Subaru XV - нестабилно на пътя
Автор |
Съобщение |
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
Здравейте, Имам XV от няколко месеца, модел 2015, 2.0 бензин, ръчка. Когато карам колата в права линия и мина през дупка или неравност на магистралата или където и да е с над 60-70км в час, цялата кола почва да мята задницата и се чувства жива, ако така мога да го нарека. Колкото по-висока е скоростта и по-дълбока дупката, толкова повече се мята задницата в посоката където е била дупката. Пример: Мина ли със 100 през дупка с дясната предна гума, колата тръгва леко надясно, защото пропада леко в дупката и след това рязко задната дясна част избутва, а предницата отива в ляво леко. Супер некомфортно и дори опасно на моменти, защото при по-бърз завой с дупка, един път щеше да ме изхвърли от пътя на Петрохан. Зимата не съм го усетил твърде много, но сега лятото много повече се усеща с летните гуми. Гумите са някакви на ESA Tecar Spirit 5 HP и не съм доволен от тях, но ми се искаше да изкарам сезона, но като цяло не виждам как те биха причинили нещо такова. Бях вече на 3д реглаж и пипнаха малко предницата, но казаха, че като цяло няма проблеми. Бях и в DKPerformance и Дани погледна колата от долу и каза, че нищо не индикира такъв проблем. Тааа някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, защото на старият форестър нямах никакви такива проблеми, а сега съм доста несигурен в колата? Също така, ако някой от София му е интересно може да се видим и да покажа на живо, ако имате някакви предложения. За момента мисля тази седмица да сложа пак зимните гуми и да мина през някоя дупка, за да видя, ако там не го направи, направо да сменя летните гуми.
|
|
|
Пон Юли 11, 2022 12:05 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, проверете си амортисьорите. Особено ако колата е с жълти мигачи и е раждана отвъд океана. (американка, канадка) Проблеми с гумите може да има, ако гумаджията ви ги напомпи на 3.5 бар. Но ако налягането е в нормите, това, което описвате е характерно за амовете - зимата се охлаждат добре и маслото е гъсто, а през лятото характеристиките им се променят драстично. Отделно е факта, че по принцип XV идва с по-твърдо окачване, което промениха през 2016-а. За да диагностицирате проблема може да откачите стаб щангите и да покарате (много внимателно!) по дупки да видите в кой ъгъл са най-големите трептения.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юли 11, 2022 2:45 pm |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
ico_tech написа: Колега, проверете си амортисьорите. Особено ако колата е с жълти мигачи и е раждана отвъд океана. (американка, канадка) Проблеми с гумите може да има, ако гумаджията ви ги напомпи на 3.5 бар. Но ако налягането е в нормите, това, което описвате е характерно за амовете - зимата се охлаждат добре и маслото е гъсто, а през лятото характеристиките им се променят драстично. Отделно е факта, че по принцип XV идва с по-твърдо окачване, което промениха през 2016-а. За да диагностицирате проблема може да откачите стаб щангите и да покарате (много внимателно!) по дупки да видите в кой ъгъл са най-големите трептения. Здравейте, много благодаря за предложението. Колата е от Европа, но ще се прегледат още утре амортисьорите на тестер да видя дали е от това и ще кажа как е минало. Иначе гумите са на 2.3, не са твърде напомпани
|
|
|
Пон Юли 11, 2022 4:57 pm |
|
|
Alxx
|
Мини през Шел Бояна в четвъртък след 20:30, ако не намериш отговор.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
5
|
|
Пон Юли 11, 2022 6:29 pm |
|
|
Greg4o
|
BobbyAnev написа: Иначе гумите са на 2.3, не са твърде напомпани Ако са 2.3 сутрин на хладно, на магистралата стават 3+. На вратата пише 2 или 2.1 ако не е натоварена.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Юли 12, 2022 1:52 pm |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
Здравейте, Амии бях на тест на амортисьори, оказаха се задните за смяна, показваха 23% до 25% на теста, на границата със задължителна смяна, докато предните излизаха, че са в прекрасно състояние. 650 лева по-късно, смених комплекта задни амортисьори с KYB по препоръка на майстора. Покарах колата и има подобрение, няма да лъжа, но не е изчезнало Таааа, търсим още предложения
|
|
|
Сря Юли 27, 2022 3:11 pm |
|
|
Alxx
|
Всичко под 65% не става, мани я тая машина.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 27, 2022 9:24 pm |
|
|
nikentce
|
BobbyAnev написа: Таааа, търсим още предложения A защо не смени и пружините? Олеква ти се с още едни 650 лв след някой друг месец?
|
|
|
Чет Юли 28, 2022 4:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: BobbyAnev написа: мм Таааа, търсим още предложения A защо не смени и пружините? Олеква ти се с още едни 650 лв след някой друг месец? Мда... Как не се сетих и аз? Хем го правих това упражнение преди 2 години... Не само пружините, и тампоните се сменят, че стъблото на нивоматите е доста по-дебело от стъблото на обикновените газови амортисьори. Чудно ми е как е сложил майстора новите амортисьори със старите тампони? Ако XV-то е било фабрично с нивомати, де... Друго предложение - моят форестер също люлее в завой при висока скорост въпреки новите амортисьори, пружини и тампони - бодирол. Мисля да сменя и задната стабилизираща щанга с по-дебела - вместо оригиналната 17 мм да сложа 21 мм Whiteline, ама си е скъпичка... още не мога да прежаля необходимата сума... Или 19 мм от STI, ама засега не мога да намеря подходящ донор.
|
|
|
Чет Юли 28, 2022 10:56 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: ....Мисля да сменя и задната стабилизираща щанга с по-дебела - вместо оригиналната 17 мм да сложа 21 мм Whiteline, ама си е скъпичка... още не мога да прежаля необходимата сума... Или 19 мм от STI, ама засега не мога да намеря подходящ донор. Това вече го дъвкахме с Ицо и Алекс в друга тема по същата моя чуденка. Даже проверявахме с Тенчо, че от XV ще напасне на нашето купе, а тя е фабрично по-дебела от нашата, но след убедително представените аргументи се отказах И аз точа лиги на Whiteline от 2 г, ама за предна разпънка, но не щат гадовете да правят промоции За задницата на нашите най-голям смисъл има от подходящи подсилени амове и пружини. За XV-то на колегата от тази тема бих изразил същото мнение.
|
|
|
Пет Юли 29, 2022 9:33 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: За задницата на нашите най-голям смисъл има от подходящи подсилени амове и пружини. За XV-то на колегата от тази тема бих изразил същото мнение. Не съм напълно съгласен с теб. Аз сложих чисто нови амове, пружини и тампони от Мимо13 - нормални газови, за фабрично вграждане за Щатите и Канада. Клатенето в завой при висока скорост намаля, но все пак остана и ме дразни. На тресачката на Дунев показа, че са тотално изпуснали - 18%... а бяха (и все още са) чисто нови. Всичко друго по окачването е в перфектно състояние - тампони, биалетки, втулки... Моето мнение е, че задната стабилизираща щанга е прекалено тънка и слаба за купето, откъдето се получава и клатенето в завой. Заинатил съм се да я сменя, когато се случи, ще разберем дали съм прав... Ако слагаш разпънки, най-добре отпред и отзад, но не мисля, че има чак такъв смисъл... все пак сме на възраст за нормално кротко семейно шофиране, а и от дизела не може да очакваш да стане състезателен автомобил... Извинявам се, че оспамихме темата на колегата, но според мен основната причина за мятането на задницата е в тънката стабилизираща щанга.
|
|
|
Пет Юли 29, 2022 10:31 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: ....Аз сложих чисто нови амове, пружини и тампони от Мимо13 - нормални газови, за фабрично вграждане за Щатите и Канада. Клатенето в завой при висока скорост намаля, но все пак остана и ме дразни.... В коментара ми по-горе имах предвид нещо от сорта на Pedders Heavy Duty или подсилени Kаяба, или нещо друго по-надървено . Тези от Мимо са си съвсем стандартни, както и обикновените Pedders, които сложих аз. Нашите коли не са спортни, но тягата на дизела е достатъчна да си правиш кефа по планински пътища и има смисъл за по-надървено окачване. Oт задна разпънка голям смисъл няма за SH - нашите бомбета не стърчат нагоре както е при SG-то и шасито ни е доста по-добре в това отношение. Ако сложиш задна щанга по-дебела - давай отзиви, може да ме навиеш и мен, но към момента съм предубеден с аргументи, че на високо и меко окачване, както е Forester няма голям смисъл от това, а само при по-стегнато и по-ниско( с по-нисък ход ). Колегата не бих се притеснявал за него - осрахме му темата, но мисля няма да се сърди предвид богатото инфо наготово, което получава без да рови по другите теми
|
|
|
Пет Юли 29, 2022 2:16 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: В коментара ми по-горе имах предвид нещо от сорта на Pedders Heavy Duty или подсилени Kаяба, или нещо друго по-надървено . Тези от Мимо са си съвсем стандартни, както и обикновените Pedders, които сложих аз. Че за какво ми е Heavy Duty? Нито 100 литрова газова бутилка возя отзад, нито товаря нещо кой знае колко тежко... Усиленото окачване само ще ми друса, напълно излишно според нен. Все пак това е семейна кола, гледам да има комфорт за возещите се. Предпочитам по-меко, но стегнато окачване, но без да мята задница наляво-надясно. И това мисля, че ще постигна с една малко по-дебела стабилизираща щанга... но ще видим!
|
|
|
Пет Юли 29, 2022 2:36 pm |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
Принципно с амортисьорите сменихме и тампоните, не е като да има ядове от тях. Иначе не съм сменил пружините защото изобщо не намирам никакво обяснение защо от пружина би ми мятало задницата след влизания в дупка.
Като цяло, ако има някой колега с добре работещо XV на пътя, особено, ако е първа генерация, ще съм много благодарен, ако може да го повозя, да каже дали и неговата прави същото и така.
Поздрави.
|
|
|
Сря Авг 03, 2022 2:31 pm |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
Тааа, днес ходих в 1040, прегледаха колата, казаха, че видимо отдолу е много добре и няма видими проблеми. Покараха колата и казаха, че най-вероятно новите KYB Excel-G амортисьори са дефектни и все едно задницата не поема удара и директно отскача настрани от дупки. Тъй като не се вижда проблем с твърде много друсане при колата, но много трудно се свива отзад при натискане с тежест върхи багажника, реших да тествам дали няма проблем със самата пружина, да не би да е много твърда за самата кола (ако са сменяни от предишният собственик.) Натоварих 13 чувала с пясък по 30+ килца г/д и ходих да карам. Отзад правеше същият проблем като преди и бягаше задницата, но с една идея по-малко. Колата беше клекнала доста, усещаше се много добре предното окачване. В завои си издаваше малко неприятни звуци, та се замислих дали не съм я понатоварил повече от колкото трябва. Следващата стъпка е да върна колата в сервиза където смениха амортисьорите и тампоните и да видим да се направи рекламация или да се сменят с нещо друго, ако от там е проблемът. Също така чакам и да дойдат нови гуми, Kumho HS52, вместо в момента доста гадните румънски ESA Tecar с които дойде колата и двама гумаджии ме увериха, че има още 1, ако не 2 сезона в тях, нищо, че са доста износени. Иначе намерих 2 теми в чужди форуми където имат г/д същият проблем като при мен, но нещо техните решения, при мен за момента не помагат: Тема 1 - смяна на rear upper control arm - при мен са в перфектно състояние. Тема 2 - няма точно решение, но пишат, че трябва да се сменят амортисьорите, снижаване на височината и т.н.
|
|
|
Пон Авг 08, 2022 8:22 pm |
|
|
nikentce
|
BobbyAnev написа: .......... Покараха колата и казаха, че най-вероятно новите KYB Excel-G амортисьори са дефектни и все едно задницата не поема удара и директно отскача настрани от дупки. .............. Не би ме изненадало. И аз имам неприятни изживявания с KYB, само че с предни. Смених ги на служебната Toyota - от доказан доставчик, произведени в Япония, в сервиз с отлична репутация за Toyota/Lexus. Отвратно друсат и причукват, все едно каруца карам. Според сервиза са си ок, това си им било особеност. Фабричните, преди да изпусне единият, бяха уникални - предницата беше стабилна, същевременно изключително комфортна дори през по-сериозни дупки, никакви притропвания, причуквания и т.н. Добре, че на Суби си ми държат перфектно още предните оригинални Tokyco, че като докарам до смяна не знам вече към какво ще се ориентирам, четейки форумите. Oт задните комплекти Pedders(тампони+пружини+амове) съм доволен, ама и там май на късмет беше...
|
|
|
Вто Авг 09, 2022 8:59 am |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
nikentce написа: Не би ме изненадало. И аз имам неприятни изживявания с KYB, само че с предни. Принципно вчера до по никое време и аз псувах амортисьорите, докато не намерих в другият форум темата, където един точно оправя проблема си с KYB амортисьори отзад "There's a entire thread started by one of our members from down-under how he replaced his factory struts with 3rd party KYB struts and has been very happy with the improvements. http://www.subaruxvforum.com/forum/susp ... alian.html" из тази тема.
|
|
|
Вто Авг 09, 2022 11:54 am |
|
|
valqk
|
Имал съм 2 случая от 3 смени с дефектни KYB - слагаш ги нови и на първата седмица почват да тропкат. Да изпускат чак... не. Лошото беше, че ги бях купил преди повече от 2-3 месеца и си чакаха реда и ми отказаха да ги сменят. Вече 3та година карам с почукващи амове и си работят ОК, но дразнят. Самите KYB си возят дървено (газовите). Всъщност, всички евтини, газови амове май са така. Ако искате мека возия - маслени амове, но пък там се клати повече Въобще - стегнато, но меко е запазено за скъпите амове. Като цяло, ако уцелите евтин ам с такива характеристики си е голям късмет - споделяйте, докато не са ги 'оправили'. Малко оффтопик, но да споделя впечатления. Следя с интерес.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Авг 09, 2022 3:28 pm |
|
|
Alxx
|
Джапанпартс возят прилично. Колко карат - божа работа, продадох въпросната кола.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Авг 09, 2022 6:41 pm |
|
|
Valio
|
Джапкото на Форито отзад са бетон,като трупче се държи,няма никакво поклащане дори и с висока скорост през легнал полицай,но Джапкото което сложих на Аутбека Б13 се държат слабо явно не могат да се справят с тежестта.
|
|
|
Сря Авг 10, 2022 7:27 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|