Отговори на тема
 Спирачен апарат задържа спорадично без видима причина 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

Става въпрос за Outback III 2006 (H6).

Миналата година направех пълен ребилд на предните апарати - нови гумички и бутала, смених накладките и карах без никакви проблеми повече от 6 месеца. Зимата смених и дисковете, като имах известно време драми със задържане ту в левия, ту в десния апарат, въпреки че буталцата нямаше никакви проблеми да бъдат върнати със скоба. Забелязах, че нивото на спирачната течност е леко над максимума (2 мм най-много) и след като я дръпнах, нямах никакви проблеми цяла зима.

От известно време насам левият апарат задържа в определени ситуации, като не е драматично, защото колелото все пак се върти на ръка, но затрява. Обикновено се оправя сама, като изстине, както и не го прави всеки път. Прави ми впечатление, че се случва при по-продължителни спирания (5 ЕАТ няма много добра моторна спирачка, освен ако не върнеш на 2-ра, та понякога се налага повечко да натискам спирачки на спускане).

Мислех, че проблемът е в горния водач, който беше спекъл в "забито" положение, извадих го, почистих го с много фина шкурка, гресирах го обилно с високотемпературна грес и го върнах, като при всеки случай на задържане го проверявам - движи се свободно.

Спирачната течност е точно на максимума и е жълтеникава, каквато (мисля) трябва да бъде. Прави ми впечатление, че дискът постоянно има някакви линии, а не е лъскав като другите след продължително каране, но накладките нямат неравномерно износване.

P.S. Едновременно с този проблем се появи едно много дразнещо изсвирване при леко натискане на спирачката, което изчезва само след 1-2 секунди или при по-силно натискан - чистиф дискове, шкурих накладки... все си го прави.

Къде да търся другаде проблема? Маркучи, течност, друго? Уплътнения?

Благодаря!

Чет Сеп 14, 2023 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кофти бутала или маркуч за смяна(разплетен отвътре). Аутофрен и ЛПР се деформират от топлина и задират. Тука един стар фен се мъчи месеци наред докато го хване. Купуваш ОЕМ или си правиш по поръчка от хубава стомана.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Сеп 14, 2023 2:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Има логика! Само на този апарат сменях буталата (ERT си бях поръчал), защото едното беше безнадеждно спекло от корозия и нямаше как да се почисти. На другия апарат само ги измих с чистител и парцал оригиналните.

Маркуч съм си купил, защото моят така или иначе има една лека повърхностна цепнатина, така че ще сменя и него.

Откъде мога да поръчам ОЕМ бутала?

Благодаря!

Пет Сеп 15, 2023 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смени първо маркуча ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Сеп 15, 2023 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Мисля, че оправих нещата. Задържаше едното бутало, от страната, която беше зверски спекла миналата година. Не съм почистил достатъчно добре леглото на уплътнението, резултат на което е стояло по-стегнато и с времето се нацепило и подуло. Почистих го много добре, легна перфектно, събрах всичко обратно, обезвъздуших, покарах малко и установих, че скърцането е изчезнало, а двата апарата бяха напълно студени, както би трябвало. Нямах сили за маркуча, та за него ще се ходи в сервиз.

Благодаря за помощта!

Съб Сеп 16, 2023 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
И само едно финално питане - изтече доста течност при свалянето на апарата. Нямах никакви проблеми с обезвъздушаването, но чета, че ABS трябвало да се обезвъздуши специално. Необходимо ли е това? Трети път отварям спирачките и нямам никакъв проблем с обикноено обезвъздушаване, тип "Натисни! Пусни!".

Вто Сеп 19, 2023 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не си допуснал модулът да глътне въздух(а, ти вероятно не си, защото не си давал контакт и спирачка на отворено), няма какво да правиш друго.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 19, 2023 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор