Автор |
Съобщение |
Ty3ap
Регистриран на: Нед Дек 03, 2017 9:39 am Постове: 11
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
|
Здравейте всички ,от скоро и аз съм собсвеник на бек б13 . Може би темата е позабравена но не исках да отварям нова за това реших да пиша в тази. След доста мислене по проблема: осветление в купето (на б13 с шибидах) съм решил да направя следния вариант за който ви моля ако някой види нещо нередно да казва тъй като не съм толкова на ти с тоците. 1. Отварям и махам 2та плафона преден и заден. 2. На задния плафон намирам кой е + от вратите( би трябвало да са 3 кабела :+от вратите ;+директен ; и минус) 3. От +на вратите , и минуса изкарвам кабели и ги вързвам към реле (така че при сигнал в +от вратите релето да сработва) 4. От предния плафон изкарвам към задния 2бр. Кабели, единия е вързан към директния + в предния плафон (преди ключовете) и към релето. Вторият е вързан към + на крушките в предния плафон (т.е след ключовете) и към релето. 5. Връщам плафоните по местата им.
По мое мнение резултатът трябва да е : при отваряне на врата да светват спотовете отпред.
Моля ако някой вижда грешка някъде да ме поправи че да не запаля субито [emoji16]
Идеята ми беше да не правя връзки между веригите преден заден плафон за това реших с реле, и тъй като не намерих подобен вариянт първо искам да се консултирам тук с вас.
Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Яну 25, 2018 10:54 pm |
|
|
Ty3ap
Регистриран на: Нед Дек 03, 2017 9:39 am Постове: 11
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
|
Днес реших да престъпя към направа на осветлението в купето ,след закупуване на материалите започнах ,и за моя най голяма изненада установих че с това реле няма да стане ,защото : 1. Много бръмчеше когато сработва( предполагам че се дължи на понижаване на волтажа когато бавно загасват лампите) 2. Още по голямата изненада беше когато установих че от вратите идва - а не + както очаквах( това поне при мен беше средния кабел на буксата на задния плафон). Т.е схемата се оказа това : Те това вече беше шаха След час два мислене направих следното : 1. Закачих кабел към средния от буксата на задния плафон и го подадох към прдния(т.е от минуса от вратите) 2. Срязах буксата за входа на предния плафон и обърнах поляритета в него т.е вързах двата кабела от буксата на обратно(не ми се режеше но не можах да извадя пинчетата) 3. От кабела който изтеглих от задния плафон подадох - след бутоните . Ето и схемата: Резултата беше Воала свети и за сега нищо не е гръмнало [emoji16]. Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 11:57 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Здравейте. Извинявам се, че ползвам темата за моя проблем, но той е свързан с централния плафон. Преди няколко дни сутринта ми беше паднал акумулатора. Запалих колата и видях, че при затворени врати плафона свети. Днес се позанимавах с проблема, при затворени врати и положение на копчето да задейства осветлението при отваряне на врата лампата свети и има постоянно 9 волта . При положение постоянно осветление са 12. Свалих и почистих всички ключета на вратите, но без резултат. Моля за някакви други предложения. Поздрави
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 4:27 pm |
|
|
Alxx
|
Ключето в багажника? Замери на входа на плафона масата от вратите кога е налична и виж самия плафон да няма късо от влага и/или корозия.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 4:47 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Alxx написа: Ключето в багажника? Замери на входа на плафона масата от вратите кога е налична и виж самия плафон да няма късо от влага и/или корозия. Плафона го разглобявах и няма следи от влага и корозия. Ключето в багажника не активира ли само осветлението там или бъркам.
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 4:55 pm |
|
|
Ty3ap
Регистриран на: Нед Дек 03, 2017 9:39 am Постове: 11
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
|
Аз разсъждавам така: 1. Щом не ти свети постоянно централния и задния плафон значи проблема е в една от вратите. 2.Провери с мултицета средния кабел от буксата на централния плафон дали има постоянна маса(това е при затворени врати) ако е да (най вероятно ще е така щом свети лампата) търси проблема в една от вратите.
Както вече предполагам си се досетил остави ключето на плафона на друго положение( изключено)
Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 9:20 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Благодаря на колегите по горе . При затворени врати имам маса и на двата пина на буксата. Както казах проверих ключетата така, че проблема най-вероятно е някъде в инсталацията.
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 10:40 pm |
|
|
Ty3ap
Регистриран на: Нед Дек 03, 2017 9:39 am Постове: 11
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
|
|
Нед Яну 28, 2018 11:38 pm |
|
|
Ty3ap
Регистриран на: Нед Дек 03, 2017 9:39 am Постове: 11
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 15
|
Ако с вратите всичко в наред тогава трябва да търсиш проблема в това нещо Body integrated unit 280 . Предполагам че това е някакакъв модул за управление но дано някой да помогне и да каже къде се намира по колата.
Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 11:46 pm |
|
|
Alxx
|
Някой скоро беше споменавал тая джаджа, мисля беше някъде под корите на волана. DJANO да подсказва
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:11 am |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Всичко води към този модул или проблем със самата инсталация. Всички ключетета ги свалях и мерих с мултицет така, че те отпадат от уравнението.
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 11:31 am |
|
|
Victoryan
Регистриран на: Чет Фев 09, 2012 1:32 pm Постове: 59
Skype: d.marinov884
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0
Рейтинг: 11
|
Колеги, само искам да използвам темата специално да благодаря на г-н Димитров(участник във нашият форум), за отлично решената задача с липсата на осветление отпред. Вчера човекът свали двата плафона(задния и предните спотове), много културно пусна кабелче от задния и така вече имаме светлина и от предните спотове при отворена врата Отделно спотовет си се управляват от ключетата, когато е необходимо. Супер съм доволен и бих го препоръчал и на други. Благодаря още веднъж Венко !
|
|
|
Пон Юни 18, 2018 3:04 pm |
|
|
lordada
Регистриран на: Чет Яну 25, 2018 9:52 pm Постове: 21 Рейтинг: 15
|
Колеги има ли някакво реле или модул за осветлението в купето? Изгоря ми крушката на плафона, смених я и пак не свети. Проверен е предпазителя, както и бутоните по вратите както и самия плафон. Колата е Аутбек 2006. Според руските форуми има модул който е комбиниран т.е. включва заключване на вратите, имобилайзер и куп други функции и трябва де е ето това 88281AG390.
|
|
|
Вто Юни 18, 2019 10:32 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Да, това е BIU модула. Намира се под волана, но според мен проблема ти е извън него.
|
|
|
Сря Юни 19, 2019 1:41 pm |
|
|
tsvee
Регистриран на: Сря Май 01, 2019 4:06 pm Постове: 2 Рейтинг: 0
|
Колега ivo totev при мен проблема е същия (не съм замервал с мултицет обаче). Успяхте ли да го оправите това чудо?
|
|
|
Пет Юни 21, 2019 2:06 pm |
|
|
tsvee
Регистриран на: Сря Май 01, 2019 4:06 pm Постове: 2 Рейтинг: 0
|
Решението е следното: От дясно на волана има врътка за настройване на яркостта на таблото. Ако е на макс има проблем с постоянно светещ плафон, ако не е на макс няма проблем..
|
|
|
Нед Юни 23, 2019 7:57 pm |
|
|
lordada
Регистриран на: Чет Яну 25, 2018 9:52 pm Постове: 21 Рейтинг: 15
|
|
Нед Юни 30, 2019 9:41 pm |
|
|
lumpy
Регистриран на: Пон Фев 08, 2016 4:38 pm Постове: 73 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6 2008.
Рейтинг: 19
|
Victoryan написа: Колеги, само искам да използвам темата специално да благодаря на г-н Димитров(участник във нашият форум), за отлично решената задача с липсата на осветление отпред. Вчера човекът свали двата плафона(задния и предните спотове), много културно пусна кабелче от задния и така вече имаме светлина и от предните спотове при отворена врата Отделно спотовет си се управляват от ключетата, когато е необходимо. Супер съм доволен и бих го препоръчал и на други. Благодаря още веднъж Венко ! Това е много тъпо! Аз стигнах до извода, че ще си пусна кабел до предните две крушки над главите ни. Но първо реших да влезна тук и да погледна, да не би да трябва да светят тези предните и просто при мен нещо да се е откачило..... Оказва се явно - не. Като отключиш колата и навън е тъмно - нищо не се вижда отпред!!!! Японеца как го е мислил това п.с. Нещо особено при разглабянето и окабеляването?! Мерси.
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 11:51 am |
|
|
valqk
|
В кола без шибедах, плафона идва доста по-напред и се вижда ОК. Б12ката ми беше така, но Б10-ката ми е с ел. шибедах и съответно съм вързал предните лампи да светят със задната, защото нищо се не види
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 2:03 pm |
|
|