Автор |
Съобщение |
Vami
|
От Бг, вземам го от Павлин (Субару майстор Пловдив). Със същото масло съм и на Аудито и при положение, че го паля вече един път в месеца, повдигачите не се обаждат. Единствено пролетта и лятото го бях отбичил и след 5 месечна пауза, един от повдигачите чукаше почти докато загря до работна температура. Снощи обаче го пробвах, но се оказа, че от ниските температури е паднал акумулатора и само се опита да завърти. Днес най-вероятно ще го сваля за зареждане.
След Sustina-та като минах на Amsoil-а още след 25 км смени цвета, явно е имало какво да мие от предишното. От тогава цвета много бавно се променя, но все още имам много км да тествам. По принцип на всяка смяна правя промивка, но тогава пропуснах.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:44 pm |
|
|
srg
|
@Vmax, споделям личен опит за атмосферен "легендарно горещ" мотор точно защото по-горе с kerekovski сте отворили разговор относно масло за същия мотор. Предположих, че пишеш за турбинирани мотори, за това и споделих другата гледна точка.
Ако трябва да обобщя за конкретния мотор - за цялото лято, по време на всичките бързи тегели по тангентата и особено при продължително катерене и като цяло конретно в натоварените режими на прима виста бих усреднил максимално достигнатата температура на маслото на 97-98 градуса, като извода си го правя на база ~0.5GB данни, от които само за юли и август месец са към 150MB.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:49 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Аз лятото също съм навит на 10W-40 на Амсойл, но Premium Protection серията.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 1:23 pm |
|
|
Vmax
|
srg написа: @Vmax, споделям личен опит за атмосферен "легендарно горещ" мотор точно защото по-горе с kerekovski сте отворили разговор относно масло за същия мотор. Предположих, че пишеш за турбинирани мотори, за това и споделих другата гледна точка.
Ако трябва да обобщя за конкретния мотор - за цялото лято, по време на всичките бързи тегели по тангентата и особено при продължително катерене и като цяло конретно в натоварените режими на прима виста бих усреднил максимално достигнатата температура на маслото на 97-98 градуса, като извода си го правя на база ~0.5GB данни, от които само за юли и август месец са към 150MB. Дотук с мита за горещият мотор Интересни са тези данни за температурата - това означава, че 3.0л няма да е толкова капризен на масло. Може би е време да направим отделни теми за масло на атмосферно и турбинирано Субару и да направим една за статистика на разход на масло ( подобна на тази за горивото )...
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 1:53 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Някой кара ли H6 с Bardahl Polar Plus 5W-40? Другата ми кола е с такова и сега в студеното пали докато врътна ключа, но е 1,3 л. Интересно ми е на по-голям мотор как е. Трибеката с нов акумулатор, ревизиран и гресиран стартер върти около 3 сек с Amsoil 0W-40 SS. Интересно ми е как ще се държи на трибеката и за другата зима се замислям да го пробвам.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 2:00 pm |
|
|
Borisov
Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 11:00 am Постове: 95 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6,2007
Рейтинг: 36
|
Здравейте.Може би малко късно виждам темата но карам в момента с :http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6120, преди това бях с RedLine EuroSeries...за 5k km нямам и грам разход на масло,като искам да кажа че рядко вдигам над 150км/ч. Маслото е купено от Пламен,(няма да казвам сервиза за да не ядосам някой)и нямам никакви забележки досега.Акумулатора ми е на незнам на колко години ,взех го с колата и не съм го сменял още.Като цяло съм доволен и го препоръчвам.
Поздрави.
|
|
|
Съб Май 06, 2017 9:09 pm |
|
|
jujo_si
Регистриран на: Вто Мар 11, 2014 12:03 am Постове: 78 Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0
Рейтинг: 37
|
Здравейте,
Колата е Subaru Outback H6 от 2002г. карам на бензин, в момента съм с Motul Xcess 5w40 което е Full-SAPS, High HTHS с цена 70лв за 5литра минал съм 5000км и тепърва ще следя имам ли разход на масло, ще го сменям на 8500км
Има ли друго масло което е Full-SAPS High HTHS с малко по-висока но близка цена което да пробвам при нужда?
Мислех си за Revenol VSI 5w40 или на Liqui Moly някое от трите им вида 5W40 или някое на Mobil-1, имат ли те масло подходящо за моя случай? Освен това ще мога ли да карам повече от 8500км с новото масло?
Защо е толкова трудно да разбера едно масло какъв вид SAPS е и какъв вид HTHS е, това е някаква завоалирана информация която липсва на официалния сайт на производителя и трябва да се ровиш по форуми където някой да каже какво е като остава съмнението дали това е истината. Защо не публикуват тази толкова съществена информация производителите?
Поздрави,
|
|
|
Сря Май 24, 2017 10:23 pm |
|
|
Vmax
|
Кое му е трудното? Просто трябва да четеш, като за начало дори и в тази тема е налична въпросната информация, освен в данните на всеки производител на масло, които посочват SAPS & HTHS стойности...
Но писането/питането явно е по-лесно от четенето...
|
|
|
Сря Май 24, 2017 10:48 pm |
|
|
ninara
Регистриран на: Пон Авг 22, 2016 6:47 pm Постове: 169 Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Outback 3.0 H6 2006
Телефон: 0878887867
Рейтинг: 199
|
Някой може ли да ми помогне с намирането на Lubeguard Engine Flush ? Краси от Subaruland , каза че нямат никаква представа , кога ще го имат наличен , а другото място , където го намерих : http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=3036 , също е свършил. Иииии греда ,а ми трябва за тази седмица , защото ще правя основно обслужване.
_________________ 2015 до 2016 - Subaru Impreza 2010 2.0 Diesel 2016 до 2017 - Subaru Outback 2006 3.0 H6 2018 януари до март 2019 - Subaru Forester 2.0X 2006 2019 април до днес - Subaru Outback 2006 3.0 H6 -again
|
|
|
Пон Яну 22, 2018 10:47 am |
|
|
Vmax
|
ninara написа: Някой може ли да ми помогне с намирането на Lubeguard Engine Flush ? Краси от Subaruland , каза че нямат никаква представа , кога ще го имат наличен , а другото място , където го намерих : http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=3036 , също е свършил. Иииии греда ,а ми трябва за тази седмица , защото ще правя основно обслужване. Вземи си една на Протек - същата работа върши.
|
|
|
Пон Яну 22, 2018 10:58 am |
|
|
ninara
Регистриран на: Пон Авг 22, 2016 6:47 pm Постове: 169 Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Outback 3.0 H6 2006
Телефон: 0878887867
Рейтинг: 199
|
Взимал съм за старото Subaru и не съм доволен изобщо от нея. Другия ми вариант е : https://ap1shop.com/bg/products/amsoil- ... -flush-19/ ,но първо искам да проверя за lubeguard ,защото техните продукти са страхотни.
_________________ 2015 до 2016 - Subaru Impreza 2010 2.0 Diesel 2016 до 2017 - Subaru Outback 2006 3.0 H6 2018 януари до март 2019 - Subaru Forester 2.0X 2006 2019 април до днес - Subaru Outback 2006 3.0 H6 -again
|
|
|
Пон Яну 22, 2018 11:03 am |
|
|
raider1980
Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm Постове: 6
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
|
Привет колеги,
Понеже мотора ми работи на газ течна фаза и сега е с Amsoil 5w30 Signature, но искам да му направя една промивка плюс оттичане на маслото цяла вечер и да го опитам с Amsoil 5w50 Signature. Въпроса ми е:
5w50 Signature също ли е Mid-SAPS като 5w30 Signature?
Двигателя няма турбина нито някакви преработки, просто регулярен 2.0 DOHC. Благодаря предварително!
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 8:42 pm |
|
|
Vmax
|
А почему 5/50, а не 5/40, щом двг е астматик?
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 10:09 pm |
|
|
raider1980
Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm Постове: 6
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
|
Лошото е, че няма Amsoil 5w40 Signature и затова се зачетох в 5w40 Euro Formula Improved като в него всичко ми хареса освен TBN 8. Това ниска стойност ли е? Просто лятото имам страшно много магистрално шофиране и то с почти постоянни 150-160км.ч.
Масло сменям по 3 пъти на година и съм решил зимния период да е с Amsoil 5w30 Signature, a летния искам да е с нещо по-стабилно за тези дълги и високоскоростни преходи.
Имайте предвид, че моята кола работи единствено на газ впръсквана в течен вариант. Бензин никога не е виждал моят двигател. Даже и резервоар нямам.
Ако карам с 5w50 и му правя промивка всеки път с Amsoil Flush engine ще направя ли някаква беля? Просто досега съм го правил през 3 смени с Bardahl engine flush.
Притеснявам се ако карам с 5w50 Signature да не направя някакви нагари или отлагания и накрая да се налага отваряне!
Та затова ми е въпроса за това какъв SAPS е маслото 5w50 Signature.
Благодаря за включването.
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 11:00 pm |
|
|
srg
|
Течната фаза държи 10% по-ниски температури от бензина при еднакъв AFR. Засичал ли си при продължително поддържане на някакви магистрални скорости какви температури ти държат антифриза и маслото?
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 11:15 pm |
|
|
raider1980
Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm Постове: 6
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
|
За температурата на антифриза мога да кажа от измервателния уред, че е стабилна при всички положения. Винаги на едно деление преди средата - колкото и градуса да значи това.
Не съм някой разбирач и се опитвам в движение да научавам, колкото е възможно и затова питам понеже от търсенето и четенето на мнения, тук в този форум забелязах, че има доста хора, които наистина дават адекватни съвети и препоръки.
Та тази стойност на TBN=8 ниска ли е или е приемлива за моя случай (Amsoil 5w40 Euro formula Improved)? 5w50 Signature има ли надежда да е Mid-Saps и ще прави ли нагари понеже нямам бензин?
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 11:58 pm |
|
|
Vmax
|
Когато TBN е 10 и нагоре се смята че маслото е много добро. Караш атмосферна кола, не си за 5/50, стой си с 5/30 зимата, лятото 5/40 ( съответно можеш и 0/40) Колегата по горе ти подсказа с риторичен въпрос;)
Какво сте се филмирали с тия нагари - все вдно ще караме една и съща кола един милион км.. Сменяй маслото по-рано за да не прегаря и ще си ок. Има далеч по евтини масла със същото качество, виж темата за масла за атмосферни - там има отзиви от конкретни коли и масла.
|
|
|
Съб Мар 17, 2018 12:07 pm |
|
|
raider1980
Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 12:23 pm Постове: 6
Автомобил: Hyundai Sonata LPi 2012
Рейтинг: 0
|
Ето го моя случай.
Колата 2 години е карана само с Motul CNG/LPG 5 литрова туба. Като се сменя маслото ми остава около 1200 грама. В жегите лятото след около 3000км. започва да изчезва това масло и до 10000км. тези 1200 грама почти не ми стигат. Нямам никакви течове или омаслявания на двигателя.
Започнах да чета и се оказа, че Мотула си е чиста 3 група масло и е нормално при тези скорости и пробег да си изчезва.
Октомври 2017 след промивка сложих Amsoil 5w30 Signature и понеже зимата никаква я нямаше, то тези скорости от 150-160км.ч. пак си ги поддържах безпроблемно! Сега като дръпна щеката след 8000км. навъртяни то да ми са изчезнали около 5-600 грама. Малко под половината на средата м/у мин и макс!!!
Явно маслото си е готино. Сега в очакващите ни 40 градуса по магистралата искам да сложа нещо пак така стабилно.
Затова питам след около 15-20 дена съм запланувал смяна и просто искам поне веднъж да го пробвам това 5w50 Signature. Може ли да стане издънка от една проба???
|
|
|
Съб Мар 17, 2018 12:44 pm |
|
|
Vmax
|
Колега,
Ако искаш сложи и 5/500, как да ти помогне човек, като не се вслушваш? Караш атмосферен двигател с препоръка за 5/30 , а си и с течна газ ( т.е. има допълнително охлаждане ). Разходът на масло не е толкова от големи температури, колкото от слабо масло - сам си намерил отговора - група 3. За мотула е писано толкова много, а и не само за него - виж самата тема и другата.
Не случайно е заключена другата тема - просто няма какво повече да се добави.
Вземи си масло 5/40, което е пълна синтетика ( не посочвам марки нарочно, но което е произведено в Германия и пише Пълна синтетика е такова ) и го сменяй по-рано - на 7 500. В БГ условията не са като в Германия за да сменяме на 10-15 000км, горивата са шит, въздуха е мръсен, много студени стартове и къси пробези и т.н. Разход от 500-600грама за 8 000км не е проблем че да го мислиш ( най-малкото има изпарения ).
И ти си "болен" от нашата краста - като не ни се чупят колите, си търсим проблеми за разнообразие:)
Успех с избора и дано минеш на Субару с времето.
|
|
|
Съб Мар 17, 2018 1:42 pm |
|
|
Vmax
|
доста по сложно е от един ТБН индикатор. Хубаво е да е към 10 и нагоре, но се гледат също HTHS & SAPS. Това което съм забелязал е че масло с висок ХТХС ( над 4 ), фул сапс ( над 1.2 примерно ) и индекс ТБН около 10 е с най-малък разход, т.е. най-стабилно и устойчиво.
Та няма пълно щастие - хем да е лоу сапс, хем да не гори. Затова е добре да се сменя по-рано. В крайна сметка смяната на масло е около 100-120лв ( немско масло ), та по-добре по-рано отколкото да си спестиш едни 1-2000км и да го прегориш.
Ако толкова те притесняват нагари - правиш промивка преди всяка смяна.
Вискозитетът трябва да е близко до препоръчания от производителя, затова не е добре да се отклоняваш толкова с 5/50
И все пак обсъждаме личен опит от Субару, а ти караш друга кола - не всичко е копи пейст:)
Не ме разбирай погрешно - Амсойл е хубаво масло, но има също толкова хубави масла на почти два пъти по-ниска цена.
|
|
|
Съб Мар 17, 2018 3:11 pm |
|
|