Темата е заключена, не можете да променяте постове. стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  >
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
didoya написа:
...
Аз мисля като взема колата от ремонта и мина 1к след него да сложа RedLine масълце.

Брат, след като ще отваряте, после слагай този AMSOil задължително. http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/break-in-oil-(sae-30)/
Това е любимото масло на Субару енджин билдърите по света, дава изключителни резултати и перфектно разработване/напасване. Разбира се, нашите билдъри не са го и чували, а се сочи за №1 в разработването и "контролираното износване" (boundary lubrication) особено важно за боксер моторите.
Ако по каквато и да е причина все пак няма да запускаш с този АМСОйл, тогава хващай първото масло за дизелови камиони в стил 15W-40, но без фрикшън модифаери и слагай това, защото ти трябва много цинк: http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=121&pcid=1 , а още по-лесно - което и 100% минерално масло за мотоциклети да хванеш, сипваш, то си има достатъчно цинк вътре и няма грам фрикшън модифаер заради "мокрия" съединител при моторите (гледай да е JASO MA/MA2).
Друга опция няма и дори казват, че всичко различно от тези 3-те е строго непрепоръчително, ако искаш качествено напасване на компонентите, и особено правилно сработване на чарколяците в главите. След това боксерчето ще мърка безгрижно.
:idea: :D

@sonda - Колегата, идея нямам за тази Сустина, трябва да му се погледнат параметрите. Това, че е 5W-40 не казва нищо в случая, а и няма почти никакво значение. Ще гледам да му метна едно око на дейта шийта днес/утре. За този е-шоп, можеш спокойно да си пазаруваш и с наложен платеж. И да, нямат 5л туби Ред Лайн, но това така или иначе не е от кой знае какво значение, защото цените са им повече от добри и дори Red Line, което е класа нагоре над Мотул 300В, пак ти идва по-изгодно.

Hope this helps.

edit: Дидо, забравих - 1000км са малко - аз бих направил поне 2,000 и 2 смени с минералното (или готовия АМСОйл), преди да мина на Ред Лайн. След тези 2,000к км първо слагаш Red Line 5W-40, защото няма фрикшън модифаери и след не по-малко от 5,000км вече минаваш на перформънс маслата в стил Red Line 0W-40 или 5W-50, каквото душа ти иска. След това и да искаш, няма да можеш да го счупиш тоя мотор :D Субару двигателя, ако го "пуснеш" правилно в експлоатация и го караш с тези масла е неразрушим - колкото повече газ му даваш, толкова му е по-добре и е по-чист...
:D
 10


Последна промяна =Alex= на Чет Май 16, 2013 11:45 am, променена общо 1 път


Чет Май 16, 2013 11:37 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Постове: 869
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Alexx ,а за боксер дизела какво ще препоръчаш. Сега съм с Yacco Lube DE 5W30 .

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Чет Май 16, 2013 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Миро, малко не съм подготвен с дизеловите Субара и не знам кой има и кой няма филтър за частици - важно е дали има филтър или не, защото се кара с коренно различни масла са в единия и в другия случай (SAPS levels).

Кажи как е при теб и ще измислим нещо наистина добро.

Чет Май 16, 2013 11:51 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Постове: 869
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Има DPFфилтър . Питанките ми бяха за Амсоил и Ред лайн маслата , щото гледам че имат за дизел .

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Чет Май 16, 2013 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Постове: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Алекс респект за инфото и разучаването. :good:

Едно допълнение от мен на база изчетени стотици анализи на използвани масла(съставките в тях - маслени и химически елементи от блока на двигателя) или т.н. UOA-та, както и всички публикувани такива в сайта http://www.bobistheoilguy.com/used-oil-analysis/ , свързани със Субару. По-обективен начин да се проверят качествата на маслата за даден двигател не мога да си представя. Като тегля чертата за street автомобили най-добре представящите се все пак са сериите на Мотул - имат най-малко абразивни ефекти, което си мисля че е най-важното за нормални автомобили. При тунингованите машини максималните км не са най-важното, така че е нормално всеки производител на масла да си гони политиката.

Моето мнение, след като се бях вманиачил по темата, е че всяко масло, покриващо съответните стандарти на производителя ще покрие изискванията за добра работа на двигателя в 99.8 % от случаите и няма да причини щети, дори минимални. Големите проблеми не трябва да се търсят в маслото, а в много други фактори. В моя случай - AMR турбото :D :good:

Независимо от марката на маслото моята формула за успех е по-висок HTHS и по-нисък вискозитет. Консултирана е с големи US тунери, но другите стратегии в никакъв случай не са грешни :beer:

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Чет Май 16, 2013 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Павка, с цялото ми уважение - за Мотул не съм съгласен, дори бих го сложил в средния клас, имайки предвид ниската му суровинна "база" (III и IV), спрямо тези на Ред Лайн и АМСОйл (V). Единственото му предимство е отличният маркетинг на Мотул и оттам по-високата му цена. Да не говорим, че Ред Лайн е Polyol ester...
За пробег изобщо не говорим, нито можем да се сравняваме с качеството на щатските горива. Друго - 300V серията са рейсингови масла, а не за ежедневно каране и сравнение е почти невъзможно да се направи. Те трябва да се сравняват с рейсинг серията на Red Line... където пак изостават и то сериозно.

Но, разбира се, всеки сам си решава с какво ще си кара Субаруто :) За пример мога да кажа, че моят боксер с Red Line & Water Wetter не минава 90С със стоков термостат и радиатор, независимо дали е в 6к обороти и навън е 30С или го карам в града на 3-та с 2к рпм (тогава си стои на 88С). Разбира се, ще видим какво ще стане като напече до 36-37С навън... от утре го закачам постоянно на OBDKey мониторинга и ще имам и детайлна статистика и логове.

Разбира се, далеч не казвам, че Мотул 300V е лошо масло - напротив - от ширпотребата си остава най-доброто, но с уговорката за кратки интервали на смяна, примерно 5-6к км. Единственото, което казвам е, че има и по-добри.
:beer:

mirovarna написа:
Има DPFфилтър . Питанките ми бяха за Амсоил и Ред лайн маслата , щото гледам че имат за дизел .

Миро, и двете марки имат чудесни масла, а Ред Лайн дори наскоро пуснаха ново дизелово масло за машини с DPF. И двете компании предлагат 5W-30 & 5W-40 за дизели, а ако питаш за личното ми мнение - аз бих заложил на 5W-40, 30 ще е малко кантарно за нашите условия и ако даваш доволно газ, разбира се.
:beer:

Чет Май 16, 2013 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5346
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
В предвид ценовите нива на Ред Лайн, качеството и същите показатели на Мотул и т.н. качествени масла, поне за мен избора е ясен и дилема няма.
Да спестиш 20-50лв от смяна на масло или от гориво / 95 октана вместо 100 /, е най-недалновидното решение.

ПС: А и след като видях ефекта върху Форито на Алекс, повече доказателства не ми трябват.

Чет Май 16, 2013 3:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Постове: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
И аз ги бях понаучил съставките, но вече помня само основните неща :)

Именно заради тази база предполагам, Мотулът е най-щадящият за триещите елементи от към абразивни наклонности, всъщност затова го избрах, както и заради естерите, където Мотул са лидери. Но естерно е само 300V и може би X-lite. По темата - разгледай Redline-ските остатъци в маслото на всички участници там - конзистентни са в наличието на метални елементи и дори от Ред Лайн си признаха във форума на Боб, че ги има, но били зачистени остсатъци. Сигурен съм че маслото е ОК(едно семейно дизелче PD го карам с такова), и е с по-як HTHS, но ми идва малко по-рейсърско от колкото имам нужда. Отделно съм напълно съгласен, че ако се гонят свръх натоварвания по-голямото износване е по-добре от задиране или загуба на смазващи свойства, но това си мисля че е възможно само в друга Субару лига 800+ к.с.

Оптималният работен режим за немодифициран или леко модифициран боксер турбо 250 - 350 к.с. в натоварен режим е 92 - 97 градуса. Всичко под и над тези стойности не е препоръчително. За ненатоварен режим минималната допустима температура в нормален режим е 86 градуса. Има доста изписано по темата в назиок и за писта разбира се важат други правила.

П.С.
Цената на RedLine тук е скъпа само заради американския произход, там е доста по-евтино, а Амсойла е направо без пари. Тук и Редлайна и 300V-то са по 35лв/л, така че класът и цената са поизравнени.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Чет Май 16, 2013 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Павка, ще го разговорим на живо това за Мотула :) Особено в частта му за лидерите в естерните масла :D Ти направо ги съсипа AMSOil, които създават естерното масло и произвеждат естерна гама от примерно 30г. :giggle: Някъде по-назад имаше диаграма на износването и все още няма кой да се доближи до Signature серията на AMSOil. Знаеш - в САЩ е скъпо и тачено всичко Европейско, а в Европа - щатските стоки са с мито, ДДС и скъп транспорт. В САЩ да си добуташ колата до European look се брои за тунинг :D

Мотул 300V си е 50% чист хидрокрек, сиреч минерално масло, вярно, хубаво, но минерално с база 3, каквато е цялата ширпотреба като Кастрол, Арал, Мобил, Тотал и прочее. В пъти по-евтино е да формулираш ди-естер с минерална база (Мотул), отколкото 100% Polyolester с много нисък PAO (Редлайн).

Тези анализи във форума на чичо Боб не бива да се приемат за изобщо за чиста монета. Пояснявам защо подобен анализ на масло не може да се използва изобщо за преценка/оценка на износването при различните масла. Емисионната спектроскопия, примерно Blackstone, която ползват повечето лабове в САЩ има лимит на частиците от 3 до 5 микрона, което значи, че по-големи частици няма да бъдат отчетени. Повечето сериозни проблеми с "износването" обаче генерират частици с размер 5-15 микрона. Затова тези анализи на маслата при чичо Боб обикновено отчитат само 15-20% от частиците в отработеното масло.

Обикновено маслата с повече "Anti-wear" добавки ще реагират по-агресивно с металните повърхности в мотора и когато има контакт метал в метал, ще се образуват по-малки частици, които този метод засича. Но тези по-малки частици са напълно безопасни, за разлика от по-големите, примерно 15-20микрона, които се образуват при по-некачествените масла. А анализите пропускат именно тази големина. Затова по принцип маслата с повече добавки против "износване" винаги ще покажат по-високи стойности на желязо при спектро-химичен анализ, но с ниски общи стойности на желязо, което е ключът от палатката :) Маслата с много добри спектро-химични показатели от Блекстоун са много по-малко химично активни към металната повърхност и могат много по-малко да се противопоставят на по-сериозни натоварвания. По принцип правилния метод за измервания на тези неща е ферографията, която прави пълен микроскопски анализ на частиците и казва дали са от "добрите" или от "лошите", но е десетки пъти по-скъпа и почти никъде не се ползва заради твърде високата й стойност.

Съвсем друг въпрос е дадено масло, изпратено за спектро-химичен анализ на какъв мотор (в какво състояние е бил) е работило... какво му е било преди това и прочее. Примерно, ако дам за анализ първото RL масло след ARAL-ите на СМТ, сещай се какви неща ще открият в него, когато РЛ е извадил всичката глеч отвътре... :) Та, истината винаги е някъде между двете крайности, въпросът е къде точно... :good:
:beer:

Чет Май 16, 2013 6:10 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Постове: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Сори за кратките отговори, но съм на крак.

За Амсойл, казах само че са без пари - в САЩ съм си къпувал бутилка по 6$ без отстъпката, които взимаха някои. Те са първите в синтетиката, въпреки че са доста неизвестни тук наистина. Ставаше въпрос за цени спрямо Мотул и определено Мотул не е евтино и нищо не се пести ако се мине на Мотул.

Колкото до как се прави анализ тук има пълно описание на всички методи, които се ползват в Блекстоун и е дадено как и кога се ловят частици от 2 до 100 микрона. Няма скрито покрито тук, камо ли за по-едри частици ;)
http://www.bobistheoilguy.com/used-oil-analysis-2/

В никакъв случай не казвам едното е по-добре. Но няма ПЕРФЕКТНО масло и за ежедневка гонеща 400 000, и за рейсърка гонеща 20 000 км. Мотул много добре са си формирали KPI-те за качество и съставките, за да гонят масла среден клас по цена. Аз не казах нищо с/у Амсойл, даже ги пофалих че са евтини, ама ти май ги посрина Мотул, но честно не ми пука(искам да се знаят някои рискове с рейсърските масла). Ако беше произведено в Ловеч щях да се засегна на национална чест :D

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Чет Май 16, 2013 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Цитат:
...The sample is sent through the pore-screen at 60psi, and then analyzed for the quantity of particles trapped by the screen. The “normal” screen is 15um, but they have other sizes

Павка, казвам какво съм чел и какво знам, а и масово по анализите се вижда, че използваният ф-р е в диапазона 2-5 микрона. Както и да е.
За Мотул - не съм ги посринал изобщо - просто казвам, че са надценени за това, което реално представлява това масло, а не, че е лошо :) Ясно е, че универсално масло няма...

Чет Май 16, 2013 8:54 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Постове: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Съгласен съм и отделно цялата информация и опит, който сподели тук са много ценни и изцяло в полза на хората и качеството на форума :good:

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Чет Май 16, 2013 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Напуснал форума

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm
Постове: 126
Рейтинг: -23
Кофти...
От Субару предвагат 5-30 /Мотул/ за все що е Субару...днес чета в книжката, че над 0 градуса препоръчват 10-40! Питам се...извън научната плоскост на разсъждения по-горе...с какво, аджеба, си карат субарута-та всички обикновени хора по света, които не са се вманиачили, за да открият панацея за моторите ?? Не претендирам за дълбоки познания по темата, но от познати по върховете на петролни фирми чух, че е излишно напъването поради 'еднаквостта' на повечето масла ...вече..Разбира се за спортни, високооборотни и тунингови машини нещата се изменят към високаспециализирани продукти! Опасни са откровените ментета, които вече едва ли имат място на пазара! Преди време имах дизелов джип Тойота. Отначало му засипвах сравнително скъпи масла от 'ширпотреба-та'- фухс, кастрол, мобил и т.н Гореше по 3л от смяна до смяна! В момента , в който му сипах масло от 7 лв /скандинавско някакво/, спря да гори масло! Каква е логиката не знам! Доста трудно е за масовия потребител да реши какво да е маслото, а и хубаво ще е все пак механиците да са запознати с всички тези особености и да предлагат на клиентите информацията в смлян вид..това е смисъла на съществуването на различни професии. :)

Чет Май 16, 2013 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колега, прочети темата, назад има писано доста какво следва да се разбира под хубаво масло и какво - под ширпотреба. Ако те мързи да ровичкаш, ще поясня съвсем накратко - няма значение какво ти пише на етикета като марка, нито вискозитет. Много по-важно е какъв "клас" ти е базовата суровина, от която е произведено съответното масло и това да има колкото се може по-малко добавки за подобряване на вискозитета. Под ширпотреба се разбират всички масла, които ползват най-новата и най-евтина "база", клас III (три). Това са марките, изредени по-горе и всичко останало, което виждаш масово по магазини, бензиностанции и повечето авто-вносители... след това са клас IV и V... прелисти малко темата... щото трябва да се повтаряме през 2-3 страници :good:

Чет Май 16, 2013 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Напуснал форума

Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm
Постове: 126
Рейтинг: -23
Кофти...
В никакъв случай не оспорвам усилията, които си положил и знанията, които си придобил! Но защо съществуват тогава вискозитетни класове?? Както и да е...според мен се измества темата ,чиято цел според мен е споделяне на опита с различни марки масла при Субару ! Не мога да се съглася, че единственият правилен начин да си сменим маслото е да си внесем от САЩ! Това не е нормално ,защото пазара вакум не търпи!

Чет Май 16, 2013 10:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Е това никой не го е казал :) Слагай си каквото душа ти иска, това е пазарна демокрация. :)

Чет Май 16, 2013 10:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Постове: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
sonda написа:
В никакъв случай не оспорвам усилията, които си положил и знанията, които си придобил! Но защо съществуват тогава вискозитетни класове?? Както и да е...според мен се измества темата ,чиято цел според мен е споделяне на опита с различни марки масла при Субару ! Не мога да се съглася, че единственият правилен начин да си сменим маслото е да си внесем от САЩ! Това не е нормално ,защото пазара вакум не търпи!

незнам дали си чел назад темата, нос риск да се потретя пак щекажа АМС ойл имат официален вносител за България.

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пет Май 17, 2013 10:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm
Постове: 155
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
Кофти...Кофти...
Може би ще е добре да направим нещо като обобщение на цялата тема, простираща се на 26 страници и 7 години назад във времето, да речем в нова тема или на 1-ва страница от тази, тъй като в момента е доста трудно да се проследи цялата тази дискусия, част от която не е и актуална. Ясно е, че сме маниаци, но би могло да бъде малко по-лесно човек да стигне до информацията :)

Пет Май 17, 2013 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5346
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
alexmitev написа:
Може би ще е добре да направим нещо като обобщение на цялата тема, простираща се на 26 страници и 7 години назад във времето, да речем в нова тема или на 1-ва страница от тази, тъй като в момента е доста трудно да се проследи цялата тази дискусия, част от която не е и актуална. Ясно е, че сме маниаци, но би могло да бъде малко по-лесно човек да стигне до информацията :)



Колега,

Не стига че хората са си направили труда да четат, търсят, питат и предоставят необходимата че и повече инфо, а теб те мързи да прочетеш няколко страници. Някак си не звучи добре да искаш да ти се сдъвче и смели в три реда...

Почнете да четете, за да не пишете глупости - Алекс е написал в три поста най-важната и синтезирана информация, всичко друго го има, само трябва малко желание...

Пет Май 17, 2013 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Карате ме да се чувствам неудобно - аз не съм направил нищо кой знае колко значимо. Просто отделих някакво време да изуча маслата и тяхната роля специално при боксер моторите, защото се оказва изключително важна за здравето на Субару мотор. Това е. Изчетох страшно много, намерих контакти с технолози от фирма-производител на масла и така - опитах се да синтезирам нещо. Друг е въпроса доколко съм успял с това синтезиране. Разбира се, тази информация не трябва да бъде приемана за библия или единствената вярна гледна точка. Но със сигурност ще помогне на доста хора да "отгледат" по-здрави мотори... както казват Англичаните - Pick the best, leave the rest...
Просто за Субару качеството на маслата се оказва от изключителна важност - двигателят е разработен много прецизно, с малки толеранси, и е чувствителен на масла. Дори по западни форуми на тунери и Субару сервизи масово се посочват маслата като основен причинител на проблеми при Субару - не забравяйте, че този мотор е нон-стоп в масло, не е като редови или В-образен мотор... тук дори да си почива колата, пак всичко е в масло. И течове, отлагания, дори по-сериозни проблеми идват именно от кофти масло. За добро или лошо, Субару (ако искаме да е здраво и безпроблемно) трябва да се кара с наистина качествено масло. Ако е Хлопел - може да върви и с Приста. Тук, обаче, нещата са различни.

А вече кой какво ще разбира под "хубаво масло" е микс от лично разбиране, финансови възмоности, технически познания, отношение към автомобила и прочее. Маслата съвсем не са толкова проста работа, колкото изглежда и като всеки консумативен бизнес е много интересен за големите концерни. Затова и има изключително много маркетинг в този сегмент, където често технологично нисък клас продукти се продават на високи цени като за "върха на сладоледа".

Затова и започнах с това, за да знаем поне къде е реалността и кои са важните неща, за които трябва да гледаме при избор на правилното масло. Смятам, че това ще бъде полезна информация за всички, но разбира се, ако има проблем с това - спирам веднага. Под полезна - давам следния пример - почти никой от Субару енджин билдърите в БГ не използват специалните цинковите мазила за Субару, с които да третират всеки компонент, когато се слага в мотора, нито първото палене го правят с много високо фосфорни масла, както препоръчват японците, а точно тези 2 неща често се посочват като едни от най-важните за качествен ре-билд на Субару двигател. Дори инж-химикът от ВР каза, че ако това не се направи, по-добре не го пали, а го отваряй наново, защото този двигател не е направен добре и първите 15-30 сек. след първото палене (след рибилд) ще изживее ужас. Ако обаче е третиран с цинково-фосфорните препарати за асемблиране, те ще го предпазят на 100% и след 30 сек. вече са се разтворили в маслото. Но тук, разбира се, говорим за перфекционизъм при асемблиране. Бутикова работа. Сигурен съм, че и по "нашенски" да се направи, пак ще работи... и такива работи... да спра до тук. Просто аз обичам нещата да се правят така, че човек да изпитва гордост от това, което е свършил, затова и изпадам в такива подробности в гонене на съвършенството... :)
Наздраве.
:beer:
 18

Пет Май 17, 2013 12:55 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Темата е заключена, не можете да променяте постове.  стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор