Автор |
Съобщение |
Vmax
|
=Alex= написа: Здрасти, и добре дошъл.
Ако никога не си го флъшвал до момента, и дава някакъв разход на масло (или ти се съмняваш за повечко депозити в мотора) можеш да я оставиш да работи с този флъш и 1ч..
А препоръчва ли се повече от 1 час да се ползва този флъш?
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 9:56 am |
|
|
an1id
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 3:23 pm Мнения: 80 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback III
Рейтинг: 10
|
Привет на всички!
Въпроса ме гложди от няколко седмици и реших да попитам за компетентно мнение тук, където съм сигурен че ще получа отговор на ниво. На колата е сложено масло RedLine 5w30 и маслен филтър Subaru - оригинален. Наближават се вече 10 000 км пробег и се замислям дали не трябва да се смени филтъра, понеже , мисля, е разчетен за такъв пробег , а маслото след като наближи указания пробег - 20 000 км. Има ли смисъл да се прави тази процедура, смяната на филтъра без смяна на маслото?
Поздрави и предстоящи весели празници!
_________________ Subaru Outback 2.5 AT 2004
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 10:13 am |
|
|
=Alex=
|
Здравей, според мен е хубаво да го сменяш на около 15-16,000км. В зависимост от това как се е представяло, можеш леко да му удължиш пробега, ако не е имало някакви драми. 20,000 км ще са много в БГ, с нашите горива, мръсен въздух и предимно градско каране. Разбира се, ако караш предимно извънградско, на дълги разстояния - можеш и 20 да го караш. Не забравяй за нужната смяна на 12 месеца, независимо от пробега. Всичко зависи от типа каране.
Относно филтъра - 20,000км са много за хартиения ОЕМ-ски. Ако караш с нано-синтетика, тогава може и повече от 20к да го държиш.
@Стани - можеш и повече от час да държиш LubeGard-ския флъш, ако е необходимо.
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 6:07 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Мнения: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
Белобрадия старец ми достави едно кашонче (2бр по 5л.) Amsoil European Car Formula 5W40 и едната тубичка беше използвана моментално в комбинация с маслен филтър MANN W67/1. Интересува ме след колко километра да сменя филтър/масло при положение, че колата не се кара на къси разстояния. Обичайния маршрут на приждвижване е по немски магистрали с темпомат настроена на 130-140км/ч (3500-4000 об/мин). На месец се изминават от 4 000 до 5 000 километра. Въздушен филтър сменям на всеки 8-10 000км без значение в какво състояние е стария. За 10 000км през двигателя минават около 1000 литра газ (10л/100км) със съотношение 60/40 (пропан/бутан) и около 50-60л (0,5-0,6л/100км) бензин от Shell.
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 6:34 pm |
|
|
=Alex=
|
Браво, чудесен подарък от Санта Само се надявам белобрадият да не е объркал и да ти е донесъл 5-40 full-saps, вместо mid-saps. Виж ги тук, ако се чудиш кое е твоето, защото и двете са 5W-40. Що се касае до пробега - на това масло, при този тип каране, можеш спокойно да му направиш 30,000км, а след анализ (при теб са по 20-на евра), можеш и 40,000 да го караш, особено в комбинация с газ. Но не забравяй да инвестираш едни 20-30 евра за анализ на 27-28,000км и след това ще го мислим дали да го караш още. Весела Коледа.
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 6:40 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Мнения: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
Mid-SAPS (червен етикет) е маслото. А необходима ли е една междинна смяна на масления филтър? Frohe Weihnachten!
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
|
|
Чет Дек 25, 2014 8:06 pm |
|
|
=Alex=
|
Ами с този филтър - да, хубаво е да го махнеш на 15,000-на хил. км. дори с чисто профилактична цел. Доколкото виждам си е хартиен. По-добре си сложи един синтетик (примерно Fram Ultra) и си караш целия пробег на маслото. Ако наистина въртиш по толкова км, се замисли да инсталираш една от сериозните, байпас филтърни системи на Амсойл - ето ги. С тях вече сменяш филтрите на по 90-100,000км, а маслата се карат с двоен пробег. В САЩ ги карат и по 100,000 мили и пак на анализите показват отлични резултати. Това си заслужава при голям пробег, защото намаляваш сериозно разходите. Отделно от това, филтриращата способност на тези системи е абсолютно брутална - филтрират на 1 микрон, а реалното износване на мотора се случва в диапазона 5-50 микрона
|
|
|
Пет Дек 26, 2014 3:20 am |
|
|
ceci
Регистриран на: Вто Дек 23, 2014 11:09 pm Мнения: 6
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
=Alex= написа: Здравей, и добре дошъл. Ето няколко идеи с приоритет единствено и само качество: 1. Red Line 5W-30 (естерна синтетика) 2. Amsoil Signature Series 5W-30 - РАО + малко естери. 3. Mobil 1 New Life 5W-30 (ако не го намериш в БГ, си го вземи или от чужбина, или ако не ти се занимава с поръчки отвън, но си харесал това масло, вземи 0W-40). Това е около 50% РАО + група 3+ 4. Eneos Sustina 5W-30 група 3+ Филтър - nano-synthetic - Amsoil или Fram Ultra серията (не друг) Смятам, че 4 масла са ти достатъчни за избор Здравейте, Благодаря за бързия отговор! Планувам на 29/12/14, като взема колата да се отбия до сервиз в София за някой съвет и малко покупки! Моля за инфо, дали ще работи сервиза на горната дата? Благодаря предварително и весели празници на всички!
|
|
|
Пет Дек 26, 2014 11:14 am |
|
|
=Alex=
|
Моля, заповядайте отново. Кой сервиз да работи?
|
|
|
Пет Дек 26, 2014 11:18 am |
|
|
ceci
Регистриран на: Вто Дек 23, 2014 11:09 pm Мнения: 6
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
=Alex= написа: Моля, заповядайте отново. Кой сервиз да работи? Четох тук във форума за сервиз в София, ти го коментираш често - на Краси в Симеоново. Искам да взема няколко добавки за прочистване и масла за смяна. Моля ако знаеш дали работи и дали ще има кой да ми обърне внимание, пиши! Благодаря предварително!
|
|
|
Пет Дек 26, 2014 11:29 am |
|
|
mstavrev
Регистриран на: Пет Дек 19, 2014 7:43 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
Попаднах на следния пост в Bob's The Oil Guy. Някакъв ентусиаст е разрязал няколко от популярните марки маслени филтри в САЩ. Забележка: Оценката, която е дал на споменатите филтри е изключително технически необоснована, особено определена спрямо качествата/площта на филтриращата материя. Поствам линк-а само с познавателна цел, относно у-вото на съвременните non-OEM маслени филтри. Моля не го считайте за реклама или анти-реклама. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... /3600567/1
|
|
|
Съб Яну 17, 2015 11:24 pm |
|
|
bubaru
|
mstavrev написа: Попаднах на следния пост в Bob's The Oil Guy. Някакъв ентусиаст е разрязал няколко от популярните марки маслени филтри в САЩ. Забележка: Оценката, която е дал на споменатите филтри е изключително технически необоснована, особено определена спрямо качествата/площта на филтриращата материя. Поствам линк-а само с познавателна цел, относно у-вото на съвременните non-OEM маслени филтри. Моля не го считайте за реклама или анти-реклама. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... /3600567/1Защо не слагат такива ОЕМ-ски филтри, някой знае ли ?
|
|
|
Нед Яну 18, 2015 12:03 am |
|
|
=Alex=
|
Слагат, но на премиум моделите (М/S/RS/AMG и подобни). Вероятно чисто икономически съображения, защото няма технически плюсове за обикновените хартиени филтри. За турбо Субарата също има хубав ОЕМ-ски филтър - розовия hi-flow... Само, че цената няма да се хареса на хората - £38 - 50
|
|
|
Нед Яну 18, 2015 12:41 am |
|
|
niki8800
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am Мнения: 312 Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
|
mstavrev написа: Попаднах на следния пост в Bob's The Oil Guy. Някакъв ентусиаст е разрязал няколко от популярните марки маслени филтри в САЩ. Забележка: Оценката, която е дал на споменатите филтри е изключително технически необоснована, особено определена спрямо качествата/площта на филтриращата материя. Поствам линк-а само с познавателна цел, относно у-вото на съвременните non-OEM маслени филтри. Моля не го считайте за реклама или анти-реклама. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... /3600567/1Сега поръчах няколко WIX Xp, заедно с нов кашон Amsoil sign. Едва ли обаче ще имам мнение за качеството и разликата между филтрите, ако ти се гътне мотора - от хиляда дерета вода ще ти докарат и пак няма да разбереш защо, особено ако е в гаранцията още Идиоти има и зад океана, миналата седмица техник в официален серзиз ми сипа 5 литра масло, при вместимост 3. На другия ден ми хрумна да видя нивото и ахнах - една педя над максимума...
_________________ и парите се предават по полов път...
|
|
|
Пон Яну 19, 2015 12:19 am |
|
|
RAMMSTEIN
Регистриран на: Пон Авг 18, 2014 9:05 am Мнения: 18 Рейтинг: 0
|
Здравейте,
Какво ATF, двг. и дииференциално малсо бихте препоръчали за Forester SH 2009, 2.5XT с 4-ри степенен автомат.
Благодаря предварително!
|
|
|
Вто Яну 20, 2015 9:01 am |
|
|
atriptoreality
Регистриран на: Вто Яну 20, 2015 3:00 pm Мнения: 2
Автомобил: Mazda 6 , 2.3 petrol
Рейтинг: 0
|
Привет. Много хубава тема , поздравления Ще ми се да изпробвам RedLine двигателно масло. От нещата, които прочетох тук ... просто няма как да не събуди интерес. Не карам Субару, но се надявам да получа съвет. Колата ми е Мазда 6 , 2.3 бензин с газ. Кара се на газ, като пали на бензин и при 40 градуса обръща на газ. Сипвам и масло 5w30. Колата се кара 60/40 градско/извънградско. Какво масло е подходящо, при положение, че колата се кара на газ (ако това има значение де, но от изчетеното в темата май има). От къде мога да си купя такова масло ? Има ли официален вносител ? ( АКо ще прозвучи като реклама, може да ми отговорите на Л.С. Благодаря
|
|
|
Вто Яну 20, 2015 3:29 pm |
|
|
=Alex=
|
RAMMSTEIN написа: Здравейте,
Какво ATF, двг. и диференциално масло бихте препоръчали за Forester SH 2009, 2.5XT с 4-ри степенен автомат.
Благодаря предварително! Здравей, в стоков вид ли е този турбиниран хубавец, или е пипан? Каква ти е целта относно маслото, какво очакваш от него? Гоним ли някакъв определен бюджет и кое е водещо - цената, или качеството? atriptoreality написа: Привет. Много хубава тема , поздравления Ще ми се да изпробвам RedLine двигателно масло. От нещата, които прочетох тук ... просто няма как да не събуди интерес. Не карам Субару, но се надявам да получа съвет. Колата ми е Мазда 6 , 2.3 бензин с газ. Кара се на газ, като пали на бензин и при 40 градуса обръща на газ. Сипвам и масло 5w30. Колата се кара 60/40 градско/извънградско. Какво масло е подходящо, при положение, че колата се кара на газ (ако това има значение де, но от изчетеното в темата май има). От къде мога да си купя такова масло ? Има ли официален вносител ? ( АКо ще прозвучи като реклама, може да ми отговорите на Л.С. Благодаря Здравей, и добре дошъл. Благодаря за добрите думи - старая се да е полезна темата доколкото смогвам с времето. Коя година е Маздата? Питам те защото в зависимост от годината при 2.3 мотора Мазда ползва 5W-30 или 10W-40. Моля, да предоставиш и кода на мотора. Иначе, да - правилно си се ориентирал - видът на горивото има решаващо значение какво масло ще се ползва Поздрави
|
|
|
Сря Яну 21, 2015 2:08 am |
|
|
RAMMSTEIN
Регистриран на: Пон Авг 18, 2014 9:05 am Мнения: 18 Рейтинг: 0
|
=Alex= написа: RAMMSTEIN написа: Здравейте,
Какво ATF, двг. и диференциално масло бихте препоръчали за Forester SH 2009, 2.5XT с 4-ри степенен автомат.
Благодаря предварително! Здравей, в стоков вид ли е този турбиниран хубавец, или е пипан? Каква ти е целта относно маслото, какво очакваш от него? Гоним ли някакъв определен бюджет и кое е водещо - цената, или качеството? Здравей Алекс , Турбинирания хубавц е съвсем стоков и не мисля, че на мен ми е необходима повече мощност от това, което предлага в момента. Незнайно защо на 55к турбината е духнала и е заменена с нова. Аз имам леки подозрения от къде е дошъл проблема, но не мога да го твърдя със сигурност. Търся компромисен вариант цена / качество, като най-вероятно ще газифицирам хубавеца, но това все още не е решено твърдо. Не съм състезател и не си правия дръпки с голфетки и наточени тройки, по скоро колата ще се ползва за по дълги разстояния и леко каране сред природата. Към момента съм се спрял на следното масло за двигателя: http://oilselector.castrol.com/c/de/ger ... 08-2011%29 Субару доста ме затрудняват с избора на масло за автомата, защото в документацията, която изрових производителя изрично е посочил, че трябва да се ползва само флуида “Subaru ATF” и алтернатива “Idemitsu ATF HP” без да дават никакви спецификации и стандарти на които трябва да отговаря друг алтернативен флуид. Проверих цената на “SUBARU ATF” при вносителя и никак не съм очарован. За момента съм се спрял на: Castrol ATF Multivehicle JASO 1A , ebenfalls einsetzbar bei folgenden Herstelleranforderungen: Aisin Warner JWS 3309; Toyota Typ T, T-II, T-III, T-IV; Jatco Autom. Transmission; Nissan Matic Fluid C, D, J; Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III; Suzuki ATF Oil & ATF Oil Special Mazda ATF D-III und ATF M-3; Daihatsu Alumix ATF Multi; Honda ATF Z-1 (außer CVT); Subaru ATF; Hyundai; Kia; GM; Daewoo. Ще съм много благодарен ако споделиш твоето мнение и препоръки. Поздрави!
|
|
|
Сря Яну 21, 2015 9:14 am |
|
|
atriptoreality
Регистриран на: Вто Яну 20, 2015 3:00 pm Мнения: 2
Автомобил: Mazda 6 , 2.3 petrol
Рейтинг: 0
|
Благодаря за отговора , Алекс. Маздата е декември 2005 година , фейслифт. Кода на мотора : JMZGG143661625600. В интерес на истината за първи път чувам , че има мазда 6 на която се сипва 10w40 по спецификация, но може и да е вярно тъй като си по навътре в нещата Поздрави
|
|
|
Сря Яну 21, 2015 9:55 am |
|
|
bendji
Регистриран на: Нед Яну 25, 2015 2:58 pm Мнения: 10
Skype: virusa92
Автомобил: Legacy 2.0 AWD
Рейтинг: 0
|
Здравейте какво двигателно масло бихте препоръчали за SUBARU Legacy 2.0 AWD 125к.с. 2002г. В момента е със Mobil 10w40 A3 B3
|
|
|
Нед Яну 25, 2015 3:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|