Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Нед Ное 18, 2018 6:03 am



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 955 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Следваща
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2122
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Автомобил: autback3.0h6 2001.
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 635
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
BAlexandrov написа:
Колеги, целта на тази тема е въпроси и дискусии с Алекс, в която да ни споделя своите знания в областта на маслата.
Той от няколко месеца не е влизал - сподели, че има твърде много работа, така че не очаквайте скоро отговор.
За други дискусии по темата Масла за Субару автомобили ползвайте другата тема, а тази да остане чиста.
viewtopic.php?f=1&t=5411&p=224903

Вто Яну 26, 2016 8:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
nikosaul написа:
о.к. само за теб ще я корегирам.
Нормативната уредба сега действаща в БГ, според която трябва да отговарят горивата излизащи от ЛУКОЙЛ, указва съдържание на сяра до 3% на един тон гориво.

А знаеш ли, че ЛУКОЙЛ произвеждат приблизително 60-65% дизел под формата на мазут и котелно гориво, а едва 15% е нафта с качество за автомобили.
В момента предстои пускане в екпслоатация на сероочиставаща инсталация, за да могат да ползват сярата, оставаща им.

Защо страдат новите дизели, само заради една малко надвишена норма?!
В Швейцария също е малко надвишена нормата, TDI и CDI карат по 300хил.км. там, а тук нови се разпадат на под 100хил.км. Защо?

Защо сярната киселина е толкова хубава за дизелите?


Аууу! Поста е стар, но не можах да се сдържа! Колегата nikosaul e много, ама много далеч от истината! Тотално дезинформиран човек!

Съдържанието на сяра до 3% беше в спецификацията единствено и само за Котелно гориво. То не е предназначено за европейския пазар и до пускане на новата инсталация за хидрокрекинг на гудрон се изнасяше за страни, за които не са в сила европейските норми за сяра в КГ под 1%. Пак до пуска на хидрокрекинга за вътрешния пазар, страни от ЕС и в самия завод се използваше, КГ със съдържание на сяра под 1%, което се получава след блендиране с други фракции!

Не, не знам и въобще не мога да си обясня как става производството на дизел под формата на мазут - много интернет ей!
През въпросната година, а и доста преди нея, Лукойл предлагаха и продължават да предлагат единствено и само ГДД (гориво дизелово за двигатели) със съдържание на Сяра под 10 ppm (parts per million), или още може да се каже, че съдържанието на сяра е една десетохилядна от процента - 0,0010. Това е много, ама много пъти под стойноста, която колегата е написал. Съдържанието на сяра в суровия нефт, в зависимост от бленда е много под 3 %, най-често около 1,35 %, която сяра се концентрира изключително в котелното гориво, а в дизеловите фракции, преди хидроочистка рядко достига 1,5 %. След хидроочистване на дизеловите фракции, да не говорим след компаундирането им в ГДД не е възможно, т.е. НИКОГА съдържанието на сяра не е било 3 %. Това е НЕВЪЗМОЖНО! Дори и преди да влязат европейските норми у нас, преди 15 - 16 години, сярата в ГДД-то беше максимално 350 ppm. Точка!

Сярната киселина никак, ама никак не е хубава за който и да е двигател! Съдържанието на сяра в горивата, ако изключим ефекта върху екологията (емисиите на SOx - серни оксиди), спомага за по-доброто смазване на компонентите от горивната система. С въвеждането на екостандартите за горивата, ерго намаляне на съдържанието на сяра в тях, при производството на ГДД се добавя смазваща присадка, която компенсира ниското съдържание на сяра.
 15

Вто Сеп 20, 2016 10:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Петров, честно казано - не разбирам защо се хабиш.

Аз цитираното мнение го прочетох до тук:

Цитат:
...указва съдържание на сяра до 3% на един тон гориво.

Всеки инженер ще разбере защо ;)

Вто Сеп 20, 2016 10:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Защото останалите като него - чели-недочели, ще си формират мнение, което е невярно. После ще започнат пак като него да обясняват разбиращо и поучително и ето ти още дезинформация.

Поздрави!
 15

Вто Сеп 20, 2016 10:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5300
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 681
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Той и временен бан отнесе преди време... но добре е да се пише, да.
viewtopic.php?f=40&t=17883&p=210426#p210426

Вто Сеп 20, 2016 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Здравейте!
От скоро имам Субару и все още не съм на ясно с доста неща относно марката.
Започнах да чета темата с интерес, но след 10-тата страница мозъкът ми започна да блокира...
В крайна сметка не разбрах (измежду всички спорове) кое масло е най-подходящо за използване.
Автомобилът ми е Subaru Outback IV - 2011г., Boxer Diesel, 2.0, 150 к.с., 6 степенна ръчна скоростна кутия, на 190 000 км
Повечето мнения са предимно за бензинови двигатели и такива с газови уредби.
За дизел (с турбина) предполагам маслото трябва да е малко по-различно.

Въпросите ми са:
1. Какво и колко литра масло са необходими за двигателя? На колко хиляди километра се сменя?
2. Същото за диференциала (преден, заден)?
3. Същото за скоростната кутия?

Благодаря предварително!

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Нед Окт 23, 2016 5:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колата има ли DPF филтър или е излекуван? Ако имаш катализатор избираш такова олио, че да го пази - Low или Middle SAPS. Ако нямаш Full SAPS. Какво да е маслото? - Ти не си ли изгради предпочитание вече към някое? Ако ти се дават 44-45 лв за литър - ще търсиш RedLine, за 25-27 лв/л - Amsoil. Може и Титан и Мотул и Мобил и Шел ротела и изпускам някои.
На твое място аз бих сложил в първия случай Amsoil European Car Formula 5W-40 Middle SAPS (червеното-AFL) или 5W-30 (Low SAPS), а във втория Amsoil Amsoil European Car Formula 5W-40 (черното - EFM) или Signature Series 0W-40.

Прочети още веднъж темата и ще ти светне:
-По-добре single grade масло - по-малко вискозитетни модификатори - т.е. по-добре 10W-30, вместо 5W-30 (база 4 и 5 масла).
-По-добре с висок HTHS вискозитет, но не прекалено - най-близък до реалния вискозитет при работна температура на маслото, дава представа за дебелината на масления филм при тези условия.
-По-добре с по-високо съдържание на детергенти - висок TBN. Бягай от Long Life маслата с нисък такъв или ги сменяй ала Short Life.
-По-добре с повече присадки, защитаващи двигателя при високи натоварвания и не само - Цинк, SAPS и т.н., но това важи само ако нямаш катализатори. Повечето метали са каталитични отрови - метал съдържащите пепели в тях, които се получават при тяхното изгаряне.
След като ти се въртят из главата тези нещица и прочетеш темата сразу, ще си харесаш сам масло. Вервай ми! :)
Па ако не ти се жалят пари - карай с рейсингови масла и ги сменяй на по 2 -3 000 км - без катализатори!
Поздрави!

ПП Ако в спецификацията на маслото не се съдържа някой/някои от показателите които търсиш - не взимаш, няма с какво да се похвалят!

Нед Окт 23, 2016 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 31, 2016 7:11 pm
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Колеги, някой успял ли е да се свърже с Алекс чрез визитката от предната страница ? От две седмици звъня на телефона на Бест Брандс, като успявам да се свържа само с една девойка, секретарката им предполагам.Обещават ми, че човека който се занимава с маслата ще ми върне обаждане и така вече две седмици....Не виждам смисъл да им звъня за 4-5 път.Някой ако има координати на Алекс, или на друг представител, нека сподели на ЛС.

Пон Ное 14, 2016 4:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm
Мнения: 93
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 133
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
От този месец ACEA пувликува
ACEA European Oil Sequences 2016

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
 15

Пет Дек 02, 2016 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm
Мнения: 4
Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
Нов фен
=Alex= написа:
paddo_84 написа:
Alex дай мнение за кастрол мгнетик 5/40 с3

Нисък клас ширпотреба, колега. Клас 3 база (gr3 base stock). Има в пъти по-добри масла, един Fuchs Titan да вземеш е малко по-скъпо от него, но в пъти по-добро, a race серията им е изцяло GR5 (естерна синтетика)... мАни ги тия Кастроли, остави ги БМВ-тата да се морят с тях. За Субарата от масовката Fuchs, Yacco, Mobil 1, Motul... от високия клас - Red Line, AMSOil - Signature series, Royal Purple HPS или XPR серията им и естерната гама на Torco. Изборът не е много голям :) Истинската маркетингово/рекламна битка е в ниския и среден клас.

Lennonbg написа:
...Те гарантират за това, че във всяка туба масло, базовото масло е 100% това, което слагат!

Колега, би ли разтълкувал това изречение :pardon: Защото и gr3 база има право да се нарече "пълна синтетика", но 100% от нея не прави маслото хубаво... :) Да не говорим, че не е редно да е 100% само една база, има и добавки, има и други бази (дори минимално к-во...)


Здравейте колеги
конкретно към Алекс
масло за двигател на Субаро форестър 2006година 2,0 с газова уредба. Какво бихте препоръчали?
Налага ми се смяна на маслото.

Сря Дек 07, 2016 7:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4042
Местоположение: София
Рейтинг: 904
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Алекс не пише в темата от много отдавна.
Прочети по назад и ще намериш отговор.

Колата има ли катализатор?

Сря Дек 07, 2016 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm
Мнения: 4
Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
Нов фен
Vmax написа:
Алекс не пише в темата от много отдавна.
Прочети по назад и ще намериш отговор.

Колата има ли катализатор?


Как мога да проверя?


Последна промяна Gencho S на Сря Дек 07, 2016 9:34 pm, променена общо 1 път


Сря Дек 07, 2016 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4042
Местоположение: София
Рейтинг: 904
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
В грамотен сервиз

Сря Дек 07, 2016 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm
Мнения: 4
Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
Нов фен
Извинявам се за това,но не сьм запознат

Сря Дек 07, 2016 9:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4042
Местоположение: София
Рейтинг: 904
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Gencho S написа:
Извинявам се за това,но не сьм запознат


Имах предвид, че не е гаранция дори да погледнеш сам, може кожуха да стои, а да е изтърбушен.

Както и да е - маслото е 5/40 ПЪЛНА синтетика - мид сапс или фул сапс ако си без катализатор.
Качествен бранд засега е Равенол, доста колеги карат с Мотул и Амсойл, естествено има и други марки, но най важното е да е пълна синтетика.

Прочети темата и ползвай търсачката за са добиеш начални знания, сложи и град в подписа си за да е по лесно с препоръките за сервизи и магазини.

Сря Дек 07, 2016 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm
Мнения: 4
Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
Нов фен
Много благодаря .!

Сря Дек 07, 2016 11:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 08, 2016 10:40 am
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравейте колеги,
Бихте ли ме посъветвали какво масло да избера за Chevrolet Lacetti 1.8 122 к.с. с газ (мотора е почти идентичен с Opel X18XE). Колата харчи 1 л масло (Total Quartz 5W40) на 3000 км. Карам я всеки работен ден по минимум 150 км - Дупница - София и обратно като повечето е магистрала и подържам скорост около 140 km/h. Пробвал съм и масла 10W40 и харчи пак толкова.
Спрял съм се на Ravenol VSI 5W40, но не съм сигурен дали това е правилното масло.

Пет Дек 30, 2016 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1413
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF EJ 20, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 404
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Равенол е хубаво, но за всеядното Лачети е малко набутвация. Имам завиден стаж с Опел и Деу - 10W40 хидрокрек(обаче от нискосерна база) е идеално икономически оправдано решение. Такава база масла ползват Лики Моли, Статойл, Несте(създателите на хидрокрекинга), Репсол, заводското AC Delco...

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Пет Дек 30, 2016 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1801
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
drago_im написа:
Здравейте колеги,
Бихте ли ме посъветвали какво масло да избера за Chevrolet Lacetti 1.8 122 к.с. с газ (мотора е почти идентичен с Opel X18XE). Колата харчи 1 л масло (Total Quartz 5W40) на 3000 км. Карам я всеки работен ден по минимум 150 км - Дупница - София и обратно като повечето е магистрала и подържам скорост около 140 km/h. Пробвал съм и масла 10W40 и харчи пак толкова.
Спрял съм се на Ravenol VSI 5W40, но не съм сигурен дали това е правилното масло.

На колко км е колата, първо провери дали не тече или капе масло, пробвай amsoil 10w40 premium, то си е истинска синтетика. Аз съм с такова в момента от 1седмица. Успех. Поздрави.

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пет Дек 30, 2016 11:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 08, 2016 10:40 am
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
mitoko написа:
drago_im написа:
Здравейте колеги,
Бихте ли ме посъветвали какво масло да избера за Chevrolet Lacetti 1.8 122 к.с. с газ (мотора е почти идентичен с Opel X18XE). Колата харчи 1 л масло (Total Quartz 5W40) на 3000 км. Карам я всеки работен ден по минимум 150 км - Дупница - София и обратно като повечето е магистрала и подържам скорост около 140 km/h. Пробвал съм и масла 10W40 и харчи пак толкова.
Спрял съм се на Ravenol VSI 5W40, но не съм сигурен дали това е правилното масло.

На колко км е колата, първо провери дали не тече или капе масло, пробвай amsoil 10w40 premium, то си е истинска синтетика. Аз съм с такова в момента от 1седмица. Успех. Поздрави.

На 200 000 км е колата, от тях вече 50 000 км на газ. Със сигурност не тече масло, харчи го най-вероятно заради сегменти, защото преди време смених гумичките и нищо не се промени. Amsoil ми идва скъпо, защото сменявам масло на 3 месеца :)
Поздрави

Пет Дек 30, 2016 11:42 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 955 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор