|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Outback V, резервна гума размисли
Автор |
Съобщение |
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Мнения: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е, През последните 6 години карах автомобили без резервна гума, и до момента ни се наложи само веднъж да викам пътна помощ (след 30 дни престой на паркинг). В момента имам газова бутилка на местото на резервната гума, и разглеждам следните опции: А. Да си карам тъка както е (без резервна гума), просто да се подсигуря с кит за полеви ремонт на гуми (крик и добър компактен компресор имам) Б. Да си возя резервната гума и да свиквам с това че заема част от обема на багажника (имам full size резервна гума) В. Да си поръчам space saver резервна гума и да си я возя в багажника Г. Да си поръчам кит за външен монтаж на резервната гума https://offbeatoverland.com/products/sp ... 1864860805Ще се радвам да споделите мнения и опит от горните варианти или посочите такъв който аз не съм описал. Вариант Г , ми харесва доста, но си има своите недостатъци, като намаляване на видимостта, необходимост от дублиране на задния номер, може би и поставяне на осветление за него, и пр. а и е малко груб. Извинявам се предварително ако темата е вече разисквана. Good Luck
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 6:05 pm |
|
|
plaskom
|
В момента с 5 автомобила в семейството ( двата са на синовете ми) от години караме без резервна гума и досега не сме имали проблем. С единия (кемпер) съм изминал повече от 100К км из Европа, като на моменти съм бил и на повече от 4К км от дома ми и не съм се притеснявал , че съм без резервна гума. Така че, ако общо сме изминали с 5-те автомобила за това време около 300 К км без проблеми и ако все пак ми се наложи да потърся един или два пъти пътна помощ, сигурно си заслужава вместо през цялото време да мъкна с мен резервна гума. Но всеки си прецинява риска сам за себе си. Аз моя избор съм го направил
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 7:08 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
plaskom написа: В момента с 5 автомобила в семейството ( двата са на синовете ми) от години караме без резервна гума и досега не сме имали проблем. С единия (кемпер) съм изминал повече от 100К км из Европа, като на моменти съм бил и на повече от 4К км от дома ми и не съм се притеснявал , че съм без резервна гума. Така че, ако общо сме изминали с 5-те автомобила за това време около 300 К км без проблеми и ако все пак ми се наложи да потърся един или два пъти пътна помощ, сигурно си заслужава вместо през цялото време да мъкна с мен резервна гума. Но всеки си прецинява риска сам за себе си. Аз моя избор съм го направил Абсолютно подкрепям мнението . Четири години карам без резервна гума , а често излизам извън пътя . Даже лек офроуд ми се налага редовно . Само веднъж не успях да ремонтирам с течната лепенка и компресора . Това за 75 - 80 К км. , често при доста лоши терени
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 10:15 pm |
|
|
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Мнения: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е,
Благодаря за споделените мнenия и опит. Аз просто имам друга опитност.
Преди около 3 години след отпуска гумата на вана ни беше спаднала изцяло (случката е на паркинг на летище). С 5 големи куфара, 5 малки, 5 раници, три деца и жена, ни отне около 6 часа да се оправим (а бяхме на път вече 7 часа).
С компресора и кита от производителя беше невъзможно да се напомпи гумата веднъж след като се е отлепила от джантата. Колата нямаше и крик. Към застраховката на колата имаме и пътна помощ и помощ за смяна на спукана гума но имаше поредица то почивни дни, което повече усложни обстановката. От застрaхователя ни изпратиха пътна помощ да вземе колата и нас заедно с багажа ни, и да ни закара 180 км до дома. Човека от пътната помощ беше доста арогантен и вместо да ми подаде въздух (имаше голям компресор), ме накара да карам около 100- 180 метра със спаднала гума на 18 ка джанта ( + няколко маневри трябваше на направя да се кача на платформата), което за мен означаваше че джантата заедно с гумата си заминава и тя, заради един пирон в гумата. Отказах пътната помощ и услугата на застрахователя, просто не можах да преглътна отношението на човека с пътната помощ. Големият ми син дори ме попита този човек защо се държи тъка с нас, но това е друга тема на разговор. След търсене в нета и час чакане се появи един младеж с един ван и мобилна работилница за смяна на гуми и за 30 мин бяхме готови. Платихме с карата, това беше важно, след отпуска обикновено кеша е ограничен. Следващият ни ван беше отново без резервна гума. Един ден излезе съобщение за ниско налягане на една от гумите. Изкарах компресора и след около минута работа изгоря бушона на запалката, и отново нямах компресор. Не съм карък ако това си мисли някой, просто карам доста (за моите разбирания) и трябва да съм на време.
Както написах по горе ако гумата е на „нула“ без крик и помощни средства трудно ако не и невъзможно ще се напомпи с малък преносим компресор. Повечето заводски компресори който съм ползвал загряват дори и след като напомпам гумите на 3 велосипеда един след друг. Сега в Аутбека съм сложил един от предната ми Мазда, и той се доказал че работи (поне до момента – не е пускан последните 6 години).
Всяко мнение и опит са добре дошли.
Good luck
|
|
|
Пон Сеп 21, 2020 8:45 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Без крик нямаш шанс естествено . Нали трябва да превъртиш гумата така че дупката да бъде отдолу за да влезе в не течната лепенка . Иначе облегнала на джанта гума с компресорчето я надувам за 6-7 мин. без проблем , но с крика .
|
|
|
Вто Сеп 22, 2020 5:37 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Аз си возя full-size резервна гума в багажника (заради газовата бутилка). Вярно е - заема място, но съм ѝ взел калъф и пълня джантата със всички принадлежности, които ми трябват. Последната година ми се наложи да сменям гума два пъти (втория от вчера - срязан борд - гумата няма оправия). Първият път резервната естествено не беше напомпана добре, но я донадухме с компресор. Втория път всичко беше точно. Ползвам компресор, който си има вградена батерия. Като цяло предпочитам да съм с full-size резервна, въпреки че заема място, но когато нещо стане - сменяш гумата за 10 минути и си продължаваш по пътя, без да се занимаваш с пътна помощ, да губиш време, да ти се налага слагаш резервната отзад ако е патерица и т.н. Място в багажника на outback-а има бол според мен.
|
|
|
Сря Сеп 30, 2020 9:45 am |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 5:41 pm |
|
|
valqk
|
Аз пък, мисля да си поръчам комплект за 'лепене' на гуми - фитилчета + инструмента. Няколко пъти ми се е налагало да ползвам патерицата (защото пълноразмерната заема много място) и с нея не е много приятно - гледах да не карам над 60-70 и по магистралата е ужасТ. Пълня патерицата с лента, шишета и каквото се вози в багажника, та не е чак толкова зле откъм място. Ще пробвам с фитили и патерица известно време и ако се докаже, че може на пътя да се слагат фитили, може и да махна и патерицата. Всъщност, най-важното ми е тпмс-а - да се хване навреме, че гумата спада. Единият от пътите съсипах гумата, защото усетих твърде късно, че е спаднала. Другите 2 пъти си беше съсипана гумата на остър ръб в дупка и съответно нямаше как да се прави.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 6:53 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
malkstor написа: И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk Как ще хвърляш гумата , колега ? Несериозно е това твърдение и заблуждаваме останалите потребители . Това е временна лепенка , също като фитила . Прибираш се и веднага на вулканизатор за да не забременее гумата некъде
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 9:37 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Благодаря за пояснението на въпроса ми, колега. Твърдение не съм правил, както е видно от коментара ми, така че ще бъда благодарен да не ме обвиняваш безпочвено.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
|
|
|
Пет Окт 02, 2020 9:07 am |
|
|
plaskom
|
Реално погледнато, 90% от новите автомобили вече фабрично са без резервна гума. Предполагам че това е на базата на някакво проучване, доста по-обстойно от нашите мнения.
|
|
|
Вто Окт 06, 2020 7:22 pm |
|
|
bat bubi
|
Последните ми два автомобила ( за съжаление или не ) не са от марката Субару и са премиум клас автомобили. Реално са наблъскани до гушата с какви ли не екстри и естествено липса на пълно размерна резервна гума. Именно заради многото електронни екстри, които са навързани така, че ако едно даде проблем, спират да работят още дузина покрай него и евентуална авария покрай гумите съм със златна карта на СБА, която ми струва 99 лв на година и важи ЗА ЦЯЛА ЕВРОПА страни членки. При проблем някъде, дори и извън БГ, звъня на оператор и той според договорите се свързва с "местно СБА" и според ситуацията идват и те репатрират или оказват съдействие, напълно безплатно. Само да вметна, че на вън едно репатриране не е никак евтино. Ако не се лъжа имат и заложено време за реакция. Все пак, лично мое мнение е, че е добре да разполага човек с патерица, защото това дава едно чисто психологическо спокойствие, когато човек тръгне на по-дълъг път. Реално в града бих си карал без нея, ако ми трябва и пълният размер на багажника по някакви причини, а извън града въпреки, че трябва пълният размер, все пак бих намерил място и за нея.
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Вто Окт 06, 2020 7:55 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Малко допълнителни размисли за резервната гума. То хубаво човек, да има full-size резервна гума, но каква ? Чисто нова ? Зимна, лятна, всесезонна ? Ако е стара - колко стара и колко износена ? Да вземе 5 вместо 4 гуми при покупка на нови, и да ги върти периодично ? Все въпроси, на които човек трябва да си отговори, за да не се чуди после дали не е преебал нещо по AWD, скоростна кутия, дифове и т.н. А и да си прочете какво е казал Мануел да се прави при смяна на една гума с резервна и какви максилани скорости и да развива.
|
|
|
Пон Окт 12, 2020 9:27 pm |
|
|
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Мнения: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е,
Благодаря на всички за споделените мнения и опит.
За момента карам с резервната гума в багажника, като обхождам нета периодично за идеи относно изнасянето на резервната гума извън багажника.
Good Luck
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 5:25 pm |
|
|
Alxx
|
Колега от форума си беше правил разгъваема стойка за гумата зад капака на багажника на Форестър. Потърси из форума.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 7:11 pm |
|
|
Vmax
|
malkstor написа: И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk Колега, лека критика - като цитираш слухове е хубаво да четеш и преки отзиви за тях - визирам мнението ти за спрейовете - не е първо и съм ти отговорил във въпросната тема от личен опит, че хвърлянето на гума е мит и легенда. Няма нужда да създаваме неверни твърдения. За кола която не се кара извън пътя липсата на резервна гума е разумен риск - авариен комплект, спрей или подобно ще свърши работа, ако се кара с нови гуми и ги сменяш на 3-4 години. Поне при мен за над 1 мил км, съм пукал един път гума ( сравнително нова - 2г ) и спрей за гуми я запълни за 30 сек така че да се кара нормално до гумаджия Външна гума на Аутбек 5 поколение едва ли ще изглежда естетично, но е въпрос на вкус
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 9:52 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, за Аутбек не бих се притеснявал от пукане на гума. В нашата родина пукането на гума има друго измерение - с пирончета, болчета и ламаринки можеш да караш часове наред докато спадне, съответно да я надуеш с едно компресорче и да си я ремонтираш при вулканизатор. Обаче "пукане" в нарязан асфалт с процеп 2-6 см е неприятно изживяване характерно сякаш само за нас в БГ. Вече имам. Откакто съм с нископрофилни гуми пътувам на тръни и с два спрея. Веднъж ми се наложи да ги ползвам, но нямаха никакъв ефект - обелване на гумата от джантата и забиране на асфалтови фракции по уплътнителната повърхност. Еми пак компресора свърши работа - помпене на всеки 500 м Пак казвам - с висока и хубава гума за Аутбек не би трябвало да има проблеми при нормална експлоатация, но в БГ ....
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Окт 27, 2020 11:03 am |
|
|
nikentce
|
Откакто подкарах само автомобили тип SUV, не съм имал никакви казуси с каквато и да е повреда на гума. Признавам си, че и аз съм от тези, които чисто психологически предпочитат да имат пълноразмерна резервна под ръка, но към момента статистиката ме опровергава и по-скоро поддържам тезата на Vmax, че при изрядни джанти и шофиране с нови SUV гуми - няма голям смисъл от резервна гума, освен ако така и така си имаш място за нея, т.е. нямаш газова.
|
|
|
Вто Окт 27, 2020 12:15 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: maxpainus и 23 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|