Отговори на тема
 Грешка P420 еднократно 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 29
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

Имам Outback H6, 2006г. без газ.

Септември месец тръгнах за Хърватия на море и на път за Калотина усетих, че cruise контролът се изключи. Заедно с това светнаха Check engine, задрасканото ESP и cruise мигаше. Като изключим това, колата си вървеше съвсем нормално.

За щастие бях близо до София в работен ден и се върнах до един от реномираните сервизи за нашите коли и се примолих да включат колата на диагнистика, за да знам дали мога да продължа пътуването си. Съгласиха се, за което съм изключително благодарен! Излезе грешка P420 Catalyst, изчистихме я и по живо-по здраво продължих пътя си. Посъветваха ме единствено да не включвам cruise контрола.

Около два месеца преди това заради проблем с компютъра се наложи да се прибирам от Асеновград до София на 5 цилиндъра, тъй като 1-ви беше тотално умрял (без инжекция на гориво) и предположих, че може да съм убил катализаторите с повишения разход на гориво от останалите 5 цилиндъра. НО! За 2500 километровото ми пътуване грешката не се появи отново, не съм имал проблеми с вървежа на колата и при средна скорост 120-140км/ч разходът ми беше 8.6/100 по борд за цялото пътуване. Откакто съм се прибрал, съм въм врътнал едни допълнителни 700-800км без проблеми, ползвам си и круиза.

Единственото, което намерихп за странно, беше, че капачката на резервоара ми не фъскаше при развиване (както прави винаги) при нито едно от трите зареждания в деня, в който светна грешката. На една бензиностанция преди Загреб и почистих уплътнението с WD40 и го наместих, което очевидно реши проблем, защото на следващото зареждане си изфъска нормално.

Чуденките ми са дали е възможно да съм унищожил катализаторите, след като нямам повишен разход на гориво, ауспусите са ми абсолютно чисти (ако бръкна с пръст, нищо не остава) или пък може липсата на добър вакуум в резервоара да е излъгала някой от сензорите? Въобще откъде да започна да нищя проблем, тъй като ми предстои ГТП и не искам да имам проблеми.

P.S. Сещам се, че преди пътуването по погрешка бях сипал от премиум 95 горивото вместо обикновено. Също така, тъй като хванах масломерната пръчка в лъжа, може би бях налял малко над максимума масло (не мога да кажа колко, защото понякога в гаража на студено показва по средата, понякога на максимума, понякога на загрял двигател се покачва, понякога не), но не е било повече от 150-200мл.

Ще съм благодарен за насоки!
Поздрави

Чет Ное 21, 2024 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Постове: 639
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: E180 2ZR-FXE/B14 EJ255/HT H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По скоро звучи като проблем с въпросния цилиндър изначално, водещ като следствие останалите проблеми.
Ако е бил цилиндър 1 имаш класическият проблем с екуто denso на колите н6 2006-2008, което е в черна пластмасова кутия - проблемна връзка най-общо казано на елемент грижещ се подаване на минусовия сигнал към инжектора. Инжекторите се управляват по минус при постоянен плюс. Най-често се проявява на 1ви цилиндър, но съм чувал и за някои от другите. Владо от сервиза на Любо или Емо Грушев могат да диагностицират проблема и ако е това се сменя еку с прехвърляне на имобилайзер или се оправя/сменя проблемния елемент.
Напълно нормално е при неработещ инжектор с мисфайери да има проблем със сондите на катализатора.

Пс. Малко вероятно е да си направил нещо на катализаторите, те нямат сензори освен о2 сондата за контрол, която вероятно е причина за грешката. Не разбрах всъщност какво се е оказало на 1ви цилиндър и дали не си оправиш вече точно гореописаното.

Чет Ное 21, 2024 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 29
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Проблема с цилиндъра ми го оправи Митака още тогава, не е правила повече ядове с него. Мен по-скоро притеснението ми беше да не съм стопил катализатора от богатата смес (по мои калкулации за тия 200 км до София тогава разходът ми е бил около 14-15/100 при каране с 90-100км/ч). Интересното е, че нито е пушила, нито е смърдяла, само не вървеше и харчеше като змей. Другото ми притеснение беше да не съм изял цилиндрите заради суровото гориво в тях и сега да мята масло в камерата, което да запушва катализатора, но не наблюдавам повишен разход на маслото, както и няма признаци на лоша компресия - не духа през капачката на маслото, харчи нормално и върви добре като за 20-годишна кола.

Но да, всичко е оправено и не е правила ядове повече нито с цилиндъра, нито с катализатора. Просто ми предстои ГТП и искам да разнищя проблема.

Чет Ное 21, 2024 5:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4115
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се занимавай с глупости. Всяко преминаване на по-добре горящо гориво може да я осветка, защото колата има нужда от 150-тина км адаптация. Свободно излизащите пари от резервоара също водят до леко бедно горене, което пък води до...P0420...Смятам, че нямаш какво да правиш, освен да врътнеш пак едни км с премиум гориво и да отидеш на газ анализатор.

_________________
Cogito ergo sum

Чет Ное 21, 2024 5:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Постове: 826
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 521
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Ако е бил цилиндър 1 имаш класическият проблем с екуто denso на колите н6 2006-2008, което е в черна пластмасова кутия - проблемна връзка най-общо казано на елемент грижещ се подаване на минусовия сигнал към инжектора. Инжекторите се управляват по минус при постоянен плюс. Най-често се проявява на 1ви цилиндър, но съм чувал и за някои от другите. Владо от сервиза на Любо или Емо Грушев могат да диагностицират проблема и ако е това се сменя еку с прехвърляне на имобилайзер или се оправя/сменя проблемния елемент.

Това само при 2006-2008-ма ли го има? Питам, понеже имам 2 H6-ци от ранните месеци на 2005-та, а едната има леко странни вибрации на празен ход от време на време, за които не съм успял за толкова време да намеря причината.

Пет Яну 03, 2025 9:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 29
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Давам ъпдейт по темата, понеже днес бях на ГТП, междувременно откакто пуснах темата, P0420 малко зачести и няколко пъти светкаше при сходни условия - равномерно движение по лек наклон в включен cruise, последният път беше комбинирана с P0080, но забравих да погледна freeze frame данните, защото ме завари в голям сняг и бързах да я изчистя, за да си върна изключените функции.

Минах ГТП-то напълно легално. Първоначално я ламбда, я CO излизаха от норми, но с я изфорсирахме до 4000 оборота за около минута и след това и дватна показателя светнаха в зелено. Според човека, катализаторът е тръгнал да си отива, но аз имам подозрение, че имам И теч от изпускателната система някъде, защото миналата седмица сменях маслото и бучнах колата до половината в гаража (с ауспусите навън) и в гаража не можеше да се диша от смрад на изгорели газове, които ми се струва, че идваха изпод колата. Открай време на студен двигател няма шанс да отволя шибедаха или прозореца, та ще търся проблема.

Чет Яну 16, 2025 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 29
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте!

Уикенда имах време да си играя по колата и я включих на диагностиката да прегледам сондите какво дават. Имам следните показатели:

O2LOC N/A
O2B1S1 (V) 0.090 (замръзнало на тази стойност)
O2B1S2 (V) 0.155-0.780 (изменя се постоянно)
O2B2S1 (V) 0.090 (замръзнало на тази стойност)
O2B2S2 (V) 0.090 (замръзнало на тази стойност)
O2B3S1 (V) 0.090 (замръзнало на тази стойност)
O2B3S2 (V) 0.300-0.800 (изменя се постоянно)
O2B4S1 (V) 0.090 (замръзнало на тази стойност)

EQ_RATB3S1 1.006 (изменя се постоянно)
EQ_RATB3S2 0.141 (замръзнало на тази стойност)
EQ_RATB4S1 0.141 (замръзнало на тази стойност)
EQ_RATB4S2 0.141 (замръзнало на тази стойност)

Някой може ли да ми помогне конкретно с тези показатели, които са са замръзнали и не се променят по никакъв начин? Възможно ли да не работят ламбда сондите по някаква причина, без да избива грешка (в момента нямам грешки записани).

Сря Фев 05, 2025 5:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4115
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен я четеш с грешната апаратура, няма как да не светне при такова положение. PID-вете в апаратурата са грешно зададени.

_________________
Cogito ergo sum

Сря Фев 05, 2025 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dlazarov, Google [Bot], sasu и 4 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор