Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Subaru XV II-ро поколение
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=41&t=26798
Страница 2 от 4

Автор:  PitM [ Пон Авг 26, 2019 8:54 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Всеки сам си решава как да си поддържа автомобила...
Само да вметна, че цената на оригинален филтър за купето (климатика) е $17. Смяната отнема десетина минути и не изисква никакви инструменти.
Сравнете с цената от горната фактура!?
Подобно е и положението с въздушния филтър на двигателя, който е с 5 долара по-скъп.

Автор:  nikentce [ Пон Авг 26, 2019 9:40 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

PitM написа:
Всеки сам си решава как да си поддържа автомобила...
Само да вметна, че цената на оригинален филтър за купето (климатика) е $17. Смяната отнема десетина минути и не изисква никакви инструменти.
Сравнете с цената от горната фактура!?
Подобно е и положението с въздушния филтър на двигателя, който е с 5 долара по-скъп.


За цените си прав, но за това кой какво си решава не си прав. За да ти е валидна гаранцията на автомобила си длъжен да правиш стандартните технически обслужвания в оторизиран сервиз. Ако не си смениш филтрите, които влизат в стандартното техническо обслужване, в сервиза при тях - могат да ти откажат гаранция. Не случйно цените им в оторизиран сервиз са такива - те не са глупаци.

Автор:  valqk [ Пон Авг 26, 2019 10:42 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

До колкото съм запознат, при Митака също може да се обслужва гаранционно. Аз там бих ходил. Най-малкото познава марката много добре.

Автор:  nikentce [ Вто Авг 27, 2019 11:32 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

valqk написа:
До колкото съм запознат, при Митака също може да се обслужва гаранционно. Аз там бих ходил. Най-малкото познава марката много добре.


Ми аз до момента освен като слух не съм го срещал никъде официално. Нито е посочен на БГ сайта на Субару, нито на техния си сайт(на Митака) това е обявено. Това си е много сериозно нещо, и реклама разбира се. Ето например Друмник в Борово станаха сертифициран сервиз на VW и Audi, aма навсякъде си е обявено официално.
По какъв начин, и на каква база, бих могъл да претендирам пред Субару, че съм си извършвал гаранционно обслужвания на колата, ако се наложи?
Аз лично не бих рискувал, освен ако не ми бъде предоставен официален документ за това от СМ или от Митака.

Автор:  valqk [ Вто Авг 27, 2019 11:36 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

nikentce написа:
ако не ми бъде предоставен официален документ за това от СМ или от Митака.

+ разговор със Субару Италия дали ще го признаят, защото както знаем те казват да/не за БГ.
Просто казвам, че съм чувал, че се обслужват гаранционни коли при тях (дали е официално или не - не знам).

Може да се започне, като се пита при Митака и се пише до Италия. :pardon:

Автор:  bestbg [ Пет Сеп 20, 2019 10:10 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Познат си обслужва друга марка автомобил в неговият сервиз, но ходи веднъж годишно до официалният за да не му отпадне гаранцията. За 5г. те трябва да лапнат минимум тези 500лв (плюс едни накладки примерно). Ще видим натам как ще се развиват нещата. Скоро пак ще влиза за масла. Аз искам да се сменят на 10к , а не на 15. Поне ги гледах отгоре че слагат нови филтри. После ги свалях за да видя дали са били от кутиите наистина нови. Това го правя и на VW който е служебен и шкодата и дачията. Не им вярвам много :beer:

П.П. Колата закова за 15 000км среден разход 9.3 :cool: :beer: Магистрално, Планинско, Градско, Градско на много къси разстояниея(2-3км)

П.П.2. Пасат 2.0TSI 2018 - дава същият разход. Извън града малко по малко, но не е 4мотион. (той е на 11000км)

П.П.3. Митака ако е оторизиран, щеше да препращат за еърбеците коли към него, а субару италия ми пратиха само Пловдив, София и Габрово. Другото обслужване мисля да е в Бултрако Пловдив.

Автор:  SUBI [ Съб Сеп 12, 2020 10:31 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Здравейте,

може ли да ми кажете на колко км. се сменя маслото на CVT кутията на XV II (2018), на всеки 50 000 ли?
Колко горе долу струва смяната, някакъв приблизителен порядък?

Моторът с верига ли е? (2.0 152/156к.с.)

Автор:  bat bubi [ Пон Ное 02, 2020 9:17 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

И Аз да се включа....имам само една внесена от второто поколение и нямам обратна връзка ( собственика е жена), но последните месеци вкарах 4 от първото поколение, различни на години и 2011, 2012 и 13 и 14 и на две от колите ( 2012 и 2014), клиентите ми подадоха информация за некоректни показания на компютърчето, както за количеството заредено гориво, така и за разхода. Подозирам, че има проблеми с некоректна работа на софтуъра или на датчиците за отчитане. Най-най точно си е човек сам да си смята с зареждане до горе. Може да се повтаря и при ХВ 2.
Колегите са прави и за разработването на мотора, че ще падне, отделно има и други фактори които влияят и това се усеща най-вече при повече км ….примерно гумите, багаж и т.н..
Линеатроника е хубава кутия и значително по- икономична от предните. Моите наблюдения са за около 1,5 л разлика от предходните, независимо от модела кола. Има специфика на каране и тя се изгражда с времето. Другото е, че при каране на темпомат разхода е по-висок от каране "ръчно", особено когато има вкл. и радарна система за следене на пътната обстановка. Предпоследната ми кола , макар и голям дизел 3,0 V6 около 250 коня на 115000 км,когато Аз карам на дълъг път ми даваше разход 6,2 при 140 скорост, а с темпомат и 1000 очи, уши и пеленгатори включени и да стоя само с ръце зад врата а тя да си кара ми даваше 7.
За официалните представителства е нещо страшно......имам бивши колеги с които още поддържам връзка и това, което ми разправят, че се прави направо ме хваща срам......такива мушенгии и простотии се извършват, че не е истина ( някой колеги са споменали за малки фрагменти от цялата игра) , но не ми е удобно да говоря за остатъка на цялата просташка дейност...недостатъка е,че по този начин скапват колите по бързо и хората губят доверието в дадена марка, която по принцип се слави с надеждност.

Автор:  Anton Yankov [ Вто Окт 05, 2021 8:01 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Прикачени файлове:
1090.jpg

Здравейте миналата седмица купих това 1,6 2018 г. ниво на оборудване комфорт ,т.е. без навигация ,та въпроса ми е какви навигации използват колегите с такъв модел.Идеята ми е да кача някаква на теллефона и да я свържа с кабелчето към мултимедията на колата.Предстои ми пътуване до Турция и искам да сложа такава която няма нужда от мобилни данни.

Автор:  ico_tech [ Вто Окт 05, 2021 9:57 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Честито!
Сподели моля те малко инфо как се държи този двигател в града и извън. И аз в момента се чудя за едно такова, което ще се кара основно градско от жена и "архаичния" атмосферен двигател много ме блазни ;)
Иначе навигация без нет досега съм ползвал или Гармин (външна) или Google Maps с ipad и свалена карта на устройството. По едно време бях свалил и една програмка, мисля Sygic се казваше, която имаше 3 месеца свободно ползване и мисля пак в платената версия работеше без интернет.

Автор:  zk. [ Вто Окт 05, 2021 10:54 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Навигацията на Here maps може да се ползва офлайн с предварително свалени карти и като бонус дава добра представа за геометрията на завоите. Само дето новите версии ги развалиха, последната читава е V2.0.15189.

Автор:  Anton Yankov [ Вто Окт 05, 2021 1:43 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Благодаря за бързите отговори колеги.
Ico tech ,не е особено динамична, въпреки че този автоматик доста помага,за разлика от стария ми Форестър където по скоро пречеше на динамиката.
Но за мен е прекрасна кола , особено в съотношение цена-разходи - качество.За градско става ,за жена още повече.На магистрала също не е зле, усещам я по добре от стария Форестър.
Все пак зависи кой какво очаква,на мене дори малко ми надхвърли очакванията.Очаквах да е доста по спъната.

Автор:  Alxx [ Вто Окт 05, 2021 8:45 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Подкрепям Калин за избора на Хиър, ако е за безплатни карти. От платените всичко читаво умрЕ, без суджук, пардон, Сиджик. Готин интерфейс, доста подробни карти и добавена реалност, но тежко дебилен алгоритъм за навигация и указания за смяна на посока. Е, свиква се :D

Автор:  ico_tech [ Сря Окт 06, 2021 8:07 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Благодаря Антон.
Опитвам се да намеря кола в представителствата за тест драйв, но в момента няма никъде. Аз и не очаквам това да е самолет, но комбинацията малък мотор, климатик и автомат сваля доста границата на възможностите. Това, което разбрах е, че за 2017 мотора получава софтуер с различна настройка - максималният въртящ момент от 150 Нм идва при 3600 об. (150@4000 за предния модел), което обяснява изненадата в ревютата на тубата, че до 70 км/ч мотора дърпа осезаемо по-добре от аналогични модели на конкуренцията.
А иначе моят "мокър сън" ROFL е XV с 1.6 DIT.

Автор:  Anton Yankov [ Пон Окт 18, 2021 10:41 am ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

В крайна сметка си свалих карти от гугъл мапс на телефона и ги ползвах офлайн ,това щом аз успях да го направя значи всеки сам може да си ги свали картите от гугъл мапс ,абсолютно безплатно.Като съответно телефона като се свърже с кабелче си излиза на екранчето,и от там може да се търси и задава маршрут.С две думи доволен съм от резултата. :beer:
Ицо ,ако имаш път към Смолян няма проблем да направим тестдрайв. Приятно впечатление ми направи и доста ниските обороти които държи ,при 2500 оборота се движи със 120км.ч. със стария форестър при 2500 об. бях с малко над 100км.ч.Среден разход до Анталия и обратно около 2500 км. 7/100.Бях чул че този двигател гори по малко масло ,но поне засега при мен за 5000 км разход няма ,или е минимален и не мога да го хвана още.

Автор:  ico_tech [ Вто Окт 19, 2021 2:31 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Благодаря за отзива. В Смолян ходя само зиме :giggle:, но ще измисля нещо
Това за маслото не знам къде си го чел/чул - гори си като всеки двигател, с две особености - фирменото масло 0W20 си отива на магистрала каквото и да правиш, другата е, че като всеки боксер не обича интервали за смяна 15000 км, каквото му пише в книжката. Цялата серия FB страда от сегменти - толкова са "ниско фрикционни", че едва опират :). Малко да забият с нагар и спират да дренират маслото през буталото и съответно го изгарят в по-голяма степен. След първите оплаквания дилърите слагат 0W30 или направо 5W30. Този мотор си е обикновена атмосферка и ако колата беше само с предно щеше да е прекрасна "Опел Астра" алтернатива ROFL

Автор:  prizov [ Вто Окт 19, 2021 3:50 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Моето XV /първото поколение/ си го подкарах на 0W30 още от като дойде при мен на 10000 км, та и досега. Пробвах две смени с 0W20, но си чезнеше - карам предимно на дълги разстояния с тази кола и съответно на по-високи скорости/обороти. А на първото поколение охлаждането на маслото не му е най-доброто. Което и способства, според мен, да чезне маслото. Не знам как е при второто, но при мен през лятото температура на маслото 105-110 гр. не е рядкост при повечко обороти. Правил съм 4 профилактики на мотора с почистващи добавки досега; сменях маслото Равенол на 7-8000 км. макс, сега с Амсойла си позволих 2-3 пъти до 10 000, но върнах пак на 8 000, защото си го смачква и него в края на този работен период. Към момента си ми гълта 6-700 мл. от смяна до смяна. Разходът на гориво, обаче, си ми е като по упътването за експлоатация. Колата е на 193 000 км.

Автор:  ico_tech [ Вто Окт 19, 2021 7:06 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

С маслото нещата са логични за технически грамотните хора - всеки двигател с вътрешно горене изгаря някакво количество на всеки горивен цикъл. Както вече сме писали при Субару има две злощастни обстоятелства, спомагащи за изгарянето на масло:
- малък картер, който е много чувствителен към ниво
- конструкция на двигателя, към която Субару упорито се придържа използвайки фокуси, които за съжаление вече са на привършване.
Не бих казал, че Субару е изолиран случай, но всеки натяква "колко масло гори тоя боксер", сякаш това му е най-големия проблем ;)
Аз бих казал, че тази марка, въпреки големите упреци от мейнстрийм феновете, просто направи чудеса с разхода на гориво и цялостното представяне на този СУВ с постоянно 4х4. Например - гледах едно ревю точно на 1.6 CVT, в което двама пичове останаха доста изненадани от разхода след тест по английски пътчета извън града - в рамките на 6/100. Естествено, че има и по-икономични и по-вървящи коли, но те също идват с доста компромиси.
А и жената като каже "Друга кола не искам".... ROFL

Автор:  Alxx [ Вто Окт 19, 2021 8:16 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

prizov написа:
... сменях маслото Равенол на 7-8000 км. макс, ...

0W30 SSO ли си сипвал? Питам, защото това масло е с почти идеалното HTHS(3,54 по спомен) за боксер. Освен това е среднопепелно и даже става за газ.

Автор:  prizov [ Сря Окт 20, 2021 12:10 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru XV II-ро поколение

Точно SSO.

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/