Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Смяна гарнитури на глави на Outback B13 2.5 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Фев 01, 2021 8:02 pm
Мнения: 3
Автомобил: Outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте момчета, бихте ли ми препоръчали сервиз за смяна гарнитури на глави на Outback B13 2.5. При интервенцията се вади мотора и искам да не се побългаряват половината разкачени възли на автомобила. Също така се надявам да не се налага да се прави ремонт на ремонта след това, защото колата работи перфектно сега, с изключение на сълзене на масло. Не съм имал Субару досега, но с другите ми коли при какъвто и да е ремонт винаги майсторите са прецаквали нещо по колата, не ми се мисли като извадят мотора колко потенциални поразии могат да станат. Ще съм благодарен, ако някой с опит от подобна интервенция ми препоръча сервиз. Става въпрос за гр. София.
Благодаря предварително!

Вто Фев 02, 2021 4:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"Субаруленд" на Околовръстното... :good:

Вто Фев 02, 2021 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А в кой сервиз ти казаха че си за смяна на гарнитури на главите ? Сериозна диагноза са ти поставили заради сълзене на масло . Може и от капаците да идва теча .

Вто Фев 02, 2021 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
18 страници тема с препоръки.
Да не я обръщаме на чат и въпроси.

Нека колегата почете и си избере сервиз.

Вто Фев 02, 2021 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Фев 01, 2021 8:02 pm
Мнения: 3
Автомобил: Outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
С едно приятелче го огледахме на подемник и се вижда, че омазняването е между главите и блока, а не от капаците. Иначе прочетох и двете теми за белите и черните сервизи, но не намерих случай с подобен сложен, според мен ремонт. Благодаря на отзовалите се, ще докладвам тук след като мина по мъките с българските пишман сервизи.
Поздрави!

Сря Фев 03, 2021 10:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Bygec написа:
Не съм имал Субару досега, но с другите ми коли при какъвто и да е ремонт винаги майсторите са прецаквали нещо по колата, не ми се мисли като извадят мотора колко потенциални поразии могат да станат. о!

Свиквай с ваденето на мотора, при субару винаги е така.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Фев 03, 2021 11:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При 2.5 не е като 3.0... някои хора сменят гарнитури и без да извадят двг на 4 цилиндровите, ако нямат условия.
Самото вадене на двг е лесно и става за час-два за сравнително опитен човек, ако няма изненади.

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Фев 03, 2021 11:30 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Bygec написа:
Не съм имал Субару досега, но с другите ми коли при какъвто и да е ремонт винаги майсторите са прецаквали нещо по колата, не ми се мисли като извадят мотора колко потенциални поразии могат да станат. о!

Свиквай с ваденето на мотора, при субару винаги е така.


Поне се вади лесно. :D

Сря Фев 03, 2021 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз не бих пипнал мотор поради сълзене - колко масло ще губи? 200гр до смяна? Ако почне да надува е друга бира вече.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 03, 2021 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно , да . Даже ако е от главите и 200 гр. няма да е щом работи добре мотора и няма други ядове .

Сря Фев 03, 2021 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 27, 2020 6:38 pm
Мнения: 5
Местоположение: София
Автомобил: Субару Аутбек 2.5/173кс
Телефон: 0888918700
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте и аз имам същия проблем леко сълзене от гарнитурите на главите. Минах през три сервиза и два от тях ме филмират с ремонт спешен за около и над 2000лв. Третия ми каза да карам така докато започне да надува и да грее колата. Проблемат ми е че искам да слагам газова уредба та не знам кой да слушам да правя ли ремонта преди газта или да си слагам газта и като дойд
е времето да правя ремонта

Нед Фев 21, 2021 8:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За да сложиш газ, колата трябва да работи перфектно. Дали тече не е толкова от значение... зависи колко искаш да разчиташ на колата. Може да изкара година-две-три така - зависи колко е тръгнала. Може и да не.
Имай в предвид, че е много важно газовата да е настроена много добре, защото ако не е - ще спомогне за по-бързо развитие на проблема.
Ти си прецени. Най-важното е да се следят течностите при такъв проблем, че да не окотиш двг.

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Фев 21, 2021 9:09 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доколкото си спомням двигателите EJ25D,EJ253 ... каквито се слагат в B13, са с променена система на мазане на главите. Теча е от място през което маслото се връща в картера. Ако е прегряван двигателя тогава може да има смесване с антифриза и се налага ремонт. Следете си симптомите и си преценете. Първо се забелязва че на дълъг път колата вдига температурата над нормалното. На следващ етап се губи антифриз. После при форсиране надува маркучите и се забелязват мехурчета в антифриза.

Моят двигател е 253 и е така от 2012 г. В началото се появи зацапване само на едната глава. Сега и двете са омазнени. Доливам около 300 мл на 5000км. Тази година може да я направя тази процедура, но ще пробвам без сваляне на двигателя. Ако след сваляне на главите се установи деформация по блока, тогава ще го сваля.

Пон Фев 22, 2021 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Автора на темата вече не пише, но изглежда много е притеснен от ваденето на мотора.
Ваденето на мотора е най-малкия зор при ремонт. По- големият е, че всичко е по две :)
Блока няма смисъл да го мериш - на 70% е "обърнат" т.е. лодкообразен. Тази кривина е резултат от натягането на главата, което е неравномерно. Алуминия си казва думата. Ако блока е само омазнен и няма драма с температури карай си така. Ако е почнала да играе температурата вече няма друг вариант и може да се наложи и смяна на маслени сегменти, чиято пружина при прегрев се скапва. Затова много често след "ремонт на глави", който включва само главите, колата започва да яде маслото здраво.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 24, 2021 10:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm
Мнения: 221
Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Извинявам се за лаишкия въпрос но, ако в тази ситуация се премине на по-гъсто масло, дали не би дало някакъв положителен резултат?

Нед Фев 28, 2021 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Въпрос към Bygec,

Следя с интерес.
Има ли развитие на историята с гарнитурите?
Всеки случай, пожелавам да е максимално безболезнено и ефективно

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Нед Фев 28, 2021 11:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор