Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 5:08 pm



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Следваща
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Сега ги зачетох тези Куантум-ци. Имат един добър модел - Quantum XS ELITE els | Premium Full Synthetic Oil - този е формулиран с база 4 PAO (PolyAlphaOlefin) и наистина е пълна синтетика. Това е Api SN w/ Resource Conserving масло, което го прави изключително подходящо за "стоковите" Субара :) Ще е супер и за газифицираните мотори. Ако е на цена <30лв/л ще е отлично попадение. Доста добро е и за фабрични, но ремапнати Субара (които си возят с тях катализатори/дпф-и и прочее). Не е бегачково масло и не бих го препоръчал за по-сериозно модифицирани автомобили заради по-ниските нива на цинк, фосфор и сяра. Но въпреки това си остава едно наистина много добро масло, ако е на добра цена. Ако е между 30 и 40 лв/л - по-добре Red Line/Royal Purple/AMSOil... :)

Останалите модели na Quantum са нормалния клас "ширпотреба" - база 3, сиреч минерално масло, хидрокрек-нато, което "може" да се нарече синтетика... и много маркетингови думички/фрази като "Unsurpassed protection; Ultimate-тралала..." така се продават масла в ниския клас, с база 3 - именно те дават печалбата на производителите. Високите им модели са за престиж и изграждане на име...

Сря Юли 17, 2013 10:28 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am
Мнения: 88
Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
=Alex= написа:
Сега ги зачетох тези Куантум-ци. Имат един добър модел - Quantum XS ELITE els | Premium Full Synthetic Oil - този е формулиран с база 4 PAO (PolyAlphaOlefin) и наистина е пълна синтетика. Това е Api SN w/ Resource Conserving масло, което го прави изключително подходящо за "стоковите" Субара :) Ще е супер и за газифицираните мотори. Ако е на цена <30лв/л ще е отлично попадение. Доста добро е и за фабрични, но ремапнати Субара (които си возят с тях катализатори/дпф-и и прочее). Не е бегачково масло и не бих го препоръчал за по-сериозно модифицирани автомобили заради по-ниските нива на цинк, фосфор и сяра. Но въпреки това си остава едно наистина много добро масло, ако е на добра цена. Ако е между 30 и 40 лв/л - по-добре Red Line/Royal Purple/AMSOil... :)

Останалите модели na Quantum са нормалния клас "ширпотреба" - база 3, сиреч минерално масло, хидрокрек-нато, което "може" да се нарече синтетика... и много маркетингови думички/фрази като "Unsurpassed protection; Ultimate-тралала..." така се продават масла в ниския клас, с база 3 - именно те дават печалбата на производителите. Високите им модели са за престиж и изграждане на име...


Само да те поправя, това е точния сайт на фирмата: http://quantumpetroleum.com.au/

Сря Юли 17, 2013 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Тоест две компании правят масло с името "Куантум" - до тук добре :)

от твоя линк нищо не мога да разбера - на някои от моделите (най-високия в гамата) нямат дори описание, не посочват HTHS индекс, нямат дейта шийтове... аз бих заложил на първия "Куантум" ;) Според мен тези, вторите, са си най-обикновен производител, формулиращ масла с GR3 база и наблягащ на добър маркетингов отдел. Не мога да намеря и почти никаква техническа документация за маслата на втория Куантум.

И друго - Американците са ненадминати в премиум маслата... съмнявам се компания, която работи с половината държави от третия свят да се цели в качествения, а не в "масовия" сегмент с продукти с ниска себестойност, но знае ли човек... За сега не мога да кажа нищо повече за тези, освен, че маслата са им анонимни, което поне на мен не ми вдъхва доверие. Няма причина производител, които ползва 3-4 пъти по-скъпа "база" да не го посочи изрично на едно от челните места, както са направили от "първия" Куантум, защото това им е доста силен "selling point" (виж в PDF-a първия абзац за РАО - с това започват, а и си е най-важното, де).

Сря Юли 17, 2013 11:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Интересно ми е при малко по хлабави бутала, както си оставих моите, в смисъл двигателят като загрее, притракването намалява драстично, но утихва едва когато колата се изръчка доволно - та, Алекс, според теб има ли значение за кованата карантия в този случай разликата във вискозитета на Ред Лайн 5В50/15В50/10В60/10В50 - разбира се, ако имаш някакви директни или индиректни наблюдения - тъй като ако трябва да ги изредя едно подир друго - ще отнеме доста средства и време?

Чет Юли 18, 2013 11:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колегата, това е много дълга тема, ще се опитам днес/утре да ти отговоря изчерпателно. Сега ще е накратко. Вискозитетът има отношение към чукането на кования хардуер, но това дали ще чукат или не е последното, което трябва да те води като си избираш масло. Ясно е, че колкото "по-плътно" е маслото, ще ти потропва по-малко, но ще е по-зле за мотора. Особено ако си я напънал малко повече и си турбиниран... Субарата (особено турбинираните) не обичат "плътните" масла. За пример - на Баджо (Soflab) му се промени много работата на мотора с Red Line 10W-40, което за неговия сетъп е повече от достатъчно и спокойно може да си комбинира писта, яко газ из града и нормално извънградско. Дори RL 5W-40 ще му е перфектно, но това не важи за другите марки масла (Red Line винаги е една стъпка нагоре - т.е. техния 5W-40 е доста по-плътен от 300V 5W-40). За сметка на това с Кастрол-а хлопаше юнашката, докато сега се долавя леко докато вдигне температура.

Напоследък забелязвам нещо интересно в БГ - хората компенсират качеството на маслото с по-висок вискозитет, надявайки се на повече защита... което е леко грешно като концепция.
Ще дам пример - на Stillen GTR-a се кара само с Red Line 0W-40, а е 620 кс в "street" сетъп и ги мачка поголовно (2.9 сек. 0-100). Steve Millen казва, че само с това масло дава подобни резултати, а колата е в абсолютно безопасната зона, всичко останало, което са пробвали ги качва над 3.2сек. и не е чупил двигател нито веднъж с RL. Но много хора имат психологически проблем да карат бегачка с 0W-40 :pardon:

Като цяло, маслата ги избираме за конкретния сетъп и това е правилния подход. Понякога се правят и специфични миксове, които да дадат най-доброто от двата свята - мощност и защита (добавките в маслата също са различни в зависимост от параметрите). Но много зависи от целта. Трудно е да се каже "ей това е маслото", без да си поговорим за конкретния автомобил, целите и нуждите... Аз, примерно, моя турбо-боксер го карам с Red Line 5W-40, но ще минавам на Red Line 0W-40 през есента и зимата. Дори RL 5W-40 ми идва малко по-плътно отколкото искам. Тракане на кованите железа имам само първите 2-3 секунди след палене на напълно студен мотор и повече не се обажда. И то по-скоро е "цъкане" на пистонните болтове... Но и това ще изчезне с RL 0W-40.
Както казва нашия консултант в Англия - посочените вискозитети на бутилката са почти без значение (и са повече маркетинг), защото разликата в качеството между две различни марки масла с един и същи вискозитет могат да бъдат драстични понякога... разгледай назад в темата, ако искаш, има сравнителна таблица между различни масла, виж примерно 5W-40 при различните производители колко различни са им останалите параметри...

Ако разкажеш малко повече какъв ти е конкретния сетъп, ще ти измислим правилното мазИло за него. XPR серията на Royal Rurple също е уникално масло... т.е. не е задължително да е точно Red Line... но XPR дава почти идентични резултати с Red Line, така, че...
:beer:
 15

Чет Юли 18, 2013 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Зададох си въпроса по този начин, просто защото нямам опит с Ред Лайн, не ме интересува притракването - аз така съм го сглобил и като съм го мисил навремето мислех, че ще е едни коне мотора и ще ходи на над 450 на колелата, в последствие се оказа, че това купе не е за резултати и такава мощност не му е по възможностите.., да не говорим за проблемите с все и всьо след 1.6 бара налягане.
Понеже съм свикнал с т.нар. конвенционални масла, които явно се опитват да компенсират липсата на качествена база с вискозитет - задох въпроса по този начин, тъй като, както споменах - не съм запознат с Ред Лайн като марка - отговора ти ми е пределно достатъчен, за което сърдечно ти благодаря -имам редовно работа в Румъния и ми е удобно да си го купувам директно от там, а цената ме устройва перфектно.

ПП Колата от как я сглобих преди 3 г, съм и слагал 3 вида масло, като останах с впечатлението, че Мотула не е за нея - говоря за 300 В серията, определено и понасяше по-добре Кастрол едж 10В60 и Амсойла. Случвало ми се е мотула да го хвърлям след 1000 км - айляк рейсинг каране из града и крайбрежието, и след стоене 2 м без палене, просто работата ми е такава, че се случват такива периоди, останах с впечатлението, че ми се поспекоха сегментите от тоз мотул, но слава богу след смяна на маслото и промивка със старото - всички пушачета изчезнаха.. - от тогава не съм имал проблеми, но повече от 5-6 000 км не държа маслата в мотора...

Чет Юли 18, 2013 5:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Да, това за 300V е ясно. И то не е лошо, но да го сменяш на 2-3 хил. км. и макс 6 месеца. АМСойл също е добра опция, да, но от Сигничър серията нагоре. Идеята ми беше да си го караш с пълна естерна синтетика (ама 100% такава, само gr5 base stock), с нисък вискозитет и честичко да си вижда червената зона. Тогава ще пее и няма да има никаква драма...
Между другото - Red Line-чето можеш спокойно да го караш 10,000км в какъвто режим си искаш (не говорим за 10,000км само на писта, нали...).

П.С. Ако имаш уред за налягането на маслото - перфектното за теб масло ще го познаеш по това, че ще държи една идея над минималното, препоръчано от производителя. Тогава имаш най-добър флоу и респективно - мазане. Ако е пълна естерна синтетика, колкото и да я газиш, налягането ще си остане такова...

Чет Юли 18, 2013 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
любопитно ми е дали като сложиш RL хубаво, колко процента мощност се качва спрямо предишното скапано масло,
както Енеос направиха дино тестове в овърдрайв http://www.eneos-bulgaria.bg/?page=news&newsID=39

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пет Юли 19, 2013 10:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Смятам, че това ще ви е интересно, затова си позволявам да "копна" една снимка от колекцията на Агента и да ви разкажа малко повече за едно уникално за индустрията масло - Red Line Heavy Shockproof. Маслото е с червения етикет, по средата на снимката :)

Това е масло за "къстъм"/персонални резултати, които се постигат чрез миксиране в различно съотношение със специлна добавка на Ред Лайн, която представлява чисти модификатори на триенето. Какво прави това масло уникално - "вискозно"/течно е като нормално 75W-90, но дава защита малко повече от 75W-250 и към момента е без аналог в "маслената" индустрия. Предназначено е за изключително високо натоварени трансмисии и най-вече - диференциали. Отлично е за стартове, агресивен драг рейсинг и постоянно каране с много висока скорост. Формулирано е умишлено с много малък % модификатори на триенето, които, знаете, че са нужни на LSD-тата. Това масло позволява на LSD-то да заключва много по-рано и дава почти мигновено "захапване", гарантирайки перфектен старт. Тъй като не всички лимитид-слип дифове са еднакви и се държат по еднакъв начин, е възможно по-кекавите да започнат да "чаткат" леко. Тогава се добавя от добавката с фрикшън модификатори, като правилното количество от нея е точно толкова, колкото да изчезне чаткането. Тогава конкретния диф работи най-правилно и е най-добре защитен, а вие спокойно можете да издевателствате в/у колата, без да се притеснявате, че ще се окоти диф-а, а другите ще се чудят защо сте свалили времената на пистата, или им чупите главите на светофарните стартове :D

Повече - в темата на Агента, който е станал барман-виртуоз на Red Line-ските миксове :) От вчера Ники с неговия черен звяр кара с такъв сетъп и специален микс за мотора, който се приравнява на нещо като 7W-40. Това е още един, уникален момент за Red Line, защото при тях почистващите добавки и "моли-то" са различни в зависимост от различния вискозитет. Ако конкретния двигател има нужда от такива, които са в две различни масла, те свободно се смесват, давайки най-доброто от двата свята. Чакаме резултати и сме сигурни, че така подготвена, тази кола ще продължи да върви на пълна газ и тогава, когато конкурентите вече ще са родили...
=D>

Изображение

Пет Юли 19, 2013 11:06 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
mitoko написа:
любопитно ми е дали като сложиш RL хубаво, колко процента мощност се качва спрямо предишното скапано масло,
както Енеос направиха дино тестове в овърдрайв http://www.eneos-bulgaria.bg/?page=news&newsID=39

RL постоянно насърчава потребителите сами да проверят на дино в техния случай какъв е "гейна" в кс преди и след смяната, но е доста осезаем. Говори се за гейн между 7 и 11кс (най-много са при 0W-40, защото то е най-фрикшън-модифицираното им масло). АМСОйл и те препоръчват подобен подход... Това са производители, които няма от какво да се притесняват в това отношение, работейки с GR4 & 5 бази...
:)

Пет Юли 19, 2013 11:14 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
=Alex= написа:
RL постоянно насърчава потребителите сами да проверят на дино в техния случай какъв е "гейна" в кс преди и след смяната, но е доста осезаем.
:)


то тези изроди друго освен "до нот форгет то пуш ит то дъ хел" - май друго не знаят :D в превод - постоянно ти напомнят да даваш много газ, и че това било много важно...

особеното при тези масла от най-висок клас е не само тяхното качество, но и начинът по който самият продукт се предлага. технически съпорт до най-малкият детайл. т.е. те не само ти дават качествен продукт, но ти дават и тонове ноу хау как да го използваш. при RL маслата това ми прави най-приятно впечаление - техният консултант. т.е. предлагат продукт с най-високо качество, като безплатно ти осигуряват и свръх специалист, който търпеливо ти обяснява всяко нещо до най-малкият детайл. имам чувството че ако попитаме за подреждането на молекулите и атомите, пак ще го обяснят - и накрая пак ще има до нот форгет то пуш ит то дъ хел :D

искам някой ден да хвана един от тези чички, да му разглобя някакъв двигател дето е бил усукан на панделка и все едно котки са се драли вътре, да го накарам да го сглоби, и накрая да му кажа строго - до нот форгет то пуш ит то дъ хел :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Съб Юли 20, 2013 2:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:40 pm
Мнения: 129
Местоположение: sofia
Автомобил: Легаси '99, 2.5, седан
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
ROFL ROFL

Съб Юли 20, 2013 9:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Много полезна информация се е натрупала в тази тема.
Алекс, какви са тези масла на база само група 4 или група 5? Преди десетина години, когато се интересувах от масла това не беше приложимо за масовия потребител. В смисъл група 5, я класифицираха като група на добавки, нямаше масло което да използва само такава базова субстанция - естери и полиестери). С 4-та група случая беше по-особен. Въпреки качествата на свръхмасло за ДВГ, ПАО се явяват слабополярни. Демек почти не се задържат на металните части на двигателя и след работа всичко се стича в картера, което прави следващия студен старт доста вреден. В това отношение дори М10Д превъзхожда ПАО-базата (това в кръга на майтапа). Естествено това в мотоспорта не пречи, и там група-4 се използвала широко, но за всекидневна цивилна употреба това масло е неприложимо. После добавят към група 4 базово масло от група 5 (основно полиестер и полиалкалингликол) и получената смес добива полярност и проблема е решен. Интересно какъв процент са добавяли, но не намерих информация. Искам да кажа, че преди години група 4 без група 5 и обратно бяха почти неизползваеми. Как стоят нещата сега?

_________________
Лудия

Съб Юли 20, 2013 12:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Много хубав пост - винаги се радвам да те чета :)

Хем е абсолютно вярно, хем - не толкова... по принцип си абсолютно прав за група 4 - РАО - това е най-слабо полярната база, докато група 5 е най-силно полярната. Но никога не се стича всичко в картера, ако визираш гравитацията (при нормална, ежедневна употреба на колата)... Сега, още нещо - не ми е известно да има масло, което да е 100% само РАО - не се произвежда такова просто. Тази група винаги се комбинира с група 5 - естерите. 90% РАО и 10% естери и маслото вече е полярно повече от достатъчно (и тук си абсолютно прав). Обикновено обаче, се слага повече GR5 (по-висок процент), защото добавките не могат да се разтварят добре в GR4/РАО - тази база е известна и с това :pardon:

Но не толкова полярността е важна, колкото Anti-wear добавките - там е тайната при високия клас масла. Те имат МНОГО повече такива добавки, които правят супер солиден филм в/у метала (примерно zddp), и това е една от причините да бъдат по-скъпи. Също така moly-то играе чудесна роля - в Red Line се използва 3 пъти по-висока концентрация на молибден, отколкото при другите марки, и това е една от причините да ги харесвам толкова :) Коктейлът от противоизносващи добавки се формулира така, че различните добавки се активират при различни температури и така работят в синергия. Примерно - в Red Line мОли-то има специална роля - при ниски температури действа като противоизносваща добавка, докато темп. се покачи достатъчно и се активира zddp-то (което пък не работи при ниски темп.), а после - при висока температура мОли-то става чудесен модификатор на триенето. Така, че zddp & moly бачкат в чудесен тандем.

Така, че ако имаш масло с PAO/GR4 база, ще имаш МНОГО zddp - може да се види от техническата документация или дори на етикета на маслото го изписват понякога...

Но, нещо много важно - дори най-полярната, GR5 база ще остави метала напълно сух, ако колата е престояла достатъчно време БЕЗ да се пали - затова, хора - в името на вси двигателни светии - не си оставяйте двигателите "непалени" повече от 4-5 дни :idea: Защото следващия старт ще нанесе ужасен шок на мотора и ще прискърца яко... :pardon:

Съб Юли 20, 2013 6:01 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
mitoko написа:
любопитно ми е дали като сложиш RL хубаво, колко процента мощност се качва спрямо предишното скапано масло,
както Енеос направиха дино тестове в овърдрайв http://www.eneos-bulgaria.bg/?page=news&newsID=39


малко проблем е засега да направим и такива тестове - понеже по колите постоянно се бърника, и е трудно да се каже кое подобрение или консумативи какъв точно резултат дават. електрониката на субару е с адаптивни алгоритми, и реагира на всяка промяна - т.е. всяка добра намеса води до повишаване на динамиката. до момента със сигурност може да се каже че има намаляване или спиране на разхода на масло, и утихване на шумовете от двигателя. при бигачките е безкрайно човъркане и няма как да му се хване края :) затова е добре който е тествал - да казва и резултатите.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Юли 21, 2013 2:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Малко се включвам неподготвен в темата с един въпрос (може би най-вече към очевидните експерти Алекс и Агента).
Какво масло препоръчвате за Легаси 3.0 Спек Б. Колата е на 2 г и половина и наближава 50000 км. Досега е карана само с Мотул 5w40 x-cess.Сменихме сток маслото на 2000 км с Мотул и после на всеки кръгли 10000 км се сменя+сток филтър от Субару. Като чета тук детайли относно маслата, които въобще не съм знаел и реших, че не е лоша идея да разнообразим малко с маслото.
Колата естествено се кара с бензин, основно 100 октана.Двигателя се товари по-скоро туристически, тъй като колата е автоматик и е ежедневен автомобил.

Нед Юли 21, 2013 9:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Това Мотулче си е ок за нея, но ако искаш да я зарадваш, спокойно може да минеш една стъпка нагоре с Амсойл сигничър серията. Ако искаш съвсем да я поглезиш - метни й един Red Line Euro 5W-30 или 40 - и двете са абсолютно ок. За филтър - горещо бих ти препоръчал синтетичните такива - Amsoil; Prava; Cusco; Royal Purple... При Агента има 5-6 останали на Амсойл за тоя мотор :) Много по-добра филтрация ти дават спрямо стоковия (да кажем - почти двойно по-добра).

Edit: Сега се сетих, че (отново) при Агента има и една 7-чка от легендарното Silkolene Pro-S 5W-40 (познато и като Fuchs Titan Race Pro S/1 след като Фюхс купиха Silkolene), по което се прехласват в Nasioc-а, което също ще ти е повече от отлична за Н6 - също като горните - клас 5 база, естерна синтетика, с малко РАО за стабилност, много moly & zddp... Изключително "течно", но супер кораво масло, което държи много на бой и високи температури, с много почистващи добавки за супер чист мотор :) Отделно от това е и по-евтино от горните, а е класи над "масовката" Кастрол/Мотул/Арал/Яко/Енеос и прочее...


Последна промяна =Alex= на Нед Юли 21, 2013 1:16 pm, променена общо 2 пъти


Нед Юли 21, 2013 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
=Alex= написа:
....................................................

Но не толкова полярността е важна, колкото Anti-wear добавките - там е тайната при високия клас масла. Те имат МНОГО повече такива добавки, които правят супер солиден филм в/у метала (примерно zddp), и това е една от причините да бъдат по-скъпи. ..............................


Дамм, преди време доста търсих у нас zddp, но така и не намерих. Иначе молибденови май предлагат Лики Моли. :)

_________________
Лудия

Нед Юли 21, 2013 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
RL имат, а по спомен и АМСОйл също... на Владо "Мантата" сме му направили зверски микс между бегачков Ред Лайн и половин флакон zddp и пак подобен "спешъл" микс за скоростната кутия - най-доброто от двата свята (GL4 & GL5+) :) Сега може спокойно да дава цялата газ на света на това 500+ кс животно без да мисли железата :D

Нед Юли 21, 2013 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юли 21, 2013 3:06 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
bubaru написа:
Малко се включвам неподготвен в темата с един въпрос (може би най-вече към очевидните експерти Алекс и Агента).
Какво масло препоръчвате за Легаси 3.0 Спек Б. Колата е на 2 г и половина и наближава 50000 км.


Здравейте и от мен. Отдавна чета форума (вкл. всичките 29 стр.) и намирам, че темата за маслата трябва да се доразвие и в друга посока. А именно да се уточни за даденият двигател, производителя масло по какви норми изисква. Тогава няма да се допусне за този мотор да се използва грешното масло, както за съжаление се е получило при колегата с Легаси 3.0 Спек Б. Болно ми става в случая при такава нова кола. Ако бъде така добър да отвори техническата документация предоставена от Subaru (но не сервизната книжка с печатите за обслужване), съм убеден, че вискозитетния клас SAE 5W40 не е позволен. Да не говорим че на пазара може да се намери и SAE 5W40 + API SL...
И за държим нещата прости, ще предоставя и аз доказателство, защо колегата няма как да намери черно на бяло потвърждение че SAE 5W40 е разрешен:

Subaru, Legacy / Outback, Legacy / Outback 3.0, 2009-2011
Manufacturer: Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan
Drive type: a.w.d.
Cylinder capacity: 3630 cc
Power output: 260 HP / 191 kW at 5600 RPM

Engine EZ36D
Petrol, 4-stroke, 6 cilinder, Boxer, 4 valves/cyl, liquid cooled
Cylinder capacity: 3630 cc
Power output: 260 HP/191 kW at 5600 RPM
Capacity 6,3 liter

Use: Normal
Change 12000 km/8 months

OEM recommendation
temperate climate ILSAC GF-4 SAE 5W-30
temperate climate API: SM SAE 5W-30
Above -20 ILSAC GF-4 SAE 10W-30
Above -20 API: SM SAE 10W-30
Above -20 ILSAC GF-4 SAE 10W-40
Above -20 API: SM SAE 10W-40

Виждате, че нормите при използваните смазочни е доста завишен. Запознатите знаят, че масло ILSAC GF-4 (и близкият до него) API SM поставят доста високо ниво. Всесозонно се изисква SAE 5W30. Интервала на смяна също е редуциран...
Колега, когато са ти продавали маслото, е трябвало да се вземат под внимание всички тези фактори (ако подхода е бил с грижа към двигателя).
Поздрави,
 14

Нед Юли 21, 2013 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор