|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Проблем с управление на климатроник Аутбек 2008
Автор |
Съобщение |
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравейте съфорумци От една седмица се появи досаден проблем с управлението на двузоновия климатроник. Колата е аутбек 2008 с двузонов климатроник. Дисплея не реагира. По слух, управлението е адекватно-може да се променя температурата, посоките на обдухване... Просто няма никаква видима обратна връзка за настройките. Последно бях ползвал климатроника, след няколко дни каране без климатик, отново пуснах охлаждането - добих този странен резултат дисплея е мъртъв. Проверих бушоните и в двете кутии /при двиг. отсек и под волана/ - всичко е наред. Аз отворих цялата конзола; от снимките и видно, че разглобих и модула за управление на климатроника. За съжаление от пръв поглед не видях проблем. Нямах време да разпоявам /предпочитам да не пипотя много, да не доразвалям/ - предпочетох да сглобявам, защото след няколко часа тръгвах на дълго каране. Така поне си регулирах климатроника по слух и по усещането за жега Някой сблъсквал ли се с подобна кретенийка. Все се надявам, че ще се окаже някаква банална недомислица - напр. като класическия проблем с часовника на първите Форита, които искаха презапояване на няколко резистора
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Пет Юни 01, 2018 3:18 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Постове: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Здравей колега, бях търсил преди време такава информация, когато ходих на лов за Аутбеци и попаднах на един с такъв проблем. Хората пишат из форумите, че обикновено проблема е студена спойка и понякога, като натиснеш около 3-ката на радиото, проработвало за някакво време, понеже някъде там е студената спойка. Тук има повече информация, дано ти помогне.
|
|
|
Пет Юни 01, 2018 3:43 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Благодаря за инфото. Досега не бях попадал на подобна информация. Доста се разчетох и все още не съм убеден, че моят случай е идентичен. При описаните случаи гасне/мига аудио и/или клима дисплея; освен това често целия общ модул (аудио и клима) на моменти е блокиран или поне некоректно работещ. При мен (засега) аудио работи безупречно, климата също работи адекватно, само индикацията я няма. Все едно, информацията е полезна, трябва сеиозно да проверя платките и модулите в централния модул. Тъжно е че ще имам тази възможност малко след края на лятото
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Пон Юни 04, 2018 3:06 pm |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Постове: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
преди няколко дни ми се случи нещо подобно .. но симптомите бяха следните: - неработи дисплея на климата; - никаква реакция на натискане на бутоните /вкл. он-офф/ на климата; - неработи и малкия дисплей, който показва външната темп. в средата на конзолата; - радиото работи. Направи ми впечатление, че въпреки, че двигателя работи, контактния ключ не е в "правилната позиция". Спрях, изгасих, извадих ключа и пак стартирах двигателя .. и всичко светна и заработи.
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 12:21 pm |
|
|
Alxx
|
На теб са ти здрави нещата, имаш проблем с клемореда.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 9:10 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравейте, Има известно развитие. Сигурно е че флуоросцентния дисплей е здрав Мой приятел-жичкаджия откри проблема - едно малко платче, захранващо дисплея. Няколко елемента бяха прегрялии изгоряли. Стъкмихме платката с някакви заместващи елементи, които съответстваха горе-долу на оригиналните. Дисплея сработи, всичко си работеше; сглобих и монтирах. Няколко часа по-късно, реших да пална климатика и ........пак същия резултат - дисплея е мъртъв Следващото ниво ще е е да поръчам адекватните заместители и да проверим колко време ще издържи дисплея. Ако не........може да имам и проблем с някоя маса или лош контакт.. Времете що покаже
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Пон Юли 09, 2018 8:20 am |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравейте, Още не смея да се похваля, НО от около седмица дисплея на климатроника работи При това изобщо не се се е самопоправил, вместо това моя познат поправи дисплея. Ще се опитам накратко да разкажа как беше решен проблема при мен, надявам се да е полезно... Още преди няколко месеца, доказахме, че самият вакуумен дисплей е ок. Проблема беше в управлението на подсветката му. Проблемната платка се намира в най-долната част на аудио-климатичния модул /GX204LEF2/. Няма нужда да се разглобява целия модул - не е безкрайно много, но е абсолютно излишно - няколко пъти го доказах . И така в долната задна част - точно зад климатичния дисплей има пластмасов черен капак, след отвиването на няколко малки винтчета и откопчаването на пластмасови зъби, този капак се демонтира. Виновната платка е монтирана в самото черно капаче /червеният и син кабел са временни - само за тестване/ Прикачени файлове: Back.jpg Изгорелите елементи са маркирани на схемата: Прикачени файлове: Kenwood1.jpg Прикачени файлове: Kenwood2.jpg R61, R62 4.7k 0.1W и двете съпротивления горят - те имат фунцията на предпазител Q72 QSL12 Тъй като самите елементи са микроскопични, от Комет напазарувах по 10 бр. от двата вида, всичко това на стойност Прикачени файлове: Komet1.jpg Остава накрая сглобяването - има няма 15 мин. И удоволствието да знаеш каква температура си задал, посоката на потока и дали компресора се е активирал. Прости неща, но колко радват... Със здраве
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
23
|
|
Чет Ное 29, 2018 10:55 am |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Постове: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Здравейте, при мен имаше същия проблем. Изгасна и си карахме на спомени . Поръчах съпротивленията и транзисторите и свалих платката. Оказа се, че освен цитираните от колегата като проблемни, при мен беше заминал и R42-22ома. Добре, че майстора които ми смени изгорелите елементи имаше резервни такива и него го смени. Вече свети и свирка гадта. п.с. Останали са ми от съпротивленията и транзисторите и ако някой е закъсал да свирка да му дам(голяма е занимавка с тези поръчки по интернет)
|
15
|
|
Сря Авг 19, 2020 12:26 pm |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Постове: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Хайде да ъпдеитна темата. След ремонта на платката, кара без проблеми 2 дена и пак умря. Отново ремонт и отново два дена и отново предаде богу дух. Все същите съпротивления си заминаваха. Съмнявам се нещо от самото управление на климатроника дали не пали веригата по платката за дисплея. Не съм се ровил за схема, защото ми писна да свалям и да качвам тази платчица. Обмислям сериозно да търся втора ръка цялото управление на климатроника, но ме спира единствено, дали и там няма да изскочи същата драма. Някой колега дали ще може да даде жокер за управлението как се свързва със самата платка за дисплея и евентуално откъде би могло да изскочи този проблем с изгарянето на съпротивленията. Мисля си евентуално във веригата на захранването дали не се получават някакви пикове които да стопяват нещата вътре. Честно казано нямам си и на идея. Благодаря предварително на всички отзовали се.
|
|
|
Чет Окт 08, 2020 9:07 pm |
|
|
Реконструктор
|
Просто опитай с резистори с по-голяма мощност.
|
|
|
Пон Окт 12, 2020 12:11 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
[quote][/quote]Ако си монтирал вярните резистори, описани в схемата и от мен, НЕДЕЙ да монтираш по-мощни. Така ще изгори нещо друго, което може да е по-трудно за идентифициране или поръчване. Тези 2 резистора имат ролята на бушон. Опасявам се, че сценария се повтаря дословно и при tsonio denchev. Има проблем на самата хартиена платка, която не е върха на японската микроелектроника, а тя е made in china и тя е причината за изгарянето на резисторите. Според моя 2-годишен спомен, някъде пистите окъсяваха. Много накратко, ще резюмирам хронологично. След първоначалния опит за поправка, 2 часа по-късно дисплея отново умря. Няколко дни след това, сменяйки вече коректните елементи, дисплея умря пак след ден. И чак тогава след по-дълбоко проучване, открихме причината за многократното изгаряне - спорадично късо съединение на платката. Ние решихме проблема с някакви паяшки методи - подлепвахме изолационно тиксо и попреместихме пистите - и така до днес всичко си работи. Този междинен етап го бях пропуснал в предишните писания, защото си въобразявах че моя случай е уникален и е въпрос на шанс. ЯВНО НЕ Е. Което означава, че втора употреба също не е решение. За съжаление, нямам снимков материал за самия проблем на платката, както и конкретни спомени. Но мисля, че по онова време за макс половин час, моя приятел откри проблема на платката А това е service manual Kenwood GX204 https://drive.google.com/file/d/1xzELWU9rOfiA3g_YrQ8KZgCjfdYQkZVn/view?usp=sharingУСПЕХ
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
15
Последна промяна vale на Вто Окт 13, 2020 2:38 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Окт 13, 2020 2:15 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
1
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Вто Окт 13, 2020 2:36 pm |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Постове: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Здравей, благодаря за инфото. А дали случайно можеш да препоръчаш човек на които да му се занимава с това упражнение(платката визирам)?
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 3:33 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Постове: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравей, Питането ти е съвсем логично. За съжаление още тогава, моя приятел ми отказа за бъдещи евентуални поправки за закъсали луди субаристи.... Човекът е страшен електронен инженер, но чукна 60 и от няколко години много трудно фокусира дребните електронни елементи и е мъка. Не мога да ти дам препоръчам конкретен жичкаджия. БИ ТРЯБВАЛО всеки читав сервиз, занимаващ се с ремонт на аудио-видео техника, да се справи. В една от популярните морги за Субару, ми бяха казали, че от ТОЯГА или АВИТЕЛ бяха купили последния панел за управление на климатроника /естествено продаваха цялата мултимедия заедно с климатроника / Успех
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Чет Окт 29, 2020 4:58 pm |
|
|
valqk
|
|
Чет Окт 29, 2020 5:41 pm |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Постове: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
|
Пон Ное 02, 2020 6:27 pm |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Постове: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Хайде да дам отчет за крайния резултат. Минах и оставих целия модул през сервиза които ми препоръча(Next Service). Момчето се справи в рамките на един ден. Проблема не беше само в захранващата платка а имаше гръмнал транзистор и на другата(този които пуска високото напрежение). Засега работи и ако има пак някакъв проблем(надявам се не) ще му я карам отново). Говорих с момчето дали е навит да се занимава с други такива проблеми с тези платки- каза да ги карат, само да е целия модул заедно с радиото. Има едно лентово кабелче между платката на климатроника и музиката. Съмнява се, че по него има повечко сигнали и не е наясно какво минава и за теста и проверките иска да е целия модул. Ако админите решат може да преместят темата, защото напоследък доста колеги чух да имат този проблем(в феисбук групата). Толкова по темата. Надявам се да съм бил полезен.
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 12:53 pm |
|
|
valqk
|
Радвам се, че е свършил работа. Много е точен и той е Японски фен, ама на Хонда
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 1:04 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Лентовия между радиото и управлението май е само за димера, аз съм без него и климатроника работи безпроблемно. Единствено свети винаги на макс, но е ниско и не ми пречи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Дек 04, 2020 3:36 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Връщам си думите, димера си работи, нямам идея за какво е
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пон Дек 07, 2020 8:53 am |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта |
|