Автор |
Съобщение |
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Здравейте, От известно време наблюдавам един проблем с колата (Subaru Outback 2.5 АТ - 2000 г.). Първо го забелязах само на газ, но от няколко дни карам нарочно само на бензин и забелязах, че и на бензин го има. При загряла кола, в някакъв произволен момент, колата прекъсва и сякаш работи на три цилиндъра. Почти не върви. Ако карам на газ, преминавам на бензин и в 9 от 10 случая изглежда се оправя. Рядко се случва да прекъсва и след прехвърлянето. В такъв случай, след неколкократни прехвърляния газ-бензин (в движение) сякаш се оправя. Газовото е почистено и проверено преди седмица (мислех, че проблемът е от задръстен филтър на газовото). Преди 2-3 дни смених свещи, а преди година и кабелите. Кабелите не бяха оригинални, но са читави. По-спомен бяха Bosch или някаква друга немска марка. Check engine не е светвал изобщо. През времето когато този проблем го няма, колата си върви и ускорява нормално. Няма никакви признаци на проблем. Това прекъсване се появява изненадващо без някакви особени причини. Винаги е при загрял мотор. Докато е студен мотора си работи нормално на бензин, след това като си стигне зададената температура си прехвърля на газ. Газовия инжекцион е Autogas Easyjet ( http://www.autogasitalia.it/db/cat2.asp?lan=eng&id=53) и е слаган преди 4 години. До сега не съм имал никакви проблеми с него. Та сега се чудя от какво може да е. Изглежда, че проблемът идва от токовете, понеже го има и на газ и на бензин. Възможно е да е свързан и с въздуха, но нямам идея от къде да започна. Преди 4-5 години съм сменял knock sensor понеже ми светваше check engine и след диагностика се оказа че е датчика детонации. След смяната всичко е било наред и не е светвал „чек-а”. В Бургас няма читав сервиз и за това до сега винаги се е налагало да чета и да се ограмотявам сам. И този път мисля че така ще имам по-големи шансове за успех. Дайте някакви насоки и да започвам с четенето
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Сря Дек 25, 2013 2:30 pm |
|
|
valqk
|
Прочети си грешките. (самодиагностика - има тема във форума). Дори и да не светва лампата (ако я има) пак може да има грешки. Мен ми звучи като бобина или кнок сензор (ако отпадат кабели и свещи)... Ако е кнок сигурно ще го има в грешките.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Дек 25, 2013 2:37 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Бобината мнооого рядко дава проблем при нашите коли. Аз с Импресата имах проблем с прекъсване, който приличаше на кабел, но аз упорито отхвърлях вероятността да е кабел, защото ги бях сменял преди по-малко от година с кабели Беру - 125 лева комплекта, уж хубави кабели. Когато вече нямаше друг изход, купих оригинални кабели и проблемът изчезна. Имах същия проблем и със другата ми кола - Ситроен Саксо - гърми на газ (обикновено газово), прекъсва ( по-малко) на бензин, кабели сменяни преди по-малко от година. Взех нови кабели - колата замърка.
|
|
|
Сря Дек 25, 2013 2:39 pm |
|
|
valqk
|
krass написа: Бобината мнооого рядко дава проблем при нашите коли. Аз с Импресата имах проблем с прекъсване, който приличаше на кабел, но аз упорито отхвърлях вероятността да е кабел, защото ги бях сменял преди по-малко от година с кабели Беру - 125 лева комплекта, уж хубави кабели. Когато вече нямаше друг изход, купих оригинални кабели и проблемът изчезна. Имах същия проблем и със другата ми кола - Ситроен Саксо - гърми на газ (обикновено газово), прекъсва ( по-малко) на бензин, кабели сменяни преди по-малко от година. Взех нови кабели - колата замърка.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Дек 25, 2013 2:57 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Тогава включително и бобина купих от морга. Не беше от нея. След това тази бобина обиколи част от форума - все за проби, после стоя и при Веско Кожухаров, все за опити "дали проблемът е в бобината", докато може би 2 години по-късно не се намери колега с прецакана бобина на Легаси 2,0...
|
|
|
Сря Дек 25, 2013 3:01 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Така... Диагностиката не показа нищо. И на място (само четене на грешки с черните букси) и в движение (зелените). Светва си кода за липса на грешки. Някаква друга идея освен кабелите? Някак не ми се иска да дам 150-160 лв. за кабели и да се окаже, че не е от тях... Ако отида на диагностика при "газаджиите" дали ще могат през компютъра на газовото да видят как действат например ламбда сондата?
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Чет Дек 26, 2013 9:51 am |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Колеги, мистерията се задълбочава. Смених пак свещите, този път с NGK точния модел, който дават в ръководството на колата. Смених и кабелите с оригинални, но проблема си остава нерешен... Сега следващия елемент е бобината, но тук не искам да се хвърлям да купувам преди да съм 100% сигурен, че проблема е там, понеже не е евтина... Някой има ли излишна бобина за проба? По възможност в Бургас. Почерпка ще има задължително дори и да не решим проблема Това ми е тел за контакт: о8878779нула3
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Пон Дек 30, 2013 3:44 pm |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
провери си окабеляването на алтернатора. Букасата към алтернатора ми се беше прецакала на мен на импрезата и правеше номера с тоците.
|
|
|
Вто Дек 31, 2013 1:50 pm |
|
|
ibex
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:48 pm Мнения: 116
Автомобил: Outback B12, 2.5, AT, 1999
Рейтинг: 118
|
He съм сигурен, че е същият проблем, но при мен имаше подобно нещо: Оборотите падат на към 1500 и газ не газ не мърдат, колата аха-аха да умре, след това зацепва и тръгва. В повечето случаи като минавам от газ на бензин се оправяше. Оказа се напукано маркуче на вакуума, които идва от интейка и отива в изпарителя.
|
|
|
Чет Яну 02, 2014 8:05 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Запазих си час за диагностика в Субару-Бургас... Явно съм отчаян Пробвах с бобината на колегата Subaru-Power, за което съм му много благодарен, но колата продължава да прекъсва и с новата бобина. След това почистих (доколкото можах) дроселовата клапа със спрей за карбуратори. Никаква промяна. Щях да почиствам и стъпковото моторче, но не можах да развия болтовете, които го държат и се отказах... Прегледах всички букси до които има достъп отгоре на двигателя (разни сензори, бобината и т.н.) напръсках всичко с контактен спрей и пак нищо... Маркучета на вакумните датчици също изглеждаха ОК. Нищо видимо скъсано, пробито или извадено. Прегледах кутията на въздушния филтър и всички "въздуховоди" за някакви пукнатини, но нямаше нищо. Вече се изчерпах откъм идеи, а колата продължава да тресе и да прекъсва... Ако и в сервиза не открият нищо, вариантите ми съвсем се изчерпват.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 1:34 pm |
|
|
valqk
|
Ако има от кой - намери си кнок сензор за тест. После пиши!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 1:41 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Филмът с knock sensor-a го играх вече преди 3-4 години. Светваше си чек-а, имаше си грешка и колата влизаше в някакъв "safety" режим. Смених си датчика с нови и всичко се оправи. Сега симптомите са различни, а и няма никакви сигнали датчика да е заминал. Мисля си че щеше да има записана грешка както предишния път.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 2:00 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Dobs написа: Запазих си час за диагностика в Субару-Бургас... Явно съм отчаян Да напишеш после какво са се изказали и дали са отстранили проблема, че маи не са много професионалисти. И дори да ти остане проблема вариянти има много. Субару Варна за които се чуват повече + отзиви И наи надеждния при истинските разбирачи София, там поне има достатъчно такива.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 10:30 pm |
|
|
snable
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:18 am Мнения: 229 Местоположение: Sofia
Автомобил: outback 2.5 '00
Рейтинг: 17
|
Аз имах подобен проблем, само на бензин. Сложих OMV 100 зa 50лв, и газ до дупка - дюзите се отпушиха. 1000км имам и нямам притрисане и прекъсване.
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 11:49 pm |
|
|
Popimoni
Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am Мнения: 162 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
|
Колега и аз имах подобен странен проблем - на място двигателя се форсира нормално, ако не се настъпва много ускорява сравнително добре, но ако се подаде повече газ забива, глъхне и не върви. Това на бензин, на газ - започва да тресе и беше невъзможно да се кара. Проблема беше особено осезаем при изкачване, направо никаква мощност. Кабели, свещи и т.н. всичко сменено с качествени материали. При мен се оказа, че първата ламбда сонда подава сигнали със закъснение и в резултат колата имаше бедна горивна смес. Сложихме една ламбда сонда за проба и нещата се наредиха, така че сега трябва да купувам нова ламбда сонда. Четох, че над 100 000 км ламбдите почват да сдават багажа и да не подават коректни сигнали. Въпросът е, че тази ламбда сонда не дава грешка и трябва да знаеш какви са й нормалните показатели и да ги сравниш с тези, които отчита. На практика тя си работи, но не изпраща коректни сигнали и както беше при мен ги изпраща със закъснение, в резултат на което се получава неправилна горивна смес. Лошото е, че тази сонда е доста скъпичка около 250 лв., така че първо трябва да си сигурен, че не работи. Смяната с произволна такава втора употреба също не е гаранция за решение, защото не се знае дали другата сонда работи коректно...
|
|
|
Пон Яну 06, 2014 12:04 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Човек винаги може да бъде изненадан Субару Бургас ми оправиха колата... Оказа се нещо дребно, което нямаше как да хвана сам. Маркучите към газовите дюзи са имали малки пукнатини и докато колата е студена не са пускали въздух. Когато се нагреят обаче са се разширявали и двигателя е смучел въздух от тези малки пукнатини. Това и на газ и на бензин... Чувствам се доста глупаво, че не ми хрумна. Сега колата работи нормално. Благодаря на всички за съветите! Дано моят проблем да помогне на някой друг да избегне излишни разходи.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Вто Яну 07, 2014 5:53 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Е баси.... наистина това щеше да е последното за което да се сети човек.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Яну 08, 2014 10:42 am |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Мнения: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
Маркучите на каква възраст са? Агента не един път е писал за маркучите на газта, че трябва да се преглеждат и подменят заради стареене.
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Сря Яну 08, 2014 10:53 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Има и хубави маркучи които карат доста повече. Но са си консуматив и е добре да се подменят.
То и аз слетобед ще отскоча до газаджиите, че нещо тази сутрин много смърди на газ. Да направят една профилактика.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Яну 08, 2014 12:22 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Мнения: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Ами аз периодично ходя на профилактика на газовото. Чистене на филтъра, проверка за течове и т.н. Обикновено като има остарял маркуч, газаджиите ми го сменят. Този път обаче явно е бил някое от вътрешните маркучета, т.е. не се е виждало на пръв поглед че е напукано. Сега всичките са подменени и си имам обеца на ухото да си ги сменям един път годишно поне. Цената им е никаква и е елементарна работа да ги смениш.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Сря Яну 08, 2014 1:52 pm |
|
|