Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Фев 08, 2023 6:50 pm



Отговори на тема  [ 114 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Бъдещо закупуване на XV - Въпроси 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1711
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази модификация (двигател FB16) се продава с газ нова в Италия, така, че няма причина да не можеш да сложиш газов инжекцион
За твърдението на горния колега, че клапаните не се регулират, бих помолил за източник на тази информация. Според мен се регулират и то доста по - лесно.

За всички колеги по-горе: когато обсъждате разход на масло, отчитайте промените в дизайна на буталната група, дизайна на главата и дизайна на блока. Проблемите на Субару с маслото в FB двигателите не са с основен източник сегменти :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Авг 04, 2022 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 13, 2021 11:18 am
Мнения: 23
Автомобил: Subaru XV 1.6 MY12
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
По въпроса с клапаните.
Информация черпя основно от сервизна документация, последствие решаване на проблем от форуми, и гледам да не е само един.
Личен опит след запознаване на проблема в детайли.
Предпочитам да се уча, и след това да правя и то само на моята си кола. Жалко е, когато знайни и незнайни специалисти започнат да се учат на Вашата кола.
За това ползвайте услугите на доказани специалисти и сервизи. Та така...
В сервизната книга е описана процедура по проверка на хлабината, и нейното отстранявате при несъответствие.
На дълго и широко е обсъждана в различни форуми, но като цяло значението на думата регулиране не е точна или правилна в случая, отнасяща се до FB двигатели, поради простата причина,
че конструктивно се различава от EJ двигателя.
Извършва се корекция чрез подмяна на елементи valve shim (подложка на клапана) или други елементи и т.н.
Вярно, че относително лесно се прави. Но пък е много интересно да гледаш погледа на специалист виждаш за първи
път подобен мотор, с идеята да "регулира" хлабината. Свалил и е всичко, отворил е капаците на разпределителните валове и о чудо….
- Ми то няя винт за регулиране :shock:

Пет Авг 05, 2022 8:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1711
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Продължавам по темата, тъй като може да е интересна на някой колега, който сам си поддържа двигателя. Ако прецени модератора да изтрие поста.
Има конструктивни различия разбира се, но принципа е същият - клапана "да не гони" гърбицата.
Субару както и много други производители не използва винт и гайка откак мина на DOHC (два разпределителни вала)
Както и в EJ се използва твърда подложка, но само на стеблото на клапана. Останалата разлика е в използване на кобилица с ролка за съществено намаляване на триенето при контакт с вала и псевдо статичен пин за котрафорс.
Регулирането става по същият начин както и при EJ мотора - подложката на клапана (калпачока) трябва да се подбере по височина. За разлика от бъкетите на EJ обаче тези калпачоци се работят много лесно на плосък щлайф. А са и по-евтини ако искате да ги подмените с нови (около 13-15 лв срещу 40 лв за старите). Ако Субару използваха хидравлични пинове в леглата на контрафорса (както примерно HDI на Ситроен) щяха да сложат еднакви калпачоци на всички клапани и нещата се "автоматизират".
Може би това обърква вашите механици - пина на кобилицата изглежда като хидравличен, но според мен действа само като успокоител. Ако беше хидравличен с променлива височина нямаше да се регулира нищо, но щеше да промени нивата на триене в групата и цялостният ефект ще се прецака. Другото нещо, което прецаква схемата с чисто хидравлични пинове е .... гравитацията на планетата :giggle: , когато са хоризонтално разположени. А и нямаше да се продават афтърмаркет стопери против саморазглобяване на кобилиците :pardon:
Затова помолих за източник, защото объркването с устройството на тези двигатели е голямо, отчасти по вина на Субару и многото редакции на сервизните ръководства.
Успех!

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 05, 2022 12:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 04, 2022 1:08 pm
Мнения: 5
Местоположение: София
Автомобил: MB W213
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Тази модификация (двигател FB16) се продава с газ нова в Италия, така, че няма причина да не можеш да сложиш газов инжекцион
....

До тук добре, остава ми 1ви избор за следваща кола XV-то. Продължаваме с въпросите...:
1) При покупка на кола с остатъчна гаранция/ или нова от немски дилър, възможно ли е запазване на гаранцията на колата/мотора при монтаж на АГУ ?
2) Голяма ли е разликата във вървежа между 1.6 и 2.0 ? По принцип не обичам да карам висока кола с голяма скорост, но до 140-150 поне би ли имал проблем 1.6 ?
3) Можете ли да споделите характерните болежки на Субару (мотор или ел. инсталация, например)понеже последното суби което карах беше 2007ма беше Б9 Трибека и ми се стори голям параход.
4) Очевидно не съм проучил или прочел добре, но май всички ХВ-та са 4х4, което ми идва ненужно, но как се държи по сняг и лед, понеже съм скиор и ако ходя с него ще ми е интересно.
5) Страдат ли купетата от ръжда ?
6) По-специални насоки към обслужването ? Освен, че маслото е на мах. 10к км. друго? Видях, че похапват масло, в какви диапазони е допустимо ? 1 л. от смяна до смяна или ?
7) маслото на АСК се сменя (никога не съм вярвал в тезите на официалните сервизи, че е АСК са необслужваеми), на какъв интервал е и има ли особености ? Например при смяната на маслото, освен филтър и гарнитура, друго като букса или тръбички за старт/стоп системата?
8) Инфотейнмънт системата дава ли ядове ?

Пет Авг 05, 2022 2:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По въпрос 1 - трябва да си питаш продавача.
По въпрос 2 - трябва да си пробваш колите сам. Вярвай, няма колеги, които да имат продължителен опит с двата мотора, че да ти направят сравнение при дадените от теб скоростни характеристики...
По въпрос 3 - няма характерни болежки, освен общо характерните за каране в наши условия - някоя лагер-главина на около 100 х.км., гумички по окачването, накрайник... Не се представяш откъде си, затова ти обяснявам за България. Ако си в държава с по-добри пътища, може и да не вземаш под внимание това обяснение.
По въпрос 4 - всички XV са 4/4. Превъзходно се държат в сняг, лед, кал. Никога не ме е подвеждала в такива условия, ама си я карам и с премиум гуми... Ако това ти е свръж потребност и ненужно, търси друго МПС.
По въпрос 5 - не съм чувал накоя тенекия да не страда от проблем "ръжда". Който и да я е произвел, който и да я е "калайдисал" /карал съм и такова калайдисано МПС/. Защо си въобразяваш, че някой вече продава вовеки неръждаеми тенекета? Забрави! Едната от колите ми я обработвах и пълних с вакси против оксидация; ефектът не е това, което си представях. За другата, необработената - отдолу е проблемът, по-скоро, не по купето. За десет години /една в Германия и девет в БГ/ моята няма нищо по купето. Има леки ръжди по генерацията и съответните греди и връзки, подложени на непосредственото плискане с агресивни зимни "антифрост" буламачи.
По въпрос 6 - никакви по-специални грижи от друго Субару. ДВГ масло на 8000 км. макс.; масло на АСК на 60 х.км. макс.; пера на чистачките на две години; стелки и спирачна течност на около три години; охладителна течност на 10 г. или 120 х. км. - което първо настъпи първо; крушки на фарове и мигачи - само след като изгорят; гуми - преди 1,6 мм остатъчен протектор... За нещата по окачването писах по-горе.
По въпрос 7 - маслото се сменя. Аз си приех интервала на смяна маслото на предишните модели - 60 000 км. Засега дава добри резултати. Не съм сменял никави букси или тръбички за старт-тп системата досега, а тя си работи. Повече от 200 х.км. вече. Но нищо не пречи да сменяш превантивно това, което ти се струва близо до компрометиране.
По въпрос 8 - лично е. Всеки си преценява какво го ядосва в една информ. система. Ако картите ти са стари и разчиташ навигацията да те преведе през непознати за нея нови пътища, къстовища, кръгови, вероятно ще е повод за ядове. Аз лично го приемам като подарена възможност да видя неочаквани нови части/пейзажи/красоти от местата, през които минавам.

Нед Авг 07, 2022 7:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 04, 2022 1:08 pm
Мнения: 5
Местоположение: София
Автомобил: MB W213
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много благодаря за отговорите. Нещата звучат много прилично от към обслужване. П.С. Забравих да попитам, нали правилно съм разбрал, че мотора е с верига, а не ремък ?
Продавача може да е и автокъща или дилър, понеже търся колата да е задължително с фактура.
За ръждата попитах, защото преди време имах една Ц-класа 2009та и за 7 години магарето беше тотал щета от ръжда и се оказа масов проблем.
4х4-то просто няма да ми е нужно всекидневно, иначе в определени моменти ще ми е от полза. Бях се заблудил, че има и опции без 4х4.
В процеса на търсене и размишляване изникна и друг въпрос. Попадам на коли в немско от 21ва и 22ра с гаранция. Вчера бях при дилъра на Субару и ми споделиха, че гаранцията е 8 години. Като се позачетох в брошури и тн вечерта, пише че производителя дава 3 г. гаранция или 100 000 км. което настъпи първо. До тук всичко ясно, но след това второ изречение. След изтичане на гаранцията от производителя, влизала в сила гаранция от 60 месеца (5 г.), но вече е с трето лице Real Garant. Предполагам това е застрахователна компания и вече отношенията са с 3та страна. В процеса на разговор, споделих, че обмислям 1.6 с варианта газ, при което ми споменаха за 8те години гаранция и вече започнах да се замислям, защото 8 години са си доста, а съм наясно, че с монтаж на АГУ гаранцията отпада. Човекът не знае, че аз чисто нова кола няма да купя (въпреки, че открих 2ма дилъри до Франкфурт с доста примамливи цени), но въпроса с гаранцията е интересен за мен. В Германия не видях да споменават 8 години гар., а говорят за 3. Въпрос 1ви, при покупка на кола от там с остатъчна гаранция от производителя възможно ли е удължаването и с още 5 тук? Или това важни само от тукашния дилър? Втори въпрос, видях в Италия модели с БРЦ газово, готово от дилъра (както каза колегата по-горе), тогава гаранцията си важи. Въпросът ми е дали в България има такъв сервиз (някъде четох за Пловдив, но може и да съм се объркал тотално), който да монтира заводски газово и дилъра да признава гаранцията? Интересното тук е, че италианките също пишат 8 години гаранция (предполагам същата схема), дали ще важи тук, ако си я внеса сам от там ? Наясно съм, че най-точно може би ще ми отговори дилъра, но вчера не бях подготвен с тези въпроси и ще има второ посещение, но ще е полезно да имам предварително някаква яснота.

Вто Авг 09, 2022 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2369
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колкото съм запознат - допълнителната гаранция си е към дилъра, от който е закупена (не към Субару) - както сам сте написал. Съответно - ако купите от Германия и дойдете тук, след 3тата година тук няма да я признаят. (може и да бъркам).
Заводско газово няма. Историята е същата, както с удължената гаранция. Дадени представители са преценили, че колата ще издържи на газ, монтирана по определен начин и като се поддържа при тях са ОК да има газ.
Тъй като представителството в БГ е подчинено на това в Италия, може и да я уважат и тук, ако е с газова от там, но трябва задължително да се пита.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Авг 09, 2022 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Авг 04, 2022 1:08 pm
Мнения: 5
Местоположение: София
Автомобил: MB W213
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аха, разбирам къде е уловката. Благодаря много за мнението!
Да, в пълния смисъл на думата заводско газово няма, освен разни там Кия К5 и т.н. корейки.
Със сигурност ще попитам варианта дали кола от Италия с газ от дилър, гаранцията и важи тук. И значи да разбирам, че в България представителството няма договорка с някой сервиз за АГУ, на който да му признава монтажа за безопасен, качествен и не вредящ на мотора. Това последното, според мен трябва да идва от компанията майка, но кой ли ме пита...
Значи излиза, че съм се заблудил за сервиза Нито в Пловдив, така ли ?

Вто Авг 09, 2022 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5213
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Klimfilt написа:
Аха, разбирам къде е уловката. Благодаря много за мнението!
Да, в пълния смисъл на думата заводско газово няма, освен разни там Кия К5 и т.н. корейки.
Със сигурност ще попитам варианта дали кола от Италия с газ от дилър, гаранцията и важи тук. И значи да разбирам, че в България представителството няма договорка с някой сервиз за АГУ, на който да му признава монтажа за безопасен, качествен и не вредящ на мотора. Това последното, според мен трябва да идва от компанията майка, но кой ли ме пита...
Значи излиза, че съм се заблудил за сервиза Нито в Пловдив, така ли ?


Колега ( дай боже бъдещ щастлив субарист ), ти нали не вярваш в Дядо Мраз?
Няма представителство, което да ти уважи гаранция на автомобил продаден в друга държава с последствие монтирана газова уредба...
Почети малко форумводителя и се ориентирай какви са особеностите на бранда като подръжка, подводни камъни, съвети за закупуване на кола нов внос и т.н. и не на последно място разходи за подръжка, за да си наясно какво те чака и влизаш ли си в бюджета...

Вто Авг 09, 2022 5:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 25, 2021 7:32 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
От моя скромен опит от година и половина с XV 2017-та (1во поколение) мога да кажа, че си я харесвам, но имаше неща които не очаквах:

1. Най-голямата изненада за мен е че купето се оказа доста шумно по мое мнение. На магистрала ме дразни, особено на по-шумни настилки. Сигурно и гумите ми не са най-тихите, но си влиза доста шум отвън, като и при летните и зимните си е шумничка. Сложих шумоизолация във вратите и багажника, че беше по-лесно, а не исках да я разглобявам цялата... освен че ми подобри музиката, няма голяма разлика. Ако ти е важно, виж дали няма как да направиш тест драйв някъде с поне 120км/ч.

2. Има някои странни и учудващо недомислени решения. Не се заключва сама като тръгнеш. Само шофьорския прозорец е автоматичен. Разни настройки са разхвърляни из 4-те отделни екранокомпютърчета. Моята е с ксенон и левия се сменя лесно, десния обаче няма смяна без да сваля бронята и фара, защото някой инженер не се е сетил че капачката ще опре в шасито. Бе има си трески, не са кой знае какви, просто споделям.

3. Моята е 2.0i CVT... очаквах да не е пъргава, ама успя все пак да ме изненада колко непъргава е. Сигурно е комбинация от загуби по 4х4, предавателни числа и "еластичност" на CVT-то, тегло, големина на гумите, ама в крайна сметка си е мудна. Ако и това ти е важно, определено тествай първо. Разхода ми зa 18К км е средно 9.6/100, горе долу 50/50 градско (София) и извънградско (основно магистрални). Моята засега не харчи масло (да чукна на дърво тука).

Въпреки тези подводни камъни (за мен) всъщност съм доволен от избора.
 15

Вто Авг 09, 2022 6:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 13, 2021 11:18 am
Мнения: 23
Автомобил: Subaru XV 1.6 MY12
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
xoono написа:

От моя скромен опит от година и половина с XV 2017-та (1во поколение) мога да кажа, че си я харесвам, но имаше неща които не очаквах:
1. Най-голямата изненада за мен е че купето се оказа доста шумно по мое мнение. На магистрала ме дразни, особено на по-шумни настилки. Сигурно и гумите ми не са най-тихите, но си влиза доста шум отвън, като и при летните и зимните си е шумничка. Сложих шумоизолация във вратите и багажника, че беше по-лесно, а не исках да я разглобявам цялата... освен че ми подобри музиката, няма голяма разлика. Ако ти е важно, виж дали няма как да направиш тест драйв някъде с поне 120км/ч.

.

Същата работа и при мен, гумите са ми добри, но шума над 120 км/ч ме дразни.
На 10000 км средно разхода ми беше 9/100 , сега пак я засичам 2200км 9,2/100.

Сря Авг 10, 2022 8:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 04, 2022 1:08 pm
Мнения: 5
Местоположение: София
Автомобил: MB W213
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Klimfilt написа:
Аха, разбирам къде е уловката. Благодаря много за мнението!
Да, в пълния смисъл на думата заводско газово няма, освен разни там Кия К5 и т.н. корейки.
Със сигурност ще попитам варианта дали кола от Италия с газ от дилър, гаранцията и важи тук. И значи да разбирам, че в България представителството няма договорка с някой сервиз за АГУ, на който да му признава монтажа за безопасен, качествен и не вредящ на мотора. Това последното, според мен трябва да идва от компанията майка, но кой ли ме пита...
Значи излиза, че съм се заблудил за сервиза Нито в Пловдив, така ли ?


Колега ( дай боже бъдещ щастлив субарист ), ти нали не вярваш в Дядо Мраз?
Няма представителство, което да ти уважи гаранция на автомобил продаден в друга държава с последствие монтирана газова уредба...
Почети малко форумводителя и се ориентирай какви са особеностите на бранда като подръжка, подводни камъни, съвети за закупуване на кола нов внос и т.н. и не на последно място разходи за подръжка, за да си наясно какво те чака и влизаш ли си в бюджета...

Благодаря за мнението! Естествено, че не вярвам, но може би не си зададох правилно въпросите. Единия ми вариант е италианка с монтирана от там газова (гледам слагат някакви БРЦ-та, на които софта им е архаичен) и се продава от дилър с гаранция. Интересното е дали тукашните ще я признават. И второ, просто може би се бях заблудил от четене из форума за този сервиз в Пловдив, че монтирали и на гаранционни коли. Ако са монтирали сигурно е важало за коли закупени от тук, но разликата в цената която е тук и от вън си е доста. Явно нещата се свеждат до избора дали да рискувам гаранцията още веднага ( има и опция да я покарам на бензин 2-3 години, но е по-скоро бек ъп вариант) или италианка с готова газ от тамошно представителство и молби тук да ми я уважат... Интересното е че има прилична разлика в цената между коли в Германия и в Италия (надали едно газово струва 2000 евро и повече)..
Относно шума, със сигурност ще ме дразни, въпреки че слизам от атмосферна джипка с 19 ки и близо 300 к.с. Ако ще я шумоизолирам, трябва под и таван да се облепи. Имам познат с подобен опит, може там да се мисли по въпроса. Благодаря, че обърна внимание.
Надявам се, че при 2рата генерация този проблем с авт. заключване и прозореца е решен (въпрос на копче и софт). Ще се опитам тази или другата седмица да покарам едно такова малко повече и ще преценявам тези неща.
А аз дори гледам и 1.6 със скромните 114 магарета... Не ми трябва някакво "уау" ускорение, но определено и това все още го умувам. Защото ако ми набира като 190ката ще се откажа от 1.6. Но все пак тази кола ще се кара основно от жената, да остави детето до градината и после извънградско (смесено съвсем малко) до Костинброд и обратно. Чат пат ще излиза по наклонен черен път с коловози, който е 1-2 км максимум и зимата до Лалето или Боровец.

Сря Авг 10, 2022 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 20, 2023 11:06 am
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, след близо 15 години шофиране на БМВ, последното е46 320д го карах 8 години, съм се насочил към покупка на Субару XV с бензинов двигател 2.0i и ръчна скоростна кутия от първо поколение 2012-2016, като бюджета ми е около 18000-20000лв. В бюджета ми гледам подобни коли Опел Мокка, Нисан Кашкай, Нисан Жук и Мицубиши ASX, но като цяло Субаруто най ми допада, а и някакси ми изглежда най-здраво и най-кораво, другите са ми малко лигави. Колата ще се кара 70/30% - извънградско/градско, като извънградското в повечето случаи е магистрала (повече от 140-150 км в час не правя) Дневно правя около 60км до работа и обратно максимум едно по дълго пътуване в месеца и 2-3 пъти лятото до морето и обратно общо около 15 000км на година макс. Прочетох доста във форума и все пак реших да питам някои неща. Въпросите са ми следните -
1. Като цяло надежден ли е този двигател и какви са му най-често срещаните неизправности. Не търся състезателна кола, очаквам че ще е може би леко муден.
2. В интернет видях обяви на коли с газова система. Двигателя с директно впръскване ли е или не, възможен ли е монтажа на обикновен газов инжекцион за около 1500-2000лв.?
3. В чуждестранни форуми прочетох, че при по - високи скорости в купето е доста шумно, но на места пишат, че шума е от автоматичната скоростна кутия?
4. На старата ми кола дизел бях махнал катализаторите, как стои въпроса при XVто, проблемни ли са и подлежат ли на премахване? Разни ламбда сонди и светване на чека и проблеми с вървежа има ли? Ако ги премахна колата "отпушва" ли се?
5. Мисля, че двигателя е с верига, трябва ли да я сменя при покупката?
6. Колко приблизително ще струва първоначалното обслужване - ремъци, ролки, масло, филтри, накладки?
7. Има ли екземпляри с фабричен парктроник? Може ли да се добави, ако купя кола без?
8. При огледа на какво да обърна спрециално внимание?
9. Имат ли проблем с поява на ръжда?

Ще се радвам на мнения от първа ръка, от хора, които карат такъв модел. Ще взема всеки съвет под внимание и благодаря предварително! :beer:

Съб Яну 21, 2023 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 13, 2021 11:18 am
Мнения: 23
Автомобил: Subaru XV 1.6 MY12
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравей,
Като си тръгнал, ето ти още малко материал за размисъл:
Mitsubishi ASX = Peugeot 4008 = Citroen C4 AIRCROSS разлика само в годините на производство и пускане на пазара...
Volco XC 60
Honda CR-V след 2010 , Toyota RAV4 след 2011, Nissan Qashqai след 2014г от японските.
Audi Q5 , VW Tiguan от немските.
Основен критерий - да няма резервна гума на капака на багажника, защото е много грозно според жена ми!
Преди две години така търсих и намерих Subaru XV 1.6i MT MY12, с уговорката, че разликата с 2.0i не е особено голяма но определено има такава.
Ръжда хваща окачването.
Веригите ( две са ) и НЕ се сменят профилактично. Комплекта е около 600$ , да ме поправят ако греша.
Приготви се психически за 2000-3000 лв. за обслужване, но не е задължително.
Може пък да имаш късмет я с гумите, я със спирачките.
Имам предвид спирачки 4 бр (600-700лв за маркови) , гуми 4 бр (600-1000 лв), масла и филтри не са кой знае какво, мисля Motul 0w20 5L беше около 140лв, филтър ~20лв , ремък пистов 50-60лв , филтъра на климатика е зад жабката!
За гумите 4 бр. задължително еднакви !
Не е като на BMW да сменят верига :shock: .
Става за газ.
Не знам кола на която да не може да се добави парктроник.
Намери някой да направиш един тест.
Тази кола е една от най-желаните и купувани автомобили в USA (NW), и няма как да не забележиш, че е така когато си там.
Муден няма да е, сигурен бъди!

Нед Яну 22, 2023 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 114 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор