Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Subaru XV II-ро поколение
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=41&t=26798
Страница 1 от 4

Автор:  bestbg [ Пет Май 17, 2019 9:42 am ]
Заглавие:  Subaru XV II-ро поколение

Здравейте,
Гледах че тук е доста замряло :beer: Явно няма много ХВ-та в БГ.

Става въпрос за 2.0 156коня - моделът който повече няма да бъде вкарван от Субару в европа заради евро нормни.

Идеята ми е за разхода. Това което дават по каталог е много далече от истината #-o

След няколко ходения София-Бургас-София установих че борд-а отчита доста точно, но по магистралата на темпомат с 145км/ч посока софия-Бургас разхода беше 9.9/100. На връщане от 9.9 стана на 10.8. По спомен на това нещо му дават 6-7, сигурно е постижимо с скорост около 100км/ч


Интересното идва след няколко ходения София -Пирдоп-София , София-Панагюрище(не по магистралата а през Вакарел). Малко градско, разхода на колата е между 7.8-8.8/100.

Градско в София си лапа 10/100.

Понеже преди 2000км нулирах борда и в момента за доста смесени карания (градско,магистрално и извънградско) разхода по борда е 9.9/100. Според мен на тази кола това е реалният разход. Колата стана на 7000км. Интересно ми е дали след като мине 10-15к км ще се промени. По скоро НЕ :)

Сравнявам го с Н6-цата ми (209-те и 245-те) 245-те коня по магистрала със същата скорост дава не повече от 10/100. Явно СВТ-то колкото и подобрено да е в новият модел пак си лапа.

Усеща се разликата между 245 и 156 коня доста осезаемо.

Проходимоста още не съм го вкарвал в коловози и големи калища , но по черно и кално е доста приятно. Х-моде режима сигурно е за доста по дълбока кал.

Eyesight Радоби доста добре (при адаптивният круиз). Също така един път ми спря на група гълъби ядящи зърно на моста в Бургас. Спаси поне 1бр от сигурна смърт. Това което не ми харесва сравнявано с lane keeping-a на VW e логиката и начина на действие.

При навигацията на ТомТом липсват голяма част от номерата на улици. При немците не е така и навигацията работи доста по добре.

Усещането на пътя е доста добро. Харесва ми вдигнатата Impreza :), но за цена от 63300 можеше да поработят още малко. Дано се окаже здрава и сполучлива и да иска само смяна на масло :)


В двигателният отсег можеше да сложат една кора над колекторите с логото на субару. Търся такава, но за сега не намирам. Също така и това че няма резервна гума и не мога да намеря не говори добре за автомобил с наклоности за извън пътя. Ако някой има предложение за патерица покриваща 225/55/18 за пробата дали влиза в мини гупката която са оставили може да се видим.


Ако някой има двулитров змей от второ поколение нека сподели малко за разхода и каквото друго се сети.

Прикачени файлове:
IMG_0827.JPG

Автор:  nikentce [ Пет Май 17, 2019 10:28 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

bestbg написа:
........Понеже преди 2000км нулирах борда и в момента за доста смесени карания (градско,магистрално и извънградско) разхода по борда е 9.9/100. Според мен на тази кола това е реалният разход. Колата стана на 7000км. Интересно ми е дали след като мине 10-15к км ще се промени. По скоро НЕ :)
..............


Ще се намеся само частично по темата - относно разхода при разработване. Със сигурност ще се подобри по-нататък - казвам ти го от опит, тъй като покрай работата ми на всеки 3-4 години взимам и разработвам нов автомобил и са ми минали всякакви през ръцете. Наблюдението ми върху различни марки и мотори(и бензинови и дизелови) е, че пълният потенциал се отключва някъде на около 30-40 000 км. Т.е. около тези километри вече има постигнат оптимален разход, като същевременно се отключва и максималната динамика от мотора. Всичките тези приказки на дилърите за готови(студеноразработени) мотори поне на практика и до днес не съм ги усетил на нито един автомобил. Макар и служебни - обикновено ги жаля колите докато минат 15-на хиляди км., след което вече почвам да ги понастъпвам, но пак не на макс. Като наближи към 30 000 км. ги понастъпвам няколко пъти за кратко на макс(в близост до червената зона) и сякаш след това двигателят "отпушва" максималното си представяне, в смисъл че след такива понастъпвания моторът почва да се държи по-добре вече и в по-ниските обороти, спрямо преди това. Не съм имал щастието досега да разработвам ново Subaru, но няма логика boxer-a да е по-различен в това отношение. Подчертвам, че споделям това мнение и наблюдение чисто като интензивен потребител на нови коли без задълбочени познания по ДВГ :), а не като техническо лице.
На твое място бих си сменял маслото по-често от заложените стандартни сервизни интервали по гаранция. Повишен разход е, но би ти се отплатил по-нататък, ако планираш дългосрочно да си караш колицата. В предната ми фирма като взехме Skoda Octavia и ми казаха да дойда след 1 г. или 30 000 км. направо ми стана смешно. Когато колата наближи 20 000 км. моторът(2-литров комън рейл) почна да вибрира и стана осезаемо по-шумен. Не издържах и макар, че е фирмен автомобил с гаранция - закарах я за смяна на маслото, след което всичко се нормализира. Представям си какво се случва в мотора, макар и нов, през тези 10-15 000 км. през които работи с очевидно амортизирано масло.

Автор:  bestbg [ Пет Май 17, 2019 10:51 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

nikentce написа:
bestbg написа:
...............

.............
В предната ми фирма като взехме Skoda Octavia и ми казаха да дойда след 1 г. или 30 000 км. направо ми стана смешно. Когато колата наближи 20 000 км. моторът(2-литров комън рейл) почна да вибрира и стана осезаемо по-шумен. Не издържах и макар, че е фирмен автомобил с гаранция - закарах я за смяна на маслото, след което всичко се нормализира. Представям си какво се случва в мотора, макар и нов, през тези 10-15 000 км. през които работи с очевидно амортизирано масло.



Малко ще го разводим и ще се отклоня от темата, но и аз съм покарал няколко различни марки нови автомобили. Аз лично такава разлика след 30-40к не съм забелязал и относно разход. Но при тях разхода който дават по книжка и реалност не е в толкова голяма разлика.(+1л/1.5л) А при метановата даже няма разлика. :pardon:

Относно Шкода и тяхното обслужване както и дачия. Шкодата от нова и се сменя маслото на 10-15к км а те казваха 30к. Тя харчи масло от нова. Бензиново кади по същия начин. Дачията и тя е по същия начин. А субаруто след месец (на 10к) влиза за масло. Ако не се врътнат и по бързо оставащите 3000км :)

Автор:  prizov [ Нед Май 19, 2019 10:24 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Привет колега bestbg и честита колица, макар и вече да си и понавъртял малко километри.

На въпросите ти, макар моят опит да е с първото поколение 150 к.с. :
Със сигурност ще се подобри разхода и представянето след 10-15 х.км. Моята я взех на 10х., но след още около 15х. вече имаше разлика в положителна посока.
За оптимизиране на разхода, освен разработването на автомобила, има значение и разработването на задкормилното устройство. Тоест, трябва малко практика и време, за да свикнеш на Линеартроника и да можеш да си постигаш оптималните му режими. Не е драматично по-различно от предишните автомати на Субару, но си има леки пинизи.

Разходът, който дават по книжка е постижим /при уговорка разработен автомобил/ при каране със до 120 км./ч. вкл. по равен път. 120 км.ч по равно са ти 2000 оборота на двигателя. Установил съм, че при моята кола тези обороти са границата на икономичния режим. При каране с до 2000 об., разходът, който е даден от производителя в спецификациите се постига. Забелязал съм и, че при моята кола, при спокойно каране, софтуерът така сменя предавателните числа, че се стреми да държи двигателя в обороти в интервала 1500-2000.
Правил съм си експеримент, дали мога да се включа в дадената от производителя норма на разход, като си наложих пред една лятна отпуска да карам само със 120 на магистралата и до 90 по другите пътища. Колицата вози 4 човека и беше пълна до козирката с багаж.
Ето толкова пълна:
Прикачени файлове:
20170807_101347_.jpg

Нулирах си първия километраж. Дестинация: София-с.Медвен-Балчик-София. Само по "Хемус", без "Тракия"... и малко в планината, разбира се.
Резултат при връщането:
Километри:
Прикачени файлове:
20170815_124554.jpg

Среден разход:
Прикачени файлове:
20170815_124548.jpg


Освен оборотите, друг репер за икономично каране е 15% натиснат акселератор/педал на газта/. Трябва да имаш на инф. табло и режим, в който да ти показва и това. Над 15 % вече си извън икономичен режим на каране.

Съвсем отделен е въпросът, дали и колко често се кара така. :pardon:

Та такива ми ти работи с XV първо поколение. Нямам наблюдения над второто, нито съм чел, но предполагам нещо все са оптимизирали, било по разход, било по обезшумяване, било нещо друго, освен чисто визуалните промени и 6-те коня отгоре.

Аз лично не бих сравнявал представянето и с кола от друга генерация и с друга мощност под капака. Всяка си има нещо различно...

Поздрави и да те радва колата.

Автор:  nikentce [ Нед Май 19, 2019 8:32 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

prizov написа:
.........
Със сигурност ще се подобри разхода и представянето след 10-15 х.км. Моята я взех на 10х., но след още около 15х. вече имаше разлика в положителна посока.
.................


Това в голяма степен потвърждава написаното от мен по-горе. Както казах - многократно наблюдение :pardon:

Автор:  harrryb [ Чет Юни 06, 2019 2:27 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

От 7 месеца карам първото поколение и това се чудех при какви условия мога да постигна разхода, които дават по книжка. Средния разход за 15к км е 9,37л/100км. При мойте наблюдения скорости до 80км/ч дава нисък разход. Не ми е голяма разликата в разхода на магистрала при скорост 120 или 140. Разхода ми варира от 8,5 до 10, като средния е 9,37.

Автор:  Vmax [ Чет Юни 06, 2019 5:48 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Ще го постигнеш с бензин от Германия;)

Хубави свещи, честа смяна на въздушен филтър, изправни спирачки и добри гуми ще помогнат.
Леко пипване на еку-то от zk също може да подобри представянето на мотора

Автор:  harrryb [ Чет Юни 06, 2019 9:41 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Vmax написа:
Ще го постигнеш с бензин от Германия;)

Хубави свещи, честа смяна на въздушен филтър, изправни спирачки и добри гуми ще помогнат.
Леко пипване на еку-то от zk също може да подобри представянето на мотора


Споменаваш въздушния филтър, в книжката пише да се сменя на 45к км. На колко е добре да го сменявам?

Автор:  Vmax [ Чет Юни 06, 2019 11:13 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

45х км? Да не бъркаш нещо? По скоро е 15к в книжката.
В БГ, еле София - 7х макс, и на толкова маслото на двигателя
Това е белия дроб, ако е мръсен =<въздух, което=повишен разход

Автор:  harrryb [ Съб Юни 08, 2019 7:05 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Vmax написа:
45х км? Да не бъркаш нещо? По скоро е 15к в книжката.
В БГ, еле София - 7х макс, и на толкова маслото на двигателя
Това е белия дроб, ако е мръсен =<въздух, което=повишен разход


Това ми е от книжката:
Прикачени файлове:
IMG_20190608_193007-3.JPG

Автор:  Greg4o [ Нед Юни 09, 2019 4:12 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

harrryb написа:
Vmax написа:
45х км? Да не бъркаш нещо? По скоро е 15к в книжката.
В БГ, еле София - 7х макс, и на толкова маслото на двигателя
Това е белия дроб, ако е мръсен =<въздух, което=повишен разход


Това ми е от книжката:
Прикачени файлове:
IMG_20190608_193007-3.JPG

Пробвай да дишаш през него след 10 до 15 хиляди км.
Аз моя също го сменям на 7-8хиляди.
Както писа колегата (prizov) по-горе,линеартроника си има чалъм на каране с постоянно връщане на крака от газта и аз също твърдя,че и колата се разработва,но и пилота свиква да я кара по нов начин.
Аз също бях преди с 4 степенен В13 и ми отне време да свикна по новия начин.
Газта много трябва да се милва и се постига разход при почти идеални условия,които при Форко включват и липса на насрещен вятър по магистралата.
А е нормално от Бурагаз за София да даде повече разход,то си е баир нагоре.

Автор:  prizov [ Пон Юни 10, 2019 1:40 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

harrryb написа:
От 7 месеца карам първото поколение и това се чудех при какви условия мога да постигна разхода, които дават по книжка. Средния разход за 15к км е 9,37л/100км. При мойте наблюдения скорости до 80км/ч дава нисък разход. Не ми е голяма разликата в разхода на магистрала при скорост 120 или 140. Разхода ми варира от 8,5 до 10, като средния е 9,37.


harrryb написа:
Vmax написа:
45х км? Да не бъркаш нещо? По скоро е 15к в книжката.
В БГ, еле София - 7х макс, и на толкова маслото на двигателя
Това е белия дроб, ако е мръсен =<въздух, което=повишен разход


Това ми е от книжката:
Прикачени файлове:
IMG_20190608_193007-3.JPG


Не може да постигнеш оптимално представяне на двигателя в анаеробна среда :facepalm: Ако караш в София, за тези километри филтърът сигурно ще бъде измазан, шпаклован и със сертификат за качество за строителен панел. :D
В моята книжка пише същото, но винаги досега сменях въздушен филтър заедно с моторното масло - на около 8000 км. пробег. От две години промених моторното масло, което ползвах /Равенол/ с друго /Амсойл/ и вече правя смяната на 10 000 км. Като махам стария филтър ми става тъжно. Не само за колата, но и за мен самия - това го дишаме, а няма как да си сменяме филтрите...
Както казва и Vmax, за постигане на оптимален разход са нужни още няколко фактора, които също трябва да са на оптимум - бензин, свещи, гуми...
И не мога да се съглася, че със скорост 120 км./ч. и скорост 140 км./ч., при едни и същи други условия, не се забелязва разлика в разхода. Ако имаш желание, опитай някога да го засечеш. Обзалагам се на стек бира, че ще имаш поне литър нагоре разход.
Поздрави,

Автор:  harrryb [ Пон Юни 10, 2019 2:11 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Въздушния филтър го смених преди 1000км.
Направих си експерименти. Карам един маршрут 15км. за работа със максимална скорост 70км./ч, средния разход ми е 6.6 по борд компютър. Същия маршрут в същата посока на следващия ден карам със 80км/ч. среден разход 7.0. Следащия ден в участък от 6км карах със 110км. среден разход по борд компютър 7.8л. До тук мога да приема, че средна скорост 70км/ч е икономично. Карах 300км с макс скорост 70км/ч и борд. комп. отчита среден разход 6.8. Това е за няколко дни по 15км отсечки. Накрая зареждам на бензиностанцията и разхода ми е 8,8.
За тази година имам 39 зареждания на различни бензиностаниции и борд комп показва от 0,7 до 2л по нисък разход от реалния.
Разликата в разхода при средна скоросто 120км/ч и 140км/ч ми е около половин литър.

Когато карах аутбека Н6, знаех, че ако карам със скорост до 90км/ч - разхода ми е около 7л/100км. При 120км./ч е около 12л. При 140 е около 13,5... Засичал съм многократно. Тук разхода винаги е около 9 и нямам големи отклонения. Докато при аутбека имах разход от 7л до 14,7л на 100км. тук нямам такива отклонения, както и не мога да постигна разхода описан в книжката. Не, че това е проблем, но ми харесва да експериментирам.

Автор:  prizov [ Пон Юни 10, 2019 3:26 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

harrryb написа:
...
За тази година имам 39 зареждания на различни бензиностаниции и борд комп показва от 0,7 до 2л по нисък разход от реалния.
Разликата в разхода при средна скоросто 120км/ч и 140км/ч ми е около половин литър.
.....


По първото, моето мнение кое е реален разпход е малко по-различно. Аз повече вярвам на японските инженери, отколкото на българските бензинджии и разходът по борд приемам за реалния.
По второто - ако нямаш няколко светофара в участъка от 6 км., който си преминал със 110 км./ч. или пък не е изкачване, разходът е висок. Или пък зареждаш от Марешки...
Става ми интересно; май ще трябва да се видим някога и да покараме 10-15 км. заедно, защото ми се струват височки нивата на разхода за посочение скорсти на движение.

Поздрави,

Автор:  harrryb [ Пон Юни 10, 2019 3:34 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Карам по международния път за Сърбия. Прав участък, дори и да има наклон е минимален. Зареждам на ЕКО, Петрол, Лукойл и Марешки.
Често пътувам в различни посоки, опитвам различни скорости само за да опозная колата. Някой беше писал, че имало особености на CVT кутията. Ускорявам плавно, поддържам скорост. За това исках да чуя мнения на други хора, които карат същия модел. Разход 9л./100км си е ок, но исках да понеже ни няма в таблицата с разхода исках да видя други мнения.

Благодаря за споделените мнения на хората, които отговориха.

Автор:  bestbg [ Чет Юни 13, 2019 1:49 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Явно много трябва да се галят тези CVT-та. Реално до сега по колонка не съм сипал в XV-то разход под 9. Ако брода в подбалкана показва 7-8, веднага като стъпя на магистрала приближава 10-11. Сега пак ходих до Бургас, същата работа. Миналият ден ходих и с б13-ката (H6) и там си го знам 14 газ и това е :beer:

Ще видим но за последните 4000км средният разход е 9.8 на XV-то.

Но малко под секрет..... да си се возя в б13-ката ми е по кеф. :beer:

Автор:  bestbg [ Сря Юни 26, 2019 1:27 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Нека споделя и първото обслужване в Субару Моторс:

Качваш се в кафето горе и гледаш:

Пича носи всички чаркаляци и масло и започва смяната.... след Х време (около 40мин) колата слиза от подемника и отива за измиване. След час колата е готова за взимане и остава касата.... ROFL Аз няма да коментирам нищо от фактурата.... Оставям на вас размислите :beer:

Прикачени файлове:
2019-06-26_14-15-07.jpg


Прикачени файлове:
2019-06-26_14-14-53.jpg


Прикачени файлове:
2019-06-26_14-16-27.png

Автор:  alligator [ Пет Авг 23, 2019 3:31 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Само да попитам ако съм разбрал правилно. Защо при положение че колата е стояла 40мин. са записани 2,4 часа във фактурата ти?

Автор:  nikentce [ Пет Авг 23, 2019 4:32 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

alligator написа:
Само да попитам ако съм разбрал правилно. Защо при положение че колата е стояла 40мин. са записани 2,4 часа във фактурата ти?


Това не е само в СМ. Всички дилъри са така - имал съм си вземане-даване с почти всички тях. Те отчитат труда във фактурата по каталог( всяка операция си има заложено каталожно време), а не по реално време. По инструкции - техникът трябва да изчака еди колко си време да се изтече маслото и т.н., все неща, които никой в БГ не спазва. Всичко се претупва, но парите ти ги взимат. Касиерката като извиква в системата "смяна на масло" по модел и модификация - програмата автоматично изплюва "х" време труд. Никой не мери точно колко е било в действителност.
По-фрапантно е когато ти таксуват нови части, пък само ти зачистват старите, а новите, които ти си платил заминават по предназначение( на коли на колеги безплатно :) ). Това най-вече ми го правеха в ТМ ауто - с филтри на купе и въздушен; крушки и най-гадното - с накладки( слагат полуизносени вместо нови, а новите пак си ги изписват на колегите ).
.

Автор:  Alxx [ Нед Авг 25, 2019 10:35 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Боксерът по процедура от Субару се точи 45 мин. Бих им задал този въпрос.

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/