Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Апр 17, 2024 12:38 am



Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Прекъсване на газ и бензин - Outback 2.5 MY2000 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

От известно време наблюдавам един проблем с колата (Subaru Outback 2.5 АТ - 2000 г.).
Първо го забелязах само на газ, но от няколко дни карам нарочно само на бензин и забелязах, че и на бензин го има.
При загряла кола, в някакъв произволен момент, колата прекъсва и сякаш работи на три цилиндъра. Почти не върви. Ако карам на газ, преминавам на бензин и в 9 от 10 случая изглежда се оправя. Рядко се случва да прекъсва и след прехвърлянето. В такъв случай, след неколкократни прехвърляния газ-бензин (в движение) сякаш се оправя.
Газовото е почистено и проверено преди седмица (мислех, че проблемът е от задръстен филтър на газовото). Преди 2-3 дни смених свещи, а преди година и кабелите. Кабелите не бяха оригинални, но са читави. По-спомен бяха Bosch или някаква друга немска марка.
Check engine не е светвал изобщо.
През времето когато този проблем го няма, колата си върви и ускорява нормално. Няма никакви признаци на проблем. Това прекъсване се появява изненадващо без някакви особени причини. Винаги е при загрял мотор. Докато е студен мотора си работи нормално на бензин, след това като си стигне зададената температура си прехвърля на газ.
Газовия инжекцион е Autogas Easyjet (http://www.autogasitalia.it/db/cat2.asp?lan=eng&id=53) и е слаган преди 4 години. До сега не съм имал никакви проблеми с него.
Та сега се чудя от какво може да е. Изглежда, че проблемът идва от токовете, понеже го има и на газ и на бензин. Възможно е да е свързан и с въздуха, но нямам идея от къде да започна.
Преди 4-5 години съм сменял knock sensor понеже ми светваше check engine и след диагностика се оказа че е датчика детонации. След смяната всичко е било наред и не е светвал „чек-а”.
В Бургас няма читав сервиз и за това до сега винаги се е налагало да чета и да се ограмотявам сам. И този път мисля че така ще имам по-големи шансове за успех. Дайте някакви насоки и да започвам с четенето 

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Сря Дек 25, 2013 2:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети си грешките. (самодиагностика - има тема във форума).
Дори и да не светва лампата (ако я има) пак може да има грешки.
Мен ми звучи като бобина или кнок сензор (ако отпадат кабели и свещи)...
Ако е кнок сигурно ще го има в грешките.
:good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Дек 25, 2013 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бобината мнооого рядко дава проблем при нашите коли. Аз с Импресата имах проблем с прекъсване, който приличаше на кабел, но аз упорито отхвърлях вероятността да е кабел, защото ги бях сменял преди по-малко от година с кабели Беру - 125 лева комплекта, уж хубави кабели. Когато вече нямаше друг изход, купих оригинални кабели и проблемът изчезна. Имах същия проблем и със другата ми кола - Ситроен Саксо - гърми на газ (обикновено газово), прекъсва ( по-малко) на бензин, кабели сменяни преди по-малко от година. Взех нови кабели - колата замърка.

Сря Дек 25, 2013 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krass написа:
Бобината мнооого рядко дава проблем при нашите коли. Аз с Импресата имах проблем с прекъсване, който приличаше на кабел, но аз упорито отхвърлях вероятността да е кабел, защото ги бях сменял преди по-малко от година с кабели Беру - 125 лева комплекта, уж хубави кабели. Когато вече нямаше друг изход, купих оригинални кабели и проблемът изчезна. Имах същия проблем и със другата ми кола - Ситроен Саксо - гърми на газ (обикновено газово), прекъсва ( по-малко) на бензин, кабели сменяни преди по-малко от година. Взех нови кабели - колата замърка.


:good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Дек 25, 2013 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тогава включително и бобина купих от морга. Не беше от нея. След това тази бобина обиколи част от форума - все за проби, после стоя и при Веско Кожухаров, все за опити "дали проблемът е в бобината", докато може би 2 години по-късно не се намери колега с прецакана бобина на Легаси 2,0... ROFL

Сря Дек 25, 2013 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така...
Диагностиката не показа нищо. И на място (само четене на грешки с черните букси) и в движение (зелените). Светва си кода за липса на грешки.
Някаква друга идея освен кабелите? Някак не ми се иска да дам 150-160 лв. за кабели и да се окаже, че не е от тях...
Ако отида на диагностика при "газаджиите" дали ще могат през компютъра на газовото да видят как действат например ламбда сондата?

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Чет Дек 26, 2013 9:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, мистерията се задълбочава. Смених пак свещите, този път с NGK точния модел, който дават в ръководството на колата. Смених и кабелите с оригинални, но проблема си остава нерешен...
Сега следващия елемент е бобината, но тук не искам да се хвърлям да купувам преди да съм 100% сигурен, че проблема е там, понеже не е евтина...
Някой има ли излишна бобина за проба? По възможност в Бургас. Почерпка ще има задължително дори и да не решим проблема :beer:
Това ми е тел за контакт: о8878779нула3

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Пон Дек 30, 2013 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
провери си окабеляването на алтернатора. Букасата към алтернатора ми се беше прецакала на мен на импрезата и правеше номера с тоците.

Вто Дек 31, 2013 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:48 pm
Мнения: 116
Автомобил: Outback B12, 2.5, AT, 1999
Рейтинг: 118
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
He съм сигурен, че е същият проблем, но при мен имаше подобно нещо:
Оборотите падат на към 1500 и газ не газ не мърдат, колата аха-аха да умре, след това зацепва и тръгва.
В повечето случаи като минавам от газ на бензин се оправяше.
Оказа се напукано маркуче на вакуума, които идва от интейка и отива в изпарителя.

Чет Яну 02, 2014 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Запазих си час за диагностика в Субару-Бургас... Явно съм отчаян :)
Пробвах с бобината на колегата Subaru-Power, за което съм му много благодарен, но колата продължава да прекъсва и с новата бобина.
След това почистих (доколкото можах) дроселовата клапа със спрей за карбуратори. Никаква промяна.
Щях да почиствам и стъпковото моторче, но не можах да развия болтовете, които го държат и се отказах...
Прегледах всички букси до които има достъп отгоре на двигателя (разни сензори, бобината и т.н.) напръсках всичко с контактен спрей и пак нищо...
Маркучета на вакумните датчици също изглеждаха ОК. Нищо видимо скъсано, пробито или извадено.
Прегледах кутията на въздушния филтър и всички "въздуховоди" за някакви пукнатини, но нямаше нищо.
Вече се изчерпах откъм идеи, а колата продължава да тресе и да прекъсва...
Ако и в сервиза не открият нищо, вариантите ми съвсем се изчерпват.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Съб Яну 04, 2014 1:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако има от кой - намери си кнок сензор за тест.
После пиши! :good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Яну 04, 2014 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Филмът с knock sensor-a го играх вече преди 3-4 години. Светваше си чек-а, имаше си грешка и колата влизаше в някакъв "safety" режим. Смених си датчика с нови и всичко се оправи. Сега симптомите са различни, а и няма никакви сигнали датчика да е заминал. Мисля си че щеше да има записана грешка както предишния път.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Съб Яну 04, 2014 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dobs написа:
Запазих си час за диагностика в Субару-Бургас... Явно съм отчаян :)


Да напишеш после какво са се изказали и дали са отстранили проблема, че маи не са много професионалисти.
И дори да ти остане проблема вариянти има много.
Субару Варна за които се чуват повече + отзиви
И наи надеждния при истинските разбирачи София, там поне има достатъчно такива.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Яну 04, 2014 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:18 am
Мнения: 229
Местоположение: Sofia
Автомобил: outback 2.5 '00
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз имах подобен проблем, само на бензин. Сложих OMV 100 зa 50лв, и газ до дупка - дюзите се отпушиха. 1000км имам и нямам притрисане и прекъсване.

Съб Яну 04, 2014 11:49 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am
Мнения: 162
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега и аз имах подобен странен проблем - на място двигателя се форсира нормално, ако не се настъпва много ускорява сравнително добре, но ако се подаде повече газ забива, глъхне и не върви. Това на бензин, на газ - започва да тресе и беше невъзможно да се кара. Проблема беше особено осезаем при изкачване, направо никаква мощност. Кабели, свещи и т.н. всичко сменено с качествени материали. При мен се оказа, че първата ламбда сонда подава сигнали със закъснение и в резултат колата имаше бедна горивна смес. Сложихме една ламбда сонда за проба и нещата се наредиха, така че сега трябва да купувам нова ламбда сонда. Четох, че над 100 000 км ламбдите почват да сдават багажа и да не подават коректни сигнали. Въпросът е, че тази ламбда сонда не дава грешка и трябва да знаеш какви са й нормалните показатели и да ги сравниш с тези, които отчита. На практика тя си работи, но не изпраща коректни сигнали и както беше при мен ги изпраща със закъснение, в резултат на което се получава неправилна горивна смес. Лошото е, че тази сонда е доста скъпичка около 250 лв., така че първо трябва да си сигурен, че не работи. Смяната с произволна такава втора употреба също не е гаранция за решение, защото не се знае дали другата сонда работи коректно...

Пон Яну 06, 2014 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човек винаги може да бъде изненадан :)
Субару Бургас ми оправиха колата... Оказа се нещо дребно, което нямаше как да хвана сам.
Маркучите към газовите дюзи са имали малки пукнатини и докато колата е студена не са пускали въздух. Когато се нагреят обаче са се разширявали и двигателя е смучел въздух от тези малки пукнатини. Това и на газ и на бензин...
Чувствам се доста глупаво, че не ми хрумна.
Сега колата работи нормално.
Благодаря на всички за съветите! Дано моят проблем да помогне на някой друг да избегне излишни разходи.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Вто Яну 07, 2014 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е баси.... наистина това щеше да е последното за което да се сети човек.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Яну 08, 2014 10:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Маркучите на каква възраст са?
Агента не един път е писал за маркучите на газта, че трябва да се преглеждат и подменят заради стареене.

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Сря Яну 08, 2014 10:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има и хубави маркучи които карат доста повече. Но са си консуматив и е добре да се подменят.

То и аз слетобед ще отскоча до газаджиите, че нещо тази сутрин много смърди на газ. Да направят една профилактика.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Яну 08, 2014 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами аз периодично ходя на профилактика на газовото. Чистене на филтъра, проверка за течове и т.н. Обикновено като има остарял маркуч, газаджиите ми го сменят. Този път обаче явно е бил някое от вътрешните маркучета, т.е. не се е виждало на пръв поглед че е напукано. Сега всичките са подменени и си имам обеца на ухото да си ги сменям един път годишно поне. Цената им е никаква и е елементарна работа да ги смениш.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Сря Яну 08, 2014 1:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор