Колеги, имам outback 2.5 2000 г. От скоро мотора започна да чука на средни и високи. Когато е загряло маслото на ДВГ, чукането е подобно като на мотор без масло или с голям аванс. Когато на място (не натоварен мотор) подам газ започва да чука, а в движение, когато отнема газта, но не я пускам, се чува най-ясно или при по-високи 4500+ об. Не е от масло, понеже го смених скоро. Преди беше с mobil 5w40. Сега сложих total 10w40. В градски условия не се усеща, но извън градско при по- продължително каране или при по-високи външни температури започва да се чува яко. Посъветвах се с 2-3 майстора и те предполагат, че е биелни лагери, но няма как да разбера докато не ги сменя и въпросът ми е дали могат да се сменят без да се вади мотора.
Сря Дек 26, 2012 9:04 pm
Soflab
Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am Постове: 599 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
И това вече е процедура (за разлика от доста други), която е редно да се извърши в субару сервиз или някой, който има повечко опит с боксери. Според мен.
_________________ Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
от картера няма ли достъп до гайките на биелите ? трябва ли да е толкова сложно
няма достъп сваля се мотора и се разглобява както каза колегата по горе,до последното болче , аз лично съм го правил това упражнение доста пъти на доста автомобили с тази марка и мога да кажа ,че като знаеш какво да правиш не е толкова сложно,просто е трудоемко,даже ако искаш в момента правя една Н6-ца и едно ej25 и двете са раглобени мога да ти пратя някоя снимка да видиш за какво става дума
Благодаря на всички явно е че ще се вади . Дано поне да е от тях или само от тях но като се замисля колко разглобяване е май е най добре да си пусна и основни + сегменти с кит г-ри Весели празници на всички
Пет Дек 28, 2012 8:28 am
Soflab
Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am Постове: 599 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
и си провери главите за кривини (най-добре ги шлайфни при джуди струва 50 лв. за двете) и наблегни на миенето. и всички уплътнения, опръстени и дихтунги си вземи нови, че после работата двойна. айде
Най на края се реших и извадих мотора всичко е разпиляно . На биелните лагери са се счупили чоповете на 3ти цил. и се въртят и те около биелата и са станали като вестник , основните и те не ми харесват взех си к-т г-ри даже си намерих и бутала със сегменти (MAHLE ) на мн. добра цена че ще си ги пусна и тях така и така е разглобено сега чакам биелните втулки 3-4 дена и започвам да събирам ( майсторите ) до ден два ще кача и някоя снимка. М-у другото на буталата камерата е малко по различна и полите са малко по дълги
Пет Мар 15, 2013 8:36 am
Soflab
Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am Постове: 599 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
не е ясно дали си за оригиналния размер/диаметър или за един по голям+шлайф цилиндри+хонинг. премери си хлабините със твойте/старите бутала и реши как ще процедираш.
Забавно филмче. Това е от тези "поправки", които ги правиш точно преди да се отървеш от колата. При това състояние на шийката ти трябват само няколко старта с неподходящо масло и си точно в същото положение. НЕ ГО ПРАВЕТЕ, освен ако не искате да прецакате някой в следващите няколко часа. И само за инфо - комплекта лагери (KING racing) е 80-100$, човека е сменил един и пише 20$ - ама никой няма да ти продаде един лагер. Успех с биелата на 1-ви цилиндър