Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Мар 01, 2021 5:32 am



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 43, 44, 45, 46, 47
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 784
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
По отношение на TBN-а - вече не помня дали някъде в тази тема е споменато, но този показател е основна индикация за това как и по какъв начин производителя е "третирал" и подготвил конкретно масло за борба с последиците от окислението на маслото и някои неразделни с него основни компоненти (част от които са означени със SAPS) в резултат от термичното натоварване и престоя му в ДВГ.

По пътя на логиката какво би следвало от горното:
- При положение, че в нормалните Low/Mid SAPS масла въпросните оксидиращи компоненти (Sulphated Ash, Phosphorous, Sulphur) са намалени е логично TBN-а също да падне просто защото няма такава необходимост от него както при Full SAPS продуктите
- Горното не важи за пърформанс и рейсинг маслата, които ако се ползват по предназначение по подразбиране трябва да са подложени на голям термичен тормоз, но и при тях производителите обикновено дават препоръка за намален експлоатационен интервал
- В частност при атмосферните двигатели, при нормално каране, където при такъв режим температури на маслото над 100°C са голяма рядкост, необходимостта от висок TBN не е ултра-гига-мега належаща (освен ако не се планира смяна през някакъв удължен период от време и/или увеличен пробег извън общоприетите нормални такива), а като се добави в "уравнението" и SAPS съдържанието е логично да се намали очакването и нуждата от висок TBN

С други думи:
- Full SAPS масло и/или удължен експлоатационен интервал на маслото и/или голямо термично натоварване (турбиниран ДВГ и/или натоварен режим на каране и/или натоварен режим на каране) = оправдано ползване на масло с голям TBN
- Low/Mid SAPS масло и/или нормален експлоатационен интервал на маслото и/или нормално термично натоварване (NA ДВГ и/или нормален режим на каране) = излишно фокусиране в TBN показателя

Ако някой има друга обоснована формула, подпомагаща избора на масло, то нека я сподели.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!


Последна промяна srg на Нед Мар 18, 2018 12:46 pm, променена общо 1 път


Нед Мар 18, 2018 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4888
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
в потвърждение на инфото от srg, една полезна статия по темата:

https://www.rymax-lubricants.com/blog/t ... se-number/

Друг въпрос е с нашите "висококачествени" горива, какво става с качествата на маслото...

Нед Мар 18, 2018 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1529
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Е нали правихте анализ на масло. Колко му беше TBN след пробега?
Аз си мисля, че каквото и масло да сложиш няма да имаш проблем точно с TBN при положение, че експлоатираш бензинов двигател.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Мар 18, 2018 5:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 20
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително.:).

Чет Мар 22, 2018 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 200
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Станко2203 написа:
Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително.:).


https://www.redlineoil.com/euro-series-5w40-motor-oil

Чет Мар 22, 2018 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 20
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря колега,но не е това,имах предвид химията която е във маслото,като например цинк,фосфор,калции итн.....

Чет Мар 22, 2018 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 200
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Станко2203 написа:
Благодаря колега,но не е това,имах предвид химията която е във маслото,като например цинк,фосфор,калции итн.....


http://wedontlikeu.com/car/VOA/RedLine% ... 205w40.jpg

Чет Мар 22, 2018 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 20
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря за което,това имах предвид :good:

Чет Мар 22, 2018 5:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 20
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
След като имаше наново формулиране на Ams OiL 5W30 SS вече е налице и новата формулировка на Ams OiL 0W40 SS


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Май 02, 2018 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm
Мнения: 20
Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
Нов фен
Положението е вече доста по-добре от преди.Субитата а и не само те ще пеят със това мазило.Сега остава да разберем дали колегите от AP1 имат във наличност от новата формулировка на 0W40 и 5W30 Signature Series.Ако четат тука да пишат моля.:).

Сря Май 02, 2018 12:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 43, 44, 45, 46, 47

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор