|
Страница 1 от 1
|
|
Спирачен апарат задържа спорадично без видима причина
Автор |
Съобщение |
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Постове: 25 Рейтинг: 45
|
Здравейте,
Става въпрос за Outback III 2006 (H6).
Миналата година направех пълен ребилд на предните апарати - нови гумички и бутала, смених накладките и карах без никакви проблеми повече от 6 месеца. Зимата смених и дисковете, като имах известно време драми със задържане ту в левия, ту в десния апарат, въпреки че буталцата нямаше никакви проблеми да бъдат върнати със скоба. Забелязах, че нивото на спирачната течност е леко над максимума (2 мм най-много) и след като я дръпнах, нямах никакви проблеми цяла зима.
От известно време насам левият апарат задържа в определени ситуации, като не е драматично, защото колелото все пак се върти на ръка, но затрява. Обикновено се оправя сама, като изстине, както и не го прави всеки път. Прави ми впечатление, че се случва при по-продължителни спирания (5 ЕАТ няма много добра моторна спирачка, освен ако не върнеш на 2-ра, та понякога се налага повечко да натискам спирачки на спускане).
Мислех, че проблемът е в горния водач, който беше спекъл в "забито" положение, извадих го, почистих го с много фина шкурка, гресирах го обилно с високотемпературна грес и го върнах, като при всеки случай на задържане го проверявам - движи се свободно.
Спирачната течност е точно на максимума и е жълтеникава, каквато (мисля) трябва да бъде. Прави ми впечатление, че дискът постоянно има някакви линии, а не е лъскав като другите след продължително каране, но накладките нямат неравномерно износване.
P.S. Едновременно с този проблем се появи едно много дразнещо изсвирване при леко натискане на спирачката, което изчезва само след 1-2 секунди или при по-силно натискан - чистиф дискове, шкурих накладки... все си го прави.
Къде да търся другаде проблема? Маркучи, течност, друго? Уплътнения?
Благодаря!
|
|
|
Чет Сеп 14, 2023 11:24 am |
|
|
Alxx
|
Кофти бутала или маркуч за смяна(разплетен отвътре). Аутофрен и ЛПР се деформират от топлина и задират. Тука един стар фен се мъчи месеци наред докато го хване. Купуваш ОЕМ или си правиш по поръчка от хубава стомана.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Сеп 14, 2023 2:17 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Постове: 25 Рейтинг: 45
|
Има логика! Само на този апарат сменях буталата (ERT си бях поръчал), защото едното беше безнадеждно спекло от корозия и нямаше как да се почисти. На другия апарат само ги измих с чистител и парцал оригиналните.
Маркуч съм си купил, защото моят така или иначе има една лека повърхностна цепнатина, така че ще сменя и него.
Откъде мога да поръчам ОЕМ бутала?
Благодаря!
|
|
|
Пет Сеп 15, 2023 1:42 pm |
|
|
Alxx
|
Смени първо маркуча
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Сеп 15, 2023 4:51 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Постове: 25 Рейтинг: 45
|
Мисля, че оправих нещата. Задържаше едното бутало, от страната, която беше зверски спекла миналата година. Не съм почистил достатъчно добре леглото на уплътнението, резултат на което е стояло по-стегнато и с времето се нацепило и подуло. Почистих го много добре, легна перфектно, събрах всичко обратно, обезвъздуших, покарах малко и установих, че скърцането е изчезнало, а двата апарата бяха напълно студени, както би трябвало. Нямах сили за маркуча, та за него ще се ходи в сервиз.
Благодаря за помощта!
|
|
|
Съб Сеп 16, 2023 11:13 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Постове: 25 Рейтинг: 45
|
И само едно финално питане - изтече доста течност при свалянето на апарата. Нямах никакви проблеми с обезвъздушаването, но чета, че ABS трябвало да се обезвъздуши специално. Необходимо ли е това? Трети път отварям спирачките и нямам никакъв проблем с обикноено обезвъздушаване, тип "Натисни! Пусни!".
|
|
|
Вто Сеп 19, 2023 3:36 pm |
|
|
Alxx
|
Ако не си допуснал модулът да глътне въздух(а, ти вероятно не си, защото не си давал контакт и спирачка на отворено), няма какво да правиш друго.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 19, 2023 4:17 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: BAlexandrov и 51 госта |
|