Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=41&t=27272
Страница 1 от 1

Автор:  nikomotor1 [ Сря Окт 16, 2019 8:51 am ]
Заглавие:  Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Реших да напиша,малко късно ,за проблемите ,които имах с лагерите на автоматичната кутия . Още при пристигането от Швейцария 2018г. се появи шум в кутията . Отворихме я при МИТАКА и се установи лагер с размери 40х74х14 - съчмен ,който няма аналог и се наложи да купя цял капак с лагер за 1700лв ,който ми седи и до ден днешен само заради лагера.След около 5000-6000км пак се наложи да сваляме кутията за друг съчмен лагер .Намерих от кутия втора употреба вал с лагер и го сменихме .
Тези два ремонта ми струваха около 3000лв. ,и да отбележа ,че колата беше купена от Швейцария ,2012г. е модела ,доставена 2018г. .
Пускам тази тема ,ако може някой да помогне и да каже имал ли е такива проблеми и какво е направил .
0898494201 Николай

Автор:  bestbg [ Чет Окт 17, 2019 1:10 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

nikomotor1 написа:
Реших да напиша,малко късно ,за проблемите ,които имах с лагерите на автоматичната кутия . Още при пристигането от Швейцария 2018г. се появи шум в кутията . Отворихме я при МИТАКА и се установи лагер с размери 40х74х14 - съчмен ,който няма аналог и се наложи да купя цял капак с лагер за 1700лв ,който ми седи и до ден днешен само заради лагера.След около 5000-6000км пак се наложи да сваляме кутията за друг съчмен лагер .Намерих от кутия втора употреба вал с лагер и го сменихме .
Тези два ремонта ми струваха около 3000лв. ,и да отбележа ,че колата беше купена от Швейцария ,2012г. е модела ,доставена 2018г. .
Пускам тази тема ,ако може някой да помогне и да каже имал ли е такива проблеми и какво е направил .
0898494201 Николай



Сподели километраж на превозното средство че ми стана интересно. Лошото е че не знаеш какви натоварвания е преживяла тази кутия в Швейцария (и това също е интересно) по планинско ли ? Теглила ли е нещо?

Автор:  harrryb [ Чет Окт 31, 2019 1:17 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Моята също е произведена 2012г и е внесена от Швейцария преди 3 години. Имах доста силно виене в скоростната кутия. В Gemini4 ми смениха 2 лагера и за сега е добре. Колата беше в сервиза 4 месеца. Единия лагер се продавал само с капак и им отне време да го намерят без капак. Ремонта ми излезна 3к.

Автор:  bestbg [ Чет Окт 31, 2019 10:31 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Споделете и километраж на тези CVT-та

Автор:  harrryb [ Чет Окт 31, 2019 12:48 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Моята е на 160к км по километраж

Автор:  tst [ Чет Окт 31, 2019 2:27 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

А случайно да знаете дали е сменяно маслото в CVT-то или е карано както е описано в ръководството - да не се сменя (или по спомен на 100к)?

Автор:  Greg4o [ Чет Окт 31, 2019 2:49 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

tst написа:
А случайно да знаете дали е сменяно маслото в CVT-то или е карано както е описано в ръководството - да не се сменя (или по спомен на 100к)?

Доста е вероятно да не е сменяно маслото.

Автор:  tst [ Чет Окт 31, 2019 4:17 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Прави впечатление(на коли от Швейцаря), че започват проблемите с CVT-to от над 100-150к км, най-вероятно поради това, че маслото не е сменяно.
Най-вероятно и заради това (пак там в Швейцаря) сега вече го сменят на 60к. - Виж тук

Автор:  harrryb [ Чет Окт 31, 2019 6:56 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

На моето субару кутията е правена 3 седмици преди да я купя. Ходих в сервиза, където е правена и ми казаха, че кутията е сваляна и пращана някъде за смяна на соленоид. Със сигурност тогава е сменявано маслото, но дали е сменявано преди това не знам. Изкара 15к км след този ремонт и се наложи от Gemini4 да я отворят отново, този път за лагерите. В Gemini4 ходих да видя кутията отворена. Обясниха ми, че конусите и веригата са много запазени и почти няма следи от работа и износване.

Автор:  prizov [ Чет Окт 31, 2019 9:06 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

И на мен ми се наложи да свалям кутия тази година заради опукал соленоид. На 150 000 км.
Майстора ми каза, че проблемния по принцип лагер на тези кутии при мен е в много добра кондиция. Веригата и конусите също, само нормално за тези километри износване.
Каза ми също, че му намерили цаката по нашенски на този рядък лагер - има на пазара висок клас подобен лагер с малко по-малък външен диаметър. Заваряват пластина по външния диаметър и го набиват. Заварката - щадяща с ниска температура, за да няма деформация на лагера.
Нооо... филтрите. Доста мръсни. Хартиения направо е спрял да пропуска.
Ако може да си позволя съвет към всички с такива кутии - малко преди или около тези километри ако можете, сваляйте кутия за профилактика и смяна на малкия филтър. Ако можете - и по рано.

Още по-интересното и странно за мен беше тълкуването на един друг майстор, който по принцип уважавам като компетентен, на причината за изгарянето на соленоида. Стар и слаб акумулатор. Тръгна да ми обяснява, но тогава не намерих много разум в обяснението и не го и запомних.
Без предварително да съм му споменавал, при мен действително си беше още оригиналния японски - откак е сглобена колата в края на 2011 г. През изминалата зима се измъчи няколко пъти, но си запалваше и от немарливост преминах с него в летния сезон, когато вече нямаше проблеми.
Та, втори съвет за превенция - сменяйте навреме акумулаторите, за да не сваляте кутии.

Автор:  bestbg [ Пет Ное 01, 2019 8:21 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Ясно. Значи след 40к ще следва смяна на маслото на CVT-то. Субару Моторс (софия) и Бултрако Моторс (Пловдив-Субару) твърдят че е необслужваема. Интересното е след 3-тата година колата ако не е минала 150к км до 5-тата година гаранцията се води без ограничение на пробега. Дали биха го направили гаранционно ? :D ROFL :) За това мисля изобщо да не ги слушам и на 60к да се смени.

Автор:  tst [ Пет Ное 01, 2019 12:01 pm ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

bestbg написа:
Ясно. Значи след 40к ще следва смяна на маслото на CVT-то. Субару Моторс (софия) и Бултрако Моторс (Пловдив-Субару) твърдят че е необслужваема. Интересното е след 3-тата година колата ако не е минала 150к км до 5-тата година гаранцията се води без ограничение на пробега. Дали биха го направили гаранционно ? :D ROFL :) За това мисля изобщо да не ги слушам и на 60к да се смени.



Въобще не се замисляйте и го сменяйте (не пестете пари за масло, понеже е скъпо), както повечето тук от този форум. Вижте темата тук

Лично аз смятам към 100-120к км да направя профилактика на кутията естествено с нова смяна на маслото.

Автор:  alligator [ Съб Ное 30, 2019 11:18 am ]
Заглавие:  Re: Проблем с лагерите на автоматичната CVT кутия

Моята е на 142к км и до момента не съм правил обслужване, но вероятно ще се наложи до 150к км да го направя. Според документите които имам, моята от Швейцария са и правили смяна на масла на CVT около 110к км. От един сервиз ме предупредиха да правя обслужване на всеки 40к км, смятам да го направя.

Единственият проблем, който забелязвам от последните 10к км е, че когато намалявам и съм вече около 20км/ч сякаш колата леко придърпва и се засилва за секунда и после пак си намалява нормално. Не знам дали има отношение към скоростната но това е единствената промяна в нея за последните 30к км през които съм я карал.

Може ли да споделите на кой сервиз в София разчитате за обслужване на CVT? Да разчитам ли на Любо Люлин или по скоро да се ориентирам към специализиран сервиз.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/