Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:52 am



Отговори на тема  [ 362 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Следваща
 Oсобености на Субару Аутбек III (2004-2009) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
radikyokushin написа:

На място, няма НИКАКВО значение дали си на N или на P.
В движение със запален двигател, особено с по-висока скорост, наистина не е препоръчително да се изключва на N, но само защото последващото включване на D, обикновено е съпроводено с голям "шок" за кутията.


От личен опит - няма никакъв шок за кутията ако в движение изключиш от скорост ( тоест минеш на N ) и после включиш на D...

Пет Сеп 30, 2016 9:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абсолютно, тя добре си преценява, на коя предавка да включи в дадения момент. По същия начин, по който и си превключва по принцип, винаги минава през неутрална при смяна на предавките, или почти - зависи от кутията, и все пак говорим за планетарните кутии, вграждани в Subaru.

Пет Сеп 30, 2016 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Мнения: 91
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
radikyokushin написа:

На място, няма НИКАКВО значение дали си на N или на P.
В движение със запален двигател, особено с по-висока скорост, наистина не е препоръчително да се изключва на N, но само защото последващото включване на D, обикновено е съпроводено с голям "шок" за кутията.


От личен опит - няма никакъв шок за кутията ако в движение изключиш от скорост ( тоест минеш на N ) и после включиш на D...


Също от личен опит - няколко пъти на различни автомобили ми се е случвало и затова за себе си съм решил да не го правя.
Да не говорим, че не виждам никакъв смисъл от това упражнение - да изключваш автоматик от скорост и после пак да включваш.

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!

Пет Сеп 30, 2016 10:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Благодаря за мненията :) това ми е първият автоматик и мислех, че е ОК като спра на светофар примерно да оставям на N :) То в такъв случай явно N е малко безмислена... Иначе откакто srg писа си я държа на D даже и на светофарите.

Да, за престой на светофар да включваш на N е безмислено най-малко защото продължаваш да държиш спирачката.
Лично мнение за неутралната - при автоматиците май единствената й смислена употреба е да може да се премести спрял на място авомобил примерно по наклонена повърхност, както и ако се налага да се прибута/придърпа в случай на проблем (примерно пасивно качване на репатрак).

За превключване D->P->D по светофарите вече е дъвкана тема и май имаше доста разностранни мнения, но личното ми мнение е, че свикнеш ли да си държиш крака на спирачката това действие по светофарите започва да ти се вижда абсолютно безмислено, т.е., при очертаващ се престой на автомобила на място по-малко от минута-две си мисля, че D->P->D е излишно.

kerekovski, трябва да те повозя или да покараш малко моят автомобил, за да видиш всъщност как могат да превключват нашите кутии и че минаването през неутрална не винаги е задължително или поне може да бъде намалено до абсолютния минимум ;)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Сеп 30, 2016 10:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
radikyokushin написа:

Също от личен опит - няколко пъти на различни автомобили ми се е случвало и затова за себе си съм решил да не го правя.
Да не говорим, че не виждам никакъв смисъл от това упражнение - да изключваш автоматик от скорост и после пак да включваш.


Естествено че няма смисъл, уточнявам че няма драма защото се случва по невнимание или друга причина да изключиш в движение от Д на Н, и вместо да се шашкаш и чудиш какво да правиш - ми да включвам ли, или по добре да спра колата и тогава да включа ( защото ако те е страх че ще стане беля може да се панираш и да направиш ситуация на пътя ) - затова е добре да се знае че при нашите коли това упражнение/изключение не е проблем...

Да не приравняваме другите коли автоматично със Субару, че някой ще остане в заблуждение.

Пет Сеп 30, 2016 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много странна работа с тия автоматици :) значи ако примерно съм някъде в природата и искам да си запаля колата, за да зареди акумулатора след многото слушане на музика - не е препоръчително да стои на място примерно 30 минути на N или P. Пък едва ли е опция да затисна спирачката с камък, да дръпна ръчната и да я държа на D - ако вземе да се изпусне, ще стане весело :D

Аз като цяло затова исках и ръчни скорости, че са много по-опростени нещата там, ама пък Outback ми хареса повече от Legacy Spec B :).

Пет Сеп 30, 2016 11:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg написа:
...свикнеш ли да си държиш крака на спирачката това действие по светофарите...


Аз хората, пускащи спирачката на светофар, ги вкарвам в графа "некадърници" - независимо от типа скоростна кутия на автомобила, който карат. По-големи некадърници от тях са единствено тия, дето стоят по над половин минута на полусъединител и редуват леко мърдане напред и назад докато не ги пусне светофара. Такива най ги обичам като карам един розов Patrol с брони ARB.

За целия останал спор си има един правилен отговор и той е RTFM ;)

Пет Сеп 30, 2016 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този Нисан не е ли на Мури :). Иначе за изключването на неутрална питах просто защото колата ми се струва, че се тормози на едно място, особено студена - държи една идея по-високи обороти и се усещат леки вибрации когато е на D + спирачка, сравнено с N + спирачка. Пък за това кой е некадърник и кой не - да речем, че не обичам такива крайни изказвания.

Чет Дек 08, 2016 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 10, 2016 9:31 am
Мнения: 42
Местоположение: София
Skype: ivan_dragi4
Автомобил: Outback H6 2006 bat Bubi edition
Телефон: 0885306791
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

От доста време следя форума и съм се спрял на Outback B13 H6.

След като разгледах по-обстойно модела изникнаха няколко особености на които или не съм намерил отговор, или съм го пропуснал някак.

Какво е стандартното оборудване на H6?
До скоро мислех че всички имат навигация, но се оказва че има и екземпляри без.
От къде се следи среден, моментен разход и т.н. при моделите без навигация? Удобно ли е за следене по време на пътуване?
Всички H6 имат LSD, панорамен покрив, мисля че и двузонов климатроник, но имат ли подгряване на седалките или CD changer например.
Моделите преди фейслифта (2004 - 2006) имат ли памет на шофьорската седалка?

Някой от моделите имат копче на конзолата за скоростния лост, точно над P от P R N D надписите на скоротстите.
То за какво служи? Изглежда е фабрично.

Също ми направи впечатление и "замислянето" на скоростната кутия при рязко натискане на педала на газта.
Има доста изписано във форума, но ми се стори прекалено дълго.
Има ли начини да се намали това забавяне (хубаво сервизиране на скоростната кутия, обучение)?

Фаровете - ако са полирани и с качествени крушки, регулирани както трябва светят ли достатъчно добре или трябва да се търсят други варианти?

Заводското аудио - като взема колата ще искам да сложа AUX 100%. В книжката пише че са възможни няколко различни варианта на плеъра, въпроса е дали всички имат възможност за извеждане на AUX.
Също и дали има добър звук. Колата която гледах беше с избушени колонки, така че въпроса е по-скоро дали е качествен възпроизведения от CD/AUX/радио сигнал за да има смисъл от смяна на колонки с по-добри или евентуално усилвател с буфер и т.н.

Малко дълго се получи, ако съм задал някои разисквани вече въпроси моля игнорирайте ги.

Въпросите са предимно за преди фейслифта.

Иначе модела е много готин, H6 3.0 се усеща много приятно за каране, форума също е супер за четене :)

Поздрави и успешна седмица на всички бъдещи колеги :)

Пон Дек 19, 2016 12:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много са ти въпросите колега, но почвам поред, без да претендирам за изчерпателност...
Всичко, за което питаш е стандартно оборудване.
Аз поне досега не съм виждал Н6 без навигация. На 2.5 моторите, някои имат някои нямат. Бордовия компютър при тях е малък дисплей под малката жабка,
където обикновено стои навигацията, като я има.
Модела преди фейслифта няма двузонов климатроник. Всички имат подгряване на седалките и чейнджър.
Няма памет на седалките.
Копчето над скоростния лост служи за механично освобождаване на лоста и свободното му преместване,
в случай че блокира на Д или друга предавка.
Фаровете е въпрос на вкус...аз съм привърженик на "сток"-а.
Читав AUX не можеш да изведеш. Решението е емулатор на чейндър /200-300 лв./ в зависимост дали искаш лослес и блутут или само Мр3.
Другото са компромиси - псевдо касетка, празни дискове и т.н., които искат и преработка на платката, допълнителни релета, ключета и т.н.
ако все пак искаш някакво прилично качество.
За качеството на колонките...аз съм със "сток" такива, но с усилвател и субуфер, в преследване единствено на качество, а не разглобяване на калници...
Фабричната музика е доста орязана /100Хц - 17 кхц/....При всички положения, ако смениш говорителите и пищялките с хубави, ще постигнеш по-добри резултати.
Това е накратко. Не съм толкова навътре с всички модификации, спецификации и т.н. на въпросния модел, та може и да има нещо невярно. Говоря от лично наблюдение и то само на европейски модели. Това съм видял, това и пиша.

P.S. Скоростната кутия не трябва да има толкова забележимо забавяне. За сметка на това, при много рязко газ до ламарината има ритник...

Пон Дек 19, 2016 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 10, 2016 9:31 am
Мнения: 42
Местоположение: София
Skype: ivan_dragi4
Автомобил: Outback H6 2006 bat Bubi edition
Телефон: 0885306791
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за бързия и изчерпателен отговор.

За навигацията и аз мислех че всички имат, докато не срещнах такава без.
После открих и този отговор в темата.
viewtopic.php?f=5&t=21552&p=252679&hilit=%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F#p252679

Явно колата която гледах е имала някаква неизправност в скоростите за да се усеща толкова забавяне.

Все пак автомобила е страхотен на пръв поглед и продължавам търесенето, дано не изникват купища въпроси :)

Пон Дек 19, 2016 5:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Всъщност, липсата на навигация е възможност за поставяне на таблет...

Изпратено от моят D5803


Последна промяна Dimichos на Вто Дек 20, 2016 12:18 am, променена общо 1 път


Вто Дек 20, 2016 12:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Dimichos написа:
Всъщност, липсата на навигация е възможност за поставяне на таблет...

Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk




Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk

Вто Дек 20, 2016 12:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То, ако имаш нормален телефон и смисълът на тая навигация е един точно никакъв.

Вто Дек 20, 2016 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последното нещо при избор на автомобил е дали има навигация или не. Както каза колегата преди мен - на телефона/таблета е безплатна и винаги актуална.
При Трибека AUX се извежда по елементарен начин - стерео жак към задната букса на аудио панела. Не вярвам Оутбек/Легаси да няма функция AUX - съответно има и букса...Сигурно ли е, че не може да се купи кабелче, да се среже и да се запои към съответния кабел или пин на буксата. Чак се учудвам! Помня, че имаше заигравка с масата - не ставаше с тази от кабелчето, трябваше да се притегне към шасито на панела.
Ето файла за илюстрация:
Прикачени файлове:
2006 Tribeca AuxInstall scot3818 kmartin.pdf


Набързо прегледах мрежата - не претендирам за истинност, но на първо четене разбрах, че аудиото е интегрирано в управлението на климатика и изобщо няма AUX. Така ли е? После чета, че ОЕМ модула се заменя с друг, който поддържа AUX. Ако е така си е наистина доста трудно и ако се среща модел с AUX и без, то не трябва да се гледа навигацията, (която прави впечатление само на хора, които казват "портокол", а не "протокол" :) ) а дали е оборудвана с модела поддържащ външни устройства. Другите изисквания си остават, естествено.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Дек 20, 2016 9:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
xargs написа:
То, ако имаш нормален телефон и смисълът на тая навигация е един точно никакъв.

Смисала на навигация в автомобила е да се ползва от всички които го управляват и телефона да е свободен .Аз лично имам на телефона , но колата ми е стар модел ,ако имаше в колата бих я ползвал с удоволствие , без стойки за тел. без зарядни .

Вто Дек 20, 2016 10:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма спор,че в съвременните автомобили трябва да има навигация с куп екстри и доживотно обновяване на картите, особено автоматично - през сим карта или безжична мрежа например. Тази навигация съм убеден, че след време ще еволюира до напълно автономна система за управление на автомобила без човешка намеса. За годината на производство, в която се цели питащият, няма никакъв смисъл тази екстра (засега) да е приоритет, при условие, че се изпуска бройка, която си заслужава. Вярно е (и тъжно), че има хора които не могат да си позволят съвременните глезотии, но предполагам, че питащият не е от тях. С подходяща стойка за телефон пак всички ще виждат картата. Аз се бях запалил да си закупя позиционираща система - от сорта на Гармин, с доживотно обновяване, туристически пътеки и т.н. Повечето съвременни телефони вече работят освен с американската и с руската позициониращи системи. Знам, че ЕС също е в процес на пускане в действие на своя автономна система, дори единия от спътниците носи името на българско момиче, спечелило състезание по физика или астрономия - не помня точно :bow: . Ще почакам докато се появят устройства и с трите системи и пак не съм сигурен дали ще си купя, а дотогава ще си използвам телефона, защото освен всичко друго има и асиситиращо позициониране, което спестява много време. Дори има програмки за андроид, които те позиционират много точно само по отдалеченоста от клетките на оператора - точно като по филмите. Демонстрираха ми такава в едно заведение в Бургас преди повече от 3 години.

Вто Дек 20, 2016 11:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 10, 2016 9:31 am
Мнения: 42
Местоположение: София
Skype: ivan_dragi4
Автомобил: Outback H6 2006 bat Bubi edition
Телефон: 0885306791
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Въпроса за навигацията по-скоро беше от изненада че попаднах на H6 който няма, бях останал с впечатление че това е стандартно оборудване.
Иначе варианти има много, навигацията е стара и има доста изписано във форума как се сменя с таблет, но дали си струва е въпрос на избор.
С телефон наистина не е най-удобното нещо.

Относно AUX, и аз се надявах че ще мога да изкарам кабелче, но това също е от нещата които са много на заден план за мен, в краен случай го има варианта със CD Changer емулатор.

Това за портокол-а не го разбрах честно казано :)

Сря Дек 21, 2016 10:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Продължавам да мисля, че за Европа е стандартно оборудване на Н6, но знае ли човек. Свят широк - модели разни...
Въпроса за навигацията не е само в навигацията. Там има горе-долу читав бордови компютър с възможност за запазване на логове на пътувания,
напомняне на 5 вида техническа поддръжка /на километри или време/, настройки на опции /мигане на мигачи, вътрешно осветление и т.н./, плюс глезотии, като визуализация на климат контрола, ускорение, акумулатор и др.
Разбира се, това не са "жизненоважни" функции за управлението на автомобила и е въпрос на лично предпочитание, дали са приоритет или не.
Аз лично държа много да ги има, защото с тях и с видео имам навик да убивам времето в свирепите задръствания в пик час в София...
Имам опит с 2 Аутбека 2004 - 2006 /2.5 и 3.0/. И двата бяха с навигация, като на Н6 е малко по-богата откъм опции.
Като казвам навигация имам предвид бордовия компютър и екрана. И двата навигационни компютъра /първият беше под седалката, втория в жабката/ ги изхвърлих на момента и ги замених с GPS-модул, който сам по себе си, освен навигация е и малък компютър с мобилен Ундоус 6.0. Той дава възможност за AUX, входове за видео и камера и т.н. Качествения аудио AUX обаче, се постига с чейнджър емулатор, както вече писах.

Сря Дек 21, 2016 3:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята H6-ца е купувана чисто нова от България и е била поръчана без навигация. Само си представете за далечната 2005-та година, до каква степен са били напреднали вградените навигации и колко читави карти е имало за тях, особено за България. Явно е било възможно да я поръчаш без навигация, която към него момент е била изключително безполезна за България, а е добавяла немалка сума към цената. Не че и сега бих я ползвал точно тази навигация, предпочитам си Гарминчето с постоянните ъпдейти на картите и още едно предимство - слагам го в джоба и продължавам пеш по козите пътеки.

Сря Дек 21, 2016 4:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 362 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор