пробези и т.н.
Разход от 500-600грама за 8 000км не е проблем че да го мислиш ( най-малкото има изпарения ).

И ти си "болен" от нашата краста - като не ни се чупят колите, си търсим проблеми за разнообразие:)

Успех с избора и дано минеш на Субару с времето.

Съб Мар 17, 2018 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm
Мнения: 7
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за търпението колега.

Ще опитам 5w40 Euro formula Improved понеже има HTHS - 3.8 и ACEA C3, което ми харесва, но само да питам това TBN - 8 трябва ли да ме притеснява??? Последно питане :-)

Съб Мар 17, 2018 2:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 3845
Местоположение: София
Рейтинг: 849
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
доста по сложно е от един ТБН индикатор. Хубаво е да е към 10 и нагоре, но се гледат също HTHS & SAPS.
Това което съм забелязал е че масло с висок ХТХС ( над 4 ), фул сапс ( над 1.2 примерно ) и индекс ТБН около 10 е с най-малък разход, т.е. най-стабилно и устойчиво.

Та няма пълно щастие - хем да е лоу сапс, хем да не гори. Затова е добре да се сменя по-рано.
В крайна сметка смяната на масло е около 100-120лв ( немско масло ), та по-добре по-рано отколкото да си спестиш едни 1-2000км и да го прегориш.

Ако толкова те притесняват нагари - правиш промивка преди всяка смяна.

Вискозитетът трябва да е близко до препоръчания от производителя, затова не е добре да се отклоняваш толкова с 5/50

И все пак обсъждаме личен опит от Субару, а ти караш друга кола - не всичко е копи пейст:)

Не ме разбирай погрешно - Амсойл е хубаво масло, но има също толкова хубави масла на почти два пъти по-ниска цена.

Съб Мар 17, 2018 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 705
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 490
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По отношение на TBN-а - вече не помня дали някъде в тази тема е споменато, но този показател е основна индикация за това как и по какъв начин производителя е "третирал" и подготвил конкретно масло за борба с последиците от окислението на маслото и някои неразделни с него основни компоненти (част от които са означени със SAPS) в резултат от термичното натоварване и престоя му в ДВГ.

По пътя на логиката какво би следвало от горното:
- При положение, че в нормалните Low/Mid SAPS масла въпросните оксидиращи компоненти (Sulphated Ash, Phosphorous, Sulphur) са намалени е логично TBN-а също да падне просто защото няма такава необходимост от него както при Full SAPS продуктите
- Горното не важи за пърформанс и рейсинг маслата, които ако се ползват по предназначение по подразбиране трябва да са подложени на голям термичен тормоз, но и при тях производителите обикновено дават препоръка за намален експлоатационен интервал
- В частност при атмосферните двигатели, при нормално каране, където при такъв режим температури на маслото над 100°C са голяма рядкост, необходимостта от висок TBN не е ултра-гига-мега належаща (освен ако не се планира смяна през някакъв удължен период от време и/или увеличен пробег извън общоприетите нормални такива), а като се добави в "уравнението" и SAPS съдържанието е логично да се намали очакването и нуждата от висок TBN

С други думи:
- Full SAPS масло и/или удължен експлоатационен интервал на маслото и/или голямо термично натоварване (турбиниран ДВГ и/или натоварен режим на каране и/или натоварен режим на каране) = оправдано ползване на масло с голям TBN
- Low/Mid SAPS масло и/или нормален експлоатационен интервал на маслото и/или нормално термично натоварване (NA ДВГ и/или нормален режим на каране) = излишно фокусиране в TBN показателя

Ако някой има друга обоснована формула, подпомагаща избора на масло, то нека я сподели.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!


Последна промяна srg на Нед Мар 18, 2018 12:46 pm, променена общо 1 път


Нед Мар 18, 2018 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 3845
Местоположение: София
Рейтинг: 849
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
в потвърждение на инфото от srg, една полезна статия по темата:

https://www.rymax-lubricants.com/blog/t ... se-number/

Друг въпрос е с нашите "висококачествени" горива, какво става с качествата на маслото...

Нед Мар 18, 2018 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 943
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 692
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е нали правихте анализ на масло. Колко му беше TBN след пробега?
Аз си мисля, че каквото и масло да сложиш няма да имаш проблем точно с TBN при положение, че експлоатираш бензинов двигател.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Мар 18, 2018 5:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 16
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително.:).

Чет Мар 22, 2018 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 126
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Станко2203 написа:
Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително.:).


https://www.redlineoil.com/euro-series-5w40-motor-oil

Чет Мар 22, 2018 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 16
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колега,но не е това,имах предвид химията която е във маслото,като например цинк,фосфор,калции итн.....

Чет Мар 22, 2018 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 126
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Станко2203 написа:
Благодаря колега,но не е това,имах предвид химията която е във маслото,като например цинк,фосфор,калции итн.....


http://wedontlikeu.com/car/VOA/RedLine% ... 205w40.jpg

Чет Мар 22, 2018 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 16
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за което,това имах предвид :good:

Чет Мар 22, 2018 5:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 952 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 44, 45, 46, 47, 48

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор