Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Ное 28, 2020 12:45 pm



Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
 Ъпгрейд на спирачна система на Subaru Outback 2010 г. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги, търсих но не успях да намеря достатъчно инфо по тази тема и затова пускам нова. Определено не съм доволен от спирачките на Аутбека ми и искам малко да ги засиля, ако може някой който го е правил и има информация какво е необходимо за интервенцията да сподели малко опит . Интересуявам се дали може да се сложи малко по голям диск примерно 316 мм без да сменям супорт или спирачен апарат- някъде прочетох, че ставало но нещо ме съмнява...
Също така искам и задните спирачки да подобря но от скоро имам японската машина и не съм наясно мн мн
ще съм благодарен на колегите които ще помогнат със съвети и информация .

Съб Ное 21, 2020 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2776
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 955
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
spensar написа:
Интересуявам се дали може да се сложи малко по голям диск примерно 316 мм без да сменям супорт или спирачен апарат

Как ще навреш №44 крак в 39 обувка? Това е само образно ;) Опцията за теб, без да влизаш в разходи за скъпи афтърмаркет решения е да сложиш комплект(предни и задни) спирачки от Legacy GT. Успех с намирането на части втора ръка. По-скромната опция е да си ремонтираш настоящите и да сложиш хубави вентилирани и нарязани дискове с добри накладки. По-важното: да се научиш да я караш, спирането е различно от кола с един двигателен мост, каквото и да сложиш.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Ное 21, 2020 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
spensar написа:
Интересуявам се дали може да се сложи малко по голям диск примерно 316 мм без да сменям супорт или спирачен апарат

Как ще навреш №44 крак в 39 обувка? Това е само образно ;) Опцията за теб, без да влизаш в разходи за скъпи афтърмаркет решения е да сложиш комплект(предни и задни) спирачки от Legacy GT. Успех с намирането на части втора ръка. По-скромната опция е да си ремонтираш настоящите и да сложиш хубави вентилирани и нарязани дискове с добри накладки. По-важното: да се научиш да я караш, спирането е различно от кола с един двигателен мост, каквото и да сложиш.

Благодаря колега за съвета , аз същото си го мислех да напрявя смяна дискове и накладки и ако има нещо за оправяне по апаратите. Обаче преди време съм правил тази манипулация по голям диск на съществуващата спирачна система на голф 3 със смяна на супорта само . Но тук на още не съм навлязъл навътре в темата. На едно място пише , че са 294 мм на друго 297 мм започвам да се обърквам вече. Може ли някой който е сменял предни и задни дискове да каже какви са размерите на дисковете, благодаря предварително. И какъв е размера на дисковете предни и задни на legacy GT.

Нед Ное 22, 2020 9:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 201
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 212
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
spensar написа:
316 мм без да сменям супорт или спирачен апарат


Това не е сериозно. Дори да стане е безсмислено.
Дупките на шенкела на всички субарута май са еднакви, най-добре си намери 4 бутален апарат от някой по-спортен модел, както направих аз.

Пон Ное 23, 2020 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2100
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 504
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В момента във форума се продават 4бутални от ВРХ, но само предни... те искат минумум 16ки и то специални или по-големи.
Отделно ъпгрейда се прави комплект, 4те апарата, защото иначе ще има драми с неправилно спиране.
Аз бих сменил спирачна течност+дискове и накладки (хубави) и да изчакам да свикна. Субару искат яко натискане на педала, за да спират.
Като му свикнеш, обикновено стоковите спират нормално. :pardon:
Това с течност, дискове и накладки е най-евтино, бързо и лесно за проба.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Ное 23, 2020 2:54 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз съм на 17 -ки това не е проблем, все си мисля, че от 294 на 316 мм ще има промяна в спирането + нови дискове и накладки + течност. Аз принципно не карам мн спортно но на магистралата скоро усетих колко е тегав на спиране аутбега , наложи ми се да намалявам светкавично от 140 и след това серия от резки спирания - първият път добре спря но след това голяма мъкаа ... Така и така съм замислил да сменям предни и задни дискове с накрадки искаше ми се да сложа отпред по големи малко, но сега ми казаха , че от wrx sti трябвало адаптори за захващането на спирачният апарат към главината не ставали plug and play. Искам и задните да ги направя вентилирани но сигурно ще трябва и спирачната помпа да се сменя. Не съм наясно все още с нещата така ,че ще съм благодарен за всяка информация .

Пон Ное 23, 2020 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4780
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
spensar написа:
Аз съм на 17 -ки това не е проблем, все си мисля, че от 294 на 316 мм ще има промяна в спирането + нови дискове и накладки + течност. Аз принципно не карам мн спортно но на магистралата скоро усетих колко е тегав на спиране аутбега , наложи ми се да намалявам светкавично от 140 и след това серия от резки спирания - първият път добре спря но след това голяма мъкаа ... Така и така съм замислил да сменям предни и задни дискове с накрадки искаше ми се да сложа отпред по големи малко, но сега ми казаха , че от wrx sti трябвало адаптори за захващането на спирачният апарат към главината не ставали plug and play. Искам и задните да ги направя вентилирани но сигурно ще трябва и спирачната помпа да се сменя. Не съм наясно все още с нещата така ,че ще съм благодарен за всяка информация .


първо си определи бюджет - с колко би се разделил.
Това което искаш и цитираш ще мине 2к лв за добър ден, без ядовете по монтажи и т.н. и разликата няма да е УАУ.
Валяка ти даде най-умният съвет - бих добавил само едни стоманени маркучи.

Пон Ное 23, 2020 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2776
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 955
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата Vmax добави това, което забравих. Субките страдат от бързо кипване на течността, затова маркучите със стоманена оплетка и течност ДОТ 5.1 са почти задължителни.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Ное 23, 2020 6:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Колегата Vmax добави това, което забравих. Субките страдат от бързо кипване на течността, затова маркучите със стоманена оплетка и течност ДОТ 5.1 са почти задължителни.

Като начало мисля стоманени маркучи и нова течност 5.1 , след това нови дискове и накладки. И тъкмо ще видя разликата само от стоманените маркучи и спирачната течност 5,1.

Пон Ное 23, 2020 7:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 192
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback 3.6R LPi
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 276
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За хубаво или лошо, аз избрах по-скъпия вариант. Спирането стана брутално жестоко, но който кара колата трябва да гледа само в огледалото за обратно виждане. ROFL Вече два пъти в задницата спират колеги с леко разсейване спрямо пътната обстановка, но теглича си изпълни ролята на буфер. :D С две думи: от 316мм предни дискове минаваш на 326мм с Брембо апарати от STi/пасват едно към едно/, от 290мм задни минаваш на 316мм с Брембо апарати плюс адаптери; в зависимост от задните дискове които намериш, може да се наложи да поставиш по-дебело феродо на ръчната спирачка; смяна на маркучи препоръчителна. При мен се наложи да поставя и 10мм фланци, за да могат джантите да покрият апаратите. Успех! :)
Прикачени файлове:
disks.png

Прикачени файлове:
brembo_BR_01.jpg

Прикачени файлове:
kns_02.jpg

Прикачени файлове:
kns_19.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Пон Ное 23, 2020 8:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Дисковете са ми отпред 294 , задните са 274 мм . ЩЕ ТРЯБВА ЛИ да се сменя и сервото или само апаратите отпред отзад и няма да има проблем ? Oт импреза sti значи да търся Кита предни и задни апарати ? те не са ли 330мм предните и доколкото разбрах не пасват трябват адаптори за закрепването.


Последна промяна spensar на Пон Ное 23, 2020 9:23 pm, променена общо 1 път


Пон Ное 23, 2020 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2100
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 504
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Усещането за спиране е много субективно.
Имам Легаси с 4бутални/2бутални от ВРХ, спортна спирачна течност на около 3години (за смяна е).
Същото легаси с еднобутални отпред и отзад - най-малките, събират се 14-ки (смятайте колко са големи апаратите), някаква течност на поне 5 години, предполагам на поне 7-8 и не стигам да я сменя... AT, с около 250-350кг по-тежко (поне).
Едното е автомат, с доста по-голям на вид серво усилвател. Не съм гледал спирачната помпа колко е (дали е 1'' или по-малко).
При нормално спиране на АТ с по-малките апарати и дискове, усещането за спиране е, че автомата спира повече. При нужда от резки спирания, обаче се вижда, че 4буталните си вършат работата и то доста по-добре. Същото наблюдавам и при други марки - волво, рено.... педала не дава да го пипнеш и лепи хората на джама (ако си свикнал на Суби МТ).

Това, което описва колегата ми прилича на кофти накладки/дискове. Както казах - според мен със смяна на спирачна течност (вземи си спортна с по-висока температура на кипене при съдържание на вода), хубави дискове и накладки (примерно EBC? колегите да препоръчат?), щом не караш спортно, ще са ти ОК (според мен).
Хубаво е колегата @kvark да спомене и приблизителна сума за ъпгрейд, защото това също не е маловажно.
Дето се казва, нищо не пречи да се изтрият едни накладки хубави и хубави дискове и тогава да се ъпгрейдва :pardon:

Колега, вземи се запознай със спирачната с-ма, тогава ъпгрейдвай.
Отзад си с дискове И барабани. Ръчната е на барабани - загледай ги. Също се вижда и от снимките на kvark. Дават ти съвети хора с опит (не визирам мен, аз съм от идиотите, дето само пишат).
Всеки си преценява какъв бюджет да отдели и какво точно иска. Има колеги, които едва ли биха ти отказали кръгче да те повозят. Виж за колеги с добри дискове и накладки от твоето поколение, също и ъпгрейднати и си прецени.
С достатъчен бюджет и 8 бутални ще си сложиш - няма проблеми.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Ное 23, 2020 9:21 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1502
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kvark, това е ъпгрейд на спирането на модел 2017 нали?
Щото за 2010 трябват спирачни дискове 326 с 5х100, спирачни супорти, преходници, маркучи, помпа (за модел 2.5), малко нерви
дискове - примерно DBA - 800-1000 лв, или по- бюджетно ЕБЦ, Стоптек, Сентрик...
Апарати - STI Brembo - 1200 - 1600 (втора ръка) + рециклаж. Ако човек има време да чака може да изпадне и нещо по-тънко ама.....
Маркучи - 200 лв (марка)
Преходници
Джантите може и да не влязат.
За труд не говорим. За развиването на ония шибани гайки на прехода метална тръба - маркуч (за коли внос DE, AT, CH) също не говорим.
Ефект има, да. Обаче и цената на ефекта е :cry:

Това за кола с максимална скорост 180 км/ч ми се струва малко прекалено. И по важното - ако си дал 60000 лв инвестиция от 2500 - 3000 е оправдана. За кола със стойност 12000 лв - 2500 лв са си доста пари.

Предлагам на колегата да проучи малко пазара на накладки. Субару не се кара със всяка накладка. Има оптимални комбинации за по-добър ефект на спиране. Но този камион на магистрала да искаш да спира с крак постоянно на спирачката просто няма как да стане. Вече усетил ефекта на "мазането" ще има едно наум.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 23, 2020 10:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 192
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback 3.6R LPi
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 276
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е ъпгрейд на европееца 2010 3.6R, направих го преди 5год. За бюджета не писах защото е голям, но ми беше влязла мухата в главата. Пък и след едно 10км слизане от един тоскански хълм се зарекох, че тези спирачки ще се правят както трябва. Като загряха подобаващо, то не бе тресене, не бе чудо, направо имах чувството, че имам краве масло вместо накладки. Слизането беше на ръчен режим с перцата. ](*,)
За 2017 3.6 направих известна подготовка, но имам съмнения дали ще има необходимия ефект. Тук може да се пипа само отпред, отзад е с ел. ръчна на самия супорт. :-~

_________________
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Пон Ное 23, 2020 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 753
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 391
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
spensar - пишеш, че първият път си спрял добре, но втори и нататък зле. На мен това ми говори, че наистина основният проблем е дисковете с накладките, иначе и първият път няма да ти спре задоволително. Почни от читави дискове с хубави накладки.

Пон Ное 23, 2020 10:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 08, 2020 8:38 pm
Мнения: 9
Skype: statusa_
Автомобил: subaru outback 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nikentce написа:
spensar - пишеш, че първият път си спрял добре, но втори и нататък зле. На мен това ми говори, че наистина основният проблем е дисковете с накладките, иначе и първият път няма да ти спре задоволително. Почни от читави дискове с хубави накладки.

Благодаря ви за насоките и съветите, скоро ще я вкарвам в бокса и ще видим какво ще излезе.
Благодаря отново на колегите които се включиха по темата.

Пон Ное 23, 2020 11:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 556
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Palio '97 BG9 25D, '96 BG7 22e
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 542
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Best buy вариант са ти написали - апарати от Б14 Легаси ГТ 09-12, Б13 Легаси Н6 3.0 или Трибека (без дисковете че е 5х114). Апаратите и съпортите стават за вентилирани дискове 5х100 предни 316х30, задни 290х18. За тези 22мм разлика в диаметъра от 294 до 316 печелиш дължина на рамо, повече контактна площ на накладката и най вече дебелина щото големите са 30мм, а малките 24мм. За отзад печелиш и диаметър и дебелина от солиден 274х10 към вентилиран 290х18. Монтаж болт он. Цена 500-600лв

Хардкор ъпгрейда е сти апарати - отпред без значение златно или черно брембо се ползва с диск 326х30 5х100, всичко е директен монтаж на коли от 1989 до 2020. Проблем на алуминиевите апарати винаги са окисите и резбите - на ушите за закрепване и на обезвъздушителите. Буталцата са керамични и нямат заместители - слагат се при необходимост неръждавейка къстъм. Ремонтния комплект на Субару брембо апарати е 220лв. Накладките почват от 150лв. Самите апарати в зависимост от състоянието са от 600 до 1500лв.
Отзад е по забавно обаче - б14 е 5х100, но със 190мм ръчна и с нея няма драма, не трябват накладки, фланци и тн. Черно задно брембо е директен монтаж на шенкелите, като иска диск 316х20. Проблемът е че черното брембо иска дискове с различен офсет от тези на златното, т.е. само за сти след 2008, които са 5х114. Вариант 1 - дба дискове с подходящия офсет и 5х100 за една торба пари и вариант 2 - нови сти 316х20 5х114 дискове, които се разпробиват и на 5х100 и цената ще е на 1/3 от дба варианта. Това всичко за черното брембо. Ако решиш златно задно брембо както колегата - то не се монтира директно на шенкела и трябват адаптори като на снимката, които честно казано не съм виждал да се продават в Европа и сигурно ще трябва от ЮЕсЕй, но пък имаш готов 316х20 5х100 заден диск. Задните апарати имат същите проблеми като предните, особено с обезвъздушителите. Последните ги има в ебау за около 60лв за 8бр от неръждавейка. Апаратите варират от 400 до 800лв. Като сложиш дискове и накладки и става страшно. Но реално получаваш много сериозни спирачки.

Спирачна помпа не се сменя, ползваш тази която е на колата. На сти след 2008 е 15/16 инча буталото й. Серво не пипаш освен ако не намериш от сти пак след 2008. Спирачни маркучи метални. Нова спирачна течност 4.1 или 5.1.

И започваш да спираш!
Поздрави
 15

Пет Ное 27, 2020 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 17 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ludjev77 и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор