Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Авг 26, 2019 6:06 am



Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Диагноза гарнитури на глави 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Има ли опасност тази добавка да запуши радиатора? Може да я пробвам. Излиза ми в амазон и ибей. Вероятно и в субару ще я имат.
Потропване на студен мотор има леко само като тръгна. При работа на място не се чува. Не знам от къде идва.

Пет Фев 08, 2019 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От гореупоменатите поли на буталата. Имат износване, което се компенсира от температурното разширение и звукът после изчезва.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Пет Фев 08, 2019 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И така, понеже си ме човъркаше и нямаше да спре, днес следобяд взех че започнах да разглобявам. И понеже нямам уред с който да извадя двигателя цял реших да сваля всичко от него и като остане само блока да викна приятел на помощ и да го извадим. Обаче греда. Не бях сметнал че докато сваля главите ще си изкривя ръцете и времето не стигна. Главите са смъкнати, още не съм започнал да ги разглобявам. Блока още си е в колата. Утре съм отпуск и следобяда ще имам време да продължа.
Днес случайно през един познат майстор намерих връзка с един сервиз в който правят само субару. Няма да споменавам кой, дори не знам дали е в списъка с белите сервизи, но от там дадоха една интересна идея. Направили са си тапи с които запушват отворите на буталата, за да не влизат стружки и шлайфат блока сглобен. Ще услужат с тези тапи.
Мисля да подменя всички оплътнения и да презалепя всичко.
Въпросите които ми идват в момента са тапите през които се свалят буталните болтове със силикон ли се лепят или си имат оплътнения. Гледам от долу на блока има още тапи вероятно и тях ще прелепя или ще им сменя о пръстени. Още не знам какво има отдолу.

Нед Фев 10, 2019 7:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И още нещо се сетих. Някой има ли идея как може да се замери блока. Мислех да взема една алуминиева линия, която да наложа върху блока и с луфтомер да пъхам под нея. Дали е достатъчно надежден начин обаче? Или направо да го давам за шлайф и да не се занимавам с глупости.

Нед Фев 10, 2019 8:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има един уред с шашаво име, викат му "косъм линия". С нея се мери. Носи го в шлайф базата да си го замерят и ако няма нужда, няма да го пипат(ако уцелиш читави майстори ;) ). Също предвиди и уред назаем, да ти премери овала на цилиндрите дали е в норми. Горе за тапите си писал - по спомен всички бяха с алуминиеви уплътнения(шайби, ако не греша), само т.нар. "маслен сепаратор" зад маховика е със силикон. Тенчо намери за моя мотор алуминиев, вместо нагорялата пластмаса, която свалихме оттам.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Нед Фев 10, 2019 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1836
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето за какво говори Сашо: https://www.youtube.com/watch?v=4ieBhsdSFqg
това, задължително си го поръчай, ако не ти е метален, че после ще береш ягоди. Даже може превантивно да го смениш. В клипа има парт номер.
Обърни внимание по колко силикон се слага, важно е, за да не запушиш после маслените магистрали.
Обърни внимание къде е черният болт, защото е различен.
Всичко що е гума - също сменяш и по глави и по блок.

Трябва да е много тънък слой, колкото да запечата, но не трябва да излезе навън, като се стяга.
Ако мислиш да караш колата по-дълго време, разцепи блока и измери и прегледай всичко.
Вярно, най-малко ще трябват нови основни и биелни лагери, но ще го караш още поне 100к, ако всичко е ок.
+ че ще изистиш сегментите и буталата от гняз и няма да ти гори толкова масло (ако решиш да не сменяш сегменти).
Трябва да си прецениш, дали ще имаш финансова възжможност, но също трябва да имаш в предвид, че може да се разтропа пак на лагери, след някое време или да почне да гори масло...
Иначе - караш блока в шлайф базата - да ти премерят цилиндрите, и челата. Както каза Сашо, може да имаш късмет и да трябва само главите да правиш.
Успех!

_________________
http://www.hostit.bg/
 2

Нед Фев 10, 2019 9:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Блягодаря ви. За жалост финансите няма да ми стигнат в момента за лагери и сегменти. Но двигателя работи тихо и добре и се съмнявам да имам проблеми следващите 100к. Карам служебно пежо на 420к на което до сега е сменяна само една гарнитура на глава, преди години съм имал форд, който преди това баща ми го беше карал 350к и аз го докарах до 500 и двете коли не пипаха маслото. Не ми се иска да мисля, че субаруто е по зле и по малко издръжливо :)

Нед Фев 10, 2019 10:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А капачето от другата страна на коляновия вал, от което се вади бутален болт също ли е със силикон?

Нед Фев 10, 2019 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1259
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 889
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е супер. Бутна камъка по нанадолнището и сега се чудиш къде ще спре. :facepalm:
Малко ме заблуди с тия "5 стотни", че имаш представа с какво се захващаш. Няма да коментирам идеята ти да вадиш блока на ръце - къв "уред за вадене" кви пет лева. Няма ли дървета около вас :shock: . А това с тапите е още по-супер идея - който го е измислил явно я е закъсал здраво, щото от пълна разглобка те делят точно 7 о-ринга, 2 семеринга, 6 шайби (специални) и един силикон (към 100 лв общо). Щом си толкова зле с финансите ето ти друг начин да "оправиш" блока, който не можеш и да измериш (с алуминиева лента най-вече :facepalm: ):
- намираш една калибрована дъска(трупче) с дължина около 450 мм, примерно 40х40 или 20х50 - има в Практикер.
- купуваш шкурка с хартиен гръб, слагаш я на трубчето с габари, като хубаво я обръщаш по ъглите. Размера на шкуката е 240-320
- почваш да шлайфаш с надлъжни движения и гледаш как се матира (първо се изчистват остатъците от гарнитурите). Ако нямаш кривина ще получиш равен мат по цялата повърхнина и си сипваш една бира. Ако не - шкуриш докато стане или даваш заветните 50 лв за шлайф.
Ти изобщо мери ли налягането на маслото? Това ти е (беше) отправната точка за това дали да буташ лагери или не.

Сега кажи, че колата е автомат и ще видиш как се вади шорт блок "на ръце" :-~
Още в предния пост ти казах да не сравняваш Субару боксер с редоваците, които се правят за 100 лв пред блока, и които са с чугунени блокове (най-вероятно)
Ето и допълнително инфо за разглобката:
- тапите са три, гарнитурите са 33.5 х1, алуминий. Можеш да купиш близък размер (1.5,2) от крепежи. Освен това се лепят със силикон - можеш да ползваш същия като този на масления сепаратор.
- лявата глава отзад (пред шофьора) е с капаче, под което има о-ринг

И айде ако не е толкова натоварващо за теб, да вземеш да прочетеш малко сервизното ръководство :-? Всичко го има написано, на английски, но има и картинки.

Последен съвет - вземи си динамометрично ключе 5-25, щото всички тези болтченца дето се развиват много лесно и те карат да се усмихваш сега, могат да породят същият брой сълзи като почнеш да ги стягаш "на око".

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Пон Фев 11, 2019 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна.
Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън.

Пон Фев 11, 2019 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 6:54 am
Мнения: 153
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
NPR сегменти са около 160лв, колбеншмид лагери основни + биелни - около 120,о- пръстени и преден и заден семеринг на к.в. още около 50. Гумички на клапани около 60, гарнитурите на главите между 120 и 160- както ги намериш ,за капаците на клапаните- не помня,но повече от 80 не са. Шлайф на главите при нас е 20+20, един силикон 20лв. Притиръчна паста за клапани 5лв.
160+120+50+60+160+80+40+25=695
И ще ти останат 300 за ангренаж

Сря Фев 13, 2019 8:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ангренажа е на 10000. Рано му е :) . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект.

Сря Фев 13, 2019 9:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1259
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 889
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marto_180 написа:
А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна.
Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън.


Оооо не колега, аз не ти се карам. Поиска съвет - дадох ти. Какво и как правиш си е твоя работа.
В никакъв случай не искам да заставам на твоя път към познанието, нито да влизам в полемики кога и как се сменят лагери и сегменти.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 13, 2019 9:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 6:54 am
Мнения: 153
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За комплект са,скоро събирахме такъв мотор

Сря Фев 13, 2019 9:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2250
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 674
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marto_180 написа:
Ангренажа е на 10000. Рано му е :) . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект.

Колега , ще следя темата до край , а се надявам и след ремонта да продължиш да пишеш за резултатите . Радвам се на това , че си много ентусиазиран всичко да си направиш сам , но практиката ми е показала , че всяка втора кола Субару ремонтирана в гараж и идва при Павлин с тежки проблеми . Давам Павлин за пример , а сезирам специализиран сервиз на Субару . Дано си технически подготвен за това което си майсториш . Успех .

Сря Фев 13, 2019 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз я следя. Факт е, че много хора се надскачат и после плащат прескъпо, но също е факт и една азиатска поговорка:
"Майсторът се е провалил повече пъти, отколкото начинаещият изобщо е опитал."

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Сря Фев 13, 2019 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 8:53 am
Мнения: 81
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за подкрепата колеги. Мисле че ми е късно да ставам майстор. Работил съм за кратко в сервиз, но не беше моето. Но ми носи удоволствие да си човъркам колата. Точно 2 пъти съм вкарвал кола в сервиз и то сервизи препоръчани от приятели. И двата пъти се наложи да отстранявам проблеми след тях. И то малоумни(скъсан семетинг при монтажа и грешно сглобени кормилни щанги, от които едната изпадна, добре че при маневра с ниска скорост). Ще видим какво ще излизе от ремонта, все пак закърпвам 16 годишна кола, която да изкара още няколко години и няма смисъл поне според мен да се набиват хиляди левове (колкото вероятно би струвал един ремонт в някой бял сервиз). Като цяло най много ме притеснява свързването на всичкия кабел, който някога газаджията е преправил по свой вкус :)
Занимавам се вечер след работа по 2 часа с нея. Днес взех главите от шлайф и ги сглобих. Утре продължавам.

Сря Фев 13, 2019 11:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1836
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така и така си се хванал, купи си хубави буксички и подобни и преправи инсталацията на газаджията по твой вкус :pardon:
После да ти е лесно, че доста често не мислят как ще е добре после откъм ремонтопригодност, ами пускат откъдето им е удобно и след тях... потоп. :giggle:
Щом си шлайфал и блока и главите, не очаквам да имаш ядове, ако следваш сервизното.
Дано долнището ти да е читаво и всичко да е 6. Ако нямаш ръжда по купето колата може много да те изкара. По-старите са по-здрави, като цяло.
Апропо, така и така го правиш добре, вземи си смени маркучите, ако не си ги сменял и са оригинални.
Ще е тъпо да направиш всичко, да тръгне както трябва и да пукнеш някой маркуч, щото си спестил 30лв (за големите говоря).
Прегледай(инспектирай) всичко що е гума - сам каза 16годишни са, все пак, а си разкостил всичко.
:good: :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Фев 13, 2019 11:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2250
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 674
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За маркучите не прави икономии , а също виж тези за картерна вентилация , че се обичат и чупят . Успех .

Чет Фев 14, 2019 8:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1836
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А, да.
Дребни, но важни неща - о пръстените на връзката м/у главите, пцв клапанче... и пак - прегледай всички маркучи за напукано, твърдост, слеснато и т.н.
Аз бих заменил всички въздушни маркучи/чета със силиконови 'тунинг' маркучи (от сините/червените - има и в черно). Ще си спестиш ядове с/у 50-100лв.
Водните и маслените маркучи с хубави маслени (мисля, че не е проблем да се сложат такива, които издържат на масло за антифриза, ако не ти се занимава да вземаш различни - зависи колко ще ти стъпи като разлика в цената). Имаше някакви немски... изглеждаха много добре, но трябва да питам каква беше марката. Ако решиш - кажи.
Спец. маркучи (като тези големите от блока до радиатора) - оем... и така.
:good: и снимай, че да се похвалиш после :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Фев 14, 2019 10:24 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор