Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Дек 01, 2023 8:49 am



Отговори на тема  [ 258 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Авг 26, 2020 6:04 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Outback IV 3.6 (2010)
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Lazarus написа:
Да питам тук, за да не отварям нова тема.

Отзад духа ли ви парното?
При мен е много слабо...
Лазар


При мен също духаше много слабо, да не кажа хич. Диагнозата бе изгоряло моторче на клапите и духаше само напред. След отстраняване на проблема вече духа и задната духалка.
Забелязвам, че с повишаване на температурата въздушната струя на задната духалка намалява и обратното.

Чет Окт 20, 2022 10:05 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 19, 2021 12:29 pm
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Някой знае ли дали фейслифт модела (2013-2014) се е продавал в Европа с 3.6 мотор и Si-drive система с бутони за управлението й на волана и бутон за ръчна на централната конзола долу зад скоростния лост?

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Чет Дек 08, 2022 2:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Мнения: 40
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zarrick написа:
Някой знае ли дали фейслифт модела (2013-2014) се е продавал в Европа с 3.6 мотор и Si-drive система с бутони за управлението й на волана и бутон за ръчна на централната конзола долу зад скоростния лост?


Мисля,че не. Май последната "европейска" 3.6-ца е до преди фейслифта.

Чет Дек 08, 2022 7:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 92
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте! Понеже старата B12-ка взе да се предава реших, че няма да наливам повече пари в нея и реших да я сменя с B14 2011г. 2.5 167 коня с ръчни скорости внос от Швейцария, но американска версия. Купих я вчера и след това светна лампата за налягането на гумите. Проверих ги бяха на 2.1 всичките и ги направих на 2.3. Обаче лампата си свети. Трябва ли нещо да направя за да изгасне? Проверих компютъра и няма запосани грешки. Гумите са доста износени, поръчал съм нови и предполагам ще дойдат в началото на другата седмица да ги сменя.
И още една питанка. От време на време се появява някакъв шум от таблото. Някакво цъкане, което изчезва след като я загася и извадя ключа. На някой случвало ли се е такова нещо?
И още нещо се сетих сега. Има ли вариант за обръщане на километража да показва километри, а не мили?

Съб Окт 07, 2023 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 590
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При положение, че налягането в гумите е ОК, лампата светва при неизправен датчик. Трябва да се установи с уред. Батерията в датчика е несменяема, а нов струва около $35.
Когато сменяте гуми, може да се проверят датчиците за механични повреди. (Гумаджиите следва да са предупредени, че има датчиции, монтирани на стъблото на вентила, т.е. последното не е обичайното заменяемо стъбло.)
Шумовете зад таблото не са проблемни (клапи, течности), а за обръщане на мили/градуси/галони - категорично не препоръчвам .

Ако сте от София, бих могъл да препоръчам сервиз и човек за диагностика на TPMS (датчиците).

Нед Окт 08, 2023 9:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 92
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговора. От София съм. А какъв е проблема с обръщането на мили в километри?

Нед Окт 08, 2023 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 92
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, за да не отварям нова тема ще пиша тук. Взех Outback b14 с ръчна 6 степенна скоростна кутия 2.5 167 коня. Забелязах че резервната гума е патерица размер 145/80/17, а гумите са 215/70/16. Това е 44 мм разлика в диаметър, което ми се струва проблем. Питането ми е мога ли да ползвам тази патерица ако се наложи?
Имам вариант да използвам джантата от старата ми кола outback b12 ако е съвместима, с една стара гума същия размер като на b14, доста износена, но разликата в диаметъра ще е не повече от 5 мм.

Не обърнах внимание, че пиша в същата тема. Извинявам се за последователния пост, но не откривам бутон да го изтрия.

Чет Окт 12, 2023 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко над 3мм разлика не става за нормално каране. За бавно придвижване донякъде може и 5. 16-ката ще стане отзад, вероятно, но отпред мисля не ако си с 316мм дискове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Окт 12, 2023 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 92
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Всичко над 3мм разлика не става за нормално каране. За бавно придвижване донякъде може и 5. 16-ката ще стане отзад, вероятно, но отпред мисля не ако си с 316мм дискове.


Благодаря! Ами тя колата в момента е на 16ки така, че би трябвало да стане. Въпросът по- скоро беше дали болтовете съвпадат при B14 и B12. Значи най- вероятно ще ползвам една от старите износени гуми с които купих колата за резервна с джантата от b12-ката. Размерът им е еднакъв само дето резервната ще е доста износена, но пак по добре от тези 44мм. разлика с патерицата.

Чет Окт 12, 2023 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Недоскив съм вече, видя ми се 17 джанта снощи на две питиета :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Окт 13, 2023 7:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет субаристи,

Преди около седмица се сдобих с Аутбек '13, 2.5i AWD (EJ25) със 6-степенно cvt. Първи автомобил ми е от Субару и се доверих на близък човек от родния ми град, който само Субару внася, продава, ремонтира и шофира самия той. Продаде ми я за читав автомобил и доколкото мога да схвана с моите средно задълбочени разбирания колата изглежда здрава и запазена.

Та започнахме със стандартните обслужвания на мотора (при гореспоменатия приятел) - всичко мина в реда на нормалното. Сложиха ѝ ГИ в BRC-Пловдив вчера и на място едно от момчетата там силно ме посъветва да сменя свещите с пригодени за газ. С по-малък проход били м/у анода и катода и това стабилизирало искрата, което пък резултирало в спокоен, динамичен, икономичен мотор. Това бяха неговите думи. Използвах търсачката тук за да се информирам по казуса, но се натъкнах на няколко теми със задочни спорове от типа "ЗА/ПРОТИВ". За себе си не намерих ултимативен отговор трябва ли наистина да сменям редовните свещи с газови? Някой с подобен автомобил и монтиран ГИ може ли да сподели личен опит? Ще съм безкрайно благодарен.

За сега май.. това ми е чуденката. Останалото по автомобила изглежда изрядно с изключение на накладки, които ще сменя преди първата регистрация в КАТ, идната седмица.

Аа - хрумна ми още един въпрос: имах възможността да я покарам 500км от Видин до Пловдив (+ градско возене в двата града) и общо взето минах през всякакъв шосеен терен в България. Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно. Има ли разумен фикс на това, или веднъж взел субару в сърцето плачеш и караш :pardon: ?

Сря Ное 15, 2023 6:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 128
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kcabtuo написа:
Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно.


Трябва да вози чувствително по-меко в сравнение с немските комбита. Легаси е моделът, който "спи" на асфалта.
Колата с предписаните 225/60/17 гуми ли е?

Сря Ное 15, 2023 8:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
BLA написа:
kcabtuo написа:
Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно.


Трябва да вози чувствително по-меко в сравнение с немските комбита. Легаси е моделът, който "спи" на асфалта.
Колата с предписаните 225/60/17 гуми ли е?


Когато я взех от човека беше с 225/60/17 на 4 годиша възраст гумата, но с не-оригинални джанти. На тях возеше още по-твърдо. Оргиниалните стояха в багажника с 225/65/17, отново 4 годишни, но с по-малко грайфер по тях. Видях, че гайките потъват сериозно в леглото на неоригиналната джанта и отидох да си ѝ монтират оригиналната джанта. В крайна сметка сега е с 225/65/17 и като че ли това млако посмекчи возията. При монтажа помолих гумаджията да ги напомпа на 2.2bar преден мост и 2.1 съответно заден, както е указано на табелката на шофорската врата.

Да разбирам, че фабричния размер е с борд 60, не 65? Предстои ми покупката на нови гуми и това ще ми е от полза. Бях се засилил към 65%.

Иначе като казах по-горе, че немските комбита "спят по пътя" имах предвид, че возят комфортно с много малък пренос на вибрации от неравната настилка (дупки, гърбици, пукнатини, шахти) вътре купето. А за това, че този Аутбек трябва да е осезаемо по-мек на возене от немските комбита - ами точно обратното усещам да е.

Може би едни нови гуми ще направят чувствителна разлика?

Благодаря :good:

Сря Ное 15, 2023 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може, много зависи и от товарния индекс, както и скоростния(сместа). Иначе, не е вярно, че вози по-меко от Е-класа или А6, не се заблуждавай. По-мека е само от Пасат Олтрак(в същия клас) заради високия профил на гумата и да, 60% е оригинално.
Може би(казвам може би) американските версии са с идея по-меко настроено окачване.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Ное 15, 2023 7:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Далеч е от возията на шосейните комбита от Немция, но пък и предназначението на автомобила е и по-различно. Преглъщам го това, не е дерт.

Би ли било проблем за вариатора или раздатъчната кутия, ако използвам гуми с борд 65%, вместо 60? Хем ми харесва повече как пълнят калниците, хем незабележимо по-висока и не на последно място маалко се усеща по-добре във возията.

За свещите за LPG никой не обади.. Лично събрах 6 мнения от приятели механици - 3 на 3 е резултата. Ще взема да мина до Павлин в Пловдив. Видях от тук, че на човека може да му се има доверие. Така чух и от двама колеги на работа.

Чет Ное 16, 2023 6:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 213
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен повече ми допада как изглежда с по-големия диаметър гуми, за кутията няма да е проблем, макар че ще загубиш малко в ускорението, колата ще се усеща малко по-тромава. А возията зависи и от модела гуми, не само от профила им.

_________________
Zubaru.tuninK

Нед Ное 19, 2023 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zk. написа:
И на мен повече ми допада как изглежда с по-големия диаметър гуми, за кутията няма да е проблем, макар че ще загубиш малко в ускорението, колата ще се усеща малко по-тромава. А возията зависи и от модела гуми, не само от профила им.


Това проверено ли е за кутията? Спрях се на всезонни гуми Kleber Quadraxer suv (https://diana-ltd.com/tire?47417), като единствено дилемата с височината на профила ме задържа от покупка за сега. 60 или 65 е чуденката.

Ще преглътна намаленото ускорение и завишения разход стига да съм сигурен, че по-големия диаметър няма да повлияе зле на кутията.

Товарния индекс на споменатите горе гуми е до 775кг за профил 60 и 850кг за профил 65. Да разбирам ли, че поради по-голямата товароносимост на профил 65% гумата е осезаемо по-твърда? На първо място търся баланс между комфорт и сигурност, а след това приоритет ми е външния вид.

Пон Ное 20, 2023 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 320
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега ако искаш да вози по-меко защо я караш със 17ки? Аз моята я карам със 16ки 215/70 16 и съм много доволен от возията.

Чет Ное 30, 2023 9:59 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 258 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор