Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:22 pm



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Следваща
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колега, добре дошъл във форума.

Понеже леко внесе смут с поста си, може ли да ни кажеш защо според теб този Мотул (X-cess 5W-40) не е подходящ за това чудесно Легаси, че аз поне не мога да се досетя? Ето и моите аргументи - има точния пакет добавки (full-saps), което е добре за Легаси-то, има правилния HTHS (>3.5cP). Разбира се - типично за Мотул, ползва слаба база - хидрокрек, gr3, но едва ли от гамата на Мотул има по-подходящо масло за този двигател в стоков вид :)

Единствената лека грешка, е, че колегата го сменя на прекалено голям интервал - аз бих сменял този Мотул на 7,500 км или 9-12 месеца, което дойде първо.

Прилагам и една картинка с ILSAC спандартите, да няма грешки ;-) Понеже казваш, че ILSAC GF-4 вдигал много летвата... да я вдига, да я вдига, колко пък много да я вдига...този Мотул е дори по-близко до GF-5 - такава е модата от 2 години. И още нещо - защо смяташ, че ОЕМ препоръката е най-правилната? Ако трябва да следва нея, ще спасява планетата прекалено бързо, но няма да си спаси колата... ;)

Изображение

Нед Юли 21, 2013 7:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юли 21, 2013 3:06 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
=Alex= написа:
Колега, добре дошъл във форума.
Понеже леко внесе смут с поста си, може ли да ни кажеш защо според теб този Мотул (X-cess 5W-40) не е подходящ за това чудесно Легаси, че аз поне не мога да се досетя? Ето и моите аргументи - има точния пакет добавки (full-saps), което е добре за Легаси-то, има правилния HTHS (>3.5cP). Разбира се - типично за Мотул, ползва слаба база - хидрокрек, gr3, но едва ли от гамата на Мотул има по-подходящо масло за този двигател в стоков вид :)
Единствената лека грешка, е, че колегата го сменя на прекалено голям интервал - аз бих сменял този Мотул на 7,500 км или 9-12 месеца, което дойде първо.
Прилагам и една картинка с ILSAC спандартите, да няма грешки ;-) Понеже казваш, че ILSAC GF-4 вдигал много летвата... да я вдига, да я вдига, колко пък много да я вдига...този Мотул е дори по-близко до GF-5 - такава е модата от 2 години. И още нещо - защо смяташ, че ОЕМ препоръката е най-правилната? Ако трябва да следва нея, ще спасява планетата прекалено бързо, но няма да си спаси колата... ;)
Изображение


Здравейте, моя отговор е под извадката от поста на колегата @Alex
1. има точния пакет добавки (full-saps), което е добре за Легаси-то,
Отговор: 8100 X-cess 5W-40 (предполагам колегата това ползва) http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1357663396 е конвенционална формула масло (не Low SAPS). Всеки следващ стандарт по ILSAC завишава изискванията към свойствата на маслата, с акцент главно върху икономията на гориво и забележете намаленото съдържание на фосфор. Последният участва в добавки с противоизносващи и противозадиращи функции. В горивната камера при изгаряне на маслото, фосфорните съединения влошават работата каталитичната система. Следователно (при високите нива на фосфор упоменати в datasheet-а) до тук използваната конвенционална технология на масло е пагубна за катализатора. Ако маслото беше Low SAPS щеше да има по-ниски нива на фосфор. Колко да бъдат намалени последните обаче, само производителя на двигателя преценя. Mercedes упорито отказва да приема друго освен ACEA C3, Mazda/Land Rover/Jaguar признават само ACEA C1... (за двигатели с DPF). Въпреки това маслото на Motul е API SN и по само този критерии (бих го приел с посечените по-горе забележки) за правилно, но и като цяло.

2. има правилния HTHS (>3.5cP)
Отговор: Производителя не е обвързал заводските си изисквания с ACEA. Изискването е ILSAC GF-4 (приблизително равно на API SM). На нашият пазар по-често срещаната ситуация е да намерите за този двигател масло API SM (или най-новия API SN). Те биха били съпроводени (доста често) с европейските стандарти ACEA A3/B4 или ACEA A5/B5. Първите имат висок HTHS, вторите нисък, но в комбинация от API SM/SN, се вижда, че какъвто и HTHS да има маслото е правилно. (Лично аз предпочитам висок HTHS при възможност за избор).

3. Разбира се - типично за Мотул, ползва слаба база - хидрокрек, gr3
Никъде, в сервизното ръководство или в официален документ/бюлетин в случая от Subaru не ще се намери конкретното изискване използваното масло, да бъде по еди коя си група по API. Изискванията са конкретни и са посочени по-горе като спецификации за двигателя. Всичко е правилно, всичко е позволено, стига да отговаря на тях. Въпрос на допълнително проучване е, конкретното масло защо и с кое е по-добро от друго. Въпрос на опция е. На полюлея ми мога да сложа крушки от различни фирми. Ако си купя по-маркова, може да изкара повече, но всичките те ще светят еднакво (на теория).

4. аз бих сменял този Мотул на 7,500 км или 9-12 месеца, което дойде първо.
Отговор: Производителя е преценил и е предоставил 2 опции: Change 12000 km/8 months
Този интервал би трябвало да се намали вземайки се в предвид фактори от рода на: къси дистанции; градски трафик, употреба в горски и планински условия; в зависимост от натовареността като багаж, дърпане на ремарке и т.н.

5. Понеже казваш, че ILSAC GF-4 вдигал много летвата... да я вдига, да я вдига, колко пък много да я вдига...този Мотул е дори по-близко до GF-5
Отговор: Трябва да се отчете както годината на производство на двигателя, така и какви стандарти в случая по ILSAC и API се разискват конкретно за него. Всичко надолу от ILSAC GF-4 и API SM е забранено. Всички нагоре (ILSAC GF-5 и API SN и следващи) са препоръчителни. Но задължителни си остават само ILSAC GF-4 и API SM. Колите които изискват само и единствено ILSAC GF-5 и API SN са още гаранционни и то производство 2011-->. Собственика на автомобила има въпрос на избор, под кое не трябва да пада, кое е задължително и кое препоръчително. Съответно и в цената на маслото ще има известна разлика. Собственика към днешен момент има 4 опции (2 стандарта по ILSAC и 2 по API). Всичко е правилно, всичко е позволено.

6.И още нещо - защо смяташ, че ОЕМ препоръката е най-правилната?
Отговор: Производителя е преценил и упоменал с какви масла е проектиран да се използват в двигателя.
а) Ако маслото което е сложено е "на сляпо" не отговаря на неговите изисквания, то той може да откаже гаранцията. Ако нещо стане с двигателя, турбо, катализатора/DPF-а или други възли, пак няма да поеме отговорност - разбираемо е.
б) Ако маслото не е сложено по каталог. Примерно каталога на фирмата X за масло не е разрешила използването на масло от нейната гама и стане пак нещо с упоменатите по-горе компоненти, нито фирмата производител ще помогне, нито производителя на масло, който въз основа на лабораторен анализ ще докаже, че това не е правилното масло за този възел. И в 2-та случа потърпевш е само и единствено собственика на колата, не друг. Как тогава ОЕМ препоръката няма да е най-правилната?
Това че използваното масло е API SN го приемам за плюс, но след като не е SAE 5W30, считам че като цяло маслото е сложено "на сляпо" с всичките негативни последици от това. Интересно ми е какво ще излезе от техническата документация на колата. Позволен ли е SAE 5W40 или не? Ако да, предоставете доказателства. Аз съм убеден че в който и онлайн каталог да проверите на която и фирма за масло, не би трябвало да излезе. Защо? Защото "азбуката" на всеки каталог са цитираните препоръки по-горе. Въз основа на тях дадената фирма казва: от моята гама маслата за този двигател са 1,2,3...
Често съм оприличавал избора на масло с еквалайзерите на уредба. DJ-я на базата на своя опит и познания може да ги плъзга нагоре-надолу докато получи най-желаният ефект. При маслата еквалайзерите респективно са SAE, ACEA, API, ILSAC, фирмени стандарти (ако има), технически параметри (HTHS, вискозитетен индекс, нива на SAPS...), и не на последно място както колегата @Alex добавя избора на група по API 3/4/5.
Поздрави

Нед Юли 21, 2013 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Не зная кой каталог откъде взима данни, но за един и същ ДВГ съм виждал 5 различни препоръки от 5 различни източника, колега, така че не бъдете толкова сигурен.
Пример: AutoData/TecDoc/Каталог на Castrol/Mobil каталог и Q8 online catalog .... разминавания има почти винаги, що се отнася до вискозитетни класове.
Май не е чак такава драма, а вие даже се регистрирахте от смут. Имам клиент който сипва M10 на Пежо 307 и дума не дава да се каже за по-скъпо масло. Първия път ми увисна мандибулата, като видях къде го налива. Колата е лична и се ползва за работа, още върви.

_________________
All-Wheel-Drive

Нед Юли 21, 2013 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Към колегата с последният аналитичен пост:

1. Надявам се да си прочел темата от поне последните 10 страници и ако си го направил би трябвало да си разбрал че става дума за масла от топ клас, e.g. Creme de la creme, а не препоръката на производителя.
2. В темата ще намери инфо че Субару България до скоро наливаше Арал в колите които продава което е престъпление поне за мен, така че моя избор е далеч над препоръките на производителя или вносителя.
3. Ако имаш Субару пробвай с 5/30 и ще разбереш че не става за нашите ширини и няма как да изкара 10 000км...

Моите уважения към всеки производител на каквото и да било , но е нормална практика да се препоръчван минималното добро обслужване и материали, а тук става дума за енджин спа....

И не на последно място колеги ( нови или стари ) според мен е нормално човек да посочи своя опит с конкретно масло и мпс субару, а не да цитира мануали за американци....пардон.

Нед Юли 21, 2013 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Impreza94 написа:
Не зная кой каталог откъде взима данни, но за един и същ ДВГ съм виждал 5 различни препоръки от 5 различни източника, колега, така че не бъдете толкова сигурен.
Пример: AutoData/TecDoc/Каталог на Castrol/Mobil каталог и Q8 online catalog .... разминавания има почти винаги, що се отнася до вискозитетни класове.
Май не е чак такава драма, а вие даже се регистрирахте от смут. Имам клиент който сипва M10 на Пежо 307 и дума не дава да се каже за по-скъпо масло. Първия път ми увисна мандибулата, като видях къде го налива. Колата е лична и се ползва за работа, още върви.

Дидо
Предпоследният ми пост не беше за теб а за колегата преди теб - просто ме изпревари в темата. Моля не оскверняван същата с подобие на мпс-та от френски тип - те са на принципа на козата, както си върви, така и умира- изведнъж.....

Нед Юли 21, 2013 11:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
много сложно става.

първо:
МОТУЛ 8100 5w40 е тествано много години, на субара с Н6, купени от чисто нови - до над 300 000км. с газова уредба и без газова уредба. пробег 10 000км. проблеми - НИКАКВИ. няма разход на масло, няма проблем с лагерите - и НЯМА проблем с хидравличните обтегачи на веригите или регулаторите на ВВТ системата - доста срещани при неподходящо масло. при Н6 първите симптоми за използване на неподходящо масло е характерен тракащ звук от капака на ангренажните вериги - който изчезва САМО след подмяна на обтегачите. при използване на МОТУЛ 8100 - такъв проблем не се появява. т.е. става дума за масло, което е проверено през годините - а по-добър тест от това няма.

второ:
за вискозните индекси по опаковките може да се говори много. те се дават при определени условия, и важат при определени условия. в българия, където климатът не е американски, пътищата и горивата не са американски - сервизните интервали са СЪКРАТЕНИ. по американски стандарти - ангренажен ремък се сменява на 160 000км, но в бг е на 100 000, заради ужасната мръсотия по улиците - тя съкращава живота на консумативите.

5w30 като визкозитет е екстра за двигателите на субару(за почти всички), но само ако се използва масло от много висок клас. което да се справи с примесите, фракциите и всичката мръсотия, която поглъща двигателя от въздуха и горивата. редлайн и амсоил са такива масла, но не и мотул. затова за климатът в българия препоръката за масла от среден и нисък клас е 5w40, за по-добра защита на двигателя. без значение какви са спецификациите на маслата, основният фактор е мръсотията, която се набива в маслото - това в книжките със спецификации го няма. затова не е 100% вярна американската препоръка - няма как да е. в бг и свещите, и въздушните филтри, и маслото - трябва да се обслужват по друг стандарт, на съкратени интервали. затова мотул 5w40 е много по-подходящо от мотул 5w30, за българия. дори може да се каже, че от конвенционалните масла в бг - това е най-доброто за субару двигателите. пасва идеално и на хлабините, с които е сглобен двигателя, и на налягането от маслената помпа - т.е. осигурява качествен защитен клин за лагерите.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg


Последна промяна agent dust на Пон Юли 22, 2013 12:10 am, променена общо 1 път


Пон Юли 22, 2013 12:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Olyslager написа:
=Alex= написа:
Колега, добре дошъл във форума.
...Ето и моите аргументи - има точния пакет добавки (full-saps), което е добре за Легаси-то, има правилния HTHS (>3.5cP). Разбира се - типично за Мотул, ползва слаба база - хидрокрек, gr3, но едва ли от гамата на Мотул има по-подходящо масло за този двигател в стоков вид :)
Единствената лека грешка, е, че колегата го сменя на прекалено голям интервал - аз бих сменял този Мотул на 7,500 км или 9-12 месеца, което дойде първо.
Прилагам и една картинка с ILSAC спандартите, да няма грешки ;-) Понеже казваш, че ILSAC GF-4 вдигал много летвата... да я вдига, да я вдига, колко пък много да я вдига...този Мотул е дори по-близко до GF-5 - такава е модата от 2 години. И още нещо - защо смяташ, че ОЕМ препоръката е най-правилната? Ако трябва да следва нея, ще спасява планетата прекалено бързо, но няма да си спаси колата... ;)

Здравейте, моя отговор е под извадката от поста на колегата @Alex
1. Отговор: 8100 X-cess 5W-40 е конвенционална формула масло (не Low SAPS).
...

Без да се засягаш, честно да ти кажа, очаквах доста по-фокусиран, спретнат и ясен отговор. А то - много текст - никакво съдържание. Дори на места има ужасни неточности. Звучащо като писано от приемчик в Балкан Стар - чел нещо, ама после кое какво е - леко неясно става. Останалите 2-3 страници теория в поста ти си я знаем, не беше нужно, дори звучи леко обидно след всичко, изписано в тази тема да ни поясниш пак какво е ILSAC, API-тата и прочее.
Аз пак не разбрах защо този Мотул, с който кара колегата е "сложен на сляпо" и "без грижа за двигателя" :hello: Доколкото разбирам от сложната лексикална конструкция в последния ти пост, в политически стил, май приемаш, че всъщност няма нищо грешно... (ама с някакви уговорки)... или бъркам?

Защото мога да те уверя, че точно ТОЗИ Мотул е сложен (от някой, дори не знам кой) с грижа ТОЧНО за двигателя. Ако следва твоя съвет, да сложи безумно low-saps масло - ще сложи масло с грижа за КАТАЛИЗАТОРИТЕ и без грам - за ДВГ. Мисля, че се убедихме, че всъщност този Мотул си е повече от ОК и доста надвишава "завишените" от теб норми, на вече аут-дейтид GL-4 стандарта. А понеже виждам, че много те стресира 5W-40-то в този Мотул, бих те уверил, че производителя (който повярвай ми, не разбира много от масла - всичките са така) препоръчва дори 10W-40, което, би следвало да знаеш, че в масовия случай ще е дори полу-синтетика, с изключение на премиум брандовете. Ако си слушаш Owner's manual - действай, ти си.

Друго - на производителя хич не му дреме вече за ДВГ-то, той гледа да покрие поредната еко норма. И затова почти всички от най-новите масла (и особено недоразумението LOW-SAPS) пазят повече еко-агрегатите - (катализатори/дпф-и и прочее) отколкото самия мотор. Изключително преекспонирано е твърдението ти, че тази "конвенционална" и "стара" формула (която всъщност отговаря на най-новия, GL5+ стандарт и доста надвишава изискванията на производителя за GL-4) е пагубна за катализаторите - нищо "пагубно" няма, колега - просто няма да изкарат примерно 200,000км, а с 5-20% по-малко, на което поне в моя речник не съответства думата пагубно. А и аз бих предпочел да има защитен мотор за 20+ хил. лв, отколкото някакъв катализатор... Ако при теб приоритетите са други - поне не генерализирай.

Що се касае до твоя т.1, както и почти всички останали точки - аз точно това съм казал :) - Този Мотул е full - saps, ти после казваш, че не е low-saps - мерси, почувствах се за момент като ученик от училището за умствено изостанали в Горна Баня... целия ти отговор е в някакъв такъв стил. Извинявай, егаси :)

Просто те моля кратко и ясно да отговориш (ако не те затруднявам) на моя въпрос - защо този Motul е грешен за тази кола и ти какво масло би му сложил? Отговор в стил "защото не е 5W-30" няма да го приема сериозно, сещаш се, нали? Защото май други конструктивни аргументи няма...

И, моля те, само не се стресирай, карай спокойно и не ни пействай превод на Wikipedia за съкращенията - и у наше село знаем туй-онуй :good:

П.С. Прочети това, може да е полезно и да спреш да вярваш сляпо на ОЕМ-те, въпреки, че в работата вероятно ви казват точно обратното :) Ето и малък цитат от този документ:
Цитат:
...The most important thing to remember when you are hanging your ass out there over the edge (besides being SAFE) is that the only thing that keeps your power system from transforming itself into a cool looking pile of busted up trash is your motor oil.
...
GF-4 is emissions priority oil that basically has all of the high pressure additives removed from it to avoid damaging catalytic converters and reduce tailpipe emissions. I know that your filler cap on your motor says use Mobil 1 5w-30 – you may remove the sticker at this time and stop believing that...

Обърни внимание, че и доста от автомобилите, за чиито масла пишем са сериозно модифицирани (с малки изключения, като това Легаси) ;)

Пон Юли 22, 2013 12:09 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Има една хубава картинка, уточняваща като говорим за Мотул 8100 - за кой точно модел говорим :idea:

Изображение

Пон Юли 22, 2013 6:12 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Божо, за Motul 8100 X-cess 5W-40 става въпрос - в поста на bubaru е написано :)

Ето, накратко за това:
Цитат:
TYPE OF USE
High performance 100% Synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and direct injection turbo Diesel.
Multipurpose product featuring numerous car maker approvals, especially recommended for vehicles still under warranty.
Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, Diesel and LPG.
Compatible for catalytic converters.

Пон Юли 22, 2013 9:03 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Vmax написа:
Моля не оскверняван същата с подобие на мпс-та от френски тип - те са на принципа на козата, както си върви, така и умира- изведнъж.....

Приемам забележката :good:

_________________
All-Wheel-Drive

Пон Юли 22, 2013 9:12 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Май малко смут внесох с моя избор на масло- Мотул 5в40 8100 x-cess. То не е и мой, че аз не разбирам, ами Пламен от Субару Варна ми го препоръча още като си взех Форестъра турбо. На форестъра вече 9-та смяна му направихме, че прекрачи 90000 км. И Форестъра и Легасито се държат чудесно и никога не са харчили грам масло. И двете са ежедневки, возят деца, баби и т .н. :)

Пон Юли 22, 2013 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Нищо му няма на маслото, ок си е, но колегата с крайните изказвания го чакаме да се аргументира защо не е ок за колата и е сложено на сляпо. Аз само имам против ниския клас на базата, но това си е типично за Мотул. Ще те защитава добре, но в лимитите на група 3, което си е ниско и в горещите дни, ако колата е "по-топла" не бих препоръчал да я газите по-сериозно, защото няма да има добро мазане. Ако просто ще си круизвате - си е шест.

Предполагам, че бюджетът за масла при тази кола не е проблем - опитай да я качиш поне на група 4 - РАО база или още по-добре - РАО + естери (група 4 и 5). Ще й е много по-добре, по-защитена при студените стартове и много по-добре защитена при високите температури. За нея много добро масло (и на добра цена) е и JOE GIBBS 5W-40 DT-40 FULLY SYNTHETIC PAO/ESTER MOTOR OIL. Това, заедно с AMSOil, Red Line, Silkolene Pro S / Fuchs Titan Race са десетки пъти по-добри масла за нея от който и да е Мотул...

Ако ще я караш с Мотул X-cess, го сменяйте на не повече от 7,500км и 6-9 месеца, въпреки, че не виждам смисъл от каране на тази кола с това масло...

Пон Юли 22, 2013 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юли 21, 2013 3:06 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Колеги,
В моите 2 поста до тук за избор на двигателно масло, аз се придържам само и единствено към препоръките подадени от завода производител Subaru. Считам че той по-добре от мен знае кое, как и защо трябва да. Нищо не премахвам, добавям, или измислям от себе си. Така свалям от мен отговорността, че мога да предложа масло, което не е точно 1:1 за дадения двигател. Виждам че много от вас не споделят същите възгледи. Уважавам правото ви на избор. Вие сте собственици на автомобилите си. Никой не може да ви спре да използвате каквото си поискате за тях. Заводските препоръки ви съветват, а не задължават.
Поздрави

Пон Юли 22, 2013 5:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Olyslager написа:
Колеги,
В моите 2 поста до тук за избор на двигателно масло, аз се придържам само и единствено към препоръките подадени от завода производител Subaru...


има едно нещо, наречено технически сервизни бюлетини. производителите постоянно ги пускат. в цивилизованите страни - всеки един автосервиз има абонамент за тях. не е никак евтино, абонамента е няколко хиляди долара на година. в тези бюлетини се подават спецификации, различни от подадените при пускането на даден модел на пазарът. затова поне за бг - най-сигурният метод е базиран на опит, а не на препоръки от завода производител.

примерно LPG маслото на МОТУЛ, предвидено специално за автомобили с газова уредба, заради по-голямото термично натварване - често води до повишен разход на масло, въпреки че и то е 5в40 -особено ако колата се настъпва повече. затова е препоръчително то да не се използва при двигатели, които го харчат. т.е. ако двигателят няма разход на масло, е ОК - но ако има, причината може да е LPG варианта на МОТУЛ.

принципно всички масла си вършат работата - докато не бъдат поставени в по-натоварена среда. това отличава едно масло от друго - не дали работи, а дали работи след натоварване, и дали след стабилно загряване - маслото е пак същото. маслата, в които се използват свързващи компоненти - след натоварване губят част от свойствета си. маслото с ниско и средно качество е достатъчно да го натовариш един единствен път след смяна, и то вече не работи както трябва. точно тук е разликата между маслата от висок клас - и останалите.

имахме драми с кастрол 75в140, рейсинг масло за шперове и раздатки - след натоварване, то се превръща в чай, и то само след един единствен трак дей. качествените синтетични масла запазват свойствата си дори след екстремно натоварване - което най-важното. МОТУЛ издържа на натоварване - много по-добро е от кастрол. но за кратък пробег. затова в щатите препоръката дори за най-високият клас на МОТУЛ - е 3650 мили пробег(6000км).

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Вто Юли 23, 2013 12:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 21, 2013 3:06 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
agent dust написа:
Цитат:
Колеги,
...има едно нещо, наречено технически сервизни бюлетини. производителите постоянно ги пускат. в цивилизованите страни - всеки един автосервиз има абонамент за тях. не е никак евтино, абонамента е няколко хиляди долара на година.


Здравейте.
Споделям мнението на колегата. Техническите спецификации които предоставих не са извадени от програми като Audodata и Tecdoc, а са от базата данни на Olyslager http://www.olyslager.com/. Това е една от най-големите професионални и задълбочени бази данни за смазочни продукти. Всеки производител на превозни средства подава заводските си препоръки (с годините те са променени и завишени, или да ги наречем ъпдейтнати). Именно по тази база данни се съставят каталозите (онлайн/хартиени, на ел.носител) на различните производители на масла. Интересуващите се от спецификациите на маслата и другите течности в автомобила и изискващи максимално точна и up-to-date информация могат да си закупят базата данни в чистият й вид, както я предоставих по-горе (извадката се отнасяше конкретно за двигателя). Но както каза колегата по-горе, годишният й абонамент е ужасно скъп. Базата данни има за година 4 актуализации, в които забележете производителите изпращат пълна информация за моделите произведени и пуснати преди всяка такава. Затова аз знаех предварително, защо нито в сервизната документация дошла с автомобила, нито в каталог за масла конкретният вискозитетен клас SAE 5W40 няма да присъства...

Позволих си да проверя какво мислят по въпроса и експертите от Red Line, чиито high performance масла будят възхищение във форума. В официалният им сайт: http://www.redlineoil.com/distributors_international.aspx бе представен дилър за UK/Europe http://www.redlineoil-europe.com/. Писах им през тяхната проформа конкретно за това Legacy 3.0. Отговора им дойде светкавично от e-mail [url][email protected][/url] на http://www.oldhallperformance.com/ със следното съдържание:

Mr.........., the recommended Red Line fluids for your Subaru Legacy are:
Engine oil Red Line 5W-30
Manual Gearbox Red Line 75W-90NS
Rear Differential Red Line 75W-90
Power steering Red Line D4 ATF

I trust this helps.
Your nearest main dealers are Boutique Oils in Romania or Trade Wind in Greece.
Best wishes,
Simon Dark
Simon Roper
Sales & Business Manager

На всичко горепосочено, целенасочено не всявам смут, не съм говорил лошо против абсолютно никоя марка масло, или да препоръчвам такова от предпочитана от мен. Четейки форума видях несъответствие при използваните спецификации на масло конкретно за този двигател и това ме подтикна да се включа в дискусията.
Поздрави

Вто Юли 23, 2013 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Добре, колега, продаде ни базата данни, сега дай свободно и ни остави да си караме с грешните масла.

Само за твоя информация - колегата Саймън в Англия просто ползва онлайн ойл селектора на Ред Лайн, който можеш и ти да го разчовъркаш - качен е на сайта им.

До тук така и не ми каза защо онзи Мотул с който кара колегата е грешен - само булшит нариваш и цитираш ОЕМ препоръките, които първо са в много широк диапазон и второ - далеч не са най-добрите. Казах ти, че в ОЕМ препоръката присъства дори 10W-40, помолих за коментар, но и на това нямаше отговор от твоя светлост.

Иначе Ред Лайн, по който се "прехласваме" (заедно с Амсойл и другите подобни) са просто най-високия клас масла, с най-качествените бази. За това ги харесваме, защото железата се представят чудесно. Ти можеш ли да ни отвориш очите по кои по-добри се прехласваш ти, че ми стана интересно? И с какво си караш твоята кола?

И още нещо, защото виждам, че доста ти убягват маслата - масла на различни производители, или формулирани с различни бази имат коренно различна производителност и останалите им параметри са много различни, въпреки, че маркетингово са все 5W-40. Проумей накрая, че тези стойности, на които ти робуваш (хW-xx) нямат почти никакво значение. Ако още имаш съмнения, или не разбираш за какво говоря, погледни останалите параметри на две масла 5В-30 но на два различни производителя. Назад в темата има таблица. И това ще ти го потвърди ВСЕКИ добър технолог на масла.

И една мъжка препоръка - карай си твоята кола спрямо ОЕМските препоръки, но не охарактеризирай по-професионалния подход като грешен, защото си в огромна заблуда.

Всичко най-къдраво от мен.

Вто Юли 23, 2013 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
=Alex= написа:
Проумей накрая, че тези стойности, на които ти робуваш (хW-xx) нямат почти никакво значение.

:good: Просто един многото параметри и то доста неточен.

Вто Юли 23, 2013 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 25, 2011 11:13 am
Мнения: 63
Местоположение: София
Автомобил: Forester
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Интересна дискусия. Да речем, че искам да обслужа автомобила си (Forester 2.0 S-Turbo 2000 г. MT) с маслата на Redline - какво бихте препоръчали? Моето скромно предположение:

за двигателя - 5 литра - 5W40 Mid-SAPS Euro Series (или Red Line 5W-40 fully-synthetic friction modified?)
за ск. кутия - 4 литра - 75W-90 NS GL-5 Fully Synthetic Ester Gear Oil
за преден диференциал - 1.2 литра - 75W-90 NS GL-5 Fully Synthetic Ester Gear Oil
за заден диференциал - 0.8 литра - 75W-90 GL-5 LS Full Synthetic Gear Oil

Коментари?

Вто Юли 23, 2013 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am
Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колеги, моля за повече толерантност, все пак това е форум, а не вот за най-правилното масло!

Всеки има право да изкаже мнението си и доводите си, няма нужда от остри реплики.
Повече мнения - по-добре.

:beer:

Вто Юли 23, 2013 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Да де, но това мнение трябва да е аргументирано и обосновано, която важна подробност тотално отсъства.

Вто Юли 23, 2013 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор