Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Alex Is The Oil Guy
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=40&t=17883
Страница 45 от 47

Автор:  Vmax [ Нед Яну 08, 2017 5:36 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

neno_11 написа:
http://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_04_2015/post-2-0-39114300-1429607347.jpg
за това масло ли става дума че е подходящо за врх


Ravenol VSI е много добро масло - карал съм го на СТИ-ката, сега на 2.5ХТ

Автор:  neno_11 [ Нед Яну 08, 2017 7:19 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло?

Автор:  Vmax [ Нед Яну 08, 2017 9:36 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

neno_11 написа:
В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло?


В този бизнес отстъпките са към 30-40%, така че не е невъзможно да им подобна цена. Друг въпрос е, че има разходи по внос, все пак някаква печалба...
От една година насам ми прави впечатление че Равенол сложиха холограмен знак на тубата и направиха хобота еднопосочен - т.е. като го извадиш, да не можеш да го прибереш.

ПС: Полша е интересна държава - ритейл бизнеса е така развит ( много голяма магазинна мрежа ) и хвърчат страшни отстъпки за много групи стоки ( в момента визирам FMCG ), така че нищо чудно голям дилър да чисти наличности, особено в края на годината, защото се гонят таргети и бонуси.

Автор:  Mitaka FU [ Нед Яну 08, 2017 11:22 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

neno_11 написа:
В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло?


Тук няма нищо криминално!

https://www.motor-oel-guenstig.de/Motor ... ::378.html

Автор:  kerekovski [ Пон Яну 09, 2017 10:23 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Колегите, които ползват и познават Ravenol могат ли да ми дадат информация, за моя Аутбек кое е най-подходящото масло от гамата на Ravenol (5W40)?

Автор:  xargs [ Пон Яну 09, 2017 10:37 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Не знам кой от равенолите е, но по книжка 5-30 е оптималния вискозитет май.

Автор:  kerekovski [ Пон Яну 09, 2017 10:40 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Така е по книжка, но аз предпочитам 5W40, особено за летните жеги (не че не я карам зимата де). С такова е карана преди мен, такова слагам и аз вече 2 пъти.

Автор:  Vmax [ Пон Яну 09, 2017 11:02 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

xargs написа:
Не знам кой от равенолите е, но по книжка 5-30 е оптималния вискозитет май.


5/30 е ок за зимата, но при нашето лято не е.

5/40 VSI (http://ravenol-bg.com/ravenol-vsi-sae-5w-40/) е едно от най-добрите им, пробвал съм и VST (http://ravenol-bg.com/ravenol-vollsynth ... sae-5w-40/), при мен не видях разлика между двете.

Имат и 0/40 с интересни показатели - http://ravenol-bg.com/ravenol-super-syn ... sae-0w-40/

Горните две са с по-високи нива на SAPS - над 1 и според някои не са подходящи за автомобили с катализатор / дпф

За такива коли са:

http://ravenol-bg.com/ravenol-vmp-sae-5w-30/
http://ravenol-bg.com/ravenol-vpd-sae-5w-40/

Автор:  xargs [ Пон Яну 09, 2017 11:07 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Според книжката на субару е ок. Защо според теб не е? Правил ли си конкретни замервания с някакви масла?

Прилагам картинка от книжката:
Прикачени файлове:
Screen Shot 2017-01-09 at 11.10.15.png

Автор:  xargs [ Пон Яну 09, 2017 11:25 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Да не излезе че се заяждам, базирам питането си на мненията главно на Алекс в тази тема. Ето и няколко цитата:
=Alex= написа:
Андро, близки са да (въпреки, че едното е 0W), аз имах малко по-различно нещо предвид - 5-30 e много по-стабилен мултигрейд, с много по-малко полимери /VIIs в него, сравнен с 0W-40, което обикновено се прави или с полимери и PPDs от стрейт грейд 30 (обикновено почти излиза 10-30 от 3+/4/5 база) или с още повече PPDs от стрейт грейд 40 (което пък е почти готово 15-40 от гр. 3+/4/5).
Опитвам се да ги държа колегите с колкото се може по-"събрани" първи и втори индекс, за да им работят по-стабилно и по-дълго маслата. Проблемът на този Мотул е, че като започне да губи вискозитет (а това става сравнително бързо), той ще "спадне" не само по отношение на flow/cSt, а и по отношение на HTHS. Стабилността на мултигрейда е една от причините Субару да предпочита 5-30, иначе знаеш - ще върви и с 0-40, 5-40, 10-40; 5-50 и пр. :)

https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?p=214017#p214017

Едно от Павката:
taipan написа:
Ако говорим за един клас масла всеки един старт на двигателя, независимо от температурата навън, ще е по-добър с 5w-30. 10w-30 пък ще е по-стабилно при големи натоварвания, както е писал Алекс. Кое е по-добре е доста спорно, но аз съм решил да улесня стартовете и залагам на 5w-30.

Разлика в температурата на водата и маслото според моите наблюдения в летните жеги на магистрала със 150 е мининална, а много ми се искаше да хвана такава - сравнявал съм 2 години с 5w-30 и 5w-40. Но ако може да се докаже, че единият грейд от 30-ките държи дори градус надолу си е плюс и става фактор за избор.

https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?p=199449#p199449

И още няколко от Алекс:
viewtopic.php?p=213180#p213180
viewtopic.php?p=204293#p204293

Краси също го е препоръчал:
viewtopic.php?p=199451#p199451
agent dust написа:
taipan написа:
...Кое е по-добре е доста спорно, но аз съм решил да улесня стартовете и залагам на 5w-30.
...


Цитат:
златната среда - българия е в умерен климат, зимата не е чак толкова студена. 5w30 е златната среда, 10w30 е премиум защита на двигателят. химията на редлайн е такава, че позволява студен старт и работа няколко секунди дори без налягане на маслото, без никакви последствия за двигателят - т.е. студените стартове така или иначе са безпроблеми и с 10w30


Автор:  kerekovski [ Пон Яну 09, 2017 11:29 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Vmax написа:
5/40 VSI (http://ravenol-bg.com/ravenol-vsi-sae-5w-40/) е едно от най-добрите им, пробвал съм и VST (http://ravenol-bg.com/ravenol-vollsynth ... sae-5w-40/), при мен не видях разлика между двете.

Аз съм с атмосферка, та VSI трябва да си е ОК значи. Интересното е, че като цена идва 103.50 лв за 6 литра, което е по-добра цена от клиентската за Eneos Premium Hyper, с който карам в момента. И доста по-добра цена от Eneos Sustina (дори с доста приятната отстъпка, която ползвам), към който мислех да минавам при следващата смяна, след като си приказвахме с теб на онзи петъчен обяд в Младост 2. Явно директно ще мина на Ravenol 5/40 VSI.

Автор:  Vmax [ Пон Яну 09, 2017 11:51 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

xargs написа:
Според книжката на субару е ок. Защо според теб не е? Правил ли си конкретни замервания с някакви масла?



Да, правил съм и то многократно, както съм писал и впечатления не само от разход, но и какви налягания и температури държи, но не мисля да преповтарям

Знам какво пише в книжката, но още по-добре знам и какво става в реалността при 35 градуса с 5/30, като го загрееш до 110-115 градуса.

Лично мнение и никой не ангажирам, всеки си има глава на раменете.

Автор:  srg [ Пон Яну 09, 2017 11:56 am ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

При атмосферните си мисля, че тия 110-115 градуса са леееко пресилени.
Това лято съм виждал преко сили 100 градуса на маслото, при много сериозен товар и 35 градуса външна температура, с Bardahl XTC 5W30.

Автор:  Vami [ Пон Яну 09, 2017 12:02 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

kerekovski написа:
Явно директно ще мина на Ravenol 5/40 VSI.

Да, ако караш 5-6000 км до смяна, ще е ок. Карал съм със Sustina и Ravenol VSI и за моята кола, Sustina-та е по-добра. Равенола след 6000 км става на "чешмяна водица", дори на по-малък пробег от MOTUL 8100 X-CESS. Със Sustina-та карах до 10000 км без грижи.

Автор:  kerekovski [ Пон Яну 09, 2017 12:11 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Сменям на 10к км. В момента съм с Eneos Premium Hyper и до 9500 км няма грижи. Последните 500 км вече много леко го смъкна на пръчката. Според теб по-добре Sustina-та в тоя случай, а нея пробвал ли си я до 10к?

Или пък да взема да си остана с Premium Hyper, щом с него грижи нямам.... Чудя се, имам още 2 месеца да реша :)

Автор:  Vami [ Пон Яну 09, 2017 12:14 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Sustina-та я карах малко над 10к и нивото не мръдна. Сега обаче тествам Amsoil-а, ама съм на 2к все още.

Автор:  Vmax [ Пон Яну 09, 2017 12:18 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

@srg - визирах турбо мотори ( на две от колите имах уреди и от там знам ), не знам при 3.0 примерно колко темп на маслото ще вдигне, но не виждам защо да не прави 105-110 ( маслото е с +10 градуса над антифриза )
При засилени турбо мотори и голям газ се виждат и 130 градуса ( ако не греша Баджо или Алекс )

@xargs - Павката ( taipan ) не е най-добрият пример/критерий, защото неговия Фоз беше чисто нов и EJ257.

Пробвал съм доста масла, и засега Равенол ВСИ/ВСТ 5/40, заедно с Амсойл 0/40, а и Аджип 5/40 турбо се държат най-добре - почти няма разлика, освен в цената.
Лятото ще пробвам Амсойл HDD 5/30 и 10/30.

Изградил съм си един навик да следя нивото на маслото често, поне на 500км и като забележа първият разход, знам че вече е уморено и планирам смяната. С по-горните масла това са случва на 3-3.500 км. Доливам остатъка от тубичката и като направя 5-6 000км сменям. ( при мен смяната е на 3750 мили по книжка )

Но с оглед на колата, този опит е по-скоро специфичен.

Автор:  Vmax [ Пон Яну 09, 2017 12:20 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

kerekovski написа:
Сменям на 10к км. В момента съм с Eneos Premium Hyper и до 9500 км няма грижи. Последните 500 км вече много леко го смъкна на пръчката. Според теб по-добре Sustina-та в тоя случай, а нея пробвал ли си я до 10к?

Или пък да взема да си остана с Premium Hyper, щом с него грижи нямам.... Чудя се, имам още 2 месеца да реша :)



Емо, ти въобще не би трябвало да се притесняваш с тези ТТ данни. :D

Автор:  Vmax [ Пон Яну 09, 2017 12:24 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Vami написа:
Да, ако караш 5-6000 км до смяна, ще е ок. Карал съм със Sustina и Ravenol VSI и за моята кола, Sustina-та е по-добра. Равенола след 6000 км става на "чешмяна водица", дори на по-малък пробег от MOTUL 8100 X-CESS. Със Sustina-та карах до 10000 км без грижи.


Откъде е Мотула ( внос или друго )?
Карах с такъв на атмосферно 2.5 Суби и след 6 х км почваше да го лапва, като доливах 1л до 9к. Като го смених с "Риването" разхода падна наполовина... Мотула беше от БГ.

Автор:  kerekovski [ Пон Яну 09, 2017 12:34 pm ]
Заглавие:  Re: Alex Is The Oil Guy

Motul X-Clean 8100 5W40 съм купувал само от България (maslo1.com) за другите си автомобили - поне 6-7 от 5-литровите туби са ми минали през ръцете, но последните 2 почнаха да заминават и да се обаждат повдигачите на атмосферни коли, дето никога не са имали проблем с повдигачи и с разход на масло. Почна да заминава на 4-5к км още, малко, но нетипично за тия автомобили. Забравям го него вече. Едната от тези коли вече мина на Eneos Premium Hyper, другата предстои съвсем скоро.

Страница 45 от 47 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/