Особености на Субару Аутбек II (1999-2003)
Автор |
Съобщение |
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Постове: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Десетилетия наред името Subaru служи успешно като синоним на "екзотика". Японската марка има армия от верни почитатели, но никога не е инкасирала кой знае какви продажби - дори след триумфа си в рали шампионата в края на 90-те и началото на новия век. Автомобилното поделение на Fuji Heavy Indusrties открай време залага на специфични технологични рецепти и странни хибридни категории возила. Едва в последните години компанията започва да се адаптира към мейнстрийма и предложи класически SUV, въпреки че разполага с ноу-хау, каквото повечето останали производители има доста да гонят.
Комбинацията от постоянно задвижване на четирите колела и опозитен двигател е породила не една и две легенди за Subaru. Част от тях звучат направо невероятно, но в интерес на истината отговарят на реалността. Всъщност легендарната здравина, превъзходни ходови качества и афинитетът на някои професионални механици към тези автомобили си имат съвсем просто обяснение. Колите на Subaru са типичен продукт на японското автомобилостроене в най-добрите му традиции. Формулата е елементарна - залага се на достатъчно прости и ефикасни технически решения, отработвани в продължение на десетилетия. Такъв еволюционен подход отрича радикалните изменения в концепцията, но за сметка на това всеки възел и агрегат се довежда до максималния си потенциал и ресурс. Поредното доказателство за ефективността на такъв конструкторски подход предостави третото поколение на Legacy през 1999 г., което за първи път даде основание на европейската публика да приобщи марката към елита в средния клас, запазен до този момент за местната продукция. Основания за такова "грехопадение" дадоха не само традиционно високото качество и образцова надеждност на модела, а и откровените заявки на японците за навлизане в по-престижни категории, където значение имат не само технологичните достойнства, а също така дизайнът, нивото на лукса и имиджът. Новото Legacy притежаваше достатъчно от всички тези ингредиенти на успеха.
Новост за Стария континент преди седем години бе комбито с увеличен клиренс Outback. Мелезът, кръстен на австралийската пустош, където Subaru има маса почитатели, намери имитатори в лицето на Audi Allroad и Volvo XC 70 само в рамките на две-три години. Малцина в Европа обаче знаеха, че такава модификация на универсала се продава още от 1994 г. и се чудеха какво ще да е това животно. В действителност ако се изключат някои изменения в параметрите на окачването и външното оформление, Outback представлява най-обикновено Legacy "в големи гумени ботуши". В Северна Америка модификацията се продава също така с каросерия седан, а вариантът полупикап с открито багажно пространство по традиция носи името Baja. Независимо от версията обаче, качеството на изработката си остава на върхово ниво. За разлика от други японски компании, които изнесоха производството на колите си в чужди страни с оглед увеличаване на продажбите, във Fuji Heavy Industries решиха да дадат превес на качеството над количеството. Това обяснява безупречната сглобка на каросерията и липсата на проблеми с изработката, каквито често засягат британските и американските версии на някои японски автомобили. Красноречиво доказателство за нивото на качество дава уплътнението на страничните стъкла, течовете от които е абсолютно изключено въпреки липсата на рамка. По антикорозионната защита на купето също няма никакви забележки и при покупка трябва бъде отчетена само една особеност на колите, внесени от Америка. Спецификациите на техните осветителни тела се отличават от европейските, което може да предизвика известни трудности с намирането на резервни.
Третата генерация на Legacy остава вярна на принципа на разумната достатъчност в областта на серийното оборудване. Базовите модификации трудно могат да се нарекат дворци на колела, но разполагат с всичко необходимо. В зависимост от версията обаче декларациите на Subaru за навлизане в по-луксозни територии се потвърждават напълно. Подборът на материалите и сглобката не търпят никакви критики, но само дотам. Почитателите на авангардните дизайнерски решения и експериментите с ергономията ще останат разочаровани.
През 2000 г. интересно решение на Subaru поднови безсмислените по принцип спорове дали Outback е просто ефектна версия на Legacy или изцяло различен модел. Тогава компанията стана едва вторият в света производител, който екипира автомобилите си с шестцилиндрови боксерни двигатели след Porsche. Трилитровият опозитен мотор с мощност 209 к.с. намери място под предния капак на модификацията Outback H6, за да отговори на предизвикателството на далеч по-потентните Audi Allroad и петцилиндровите Volvo XC 70 с турбо. Този агрегат бележи нов етап от еволюцията на моторите на Subaru, които в гамата на Legacy са представени още от класическите си 2.0- и 2.5-литрови двигатели с мощност 125 и 156 к.с. От тях го отличава верижното задвижване на газоразпределителния механизъм. Приликите пък са в ниския център на тежестта и надеждността.След въвеждането му на въоръжение през 1996 г. големият четирицилиндров двигател показваше известна склонност към прегряване. Радостната новина е, че при третата генерация на модела всички недостатъци са преодолени и независимо от съдържанието на моторния отсек. Чрез препрограмиране на командващата електроника лесно се отстранява дори единствената слабост на японските боксери - трудният старт при температури под -25 градуса, наложена от промените в запалването заради по-строгите норми за екология. Останалото го знае почти всеки, който поне малко се интересува от коли. При полагане на елементарни грижи тези двигатели са в състояние да извършат чудеса с километража без каквито и да било ремонти.
Днес перманентното задвижване на четирите колела не може да впечатли никого. Subaru обаче някак си съумява да остане едни гърди пред всички по отношение на настройките на трансмисията и увереността, която автомобилът дава във всякакви пътни условия и настилки. Забележителна е и надежността на конструкцията с вискомуфа и преден редуктор в един корпус и заден редуктор, прибран високо в централния тунел, което ги защитава от механично нараняване. Третото поколение на модела се екипира с ново поколение 5-степенни автоматични скоростни кутии, които работят доста по-плавно от преди, а версиите с 2.5-литров двигател и механични трансмисии разполагат с демултипликатор. Единственото, което може да развали удоволствието от такава схема на задвижване, обаче се оказва именно една особеност на "ръчните скорости". Те са снабдени с двойни маховици за гасене на вибрациите, които с времето се износват и започват да издават характерен звук. Това изобщо не нарушава работоспособността на скоростната кутия, но определено дразни слуха. Иначе за да се повреди трансмисията на Legacy/Outback са нужни наистина нечовешки мъчения и тормоз.
По подобен начин стои въпросът с ходовата част на модела. Някои собственици лесно забравят, че не са зад щурвала на танк. Това води до тежка амортизация на окачването, което по принцип не се предава никак лесно. Във всеки случай преди покупка трябва да се потърси мнението на специалист, който да даде адекватна оценка на предстоящите ремонти.
С особена издръжливост и надеждност се отличават и всички останали системи и възли по Subaru Legacy/Outback. Моделът може да възнагради собственика си не само с ходовите качества на всъдеход, комбинирани с приемуществата на леката кола, а и с неизброими безпроблемни километри. Условието обаче е да се полагат навреме малкото задължителни грижи. Те не са евтини, но се възвръщат многократно.
Справка за модела Subaru Legacy/Outback (BE/BH) История
1994 - В гамата на Subaru за Северна Америка и Австралия за първи път се появява модификацията Outback.
Септември 1996 - На европейския пазар започват продажбите на комбито Legacy във версия Outback, която се отличава с различно външно оформление.
Март 1999 - Дебютира третото поколение на Subaru Legacy с вътрешнозаводски индекс BE и BJ съответно са седана и комбито. За задвижване са предвидени два позитни бензинови двигателя с обем 2.0 (125 к.с.) и 2.5 литра (156 к.с.).
Ноември 2000 - Започват продажбите на модификацията Outback. Топверсията є Н6 се задвижва от трилитров шестцилиндров боксер с мощност 209 к.с.
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) - 4 600 EUR Скоростна кутия (механична) - 4 280 EUR Динамо - 280 EUR Стартер - 310 EUR Водна помпа - 140 EUR Ауспух (комплект) - 460 EUR Спирачни дискове (2 бр. предни) - 160 EUR Накладки (предни дискови) - 80 EUR Фар (комплект) - 340 EUR Преден калник - 250 EUR
Цените са за оригинални резервни части /без ДДС/ за модел Subaru Legacy 2.0 4WD /125 к. с./, произведен през 1999 г.
Subaru Legacy/Outback (BE/BH) АЛТЕРНАТИВИТЕ
Subaru Legacy/Outback (BE/BH) Работен обем - 1 994-3 000 куб. см Мощност - 125-209 к. с. Максимална скорост - 180-210 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 12.2-8.9 сек.
Audi A6/Allroad (4B) Работен обем - 1 781-4 172 куб. см Мощност - 110-480 к. с. Максимална скорост - 186-250 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 14.8-4.5 сек.
Volvo S70/V70/XC70 Работен обем - 1 984-2 461 куб. см Мощност - 126-300 к. с. Максимална скорост - 195-250 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 11.7-5.9 сек.
Mitsubishi Pajero Sport (K90) Работен обем - 2 477-2 972 куб. см Мощност - 99-177 к. с. Максимална скорост - 145-175 км/ч Ускорение до 100 км/ч - 18.5-11.6 сек.
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Съб Фев 10, 2007 8:57 pm |
|
|
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Постове: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
tenev написа: .... детските болести по двигателя и ходовата част за outback-a.... Какво имаш предвид колега. Би ли казал малко повече. За този двигател / 2.5 , 99-03г./съм чувал, че има проблем с течове.
|
|
|
Чет Сеп 18, 2008 1:40 pm |
|
|
tenev
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 10:34 am Постове: 29 Местоположение: София-Варна
Автомобил: outback '01
Рейтинг: 5
|
Под детски болести имам в предвид: най-вече течове от гарнитурите, карета, кормилни накрайници, маншони на диференциала, ръчно регулиране на клапаните на 50-70 хил. км. ( най-вече при каране на газ) и операция, която в при доста модели става с ваденето на двигателя. Като капак като сложиш, че България няма качествено обслужване (поне аз в Варна не открих такова) освен на 1-2 места в София картинката се оформя. Но щом Субару е винаги в десетката по нечупливост в разни класации има защо, факта си е факт.
_________________ ЧОВЕК НЕ ЗНАЕ КАКВО МОЖЕ ДОКАТО НЕ ОПИТА.
--------------------------------------------------
SUBARU OUTBACK 2.5/ AT/ '01
|
|
|
Чет Сеп 18, 2008 5:08 pm |
|
|
kingalex
Регистриран на: Нед Юли 22, 2007 12:25 pm Постове: 313 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.5XT 2007
Рейтинг: 0
|
zodias написа: Mladen99 написа: kingalex написа: Mladen99 написа: Абе да попитам (може да е малко глупав въпрос но не съм на ясно) За какво слузи малкото лостче от дясната страна на волана корто стои малко по долу? UP , DOWN , CANCEL за Круиз Контрола Добре, а пускането на круиз контрола става от големия бутон на таблото или греша? Понеже съм забелязал че на левият бутон пише "Круиз" Точно така. Работи при скорост над 60 км/ч. А при мен работи независимо от скоростта и предавката
_________________ Legacy III 2.5
|
|
|
Сря Апр 08, 2009 10:11 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Постове: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Ако взема колата със сигурност ще я газифицирам. Нека колеги с такива коли и газови инжекциони да споделят има ли нещо специфично за модела. Както и сервиз за диагностика в София! Благодаря ви! zodias написа: Аз последно си говорих с Краси за газификацията. Минава се на газаджийско масло, което е било по-евтино. Свещите били по-други и по-честа профилактика. Нямало кой знае какво по-различно.
Относно бартера можеш спокойно да приемеш. Обслужването на Аутбека е два пъти по евтино. Една смяна на ангренаж на А4 с една ролка е около 1500 лв. Смяна на ангренаж с 3 ролки на Аутбек е около 700 лв. На А4 смяната е на 90 хил., на Аутбек е на 100 хил., което не е голяма разлика. Значи наистина се слага Flash Lube за мазане на клапаните. Има ли някои които използва системата? И нещо друго, окачването на Аутбека каква грижа иска и колко често?
|
|
|
Пон Авг 31, 2009 3:04 pm |
|
|
zodias
Subaru Extremist
Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am Постове: 1099 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
По окачването няма какво да правиш освен някой и друг тампон, което се налага много рядко. Американските нямат бензинов филтър и е добре да сложиш един за всеки случай.
_________________ --------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US
|
|
|
Пон Авг 31, 2009 4:35 pm |
|
|
tarambuka3500
|
zodias написа: Американските нямат бензинов филтър и е добре да сложиш един за всеки случай.
някаква идея къде може да се сложи ? че и аз нямам, и съм се чудил дали не е злие да приспособя нещо...
|
|
|
Пон Авг 31, 2009 6:57 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Постове: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
zodias написа: Цяла София ходи при Митко за газта. Аз също ще се доверя на него.
Сега виждам, че май въпроса е за бензиновия филтър. Ами пак Митко го слага. Аз миналата седмица бях в София и един колега с Аутбек 2000 година, ми показа как му изглежда монтажът на газовото при Митака. Няма такъв монтаж! Ако не се виждаха газовите инжектори, просто не можеш да познаеш, че има газово с един поглед. Всичко е толкова подредено и прибрано! Следващото ми Субару със сигурност ще бъде газифицирано при Митака. Mladen99 написа: Значи наистина се слага Flash Lube за мазане на клапаните. Има ли някои които използва системата? Митака твърди, че на този двигател - 2,5 156 коня, няма нужда от система за мазане на клапаните, защото по-евтино ще ти излиза да ти настройват клапаните на на 50 000 км (вместо препоръчителните от Субару 100 000 км), отколкото да плащаш монтаж и консумативи на Флашлюб. Хубаво е да се знае че газови инжекциони с функция за ламбда контрол, адаптивност на таблиците и т.н. по ОБД2 не работят при моделите 1999-2000 година. При 2001-2003 - няма проблем. Иначе най-общо казано 2,5 литровия двигател е безпроблемен и непретенциозен за газифициране. Ако газовата се монтира както трябва, няма да има проблеми.
|
|
|
Вто Сеп 01, 2009 8:59 am |
|
|
quietriot
|
Понеже бъдещи колеги питат колко би им струвало след като си закупят от някъде извън България па дори и нов внос Субару Аутбек таксите и консумативите аз като новоизлюпен член на форума ще им разкажа , цифрите са закръглени до 5-10лв за да не изпадаме в дребнавост , но всеки ще добие представа какво му предстои да плаща. почвам хронологично: ХХХХ франка- цена на колата в Швейцария. 1200лв.- път до бг с платформа. 520лв. -мито+ДДС за фактура от 1000франка, но ако е от ЕС това отпада. 165лв -екотакса в КАТ . 70лв.-номера и друго КАТ. 400лв.-всички филтри+масла за двигател и скорости+един маншон на каре+труд. 140лв кабели. 300лв. предни и задни накладки и задни дискове+труд 900лв, демпферен маховик, втора ръка+комплект съединител+труд 650лв.ремъци и ролки +труд 100лв. аларма 870лв. каско+гражданска/това е на вноски слава богу/+75маркиране 200лв козметика /пране на колата и пастиране, може и без това/ 70лв. трети стоп 40лв-свещи. 260лв. предни и задни биелетки и предни тампони на стаб.щанга.+труд Не твърдя че съм взел най добрите цени , мисля че са прилични къде има отстъпки , къде си ме чаластреха през кръста, ма да се спестят 100лв пряко сили от маслата примерно и филтрите. Някои неща като демфера разбира се при друг няма да се сменят , или кабелите или свещите, но това всеки сами си го избира аз си избрах колата да ми е сервизирана на 100%. Говоря за скорости, не за автомат , маслото в мотора е Мотул 10-40 незнам кво си 4,5 л събира , а в скоростите и диференциала е Мотул пак някакъв си , Арту-диту /Дани/ знае какво сипва там защото си прибра остатъка иначе и там събира към 4,200-4,300. Филтъра за бензина е 90лв., масления -15лв, за климатика 35лв а въздушния не помня ма май към 30лв ми се върти в главата. Идеята на темата е, че каквото и да правиш и да сучеш след като вземаш Аутбек олекваш с около 2 000лв. ако искаш наистина да си сервизирал всичко , да и направиш каско и да ти е спокойно.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
Последна промяна quietriot на Съб Ное 14, 2009 4:17 am, променена общо 1 път
|
|
Чет Сеп 17, 2009 2:15 pm |
|
|
zodias
Subaru Extremist
Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am Постове: 1099 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
quietriot написа: идеята на темата е, че каквото и да правиш и да сучеш след като вземаш Аутбек олекваш с около 2 000лв. ако искаш наистина да си сервизирал всичко , да и направиш каско и да ти е спокойно.
Точно така е. /Сайтовете ги сложих за повечко инфо. /
С новите гуми поддръжката се увеличава с още хиляда за зимни и хиляда за летни. Тоя дето ми продаде Аутбека ревеше, че поддръжката е колкото за S класа.
_________________ --------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US
|
|
|
Пет Сеп 18, 2009 8:55 am |
|
|
Пенчо
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 3:19 pm Постове: 60 Рейтинг: 15
|
Здравейтие момчета, има един бутон над волана. Той за какво служи? Същия видях и при Аутбек и Форестър 2001 година.
Благодаря ви предварително.
|
|
|
Вто Фев 23, 2010 6:30 pm |
|
|
martin2000
Регистриран на: Вто Май 12, 2009 8:35 pm Постове: 109
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 0
|
mkocev написа: manata написа: Да, паркиращи свтлини мисля, че ги водят. Ако имаш предвид бутона който се намира от горната страна в основата на волата ( една червена щракала) е за габаритите. Когато извадиш ключа фаровете спират и ако искаш да си пуснеш габаритите щракаш копчето. На Форестъра е така , предполагам и на Аутбека За пускане на светлините при неработещ двигател,защото при субару ,когато извадиш ключа и всички токове изчезват. :smt023
|
|
|
Вто Фев 23, 2010 6:50 pm |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Постове: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Да попитам в тази тема.... кои модели Аутбец-и имат VDC? Става дума за колите 99-03 г.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Нед Мар 14, 2010 9:01 am |
|
|
Ge6
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 6:47 pm Постове: 113 Местоположение: Варна Рейтинг: 0
|
VDC за OUTBACK не знам, но моето LEGASY 2.5 AT-2001 има VDC,който не може като следващия модел да се изключва,т.е няма бутон VDC OFF.
|
|
|
Нед Мар 14, 2010 10:52 am |
|
|
BAlexandrov
|
Имат изглежда Аутбек и Легаси GX(KA:RX), аналогично на темата за ЛСД.
|
|
|
Нед Мар 14, 2010 11:10 am |
|
|
bat bubi
|
Coming Soon, копче VDC OFF имат само автоматите, и то натоварените версии....моя е 12.03 и има....последните два които вкарах (последния го доставих по- миналата седмица) - и двата бяха ръчки, с всички екстри, но без копче....виждал съм единствено на автоматите, докато съм търсил коли....поне така мисля, освен ако някой колега не е попадал на нещо друго...
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Нед Мар 14, 2010 7:48 pm |
|
|
plaskom
|
Outback-a ми 2.5 АТ 2000 имаше VDC което не се изключваше.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Нед Мар 14, 2010 8:44 pm |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
Ами хайде и аз да кажа нещо , все пак имах американски Аутбек който продадох. Единствените 'недостатъци' на точно тази кола, която се продава според мен са липсата на пауър и холд бутони на АТ-то, които обаче имам на сегашното си Легаси и през ум не ми минава да ги използвам. Дали е климатик или климатроник не е толкова важно според мен. Относно вътрешния комфорт, а аз държа на него моята имаше абсолютно всички екстри като на европейските. Пък всеки според мен би се научил лесно да си прехвърля изминатите мили в километри. Огромния недостатък си остава цената му, но за това не можем да се сърдим на собственика, всеки си знае стоката.
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Пон Апр 19, 2010 4:38 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Първия се "слави" с пробив от охлаждането към цилиндъра, при Outback II пък с пробив от охлаждането навън Няма пълно щастие Така или иначе - ремонт, гарнитурка и готово
|
|
|
Пон Авг 23, 2010 6:36 pm |
|
|
valqk
|
ехх... не е само това. Outback I има със шпер отзад. А той, повярвай е МНОГО важен на терени с кофти сцепление (кал, сняг) ама това го разбрах след като взех Outback II само заради славата с гарнитурата на 1-цата... :–)
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Авг 24, 2010 10:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|