Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 9:43 am



Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Subaru XV - нестабилно на пътя 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

Имам XV от няколко месеца, модел 2015, 2.0 бензин, ръчка. Когато карам колата в права линия и мина през дупка или неравност на магистралата или където и да е с над 60-70км в час, цялата кола почва да мята задницата и се чувства жива, ако така мога да го нарека. Колкото по-висока е скоростта и по-дълбока дупката, толкова повече се мята задницата в посоката където е била дупката.

Пример: Мина ли със 100 през дупка с дясната предна гума, колата тръгва леко надясно, защото пропада леко в дупката и след това рязко задната дясна част избутва, а предницата отива в ляво леко.

Супер некомфортно и дори опасно на моменти, защото при по-бърз завой с дупка, един път щеше да ме изхвърли от пътя на Петрохан.

Зимата не съм го усетил твърде много, но сега лятото много повече се усеща с летните гуми. Гумите са някакви на ESA Tecar Spirit 5 HP и не съм доволен от тях, но ми се искаше да изкарам сезона, но като цяло не виждам как те биха причинили нещо такова.

Бях вече на 3д реглаж и пипнаха малко предницата, но казаха, че като цяло няма проблеми. Бях и в DKPerformance и Дани погледна колата от долу и каза, че нищо не индикира такъв проблем.

Тааа някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, защото на старият форестър нямах никакви такива проблеми, а сега съм доста несигурен в колата?

Също така, ако някой от София му е интересно може да се видим и да покажа на живо, ако имате някакви предложения.

За момента мисля тази седмица да сложа пак зимните гуми и да мина през някоя дупка, за да видя, ако там не го направи, направо да сменя летните гуми.

Пон Юли 11, 2022 12:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, проверете си амортисьорите. Особено ако колата е с жълти мигачи ;) и е раждана отвъд океана. (американка, канадка)
Проблеми с гумите може да има, ако гумаджията ви ги напомпи на 3.5 бар. Но ако налягането е в нормите, това, което описвате е характерно за амовете - зимата се охлаждат добре и маслото е гъсто, а през лятото характеристиките им се променят драстично.
Отделно е факта, че по принцип XV идва с по-твърдо окачване, което промениха през 2016-а.
За да диагностицирате проблема може да откачите стаб щангите и да покарате (много внимателно!) по дупки да видите в кой ъгъл са най-големите трептения.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юли 11, 2022 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега, проверете си амортисьорите. Особено ако колата е с жълти мигачи ;) и е раждана отвъд океана. (американка, канадка)
Проблеми с гумите може да има, ако гумаджията ви ги напомпи на 3.5 бар. Но ако налягането е в нормите, това, което описвате е характерно за амовете - зимата се охлаждат добре и маслото е гъсто, а през лятото характеристиките им се променят драстично.
Отделно е факта, че по принцип XV идва с по-твърдо окачване, което промениха през 2016-а.
За да диагностицирате проблема може да откачите стаб щангите и да покарате (много внимателно!) по дупки да видите в кой ъгъл са най-големите трептения.

Здравейте, много благодаря за предложението.
Колата е от Европа, но ще се прегледат още утре амортисьорите на тестер да видя дали е от това и ще кажа как е минало.
Иначе гумите са на 2.3, не са твърде напомпани :D

Пон Юли 11, 2022 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мини през Шел Бояна в четвъртък след 20:30, ако не намериш отговор.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 5

Пон Юли 11, 2022 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BobbyAnev написа:
Иначе гумите са на 2.3, не са твърде напомпани :D

Ако са 2.3 сутрин на хладно, на магистралата стават 3+. На вратата пише 2 или 2.1 ако не е натоварена.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Юли 12, 2022 1:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

Амии бях на тест на амортисьори, оказаха се задните за смяна, показваха 23% до 25% на теста, на границата със задължителна смяна, докато предните излизаха, че са в прекрасно състояние.
650 лева по-късно, смених комплекта задни амортисьори с KYB по препоръка на майстора.
Покарах колата и има подобрение, няма да лъжа, но не е изчезнало :D
Таааа, търсим още предложения :D

Сря Юли 27, 2022 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко под 65% не става, мани я тая машина.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юли 27, 2022 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BobbyAnev написа:
Таааа, търсим още предложения :D


A защо не смени и пружините? Олеква ти се с още едни 650 лв след някой друг месец?

Чет Юли 28, 2022 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
BobbyAnev написа:
мм
Таааа, търсим още предложения :D


A защо не смени и пружините? Олеква ти се с още едни 650 лв след някой друг месец?


Мда... Как не се сетих и аз? Хем го правих това упражнение преди 2 години... Не само пружините, и тампоните се сменят, че стъблото на нивоматите е доста по-дебело от стъблото на обикновените газови амортисьори. Чудно ми е как е сложил майстора новите амортисьори със старите тампони? Ако XV-то е било фабрично с нивомати, де...
Друго предложение - моят форестер също люлее в завой при висока скорост въпреки новите амортисьори, пружини и тампони - бодирол. Мисля да сменя и задната стабилизираща щанга с по-дебела - вместо оригиналната 17 мм да сложа 21 мм Whiteline, ама си е скъпичка... още не мога да прежаля необходимата сума... :) Или 19 мм от STI, ама засега не мога да намеря подходящ донор.

Чет Юли 28, 2022 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
....Мисля да сменя и задната стабилизираща щанга с по-дебела - вместо оригиналната 17 мм да сложа 21 мм Whiteline, ама си е скъпичка... още не мога да прежаля необходимата сума... :) Или 19 мм от STI, ама засега не мога да намеря подходящ донор.


Това вече го дъвкахме с Ицо и Алекс в друга тема по същата моя чуденка. Даже проверявахме с Тенчо, че от XV ще напасне на нашето купе, а тя е фабрично по-дебела от нашата, но след убедително представените аргументи се отказах :)
И аз точа лиги на Whiteline от 2 г, ама за предна разпънка, но не щат гадовете да правят промоции :cry:
За задницата на нашите най-голям смисъл има от подходящи подсилени амове и пружини.
За XV-то на колегата от тази тема бих изразил същото мнение.

Пет Юли 29, 2022 9:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
За задницата на нашите най-голям смисъл има от подходящи подсилени амове и пружини.
За XV-то на колегата от тази тема бих изразил същото мнение.


Не съм напълно съгласен с теб. Аз сложих чисто нови амове, пружини и тампони от Мимо13 - нормални газови, за фабрично вграждане за Щатите и Канада. Клатенето в завой при висока скорост намаля, но все пак остана и ме дразни. На тресачката на Дунев показа, че са тотално изпуснали - 18%... а бяха (и все още са) чисто нови. Всичко друго по окачването е в перфектно състояние - тампони, биалетки, втулки... Моето мнение е, че задната стабилизираща щанга е прекалено тънка и слаба за купето, откъдето се получава и клатенето в завой. Заинатил съм се да я сменя, когато се случи, ще разберем дали съм прав...
Ако слагаш разпънки, най-добре отпред и отзад, но не мисля, че има чак такъв смисъл... все пак сме на възраст за нормално кротко семейно шофиране, а и от дизела не може да очакваш да стане състезателен автомобил... :-P
Извинявам се, че оспамихме темата на колегата, но според мен основната причина за мятането на задницата е в тънката стабилизираща щанга.

Пет Юли 29, 2022 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
....Аз сложих чисто нови амове, пружини и тампони от Мимо13 - нормални газови, за фабрично вграждане за Щатите и Канада. Клатенето в завой при висока скорост намаля, но все пак остана и ме дразни....


В коментара ми по-горе имах предвид нещо от сорта на Pedders Heavy Duty или подсилени Kаяба, или нещо друго по-надървено :D . Тези от Мимо са си съвсем стандартни, както и обикновените Pedders, които сложих аз.
Нашите коли не са спортни, но тягата на дизела е достатъчна да си правиш кефа по планински пътища и има смисъл за по-надървено окачване. Oт задна разпънка голям смисъл няма за SH - нашите бомбета не стърчат нагоре както е при SG-то и шасито ни е доста по-добре в това отношение.
Ако сложиш задна щанга по-дебела - давай отзиви, може да ме навиеш и мен, но към момента съм предубеден с аргументи, че на високо и меко окачване, както е Forester няма голям смисъл от това, а само при по-стегнато и по-ниско( с по-нисък ход ).
Колегата не бих се притеснявал за него - осрахме му темата, но мисля няма да се сърди предвид богатото инфо наготово, което получава без да рови по другите теми :)

Пет Юли 29, 2022 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
В коментара ми по-горе имах предвид нещо от сорта на Pedders Heavy Duty или подсилени Kаяба, или нещо друго по-надървено :D . Тези от Мимо са си съвсем стандартни, както и обикновените Pedders, които сложих аз.


Че за какво ми е Heavy Duty? Нито 100 литрова газова бутилка возя отзад, нито товаря нещо кой знае колко тежко... Усиленото окачване само ще ми друса, напълно излишно според нен. Все пак това е семейна кола, гледам да има комфорт за возещите се. Предпочитам по-меко, но стегнато окачване, но без да мята задница наляво-надясно. И това мисля, че ще постигна с една малко по-дебела стабилизираща щанга... но ще видим! :idea:

Пет Юли 29, 2022 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Принципно с амортисьорите сменихме и тампоните, не е като да има ядове от тях. Иначе не съм сменил пружините защото изобщо не намирам никакво обяснение защо от пружина би ми мятало задницата след влизания в дупка.

Като цяло, ако има някой колега с добре работещо XV на пътя, особено, ако е първа генерация, ще съм много благодарен, ако може да го повозя, да каже дали и неговата прави същото и така.

Поздрави.

Сря Авг 03, 2022 2:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Тааа, днес ходих в 1040, прегледаха колата, казаха, че видимо отдолу е много добре и няма видими проблеми.
Покараха колата и казаха, че най-вероятно новите KYB Excel-G амортисьори са дефектни и все едно задницата не поема удара и директно отскача настрани от дупки.
Тъй като не се вижда проблем с твърде много друсане при колата, но много трудно се свива отзад при натискане с тежест върхи багажника, реших да тествам дали няма проблем със самата пружина, да не би да е много твърда за самата кола (ако са сменяни от предишният собственик.)
Натоварих 13 чувала с пясък по 30+ килца г/д и ходих да карам. Отзад правеше същият проблем като преди и бягаше задницата, но с една идея по-малко. Колата беше клекнала доста, усещаше се много добре предното окачване. В завои си издаваше малко неприятни звуци, та се замислих дали не съм я понатоварил повече от колкото трябва.
Следващата стъпка е да върна колата в сервиза където смениха амортисьорите и тампоните и да видим да се направи рекламация или да се сменят с нещо друго, ако от там е проблемът.

Също така чакам и да дойдат нови гуми, Kumho HS52, вместо в момента доста гадните румънски ESA Tecar с които дойде колата и двама гумаджии ме увериха, че има още 1, ако не 2 сезона в тях, нищо, че са доста износени.

Иначе намерих 2 теми в чужди форуми където имат г/д същият проблем като при мен, но нещо техните решения, при мен за момента не помагат:
Тема 1 - смяна на rear upper control arm - при мен са в перфектно състояние.
Тема 2 - няма точно решение, но пишат, че трябва да се сменят амортисьорите, снижаване на височината и т.н.

Пон Авг 08, 2022 8:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BobbyAnev написа:
..........
Покараха колата и казаха, че най-вероятно новите KYB Excel-G амортисьори са дефектни и все едно задницата не поема удара и директно отскача настрани от дупки.
..............


Не би ме изненадало. И аз имам неприятни изживявания с KYB, само че с предни. Смених ги на служебната Toyota - от доказан доставчик, произведени в Япония, в сервиз с отлична репутация за Toyota/Lexus.
Отвратно друсат и причукват, все едно каруца карам. Според сервиза са си ок, това си им било особеност. Фабричните, преди да изпусне единият, бяха уникални - предницата беше стабилна, същевременно изключително комфортна дори през по-сериозни дупки, никакви притропвания, причуквания и т.н. Добре, че на Суби си ми държат перфектно още предните оригинални Tokyco, че като докарам до смяна не знам вече към какво ще се ориентирам, четейки форумите. Oт задните комплекти Pedders(тампони+пружини+амове) съм доволен, ама и там май на късмет беше... :(

Вто Авг 09, 2022 8:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
nikentce написа:
Не би ме изненадало. И аз имам неприятни изживявания с KYB, само че с предни.

Принципно вчера до по никое време и аз псувах амортисьорите, докато не намерих в другият форум темата, където един точно оправя проблема си с KYB амортисьори отзад :D

"There's a entire thread started by one of our members from down-under how he replaced his factory struts with 3rd party KYB struts and has been very happy with the improvements.

http://www.subaruxvforum.com/forum/susp ... alian.html"
из тази тема.

Вто Авг 09, 2022 11:54 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имал съм 2 случая от 3 смени с дефектни KYB - слагаш ги нови и на първата седмица почват да тропкат. Да изпускат чак... не.
Лошото беше, че ги бях купил преди повече от 2-3 месеца и си чакаха реда и ми отказаха да ги сменят.
Вече 3та година карам с почукващи амове и си работят ОК, но дразнят.
Самите KYB си возят дървено (газовите). Всъщност, всички евтини, газови амове май са така.
Ако искате мека возия - маслени амове, но пък там се клати повече :)
Въобще - стегнато, но меко е запазено за скъпите амове. Като цяло, ако уцелите евтин ам с такива характеристики си е голям късмет - споделяйте, докато не са ги 'оправили'. :pardon:
Малко оффтопик, но да споделя впечатления. Следя с интерес.
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Авг 09, 2022 3:28 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Джапанпартс возят прилично. Колко карат - божа работа, продадох въпросната кола.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 09, 2022 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Джапкото на Форито отзад са бетон,като трупче се държи,няма никакво поклащане дори и с висока скорост през легнал полицай,но Джапкото което сложих на Аутбека Б13 се държат слабо явно не могат да се справят с тежестта.

Сря Авг 10, 2022 7:27 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор