Автор |
Съобщение |
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Здравейте. Имам един странен проблем с моя Outback H6 2002. Климатика ми си има собствено мнение и работи когато си иска. Нямя закономерност, просто се включва на произволен принцип. Ту работи, ту не работи. Това е откакто се затопли последните десетина дни, преди това докато беше студено съм ползвал всеки ден парното и с него нямам проблеми. Но когато реша да пусна климатика да охлажда повечето време просто не тръгва. В смисъл работи си като вентилатор, но не духа студено. Ходих на майстор за автоклиматици и той каза че си има фреон, не изпуска, компресора е наред ( той е почти нов понеже го сменях преди две години ). Всичко уж е наред, но просто компресора се включва когато си реши, така каза майстора. Някой да е имал същия проблем ?
|
|
|
Сря Апр 27, 2022 7:08 pm |
|
|
Valio
|
Пробвайте да смените датчика които следи температурата на изпарителя/вътрешния радиатор/,на легаситата не знам къде се намира точно ,но трябва да е от вътрешната /обдуханата страна/на "радиаторчето".Имах точно такъв проблем.
|
|
|
Чет Апр 28, 2022 5:49 am |
|
|
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Мнения: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
|
Присъединявам се към колегата, същия проблем с Импреза трета генерация и сменихме какво ли не докато не се оказа въпросния датчик. На Импрезата е отпред при радиатора , та майстора разглоби половината кола, за да стигне до него.
|
|
|
Чет Апр 28, 2022 11:08 am |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Благодаря за съветите колеги. Ще потърся този датчик заедно с датчика на самия компресор, понеже днес пак бях при майстора и той спомена че според него е този датчик за оборотите вграден в сами компресор, понеже показвал нулево съпротивление а не трябвало да е така. Така че ще търся тези два датчика.
Някой има ли представа дали гореспоменатите два датчика и компресора за климатика са еднакви за Outback 2002 2.5 и 3.0 литра. И дали ще станат и от такъв с десен волан.
|
|
|
Чет Апр 28, 2022 5:03 pm |
|
|
Valio
|
този датчик на компресора точно нулево съпротивление трябва да показва,той е защита от прегряване на компресора.
|
|
|
Пет Апр 29, 2022 5:31 am |
|
|
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Мнения: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
|
Ние пробвахме с датчик от форестър 2008 и не стана, накрая намерих от дизелова импреза и се получи, така че защо да не става и от кола с десен волан.
|
|
|
Пет Апр 29, 2022 12:45 pm |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Ами сега съм в процес на търсене на двата датчика, явно е единия от тях, благодаря за насоките. Първия който е според майстора е на самия компресор и днес установих че не мога да ползвам друг компресор от друго субару, поне според серийния номер за моя модел Outback излиза само един и не става дори този на Outback 2.5. Втория датчик към който вие ме насочихте пробвах да го обясня в сервиза но нещо или аз не обяснявам добре или майстора не може да го намери къде се намира. Така че ще го търся къде точно е. И ще пиша после какво е станало.
|
|
|
Пет Апр 29, 2022 4:08 pm |
|
|
valqk
|
Както е писано и по-рано - почити всички компресори от Субару стават на други субара. Въпросът е да се вземе компресора заедно със стойката от колата, която се взема и да се гледа маркучите да влизат и излизат приблизително на близки места. Говорим за преди 2008. След това не знам. Предпоалгам ще може да се напаснат.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Апр 29, 2022 4:42 pm |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Всъщност на мен не ми е нужен самия компресор а само датчика на него за да се вземе и премести на моя компресор. Стига да не е различен за всяко субару.
|
|
|
Съб Апр 30, 2022 7:44 am |
|
|
valqk
|
Едва ли някой ще продаде датчик без компресор, но нищо не пречи да пробвате. Ако не - http://opposedforces.com/Намерете си парт номера и вижте дали може да се достави (мимо13 Лио). Другия датчик може и да го продадат отделно...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Апр 30, 2022 9:21 am |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Да, аз имах предвид да взема цял компресор втора употреба и да му взема само датчика. Понеже точно от колегата Mimo13 преди две години взех нов компресор и затова сега не виждам смисъл да го сменям, само датчика ще сменя. За този сензор се чудех дали е различен за всеки компресор на субару.
А за другия датчик ще търся този който следи температурата на изпарителя. Ако правилно съм разбрал той се намира на самия изпарител, така че ще търся пак изпарител и ще го взема оттам. Иначе не мисля че ще мога да намеря двата датчика отделно.
|
|
|
Съб Апр 30, 2022 11:56 am |
|
|
Alxx
|
Тая кола не беше ли с климатроник? Що не пробваш първо да почистиш сензора за температурата на салона?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Апр 30, 2022 12:43 pm |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
Всъщност, климатика не тръгва ли да охлажда, когато външната температура е по-висока от зададената? Ако навън е 20гр а климатроника е настроен за 22гр(примерно) то няма как да духа студено... Това са мои размисли и страсти по темата, може и да греша, но по наблюдения от моите автомобили. Тръгва си студено, когато настроя градусите на по-ниски от външните, иначе си е само като духалка и влагоуловител.
|
|
|
Съб Апр 30, 2022 2:07 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Компресорите на японките , са по-"глупави" от на европейските коли , те са на постоянен вклл/изключ, няма клапан ,който да го управлява и той да е постоянно зацепен , принципа е : охлажда, стига си температурата и съединителя отделя , става топло - съединителя залепва. Това го износва по - бързо от останалите автомобили . Получава се луфт между , съединителя и шайбата , той може да се обере ако не е много голям или трябва да се смени съединителя с шайбата , а заради високия си монтаж компресора е изложен и на жега , което води и до напукване на електромагнита , та най добре е да се смени всичко . Говоря за по - старите компресори до към 2008-2009 , след това може да са станали по - модерни . При мен беше въпросният луфт проблема .
|
|
|
Нед Май 01, 2022 5:38 am |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Колата е с климатроник както казваш колега Alxx. Нямам представа къде е този сензор за който говориш, затова и я закарах в сервиз за автоклиматици, там би трябвало да знаят какво да правят.
Климатика не охлажда и когато външната температура е по-висока от зададената колега stenly2777, пробвах го това.
Колега peshaka11 моята е точно от по-старите, 2002 година е. Но компресора ми е сменен преди две години с чисто нов, не ми се вярва че за две години ползване само лятото ( през зимата не ползвам компресора ) може да се получи този луфт.
Благодарен съм естествено за проявеното внимание към темата и за съветите които предлагате. Просто за сега най-вероятния вариант са двата сензора ( този на компресора и този на изпарителя към който ме насочиха останалите колеги ). Пуснал съм тема че ги търся и също ги издирвам и по разни обяви за автомобили за части.
|
|
|
Нед Май 01, 2022 12:07 pm |
|
|
Alxx
|
Noonelololo написа: ...затова и я закарах в сервиз за автоклиматици, там би трябвало да знаят какво да правят.
Не разчитай много на това. Въпросният датчик е в таблото, някъде около приборите, обикновенно стои за малка решетка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 02, 2022 7:10 pm |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Моята сага приключи. Намерих употребяван компресор и майстора в сервиза направо смени моя. Който е на две години купуван чисто нов. А този след като е от същия модел като моя явно е на 20 години. Или съм извадил лош късмет с новия компресор че да се скапе само за две години работа или просто нямам думи за качеството на новото производство. Сега всичко е наред. Не знам дали се е оказал датчика за който майстора се съмняваше или нещо друго понеже той смени целия компресор защото този работел добре и за по-сигурно. Струваше ми 160лв за компресор и 80лв за труд ( два пъти маха и слага компресора понеже първия койото намерих се оказа че не стана ).
|
|
|
Чет Май 19, 2022 3:46 pm |
|
|
nikentce
|
Привет Колега. А дали ти е правило впечатление когато не работи климатика и рестартираш мотора - включва ли пак компресора? Аз в момента съм в подобна сага, даже сутринта оставих колата в "Д и Д". Системата си е ок и пълна с фреон, но при по-висока външна температура и загрял мотор започва да изключва компресорът и не се включва отново докато не се рестартира двигателят. След рестарт на двигателя компресорът тръгва за известно време, но пак изключва и не включва отново. Но пак си е на случаен принцип. В Петък ходих до Пловдив, още на излизане от София изключи компресорът и до Пловдив се "пържих" - след всеки рестарт на мотора изкарваше по 3-5 мин. и изключваше. В Пловдив престоя на сянка няколко часа и на връщане макар и при по-горещо време до София не изключи нито веднъж. При по-ниска външна температура( под 20 гр. ) си работи постоянно и не изключва. Тези номера( искам-не искам ) ги прави само в топло време. Най-вероятно и аз съм за единия от двата датчика. Дано в "Д и Д" да успеят да го установят кой е точно.
|
|
|
Пон Май 23, 2022 10:23 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
nikentce написа: Привет Колега. А дали ти е правило впечатление когато не работи климатика и рестартираш мотора - включва ли пак компресора? Аз в момента съм в подобна сага, даже сутринта оставих колата в "Д и Д". Системата си е ок и пълна с фреон, но при по-висока външна температура и загрял мотор започва да изключва компресорът и не се включва отново докато не се рестартира двигателят. След рестарт на двигателя компресорът тръгва за известно време, но пак изключва и не включва отново. Но пак си е на случаен принцип. В Петък ходих до Пловдив, още на излизане от София изключи компресорът и до Пловдив се "пържих" - след всеки рестарт на мотора изкарваше по 3-5 мин. и изключваше. В Пловдив престоя на сянка няколко часа и на връщане макар и при по-горещо време до София не изключи нито веднъж. При по-ниска външна температура( под 20 гр. ) си работи постоянно и не изключва. Тези номера( искам-не искам ) ги прави само в топло време. Най-вероятно и аз съм за единия от двата датчика. Дано в "Д и Д" да успеят да го установят кой е точно. Имах същия проблем в топло време с другата ми кола. Оказа се, че перката на климатика не включва всеки път и сработва защита за изключване на компресора. Точно в D&D го хванаха. Просто идея, че може да не е от датчиците.
|
|
|
Пон Май 23, 2022 10:48 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
BLA написа: nikentce написа: Привет Колега. А дали ти е правило впечатление когато не работи климатика и рестартираш мотора - включва ли пак компресора? Имах същия проблем в топло време с другата ми кола. Оказа се, че перката на климатика не включва всеки път и сработва защита за изключване на компресора. Точно в D&D го хванаха. Просто идея, че може да не е от датчиците. И аз имам същия проблем тази пролет с климатика на моя форко. Като работи, охлажда перфектно. Ама работи 4-5 минути , изключва и не включва повече .. След рестарт на мотора пак тръгва. Понякога (рядко) работи нормално... Ама засега нямам време да се занимая с проблема. @BLA - а защо перката на климатика не включва всеки път? Каква е била причината при теб? Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Май 23, 2022 11:57 am |
|
|