Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Окт 24, 2020 3:00 am



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Проблем с управление на климатроник Аутбек 2008 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте съфорумци :beer:

От една седмица се появи досаден проблем с управлението на двузоновия климатроник. Колата е аутбек 2008 с двузонов климатроник.
Дисплея не реагира. По слух, управлението е адекватно-може да се променя температурата, посоките на обдухване... Просто няма никаква видима обратна връзка за настройките.
Последно бях ползвал климатроника, след няколко дни каране без климатик, отново пуснах охлаждането - добих този странен резултат дисплея е мъртъв.
Проверих бушоните и в двете кутии /при двиг. отсек и под волана/ - всичко е наред.
Аз отворих цялата конзола; от снимките и видно, че разглобих и модула за управление на климатроника. За съжаление от пръв поглед не видях проблем. Нямах време да разпоявам /предпочитам да не пипотя много, да не доразвалям/ - предпочетох да сглобявам, защото след няколко часа тръгвах на дълго каране. Така поне си регулирах климатроника по слух и по усещането за жега ROFL

Някой сблъсквал ли се с подобна кретенийка. Все се надявам, че ще се окаже някаква банална недомислица - напр. като класическия проблем с часовника на първите Форита, които искаха презапояване на няколко резистора


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Пет Юни 01, 2018 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 63
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравей колега,

бях търсил преди време такава информация, когато ходих на лов за Аутбеци и попаднах на един с такъв проблем.

Хората пишат из форумите, че обикновено проблема е студена спойка и понякога, като натиснеш около 3-ката на радиото, проработвало за някакво време, понеже някъде там е студената спойка. Тук има повече информация, дано ти помогне.

Пет Юни 01, 2018 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за инфото.
Досега не бях попадал на подобна информация.
Доста се разчетох и все още не съм убеден, че моят случай е идентичен. При описаните случаи гасне/мига аудио и/или клима дисплея; освен това често целия общ модул (аудио и клима) на моменти е блокиран или поне некоректно работещ. При мен (засега) аудио работи безупречно, климата също работи адекватно, само индикацията я няма.
Все едно, информацията е полезна, трябва сеиозно да проверя платките и модулите в централния модул.
Тъжно е че ще имам тази възможност малко след края на лятото :cry:

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Пон Юни 04, 2018 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am
Мнения: 211
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 48
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
преди няколко дни ми се случи нещо подобно .. но симптомите бяха следните:
- неработи дисплея на климата;
- никаква реакция на натискане на бутоните /вкл. он-офф/ на климата;
- неработи и малкия дисплей, който показва външната темп. в средата на конзолата;
- радиото работи.
Направи ми впечатление, че въпреки, че двигателя работи, контактния ключ не е в "правилната позиция". Спрях, изгасих, извадих ключа и пак стартирах двигателя .. и всичко светна и заработи.

_________________
Subaru Forester 2.0 '06
Subaru Outback 2.5 '09
Honda CBF 1000 '06

Вто Юни 05, 2018 12:21 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2711
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 940
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На теб са ти здрави нещата, имаш проблем с клемореда.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юни 05, 2018 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Има известно развитие. Сигурно е че флуоросцентния дисплей е здрав :beer:
Мой приятел-жичкаджия откри проблема - едно малко платче, захранващо дисплея. Няколко елемента бяха прегрялии изгоряли. Стъкмихме платката с някакви заместващи елементи, които съответстваха горе-долу на оригиналните. Дисплея сработи, всичко си работеше; сглобих и монтирах.
Няколко часа по-късно, реших да пална климатика и ........пак същия резултат - дисплея е мъртъв
Следващото ниво ще е е да поръчам адекватните заместители и да проверим колко време ще издържи дисплея. Ако не........може да имам и проблем с някоя маса или лош контакт..
Времете що покаже

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Пон Юли 09, 2018 8:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Още не смея да се похваля, НО от около седмица дисплея на климатроника работи :good:
При това изобщо не се се е самопоправил, вместо това моя познат поправи дисплея.

Ще се опитам накратко да разкажа как беше решен проблема при мен, надявам се да е полезно...
Още преди няколко месеца, доказахме, че самият вакуумен дисплей е ок. Проблема беше в управлението на подсветката му. Проблемната платка се намира в най-долната част на аудио-климатичния модул /GX204LEF2/. Няма нужда да се разглобява целия модул - не е безкрайно много, но е абсолютно излишно - няколко пъти го доказах ;). И така в долната задна част - точно зад климатичния дисплей има пластмасов черен капак, след отвиването на няколко малки винтчета и откопчаването на пластмасови зъби, този капак се демонтира.
Виновната платка е монтирана в самото черно капаче /червеният и син кабел са временни - само за тестване/
Прикачени файлове:
Back.jpg

Изгорелите елементи са маркирани на схемата:
Прикачени файлове:
Kenwood1.jpg

Прикачени файлове:
Kenwood2.jpg

R61, R62 4.7k 0.1W и двете съпротивления горят - те имат фунцията на предпазител
Q72 QSL12
Тъй като самите елементи са микроскопични, от Комет напазарувах по 10 бр. от двата вида, всичко това на стойност
Прикачени файлове:
Komet1.jpg

:cool: :beer:

Остава накрая сглобяването - има няма 15 мин.
И удоволствието да знаеш каква температура си задал, посоката на потока и дали компресора се е активирал. Прости неща, но колко радват...

Със здраве


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT
 23

Чет Ное 29, 2018 10:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 78
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
при мен имаше същия проблем. Изгасна и си карахме на спомени ROFL . Поръчах съпротивленията и транзисторите и свалих платката. Оказа се, че освен цитираните от колегата като проблемни, при мен беше заминал и R42-22ома. Добре, че майстора които ми смени изгорелите елементи имаше резервни такива и него го смени. Вече свети и свирка гадта.
п.с. Останали са ми от съпротивленията и транзисторите и ако някой е закъсал да свирка да му дам(голяма е занимавка с тези поръчки по интернет)
 15

Сря Авг 19, 2020 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 78
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хайде да ъпдеитна темата.

След ремонта на платката, кара без проблеми 2 дена и пак умря. Отново ремонт и отново два дена и отново предаде богу дух. ROFL

Все същите съпротивления си заминаваха. Съмнявам се нещо от самото управление на климатроника дали не пали веригата по платката за дисплея. Не съм се ровил за схема, защото ми писна да свалям и да качвам тази платчица. ](*,)

Обмислям сериозно да търся втора ръка цялото управление на климатроника, но ме спира единствено, дали и там няма да изскочи същата драма. Някой колега дали ще може да даде жокер за управлението как се свързва със самата платка за дисплея и евентуално откъде би могло да изскочи този проблем с изгарянето на съпротивленията.

Мисля си евентуално във веригата на захранването дали не се получават някакви пикове които да стопяват нещата вътре. Честно казано нямам си и на идея.

Благодаря предварително на всички отзовали се.

Чет Окт 08, 2020 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 197
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 212
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Просто опитай с резистори с по-голяма мощност.

Пон Окт 12, 2020 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
[quote][/quote]Ако си монтирал вярните резистори, описани в схемата и от мен, НЕДЕЙ :idea: да монтираш по-мощни. Така ще изгори нещо друго, което може да е по-трудно за идентифициране или поръчване. Тези 2 резистора имат ролята на бушон.
Опасявам се, че сценария се повтаря дословно и при tsonio denchev. Има проблем на самата хартиена платка, която не е върха на японската микроелектроника, а тя е made in china и тя е причината за изгарянето на резисторите. Според моя 2-годишен спомен, някъде пистите окъсяваха. Много накратко, ще резюмирам хронологично. След първоначалния опит за поправка, 2 часа по-късно дисплея отново умря. Няколко дни след това, сменяйки вече коректните елементи, дисплея умря пак след ден. И чак тогава след по-дълбоко проучване, открихме причината за многократното изгаряне - спорадично късо съединение на платката. Ние решихме проблема с някакви паяшки методи - подлепвахме изолационно тиксо и попреместихме пистите - и така до днес всичко си работи. Този междинен етап го бях пропуснал в предишните писания, защото си въобразявах че моя случай е уникален и е въпрос на шанс. ЯВНО НЕ Е. Което означава, че втора употреба също не е решение.
За съжаление, нямам снимков материал за самия проблем на платката, както и конкретни спомени. Но мисля, че по онова време за макс половин час, моя приятел откри проблема на платката
А това е service manual Kenwood GX204
https://drive.google.com/file/d/1xzELWU9rOfiA3g_YrQ8KZgCjfdYQkZVn/view?usp=sharing
УСПЕХ

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT
 15


Последна промяна vale на Вто Окт 13, 2020 2:38 pm, променена общо 1 път


Вто Окт 13, 2020 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 317
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Вто Окт 13, 2020 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор